oisko sopiva????

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

oisko sopiva????

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Lokakuu 2. 14:50:37 2007

ohc 2.0 kaasari (48 dellortot) turbo viritelmään burtonin nokka blf 32/33 300 asteinen 10.16mm nostoa teho alue 2000-7000rpm 8) vaparina vääntää aika hyvin alhaalta
Viimeksi muokannut juoni, Ti Lokakuu 2. 19:11:31 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ford sierra 2.0is -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: oisko sopiva????

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 2. 16:43:47 2007

juoni kirjoitti:ohc 2.0 kaasari turbo viritelmään burtonin nokka blf 32/33 300 asteinen 10.16mm nostoa teho alue 2000-7000rpm 8)
Bf134 taitaa toimia paremmin turbon kanssa. Ainakin itelle on tulossa semmonen ohari turboon.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 3. 10:46:26 2007

Ja haulla löytyypi paljon tietoa ohc turboista. Hakuun kirjoitat ohc and turbo niin johan alkaa löytyy.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » To Lokakuu 4. 15:10:27 2007

ohc turbo tietoa kyllä löyty,mut kyseisestä nokasta en löytäny tietoa turbo käytössä
ford sierra 2.0is -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Lokakuu 4. 15:22:31 2007

juoni kirjoitti:ohc turbo tietoa kyllä löyty,mut kyseisestä nokasta en löytäny tietoa turbo käytössä
Nostoa tossa on vaan aika hintsusti. Riippuu ihan mitä sä koneelta haluat ja minkälaiseen käyttöön se tulee.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » To Lokakuu 4. 18:51:23 2007

ihan katu käytöön. ja 0.5-0.8 paineilla, kun ei oo kunnon mäntiä vielä.eli näin alkuun mahollisimman pienillä ahtoilla mahollisimman paljon voimaa.ja päästöt ei oo este.
ford sierra 2.0is -86

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Lokakuu 4. 22:53:07 2007

juoni kirjoitti:ohc turbo tietoa kyllä löyty,mut kyseisestä nokasta en löytäny tietoa turbo käytössä
oli tälläinen nokka joskus yhdessä ohc turbo viritelmässä, ei varmaan paras mahdollinen turbo nokka mutta toimi ihan hyvin kyllä. paikalleen vaan jos kerran valmiina on..

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Lokakuu 9. 20:07:25 2007

no minkälaisia on nuo auto racingilla myynnissä olevat ohc:n turbon nokat 274 ja 284 onko kellään kokemuksia????
ford sierra 2.0is -86

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Marraskuu 6. 22:12:49 2007

nii ja onko kukaan avartanu ohc 2.0 kannen palotiloja? ja onnistasko niitä pirrata isommiksi et puristus suhde tippus 8.0;siin? riittääkö seinämissä vara.ja saako sen koneen vielä toimimaan.laskeskelin yhellä ohjelmalla että pitäs palotilan tilavuus olla 72millilitraa. et sais siihen kasiin. onko kukkaan tehny tällä tavoin,nyt ois neuvot tarpeen
ford sierra 2.0is -86

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ma Joulukuu 17. 16:19:09 2007

nyt ois mielipiteet ja kokemukset tervetulleita
ford sierra 2.0is -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Joulukuu 17. 16:38:46 2007

Mitkäs männät ja kanget sulle on tulossa? Mun mielestä ne puristukset sais olla siellä 8.5 tienoilla. Sinne ainakin yritän saada rutun tossa omassa koneessa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Joulukuu 17. 21:36:02 2007

Se bf 134 nokka on hyvä katu turbokäyttöön ja ihan 2,0is vakio nokkakin on ookoo kummastakin kokemusta.
Molelemmilla nokilla pääsee vaikka 300hv:n lukemiin kun kaikki kohillaan.
Kaasari turbokoneeseen ei kannata kovin kireetä nokkaa laittaa kun tulee herkästi sinne ala-alueelle missä nokka "herää" rötäämis kohta.
Purkkarit sinne 8-8,5 luokkaan.
Cossun kangilla ja männillä saa puristukset ohariin kohilleen ja hyvän kaasunvaihtuvuuden, päljeväli kannattaa pitää vähintään 1.2mm tuntumassa niin ei oo niin arka nakutteleen.
Vakio männistä sorvaamalla keskelle montun saa puristukset sinne kasin pintaan http://koti.mbnet.fi/vh77sti/Auto/Alakerta.htm
Palotiloja ei niin paljon kannata isontaa (72cc) alkaa kansi oleen niin heikko jo siinä vaiheessa että saattaa jo haleta.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Joulukuu 17. 21:50:34 2007

Hesus muistaa sitten että siitä kannesta on jo kaivettu palotiloja...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Joulukuu 17. 22:24:55 2007

Arska kirjoitti:Hesus muistaa sitten että siitä kannesta on jo kaivettu palotiloja...
Niin siitä vissiin on joo. Koneistaja oli mitannu ne mutta en nyt muista kuinka isot ne oli ja se lappu on jossaan tallilla. Muistatkos sinä?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Joulukuu 17. 22:28:29 2007

Silloin oli puristukset jossain 8.8-8.9 tienoilla, siinähän on nyt erilaiset venttiilit, niin pientä eroa voi olla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Joulukuu 17. 22:31:28 2007

Arska kirjoitti:Silloin oli puristukset jossain 8.8-8.9 tienoilla, siinähän on nyt erilaiset venttiilit, niin pientä eroa voi olla.
Jees,kuullostaa ihan sopivalta. Noh,täytyypi laskeskella kunhan kerkeen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Joulukuu 18. 11:35:11 2007

Hesus kirjoitti:Mitkäs männät ja kanget sulle on tulossa? Mun mielestä ne puristukset sais olla siellä 8.5 tienoilla. Sinne ainakin yritän saada rutun tossa omassa koneessa.
vakio is sieran alakerralla. voi olla että sorvautan mäntiin jonku näköset montut
ford sierra 2.0is -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Joulukuu 18. 11:47:05 2007

juoni kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Mitkäs männät ja kanget sulle on tulossa? Mun mielestä ne puristukset sais olla siellä 8.5 tienoilla. Sinne ainakin yritän saada rutun tossa omassa koneessa.
vakio is sieran alakerralla. voi olla että sorvautan mäntiin jonku näköset montut
No se on ihan järkevä vaihtoehto.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Joulukuu 18. 20:15:27 2007

Onkos kaasari ohc:ssa ja ruiskussa(is) siis eri nokka-akseli?
Aattelin vaan et kun ton oman sierran koneen ahistaa niin tekeekö tolla kaasarinokalla siin enää yhtään mitään?
Ja eroaakos tuon kaasarivehkeen moottori jotenkin ruiskumoottorista?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 19. 10:22:59 2007

sesse kirjoitti:Onkos kaasari ohc:ssa ja ruiskussa(is) siis eri nokka-akseli?
Aattelin vaan et kun ton oman sierran koneen ahistaa niin tekeekö tolla kaasarinokalla siin enää yhtään mitään?
Ja eroaakos tuon kaasarivehkeen moottori jotenkin ruiskumoottorista?
On eroa. 2l kaasarin nokalla on jarrutettu yli 300hp ja on muutenkin aika hyvä nokka virikäytössäkin.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Joulukuu 19. 13:20:35 2007

Tota kaasarin nokkaa on pidetty turbokäytössä parempana kuin ruiskun nokkaa, joten sitä ei tarvitse olla välttämättä vaihtamassa, kun konetta ahdetaan.
Kaasari- ja ruiskukoneen suurin ero on kansissa. Ruiskun imukanavat on pari milliä isommat halkaisijaltaan ja niissä on suuttimien kolot valmiina. Alakerrat on samanlaiset, jos kyseessä on 205 lohko.

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Tammikuu 1. 0:48:13 2008

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE.
ford sierra 2.0is -86

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Tammikuu 1. 0:55:40 2008

Homma varmaan ratkennu... tai sit meni ihan väärään topikkiin :) :D
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... c&start=50
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Tammikuu 1. 15:06:44 2008

vähä meni väärään kohtaan.onnistuuko muuten 200 sarjan turbo volvoista laittaa virran jakajan sisus kaluja ford ohc jakajaan? tai vanhemmista turbo saapeista?
ford sierra 2.0is -86

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ke Tammikuu 9. 23:04:49 2008

miten ton pedal boxin laita oikein on katu autossa saako sen laittaa? vai eikö sitä saa laittaa?
ford sierra 2.0is -86

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Pedal box kadulla

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Tammikuu 10. 18:40:04 2008

Eli jos haluat ajon aikana säädellä jarrujen etu ja takajarrujen tasapainoa keskenään sanoisin että ei. MUTTA.

Jos autosi on katu auto rekisterin mukaan niin kadulla ei saa ajon aikana säätää tasapainoa vain suljetulla alueella race käytössä mökillä yms.

Yleensä ottaen bedal box esim. takaveto eskossa on sallittu mikäli löydät sopivan konttorin. Veikkaan että esim. Rovaniemellä kajahtaa saman tien kilvet naulaan vaik päällikkö on asemalla vaihtunutkin.

Osalla se on hyväksytty osalla ei tietysti eri konttorit kyseessä.

Kysykää sääko säätää ajon aikana kun olette katsastamassa autoanne tietysti perusteena on että saa paremmin perän luisuun nakkikioskin parkissa.

Mutta onnea suoritukseen rakenna uusista osista ns. tehdas osaa paikalleen unohtaen tee se itse jokkis hilppeet voi onnistuakkin.

Muutamalla täällä taitaa ollakkin.

Tähän vois vaik kerätä listaa konttoreista joissa se säädettävä Gr.4 Bedal box hyväksytty katukäytössä.

Tsemppiä Bedal box projektiin kerro sit miten.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ma Tammikuu 28. 22:30:48 2008

menee varmaan pitkälle sulan maata ennen ku konttorille on lähtö.varmaan kuusamossa tai oulussa tulee käytettyä,katotaan miten käy.
ford sierra 2.0is -86

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 29. 20:12:46 2008

juoni kirjoitti:vähä meni väärään kohtaan.onnistuuko muuten 200 sarjan turbo volvoista laittaa virran jakajan sisus kaluja ford ohc jakajaan? tai vanhemmista turbo saapeista?
Muistaakseni joku on tälläkin foorumilla laittanut. Käsittääkseni kaikkien boschin jakajien sisäosat menee ainakin pienellä sovituksella keskenään ristiin.
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Tammikuu 29. 21:43:41 2008

juoni kirjoitti:vähä meni väärään kohtaan.onnistuuko muuten 200 sarjan turbo volvoista laittaa virran jakajan sisus kaluja ford ohc jakajaan? tai vanhemmista turbo saapeista?
Mitä sitä hyviä ennakkoja vähentämään kun ei ohc rupee helposti nakuttaa. Ajeltu paljonkin kärjettömällä vakio sytkällä ilman alipaine/ylipaine säätöö, eli kierrosten mukaan nousee vaan ennakot.

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Su Maaliskuu 23. 21:32:19 2008

no niin nyt pitäs viedä kampiakseli konneistukseen kun kaikki kaulat on soikeita.siis laitanko ihan tavalliset vai punametalli laakerit?? kun konneistamolla ukko tuumas et punametallit!
ford sierra 2.0is -86

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja janne_n » Su Maaliskuu 23. 21:49:02 2008

pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.

punametallit kannatta laittaa.
Viimeksi muokannut janne_n, Su Maaliskuu 23. 21:53:23 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Su Maaliskuu 23. 21:50:51 2008

janne_n kirjoitti:pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.
tuo oli hyvä tieto :D :D
ford sierra 2.0is -86

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Maaliskuu 25. 19:31:02 2008

Tuossa alussa oli nokka-asiaa, niin oisko herroilla kokemusta ohc:n viri nokasta kc fr33 ja turbotettuna ruiskun kanssa? Sen tiedän nokasta että reilu 3000rpm kierroksia ja sit nk. "nykäsee" pelkillä tuplillakin...pienet lisäykset tuohon "nykäykseen" ei meinaa mitään, mutta ettei rupee liikaa ampumaan 3000 kohilla tai rötäämään??? Säädettävä ruisku tulossa, joten sen puoleen ei pitäis olla liian hankalaa. Asteita muistaakseni 300/298 ja nostoja 11.6/11.25.

