Sierrojen ohjaustehostimet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Sierrojen ohjaustehostimet
Mistä se johtuu että ainakin noissa dohc sierrojen tehostimissa loppuu puhti kesken nopeissa käännöissä? Onko se alimitotetusta pumpusta kiinni vai onko kaikki tehostimet ollu paskana mitä mulla on ollu?
Kun tossa olis yks tehostettu nelivedon hammastanko ja tekis mieli pistää se paikalleen, mutta kun autolla olis tarkotus ajaa muutakin kuin töihin ja kauppaan, niin se sais toimia kunnolla myös nopeissa käännöissä.
Joskus tuli edellisen tehostetun dohc sierran kanssa talvella kiperä tilanne, kun ohjaus jäykkeni kesken käännön rajusti. Kierroksia oli kyllä koneessa.
Kun tossa olis yks tehostettu nelivedon hammastanko ja tekis mieli pistää se paikalleen, mutta kun autolla olis tarkotus ajaa muutakin kuin töihin ja kauppaan, niin se sais toimia kunnolla myös nopeissa käännöissä.
Joskus tuli edellisen tehostetun dohc sierran kanssa talvella kiperä tilanne, kun ohjaus jäykkeni kesken käännön rajusti. Kierroksia oli kyllä koneessa.
Viimeksi muokannut olafu, Ke Kesäkuu 25. 22:48:35 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Ei mulla oo kyllä tollasia ongelmia ollut tossa harrastesierrassa, mutta toisaalta se on kyllä edelleen alle 200tkm ajettu. Tosin siihenkin teki terää ohjaukselle kun koneen myötä tehostimen pumppu vaihtui uuteen. Suurin tekijä tuohon olafun kuvailemaan ongelmaan on varmaan se, että kukaan ei ikinä vaihda ohjaustehostimen öljyjä!
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Tarkotitko että on kevyt ohjattava? Tehostushan on riittävä ainakin DOHC:ssa sillon kun tehostin toimii, tehostusvoiman katoaminen kesken käytön on ollu ittellä noissa se ongelma.Arska kirjoitti:Cossuscorpion tangolla ja dohc pumpulla saa ainakin tuhdin tehostuksen.
Ja tuoreet ATF:t oli kyllä (eiks sinne sitä kuulu?).
Voihan se olla että joku on ajanut joskus ilman öljyä ja pumppu saanut kipeetä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
No noi mitä oon tossa purkanut, niin jos on vaikkapa 250tkm ajettu samoilla öljyillä, niin ei se paljon auta vaikka laittas uudetkin, kipeetä on jo ottanut ihan varmasti. Kai noikin tarvis muutaman vuoden välein vaihtaa. Hirveetä violetinmustaa kuraa ja metallihippua on ainakin ollut kaikki mitä oon pois laskenut..olafu kirjoitti: Ja tuoreet ATF:t oli kyllä (eiks sinne sitä kuulu?).
Voihan se olla että joku on ajanut joskus ilman öljyä ja pumppu saanut kipeetä.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eihän ole vaan tehostimen pumpun kyljestä se liitin irti, jonka toinen pää tulee jonnekin ohjausakselin suunnalle? Sen perusteella vm. 92+ Scorpiossa (ainakin 24V mallissa) määräytyy ohjaustehostuksen voimakkuus. Jos liitin on irti, niin tehostus on täysillä koko ajan.Arska kirjoitti:Kyllä on niin kevyt ohjata joka tilanteessa että oikein vatuttaa. Vähempikin riittäisi, pitää kokeilla toisella pumpulla, jos tästä vaikka on rajoitinventtiili jotenkin jurrissa. Jos ei auta niin tanko menee sitten vaihtoon.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi