is ohc kannen lasku
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
is ohc kannen lasku
paljohan tarjoais puristukseks kun vetäis millin kannesta pois lastua? ihan siis vakio alakerralla sais nousta vähän noista 9.2:1 puristuksista.
vähän alta kymppi olis aika passeli mitä hakisin tolle katuajoon tulevalle koneelle.
vähän alta kymppi olis aika passeli mitä hakisin tolle katuajoon tulevalle koneelle.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
1.5mm =10.2:1.
2.0mm =11.3:1.
2.5mm =12:1.
katso:http://www.siipicossu.com/manuaaleja/ho ... C&DOHC.pdf
2.0mm =11.3:1.
2.5mm =12:1.
katso:http://www.siipicossu.com/manuaaleja/ho ... C&DOHC.pdf
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
11.5:1 Suhteella IS motissa tuli ite tuos vuoden verta kurvailtua. Muut mitä koneessa niin Burtonin bf134 nokka ja marteliuksen XL. Hyvin pelitti ihan normi 98 pumppupensalla. Alkaa kyl varmaa olla jo aika rajamailla.
Startteja meni kyl pari pashaksi tuos vuodessa. Aika raskas jo pyörittää tulille.
EDIT... niin nuot muutokset vaati sitten ilmamäärämittärin räpläämistä et sai rikkaammalle. Oli seosmittarin mukaan pirun laihalla vakio säädöillä.
Startteja meni kyl pari pashaksi tuos vuodessa. Aika raskas jo pyörittää tulille.
EDIT... niin nuot muutokset vaati sitten ilmamäärämittärin räpläämistä et sai rikkaammalle. Oli seosmittarin mukaan pirun laihalla vakio säädöillä.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Tuo nakutusilmiö tuleepi esiin liiallisilla puristuksilla...
Oli joskus 1.6kansi laskettu tulppaan asti (2.9mm + edelliset oikasemiset yms). ++17bar oli puristukset(mittari loppu 17bar), ennakko 900-1000rpm 7astetta ilman säätimiä. Äänet oli kuin formulasta siihen saakka kun paukahti 9500kierrosta koneeseen ja vakion männän helma tipahti kampikammion pohjalle. Eipä tullu laskettua puristussuhdetta, mut muistelisin että oli jotain 30cc kannen palotila + tiiviste.
Että tällein meilläpäin
Oli joskus 1.6kansi laskettu tulppaan asti (2.9mm + edelliset oikasemiset yms). ++17bar oli puristukset(mittari loppu 17bar), ennakko 900-1000rpm 7astetta ilman säätimiä. Äänet oli kuin formulasta siihen saakka kun paukahti 9500kierrosta koneeseen ja vakion männän helma tipahti kampikammion pohjalle. Eipä tullu laskettua puristussuhdetta, mut muistelisin että oli jotain 30cc kannen palotila + tiiviste.
Että tällein meilläpäin

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
paljohan kehtaa antaa ennakkoa tollaselle motille, alakertaan löin uudet männänrenkaat ja hoonasin kevyesti, kannesta ajettiinvähän reilut 1.5mm pois (~10.3) puristus, vakio nokka, vakio pakosarja.. Kannesta kanavia muotoilin pikkusen (lähinnä ohureita) ja venttiililautasia työstettiin jonkunverta, seetit yms on tehty kunnolla. ja pakopuolen ohjureihin lyötiin k-linerit.
Mites, onko iloa antaa paljoa ennakkoa, tällähetkellä jotakuinkin 12astetta, nokka ajotettu vakioajotuksella (tiedetään, merkit ei pidä paikkaansa, mittaamalla laitettu)
Ja onko iloa jos vakionokkaa kääntää jonkunverta jompaan kumpaan suuntaan? Tuntuu että ylärekisteristä uupuu vieläkin (taitaa kyllä jenkakello valehdella, kun kierrokset loppuu ~5000rpm tienoille)
Mites, onko iloa antaa paljoa ennakkoa, tällähetkellä jotakuinkin 12astetta, nokka ajotettu vakioajotuksella (tiedetään, merkit ei pidä paikkaansa, mittaamalla laitettu)
Ja onko iloa jos vakionokkaa kääntää jonkunverta jompaan kumpaan suuntaan? Tuntuu että ylärekisteristä uupuu vieläkin (taitaa kyllä jenkakello valehdella, kun kierrokset loppuu ~5000rpm tienoille)