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » La Kesäkuu 28. 23:13:11 2008

[quote="BlackEscort"]Tuossa alussa oli nokka-asiaa, niin oisko herroilla kokemusta ohc:n viri nokasta kc fr33 ja turbotettuna ruiskun kanssa? Sen tiedän nokasta että reilu 3000rpm kierroksia ja sit nk. "nykäsee" pelkillä tuplillakin...pienet lisäykset tuohon "nykäykseen" ei meinaa mitään, mutta ettei rupee liikaa ampumaan 3000 kohilla tai rötäämään??? Säädettävä ruisku tulossa, joten sen puoleen ei pitäis olla liian hankalaa. Asteita muistaakseni 300/298 ja nostoja 11.6/11.25.[

kokeilemallahan se selviää kerrohan sitten miten kävi
ford sierra 2.0is -86

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Kesäkuu 29. 14:13:38 2008

BlackEscort kirjoitti:Tuossa alussa oli nokka-asiaa, niin oisko herroilla kokemusta ohc:n viri nokasta kc fr33 ja turbotettuna ruiskun kanssa? Sen tiedän nokasta että reilu 3000rpm kierroksia ja sit nk. "nykäsee" pelkillä tuplillakin...pienet lisäykset tuohon "nykäykseen" ei meinaa mitään, mutta ettei rupee liikaa ampumaan 3000 kohilla tai rötäämään??? Säädettävä ruisku tulossa, joten sen puoleen ei pitäis olla liian hankalaa. Asteita muistaakseni 300/298 ja nostoja 11.6/11.25.
Kukaan ei vissiin ole kokeillut. Nokkienvälinen kulmahan tossa on kaukana siitä mitä turbonokassa kuuluu olla. Luulis silti että isolla turbolla >HX40 -> tulee tollakin nokalla paljon voimaa, kovin herkkää heräämistä tai hyvää käytettävyyttä on kuitenkin turha odottaa. Nokan luonne on kuitenkin aika yläkiree niin luultavasti siinä 4000 jälkeen alkaa jotain tapahtua ja vääntö ei lähde putoomaan ennen 8000rpm :D Koita niin katotaan menikö arvaus pieleen :) Mitään pikkuahdinta tohon ei kannata laittaa koska se menee tukkoon just sillon kun nokka tulee alueelle.

Onhan vähän vanha viesti, mutta luultavasti käyttökelposta kokemuspohjasta tietoo alkaa kohtapuoleen olla tarjolla?
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 29. 21:45:38 2008

janne_n kirjoitti:pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.
Voikos tää pitää paikkaansa, ite oon kuullu vaan että pitää anoa AKE.lta luvat ja katuautoihin ei heru... :shock: :? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pieteri
Viestit: 42
Liittynyt: To Elokuu 10. 11:00:29 2006
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja pieteri » Ma Kesäkuu 30. 2:38:48 2008

tumppe kirjoitti:
janne_n kirjoitti:pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.
Voikos tää pitää paikkaansa, ite oon kuullu vaan että pitää anoa AKE.lta luvat ja katuautoihin ei heru... :shock: :? :roll:
muuta ku laittaa. pitää olla vaan niin ettei oo ajon aikana säädettävissä. yks tuttu katasti välikoppasa pedalboxilla niin että säätimen päällä oli vaan peltilaatikko, mutta semmonen ei iha joka paikassa mee läpi

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

pedal box

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Kesäkuu 30. 10:58:22 2008

jokos Jouni säätää ajossa jarrujen tasapainoa laillisesti.

mites jarru rojekti etenee.

Hmm. jos on luvallinen että paperissa merkintä pedalbox. niin täällä se merkitään automaattisesti kilpa-autoksi. jolloin ajaminen sallittu vain siirtymillä eli kauppa-ajot saa unohtaa.

Mutta jos ei niin inssihän voisi testiajossa säätää jarrujen tasapainoa jos yhtään race fiilistä verissä.

ei ole yhtään konttoria vielä tullut tähän topiikkiin josta tuon merkinnän saisi omaan autoon käydä hakemassa.

olishan niillä sit paikallisilla taas käämilangat kuumana et mitä vit*** tämähän on kilpa-auto.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Kesäkuu 30. 12:00:27 2008

Mulla on pedal-box katuautossa, eikä ole sen kummenpia merkintöjä otteessa.

AKE:n ohjehan sallii pedal-boxin asentamisen, "Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarruvoiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa",
mä ainakin käytän säädintä nimenomaan jarruvoimien jakosuhteen saamiseksi normaaliksi joten katson sen olevan sallittu ja tarpeellinenkin koska autossa on vakiosta poikkeavat jarrut.

Jarruvoimien säätöventtiili on jo asetuksenkin (779/1998) perusteella sallittu ja AKE:n tulkintaohjeen perusteella mekaaninen säätö voidaan rinnastaa paineensäätöventtiiliin joten pedal-box on laillinen. Jarruvoimien vaan pitää olla normaalikäytössä oikeassa "balanssissa".

