Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ke Heinäkuu 27. 0:18:47 2005
Noita rojektisierroja on useita ja pariin niistä pitäisi jarrut päivittää paremmiksi vastaisuuden varalle.. Eli kokemuksia ja hintatietoja jarruremppaa viime aikoina tehneiltä kaipailisin.
Eka potilas on 2-litrainen dohc sierra ilman abseja, eli normi levyt eessä ja rummut takana. rummut saavat jäädä koska kone jää vakioksi mutta etujarrut kiinnostais laittaa paremmat (ees sen verran paremmat etteivät heti ole kierossa...) eli onko vastaavaa hyötyä laittaa esim. uritettuja vakion kokoisia kiekkoja ja joitain performance paloja vai pitäisikö suosiolla laittaa isommat? Nykyiset etulevyt ja palat ovat ihan lopussa.
Toka potilas on 2.8i 4x4 farkku jossa absit ja hyväkuntoiset jarrut tällä hetkellä.. Siihen ajattelin tulevaa ajatellen cossun levyjä eteen (tietoa sopivuudesta; 4 vai 2wd mallin levyt?) jolloin siitä jäisi ok kuntoiset perus 260mm laikat (jotka vois paremman puutteessa heittää tohon dokki sierraan; oishan ne ainakin vakioita paremmat ja hyväkuntoiset...) Entäs se takapään päivitys; sopiiko cossun levyt suoraan ja pitääkö satulatkin päivittää?
Edelleen jos jollain on kuvia perus satula -> cosan levy siirtolaipasta valmiina niin saa toki laittaa jakoon
Eli lyhyesti kertokaa mihin kannattaa rahansa laittaa.
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » Ke Heinäkuu 27. 8:19:25 2005
2.8:n menee 4wd cosan jarrut navat vaihtamalla. Jos haluaa säästää ja käyttää alkup. napoja, pikku kikkailulla eteen saa sekä 4wd, että 2wd cossun jarrut.
Tuolta lisää tietoa.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » La Lokakuu 1. 19:20:11 2005
eli meneekö nuo xr4 sierran 260mm levyt ja satulat suoraan normaali sierran tolppiin? ja onko niissä kaikissa xr nelosissa takana levyt vai ne 10" rummut.. ja kertokaapa muitakin sierran jarrujen parannus vinkkejä tänne.
joo tiedän jo et laita cossun jarrut mutta onko muita edes vähä halvempia vaihtoehtoja..
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » La Lokakuu 1. 19:32:56 2005
hilteri kirjoitti:eli meneekö nuo xr4 sierran 260mm levyt ja satulat suoraan normaali sierran tolppiin? ja onko niissä kaikissa xr nelosissa takana levyt vai ne 10" rummut.. ja kertokaapa muitakin sierran jarrujen parannus vinkkejä tänne.
joo tiedän jo et laita cossun jarrut mutta onko muita edes vähä halvempia vaihtoehtoja..
kaikissa xr4i sierroissa on 10" rummut takana,xr4x4 sierroissa on levyt takana.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Su Lokakuu 2. 21:11:14 2005
joo, mites nuo etujarrujen sopivuudet lienee..?? et käykö nuo 260mm jarrupaketti suoraan normisierran napaan? olis tiedossa semmoset (levyt ja satulat ) eikä viittis turhaan ostaa jos eivät käy.
-
jonno
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja jonno » Ke Lokakuu 5. 1:00:47 2005
hilteri kirjoitti:joo, mites nuo etujarrujen sopivuudet lienee..?? et käykö nuo 260mm jarrupaketti suoraan normisierran napaan? olis tiedossa semmoset (levyt ja satulat ) eikä viittis turhaan ostaa jos eivät käy.
Itsellä meni ainakin takavetoiseen riesaan XR4:n satulat sekä 260 mm levyt paikalleen ongelmitta. Ei tarvinnut muuta kuin kiinni pultata.
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 5. 1:02:06 2005
jonno kirjoitti:hilteri kirjoitti:joo, mites nuo etujarrujen sopivuudet lienee..?? et käykö nuo 260mm jarrupaketti suoraan normisierran napaan? olis tiedossa semmoset (levyt ja satulat ) eikä viittis turhaan ostaa jos eivät käy.
Itsellä meni ainakin takavetoiseen riesaan XR4:n satulat sekä 260 mm levyt paikalleen ongelmitta. Ei tarvinnut muuta kuin kiinni pultata.
meneehän ne..4wd cossun satulakin menee normi olka-akseliin heittämällä mutta 2wd:n ei mene,pulttijako on eri..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ke Tammikuu 10. 8:46:15 2007
Vanhaa jarrupäivitysaihetta lainaten... Mitenkäs jos tahtoisin laittaa tohon 4x4 dokki Sierraan Scorpparin navat ja jarrut? Eli lähinnä jos hommaan jostain takaveto Scorpparista kaikki hilut (mitä sitten tarvitaankaan?) ja ostan etupäähän 4x4 Scorpparin levyt, niin saisikohan noista rakennettua? On meinaan jonnin verran tyyriimpää ja vaikeampaa etisiä purkuosia 4x4 Scorpparista...
Toinen vaihtoehto olisi päivittää Cossu Sierraa joka kulmaan ja kolmas vaihtoehto sitten jättää ihan ennalleen...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Pe Heinäkuu 11. 15:37:57 2008
pitäisi 2.0 ohc turbo sierraan saada jarrut katsastukseen päteviksi. Eli 260mm xr4 jarrut menee vissiinkin eteen ongelmitta, mutta mitkä olisi järkevin (myös lompakon kannalta) laittaa taakse? Tarvitseeko jarrutehostajakin vaihtaa? Ja vakaaja?
Olen monta tuntia lukenut jarruista asiaa ja vielä tuntuu olevan niin sekaisin noista. Onnistuuko, jos laittaa xr4 jarrut eteen ja taakse 4wd cossun?
Pitäisi siis 150hp saada ainakin laillisesti, tai sitten 180.
"Mieluiten ihan sama."
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Pe Heinäkuu 11. 19:28:56 2008
Farmarin kun muutin 2.8:lle, niin eteen tuli XR4 jarrut ja taakse normi Sierran 'pikku levyt'. Vakio 2.0 tehostin+pääsylinteri.
Tossa 24V:ssä on 300mm Mondeo levyt 740 Volvo satuloilla edessä ja 2wd Cossun takuset, ABS:llä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Qtka
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Viesti
Kirjoittaja Qtka » Ti Heinäkuu 29. 22:30:16 2008
Jari H Lähetetty: Pe Hei 11, 2008 7:28 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Farmarin kun muutin 2.8:lle, niin eteen tuli XR4 jarrut ja taakse normi Sierran 'pikku levyt'. Vakio 2.0 tehostin+pääsylinteri.
Tossa 24V:ssä on 300mm Mondeo levyt 740 Volvo satuloilla edessä ja 2wd Cossun takuset, ABS:llä.
Minkälainen urakka oli tuo etujarrujen sovitus? Minkälaiset nuo volvon satulat on?
Liekköön kiviä....
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ke Heinäkuu 30. 21:32:57 2008
Qtka kirjoitti:Jari H Lähetetty: Pe Hei 11, 2008 7:28 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Farmarin kun muutin 2.8:lle, niin eteen tuli XR4 jarrut ja taakse normi Sierran 'pikku levyt'. Vakio 2.0 tehostin+pääsylinteri.
Tossa 24V:ssä on 300mm Mondeo levyt 740 Volvo satuloilla edessä ja 2wd Cossun takuset, ABS:llä.
Minkälainen urakka oli tuo etujarrujen sovitus? Minkälaiset nuo volvon satulat on?
Saattoi siinä kesäinen lomapäivä hurahtaa noitten etujarrujen kanssa, eli eipä mikään kummonen rojekti.
Noi kuvat on parin vuoden takaa, nykyään EBC:n vihreät palat ja Spaxin tolpat.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... jarru3.JPG
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ke Heinäkuu 30. 21:42:04 2008
scorpion tai v6/abs sierran etusatulat menee perussierraan heittämällä joten turha on keksiä pyörää uudelleen paitsi jos haluaa paljon isommat. ja noilla siis 260mm levy joka on sama kun xr4i levy.