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Mulla oli vastaava vakioruiskupata mutta 10.6 puristeinen, siinä nokka asteen kaks myöhäsellä, ja täyskaasuennakot megasta kierrosten mukaan n. 25-30, ja osakaasulla kartta maksimissaan n. 45 astetta. Nämä siis 98E:llä. Ei nakutellu nuilla ennakoilla, tuota täyskaasu aluetta ei tullu testattua kovemmilla ennakoilla. Löytys varmaa se karttaki jostakin.VooDoo kirjoitti:paljohan kehtaa antaa ennakkoa tollaselle motille, alakertaan löin uudet männänrenkaat ja hoonasin kevyesti, kannesta ajettiinvähän reilut 1.5mm pois (~10.3) puristus, vakio nokka, vakio pakosarja.. Kannesta kanavia muotoilin pikkusen (lähinnä ohureita) ja venttiililautasia työstettiin jonkunverta, seetit yms on tehty kunnolla. ja pakopuolen ohjureihin lyötiin k-linerit.
Mites, onko iloa antaa paljoa ennakkoa, tällähetkellä jotakuinkin 12astetta, nokka ajotettu vakioajotuksella (tiedetään, merkit ei pidä paikkaansa, mittaamalla laitettu)
Ja onko iloa jos vakionokkaa kääntää jonkunverta jompaan kumpaan suuntaan? Tuntuu että ylärekisteristä uupuu vieläkin (taitaa kyllä jenkakello valehdella, kun kierrokset loppuu ~5000rpm tienoille)
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
En kyllä ole nokkaa vaihtamassa, kun tahtoo pitää alapäästä kohallaan tuon, enkä kyllä rahaakaan ole laittamassa.. Plus ollaan vakio ruiskulla liikenteessä, niin ei kehtaa mitään kummosta nokkaa, kun alkaa ilmamäärämittari vittuilemaan, kun alipaineet heittelee pitkinpoikin.
VOishan sitä koittaa piruuttaan pari astetta kääntää nokkaa myöhäselle, vittumainen vaan ajotella kun ei ole säädettävää nokkapyörää.. Laitettu kohalleen ensin kiilan kanssa kannessa nokka merkin kanssa, sitte kiila veks, merkit kohalleen ja poralla 5mm reikä nokkapyörä-akseli väliin ja 5mm tappi sinne kiilaksi.
VOishan sitä koittaa piruuttaan pari astetta kääntää nokkaa myöhäselle, vittumainen vaan ajotella kun ei ole säädettävää nokkapyörää.. Laitettu kohalleen ensin kiilan kanssa kannessa nokka merkin kanssa, sitte kiila veks, merkit kohalleen ja poralla 5mm reikä nokkapyörä-akseli väliin ja 5mm tappi sinne kiilaksi.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Jos haluut hieroo vetoaluetta lisää niin yx keino on että jos sulla sattuu olemaan erilaisia seuraajia (eri korkuisia) laitat imupuolelle erilaiset kun pakopuolelle niin saat sillä muutettua nokkien välistä kulmaaVooDoo kirjoitti:En kyllä ole nokkaa vaihtamassa, kun tahtoo pitää alapäästä kohallaan tuon, enkä kyllä rahaakaan ole laittamassa.. Plus ollaan vakio ruiskulla liikenteessä, niin ei kehtaa mitään kummosta nokkaa, kun alkaa ilmamäärämittari vittuilemaan, kun alipaineet heittelee pitkinpoikin.
VOishan sitä koittaa piruuttaan pari astetta kääntää nokkaa myöhäselle, vittumainen vaan ajotella kun ei ole säädettävää nokkapyörää.. Laitettu kohalleen ensin kiilan kanssa kannessa nokka merkin kanssa, sitte kiila veks, merkit kohalleen ja poralla 5mm reikä nokkapyörä-akseli väliin ja 5mm tappi sinne kiilaksi.