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Kesäkuu 30. 16:05:38 2008

Pedalbox menee varmaan läpi jossain Escorteissa joissa ei oo jarrutehostajaa, mut mites on esim. vm.81 farmari Taunus, jota nyt ei voi ihan kilpa-autoksikaan haukkua vaikka olis ääntäkin nopeampi... :roll:
Ja olis ihan vaan käyttöauto, mutta tilan ahtauden vuoks pedalboxista ois apua... :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

paineensäätö

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Kesäkuu 30. 18:28:12 2008

hyvä jos jollain on onneksi olkoon.

mut rekisteriotteseen ei ollut merkitty niinkö.

Sehän on selvä ettö noi ns. vakiot murikat mitä putkien välissä/lähdöissä on jotka alentaa paineen ne on ok mutta yleensä toimivät hyvin vain niillä vakio pääsylinterillä.

tietysti voishan sellanen iso jostain sopivasta uudemasta -90 luvun fordista löytyä.

itsellä oli Gr.4 Bedalbox tulossa autoon ja konttorilla sanoivat että käy kun merkitään kilpa-autoksi.

Jos inssit muuttuu menee eläkkeelle yms. kaik mahollista.

nykyään autossa vaan se runko josta säätöosa poistettu. kytkimen sylkky siellä yksinään joutuu duunia vääntään.

toisaalta taas tuo mukava pehmeä polin on ihan mukava. 20 vuotta sitten sitä ei arvostanu niin hirveesti.

auton pitäisi mennä taas kerran 100% osiksi ja koripukkiin katsotaan mitä se tuo tullessaan.

Pitää tuo aken juttu tulostaa ja käydä konttorilla tiedustelemassa.
tosin ne irtonaiset tehostin mokkulat peräkonttiin ja yks konehuoneeseen tois lisää sitä nostalgiaa -69 eskoon.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Kesäkuu 30. 21:56:15 2008

Ei tehostajaa missään vaadita, katsastusohjeista löytyy max poljinvoima jolla pitää tulla tietty jarruvoima, ne kun täyttyy niin ei pitäisi olla ongelmia. Pitää vaan sovittaa jarrukombinaatio sopivaksi.

Joo ei oo otteessa merkintää. Tai on siellä että etu- ja takajarrut on vaihdettu mutta ei muuta jarruihin liittyvää.

Tulosta asetukset myös, varsinkin 779/1998 13 § 1. c) ja e)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Kesäkuu 30. 22:20:07 2008

Eikös rekisterotteessa oo alunperinkin maininta että millaset jarrut, joista näkee myös onko abs tms. ja kyllähän näin mulle aina on väitetty että tehostajaa ei saa poistaa, muulla tapaa kun anomalla luvat pedalboksille tms.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Heinäkuu 1. 7:12:35 2008

tumppe kirjoitti:Eikös rekisterotteessa oo alunperinkin maininta että millaset jarrut, joista näkee myös onko abs tms. ja kyllähän näin mulle aina on väitetty että tehostajaa ei saa poistaa, muulla tapaa kun anomalla luvat pedalboksille tms.
Lue 779/1998 13 §, "c) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta;"
eli tehostaja ei ole muutettujen jarrujen hyväksymisen edellytys.

Totta, Abs:siä ei saa poistaa. (779/1998 13 § f) )

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ti Heinäkuu 1. 13:04:07 2008

on se hyvä et joku on viitsiny lukasta noita laki hommeleita kiitos vaivan näystä :D :D :D :D :D :D :D :)
ford sierra 2.0is -86

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 1. 16:08:34 2008

Tinde kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Eikös rekisterotteessa oo alunperinkin maininta että millaset jarrut, joista näkee myös onko abs tms. ja kyllähän näin mulle aina on väitetty että tehostajaa ei saa poistaa, muulla tapaa kun anomalla luvat pedalboksille tms.
Lue 779/1998 13 §, "c) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta;"
eli tehostaja ei ole muutettujen jarrujen hyväksymisen edellytys.

Totta, Abs:siä ei saa poistaa. (779/1998 13 § f) )
Kiitoksia Tinde tiedoista, voipi olla et mun Taunus ei ihan heti joudakkaan myyntiin, jospa pedalboxii ja vähä ahdinta ym. mukavaa laittas... :roll: :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin