Pohjan sisäpuolinen käsittely

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Pohjan sisäpuolinen käsittely

Viesti Kirjoittaja RD » To Heinäkuu 17. 21:08:12 2008

Ois kohta aika alkaa levittään rasvaa ja mattoa sierran paikatun pohjapellin ja sisäverhoilun väliin, uutena moiseen operaatioon arvelin parhaaksi kysyä kokeneemmilta neuvoa.
Haulla en äkkiseltään löytänyt mitään koottua selitystä, omaan toki myös keskittymiskäyrän josta kolibrikin olisi kateellinen.


Eli millaista rasvaa tai öljyä väki on laittanut pohjatöiden päätteeksi? Ohjeena olisi vain ettei ikinä saa kuivua. Jokin mikä tarttuu kiinni mutta myös menee jokaiseen pieneenkin väliin ja reikään. Tietysti olisi myös positiivinen piirre jos hoppa ei tämän jälkeen haisisi jäteöljytynnyriltä...
Mimmoista tököttiä ja mistä sitä saa?

Ja matto on toinen kysymys, minkälainen sinne kannattaa levittää? XR:hän on toki luksusauto joten hiljaiseksi se pitäisi saada, vaan onko isosti eroa haenko jotain motonetistä vai hienoa alumiinifoliobitumihässäkkää hifikaupasta - ei sillä että bitumilla olisi edes väliä, eihän se siihen pohjaan pääse tarttumaan kun välissä on jotain öljyä...
Etuovien eristeillekin tarvinnee jotain tehdä, olivat aika iloisesti repeämässä jo kaiutinasennuksissa. Ja ohutta hötöä muutenkin, vaihtoon ne.

Tämmöisistä viisaita neuvoja jos joku jaksaisi kirjoittaa tai ees heittää linkillä. Amerikkaa olisi jos on 10v sitten tehnyt hyvän ja hiljaisen pohjan johon ei vieläkään ole ruoste iskenyt, niin että tietää mistä puhuu ja sen sitten sanoo. Mutta hyvät teoriatkin ovat tervetulleita.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Heinäkuu 17. 21:45:12 2008

kun pohjan korjaa niin että kaikki vanha ruoste on poistettu ja uudet pellit hitsattu päittäin paikalleen,saumat hiottu,pohjamaalit maalattu ja korikitit kitattu niin pintamaali päälle,tietysti se vastaava kunnon automaali mikä on auton pinnassakin(bitumit ennen pintamaalausta,niinkun tehtaaltakin tullessa) niin eipä se helpolla uudestaan ruostu JOS vanha ruoste on todella poistettu kokonaan.

jos se on tähänkin asti kestänyt jo 15vuotta niin eiköhän se saman 15vuotta kestä toisellakin kierroksella.

mutta jos sitä vanhaa kuppaa jää ja maalailee jollain paukkupullomaalilla niin eipä tule kestämään.

koteloihin olen itse suihkinut teräketjuöljyn ja kotelosuojamassan sekoitusta,tunkeutuu tosi hyvin joka paikkaan eikä haise kissankuselle kun laittaa puolet kotelosuojamassaa ja puolet teräketjuöljyä.myöskin Wurthin sprayvaseliini on osoittautunut aikas hyväksi ruostesuoja-aineeksi esim. ovien sisällä,sekin tunkeutuu hyvin ja tarttuu hyvin kiinni vaikka onkin ihan ohutta kun sitä suihkii.

Cosworth
Viestit: 86
Liittynyt: To Tammikuu 8. 18:42:20 2004
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Cosworth » Ke Heinäkuu 23. 17:59:30 2008

Vaseliiniä!
Per aspera ad astra!!!
#647

Vastaa Viestiin