Tietysti ventiilien pituudella saat myös muutettua sitä.
Mutta nokan osuminen liukupinnoille täytyy aina tarkistaa samalla.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
eeeipä ole erilaisia seuraajia.. Mutta nooh, poraillaan reikiä riittävästi ni alkaa olemaan säädettävä
Eikös se niinpäin menny, että myöhäselle nokkaa -> ylärekisteriin lisää? Ja paljonkos tollasta kehtaa vakiosta laittaa "pieleen" ?
Kovasti tuntu kokoajan siltä että ei saa ainetta ihan tarpeeks, noh.. Hyllyssä toinen bensanpaineensäädin -> 2 hylsyn väliin -> ruustukin väliin ja puristaa jonku millin, vähän reilut "kasaan" sitä. Sisällä jousi kiristyy ni b-paineet nousee, autto heti ku sai vähän ainetta lisää, mutta nyt on tyhjäkäynnillä hieman turhan rikkaalla, vähäsen tahtoo seilata, saikos noista IS ruiskuista säädettyä tyhjäkäynnin seosta jostain ruuvista? heti kun ajaan lähtee niin toimii paremmin kun ennen.
Ja oon vieläkin melko matti siitä, ettei oo seos yläpäästään kyllä oikeen kohillaan, kun ei rajottimelle asti vedä sitten kirveelläkään, meno vaan hyytyy kakkosellakin yläpäästä, heti lähtee taas vetään ihan erilailla kun tuuppaa isompaa ja pääsee "vääntöalueelle" Oman mittarinsa mukaan melko turha yli 4500rpm vetää.. Vaikuttais jotenkin vaan pirun oudolle. Ilman kuormaa kyllä ottaa rajottimelle
(kohta linkoan ton IS ruiskumysteerion hevonhelvettiin, pulttaan tuplat kylkeen ja pieksen katsastusmiehen jos alkaa mutiseen)

Kovasti tuntu kokoajan siltä että ei saa ainetta ihan tarpeeks, noh.. Hyllyssä toinen bensanpaineensäädin -> 2 hylsyn väliin -> ruustukin väliin ja puristaa jonku millin, vähän reilut "kasaan" sitä. Sisällä jousi kiristyy ni b-paineet nousee, autto heti ku sai vähän ainetta lisää, mutta nyt on tyhjäkäynnillä hieman turhan rikkaalla, vähäsen tahtoo seilata, saikos noista IS ruiskuista säädettyä tyhjäkäynnin seosta jostain ruuvista? heti kun ajaan lähtee niin toimii paremmin kun ennen.
Ja oon vieläkin melko matti siitä, ettei oo seos yläpäästään kyllä oikeen kohillaan, kun ei rajottimelle asti vedä sitten kirveelläkään, meno vaan hyytyy kakkosellakin yläpäästä, heti lähtee taas vetään ihan erilailla kun tuuppaa isompaa ja pääsee "vääntöalueelle" Oman mittarinsa mukaan melko turha yli 4500rpm vetää.. Vaikuttais jotenkin vaan pirun oudolle. Ilman kuormaa kyllä ottaa rajottimelle
(kohta linkoan ton IS ruiskumysteerion hevonhelvettiin, pulttaan tuplat kylkeen ja pieksen katsastusmiehen jos alkaa mutiseen)

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
DOHC Sierrasta/Scorpiosta ainakin...VooDoo kirjoitti:löytyyköhän jostain autosta säädettävää b-paineensäädintä vakiona?

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Ratsatetaan aiheella;
Eli olis tullut aika rempata tuon oman is sierran ohc kone. Toinen 205 alakerta löytyy jo uusilla männänrenkailla jo hoonattuna. Kannesta 1,5mm pois, lievä virinokka löytyy hyllystä säädettävän nokkapyörän kanssa. Peltipakosarja (4-2-1) on ja avarampi (myös vuotava
)putkisto jo paikoillan. Onko mitän ns. tehonlisäys kikkoja joita kannataisi samalla tehdä kun kone levällään? Olin ajatellut käyttää vakio ruiskua, koska tässä mennään aika pienellä budjettilla. Kannattaako kantta lähteä sörkkimään tai venoja vaihtamaan isommiksi? Venaohjurit joudun ainakin vaihdattamaan tai laitattamaan k-linerit.
Auto toimii ihan käyttörassina töihin-takas perjaatteella, joten mitään radikaalia en ole ajatellut tehdä. Eikä vissiin vakioruiskulla voikkaan ihmeitä saada ulos tosta?
Eli olis tullut aika rempata tuon oman is sierran ohc kone. Toinen 205 alakerta löytyy jo uusilla männänrenkailla jo hoonattuna. Kannesta 1,5mm pois, lievä virinokka löytyy hyllystä säädettävän nokkapyörän kanssa. Peltipakosarja (4-2-1) on ja avarampi (myös vuotava

Auto toimii ihan käyttörassina töihin-takas perjaatteella, joten mitään radikaalia en ole ajatellut tehdä. Eikä vissiin vakioruiskulla voikkaan ihmeitä saada ulos tosta?
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eipä tuosta oikeen juuri kummempia tarvikkaan.. Ehkä semmonen kevyt porttaus, vakio hiluilla ja venttiileillä pääsee jo tonne 150hp tuntumaan.. ite siistin kanavista ohjureita, mutta eipä eroa juuri huomaa, kun vakiolla nokka-akselilla ajelen. Jollain virinokalla eron jo voisi huomata.
(niin, siis toi kansi riittää kanaviltaan vakiona tonne 150hp tuntumaan.. Vakio nokalla on kyllä melko taikuri jos moiset tehot siitä taikoo jotenkin)
(niin, siis toi kansi riittää kanaviltaan vakiona tonne 150hp tuntumaan.. Vakio nokalla on kyllä melko taikuri jos moiset tehot siitä taikoo jotenkin)

Viimeksi muokannut VooDoo, Pe Huhtikuu 25. 18:15:50 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Ok hyvä, voi olla että kone jää tekemättä jos kaupat toisesta onnistuu. Mutta kitos kumminkin.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hmm.. Mitehän mahdollista, että tuntuu ku olis laihalla täyskaasuilla tommonen 2l ohc is, laitoin laajakaistalambdan kiinni niin afr on täyskaasulla luokkaa 11, eli jopa rikkaalla.. Hetken 11, sit putoo tohon 12 pintaan, pintakaasulla ~14.5, eli aika lähellä oikeaa pitäs olla?
Silti esim tulpat on vitivalkoset. Kukaan törmänny samanlaiseen ilmiöön? Vai tykkääkö noi ohc koneet _rikkaasta_ seoksesta?
Ku vedot tuntus paranevan ku nostaa tosta bensanpainetta vaan tylysti, seos menee paksummaksi entisestään kyllä tietenkin.
Kukaan törmänny moiseen?
Silti esim tulpat on vitivalkoset. Kukaan törmänny samanlaiseen ilmiöön? Vai tykkääkö noi ohc koneet _rikkaasta_ seoksesta?

Ku vedot tuntus paranevan ku nostaa tosta bensanpainetta vaan tylysti, seos menee paksummaksi entisestään kyllä tietenkin.
Kukaan törmänny moiseen?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mistäs muuten sais uudet tulpanjohdot helpolla tollasen ohc is koneeseen? motonetissä kun ei ole ruiskumalliseen johtoja, kun tarvii olla 90 astetta heti jakajasta, suorat ei mahdu. Vai olisko jossain muussa automallissa suoraan sopivat mitkä löytyy motonetistä? (ne tarvikejohdot on päiltään ihan paskoja)
Johan muutes muuttu menohalut 3000kierroksen jälkeen, kun vaihto imusarja-ilmamäärämittari välisen letkun uusiks, vanha oli halkeillut ja varmasti oli imuovuotoa jossain määrin jo.
Seosmittarissa ei juuri tullut muutosta, mutta kulku parani silmissä.
Johan muutes muuttu menohalut 3000kierroksen jälkeen, kun vaihto imusarja-ilmamäärämittari välisen letkun uusiks, vanha oli halkeillut ja varmasti oli imuovuotoa jossain määrin jo.
Seosmittarissa ei juuri tullut muutosta, mutta kulku parani silmissä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Sytytys myöhäisellä..?VooDoo kirjoitti:Silti esim tulpat on vitivalkoset. Kukaan törmänny samanlaiseen ilmiöön? Vai tykkääkö noi ohc koneet _rikkaasta_ seoksesta?
Ilmeisesti sulla on Motorcraftin jakaja ruuvattavalla kannella, jossei ne suorat johdot sovi? Muuallakin on ihmetelty mistä niitä piuhoja saisi, Boschin jakajaan sen sijaan sopii yhtä lailla ruiskun kuin kaasarin tai vaikka Taunuksen johtosarja vaikka ovatkin kaikki eri koodeilla.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No onkos sitä ihan kokeiltu, että miten ne suorat johdot asettus siihen kanteenjeddah kirjoitti:Ilmeisesti sulla on Motorcraftin jakaja ruuvattavalla kannella, jossei ne suorat johdot sovi? Muuallakin on ihmetelty mistä niitä piuhoja saisi, Boschin jakajaan sen sijaan sopii yhtä lailla ruiskun kuin kaasarin tai vaikka Taunuksen johtosarja vaikka ovatkin kaikki eri koodeilla.

Itellä ollut kolmet eri johdot noilla suorilla päillä IS:ssä tolla isolla jakajalla ja kaikki ne on sinne mahtuneet, vaikkikin ahdasta on ollut.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Boschin jakajassa kansi on klipseillä kiinni eikä siinä ole sisäänrakennettuna sytytysyksikköä kuten Motorcraftin jakajassa, kumpi niistä sitten lieneekään tuo mainitsemasi "iso jakaja"? En ole itse noiden Motorcraft -jakajien kanssa puljannut romiksella ihmettelyä enempää, kunhan totesin, että Boschilaiseen mahtuu suorat letkut mainiosti.MikkoT kirjoitti:No onkos sitä ihan kokeiltu, että miten ne suorat johdot asettus siihen kanteenjeddah kirjoitti:Ilmeisesti sulla on Motorcraftin jakaja ruuvattavalla kannella, jossei ne suorat johdot sovi? Muuallakin on ihmetelty mistä niitä piuhoja saisi, Boschin jakajaan sen sijaan sopii yhtä lailla ruiskun kuin kaasarin tai vaikka Taunuksen johtosarja vaikka ovatkin kaikki eri koodeilla.![]()
Itellä ollut kolmet eri johdot noilla suorilla päillä IS:ssä tolla isolla jakajalla ja kaikki ne on sinne mahtuneet, vaikkikin ahdasta on ollut.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Joo tota Motorcraft -jakajaa tarkoitin. Yleensä täällä on puhuttu pienestä jakajasta=bosch ja sitten tosta isosta eli motorcraftista.
Tossa isossa jakajassa on kannessa samat päät kuin tulpissakin ja siihen löytyy johdot joko IS:n johtoina tai 84-85 2,0 sierran johtoina. Noina parina vuotena on käytetty boschin jakajassa sellaista kantta, jossa on myös noi "tapit" johtoja varten.
Tossa isossa jakajassa on kannessa samat päät kuin tulpissakin ja siihen löytyy johdot joko IS:n johtoina tai 84-85 2,0 sierran johtoina. Noina parina vuotena on käytetty boschin jakajassa sellaista kantta, jossa on myös noi "tapit" johtoja varten.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: is ohc kannen lasku
osta piippumallin hattu.. eli jakajankansi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
No sanoppa mikä jakajankansi käy tohon motocraftin tekeleeseen? Siis semmonen, missä olis juurikin piippumalliset lähdöt.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
paljonko pitää laskea is kantta että palotilan tilavuus olis 45cm3? ja voiko 205 lohkoa madaltaa 2mm?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re:
Itse sain sopivat piuhat varmaan kolmannella tilauskerralla autoasi firmasta. Mutta motonetissäkin näytti olevan niitä yleismallisia piuhoja sopivilla päillä kun hyllyssä katselin?VooDoo kirjoitti:osaakos kukaan sanoa nyt että mistä hämeenlinnassa saa sopivat piuhat tohon tekeleeseen? Eli motocraftin jakaja on..
Eikä kyllä ole syttykään myöhäsellä, perusennakko on ~8astetta ja kokonais luokkaa 35-40, en ole tarkasti mitannut, mutta eipä nakuta ainakaan.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
Joo, mäki huomasin muutes että motonetissä näkyy olevan metritavarasta olevia. Kansi olis siitä syystä aika jees, että on 2 tai 3 käyttämätöntä sarjaa vääränlaisilla päillä tallissa. 

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: is ohc kannen lasku
jakajan koppa käteen ja hyvinvarusteltuun vara osa liikkeeseen.. luulis löytyvän jonkin näköne koppa eikös nuo aika stantarti mitoissa yleensä oleVooDoo kirjoitti:No sanoppa mikä jakajankansi käy tohon motocraftin tekeleeseen? Siis semmonen, missä olis juurikin piippumalliset lähdöt.

en väitä mitään luulisin vaan..

-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: is ohc kannen lasku
Tuo motocraftin jakaja on vaan melkonen molo, myös siitä jakajankannen kohdalta. Reilusti isompi kuin kopat yleensä, vastaa halkasijaltaan jotain kasin koppaa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: is ohc kannen lasku
adh kirjoitti:paljonko pitää laskea is kantta että palotilan tilavuus olis 45cm3? ja voiko 205 lohkoa madaltaa 2mm?
Palotilan koosta en osaa sanoa mutta itse ainakin jouduin ottamaan 205sesta 2.2mm pois kun kävi käpy mäntiä tilatessa ja niissä
olikin liian iso kuoppa ja joutui tuon saman 2mm ottaa pois niistä.
Mielestäni jäi kyllä ihan reilusti vielä kannasta vesikanaviin ja hyvin ainakin vielä pysynyt nipussa
Kannenpulttien kanssa saa olla tarkka, muistaakseni joutui vähän niistämään päistä pois ettei pohjaa
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: is ohc kannen lasku
Ratsastetaan nyt vielä että mikä on vakio is-kannen paksuus? Mulla on tuo yks kansi menossa tohon stoccaturboon ja ois kiva tietää että onko paljonkin höylätty? Tuossa mitta on 94.50mm.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
Sanokaas että mitä lambda anturi alkaa näyttään, jos pakosarjan tiivisteet alkaa vuotaa? Voiko tehä niin, että näyttäs vedossakin laihaa?
Kun ennen oli täyskaasulla jotain 12.5 seokset, nykyään ei tahdo alle 14.2-14.1 pudota muuten kun hirveellä pumppauksella, sillonkin vaan käy jossain 13.8-13.9 tienoossa. (venttiilit säätelin, bensanpaineet katoin yms semmoset)
Eli perus 2l ohc is koneena.. Tietty imuvuotohan vois myös tehä kiusaa. Täytyy tutkia. Tulpat on aikalailla valkosena, eli seos vaikuttas oikeasti olevan vähän turhan laiha. Mitään hyviä testivinkkejä ilmamäärämittarin testaamiseen? Ja kaasuläpän asentotunnistimen mittaamiseen?
Liekö anturille mitään hyvää testikeinoa? Ettei se olis risa. ohjainyksikköhän on plx:n tekele ja anturi on boschin lsu 4.2
Laihalle kyllä menee kun kaasun helittää, ihan niinku pitäskin. Mutta rikkaalle en saa kirveelläkään menemään.
Kun ennen oli täyskaasulla jotain 12.5 seokset, nykyään ei tahdo alle 14.2-14.1 pudota muuten kun hirveellä pumppauksella, sillonkin vaan käy jossain 13.8-13.9 tienoossa. (venttiilit säätelin, bensanpaineet katoin yms semmoset)
Eli perus 2l ohc is koneena.. Tietty imuvuotohan vois myös tehä kiusaa. Täytyy tutkia. Tulpat on aikalailla valkosena, eli seos vaikuttas oikeasti olevan vähän turhan laiha. Mitään hyviä testivinkkejä ilmamäärämittarin testaamiseen? Ja kaasuläpän asentotunnistimen mittaamiseen?
Liekö anturille mitään hyvää testikeinoa? Ettei se olis risa. ohjainyksikköhän on plx:n tekele ja anturi on boschin lsu 4.2
Laihalle kyllä menee kun kaasun helittää, ihan niinku pitäskin. Mutta rikkaalle en saa kirveelläkään menemään.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: is ohc kannen lasku
Menee taas kansihommista pahasti sivuun mutta pystyykös sitä PLX kalibroimaan mitenkä, siis ns "free-air" kalibrointi
Itsellä rupeaa Innovaten Lc1 näyttämään melkopaksua kun tarpeeksi pitkään on kalibroimatta (joku puol vuotta yms)
Itsellä rupeaa Innovaten Lc1 näyttämään melkopaksua kun tarpeeksi pitkään on kalibroimatta (joku puol vuotta yms)
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: is ohc kannen lasku
plx kalibroi itse itsensä automaattisesti, ei kaipaa manuaalista kuten lc-1. Sitä en osaa sanoa milloin se itsensä kalibroi.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re:
VooDoo kirjoitti:Hmm.. Mitehän mahdollista, että tuntuu ku olis laihalla täyskaasuilla tommonen 2l ohc is, laitoin laajakaistalambdan kiinni niin afr on täyskaasulla luokkaa 11, eli jopa rikkaalla.. Hetken 11, sit putoo tohon 12 pintaan, pintakaasulla ~14.5, eli aika lähellä oikeaa pitäs olla?
Silti esim tulpat on vitivalkoset. Kukaan törmänny samanlaiseen ilmiöön? Vai tykkääkö noi ohc koneet _rikkaasta_ seoksesta?
Ku vedot tuntus paranevan ku nostaa tosta bensanpainetta vaan tylysti, seos menee paksummaksi entisestään kyllä tietenkin.
Kukaan törmänny moiseen?
bensasta se voima tulee

-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Re: is ohc kannen lasku
kahdesta eri ruiskun kannesta mittasin ja molemmissa oli n. 94.70-94.80mm.Colognevsa kirjoitti:Ratsastetaan nyt vielä että mikä on vakio is-kannen paksuus? Mulla on tuo yks kansi menossa tohon stoccaturboon ja ois kiva tietää että onko paljonkin höylätty? Tuossa mitta on 94.50mm.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: is ohc kannen lasku
Kiitoksia! Eli tuosta on höylätty ainakin 0.3mm. Kelpaa mulle.hilteri kirjoitti:kahdesta eri ruiskun kannesta mittasin ja molemmissa oli n. 94.70-94.80mm.Colognevsa kirjoitti:Ratsastetaan nyt vielä että mikä on vakio is-kannen paksuus? Mulla on tuo yks kansi menossa tohon stoccaturboon ja ois kiva tietää että onko paljonkin höylätty? Tuossa mitta on 94.50mm.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
Taas HIEMAN topikkia sivuten, onko missään myytävänä ohc:n geometriaan käytettävää tulkkia? jotain tuon tyylistä, kun esim "how to powertune ohc & doch engines" kirjassa on näkyvillä?
Vai onko jollain jotain hyvää tapaa / konstia, mittailla ja tarkistella ohc:n nokka - keinun geometriaa kohalleen? (muutakun silmäluomella..)

Vai onko jollain jotain hyvää tapaa / konstia, mittailla ja tarkistella ohc:n nokka - keinun geometriaa kohalleen? (muutakun silmäluomella..)


Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: is ohc kannen lasku
Mä oon spay maalannu seuraajan liukupinnan ja pyöräyttäny kerran nokan ympäri ja tarkastanu mistä lähtee maalit.VooDoo kirjoitti:Taas HIEMAN topikkia sivuten, onko missään myytävänä ohc:n geometriaan käytettävää tulkkia? jotain tuon tyylistä, kun esim "how to powertune ohc & doch engines" kirjassa on näkyvillä?
Vai onko jollain jotain hyvää tapaa / konstia, mittailla ja tarkistella ohc:n nokka - keinun geometriaa kohalleen? (muutakun silmäluomella..)![]()
Eli jos lähtee näin http://www.tvracing.net/galleria/index.php?id=471 venttiili liian pitkä.
Venttiilin lyhennyksen jälkeen osu paremmin http://www.tvracing.net/galleria/index.php?id=470
Kun tuon toimenpiteen on tehny yhteen sylinteriin niin sen jälkeenhän voi mitata venttiilin päiden korkeudet ja laittaa muut venttiilit samoihin mittoihin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
Juuh, ite käyttäny tussia, sillä sotkenu ton liukupinnan mustaks. Mitä huonommin tarttuva tussi, sen parempi
Mutta aattelin, että olishan se mukava oikeen työkalulla kattella, mutta taidan siis edelleen luottaa silmäluomeen ja tussi/maali kikkoihin. Itehän joudun joka venttiilin käymään läpi erikseen, kun ei oo ikinä tasattu noita seetipintojen korkeuksia koneistuksessa.. Tiiä sitte onko niissäkään niin merkittäviä eroja, mutta aika nopee se on pyöritellä jokanen läpi ja sovittaa erikseen, onpaha kohallaan ainaki jokanen.

Mutta aattelin, että olishan se mukava oikeen työkalulla kattella, mutta taidan siis edelleen luottaa silmäluomeen ja tussi/maali kikkoihin. Itehän joudun joka venttiilin käymään läpi erikseen, kun ei oo ikinä tasattu noita seetipintojen korkeuksia koneistuksessa.. Tiiä sitte onko niissäkään niin merkittäviä eroja, mutta aika nopee se on pyöritellä jokanen läpi ja sovittaa erikseen, onpaha kohallaan ainaki jokanen.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: is ohc kannen lasku
Onkos tossa mainitsemassasi kirjassa mainittu tuon tulkin paksuutta?VooDoo kirjoitti:Taas HIEMAN topikkia sivuten, onko missään myytävänä ohc:n geometriaan käytettävää tulkkia? jotain tuon tyylistä, kun esim "how to powertune ohc & doch engines" kirjassa on näkyvillä?
Vai onko jollain jotain hyvää tapaa / konstia, mittailla ja tarkistella ohc:n nokka - keinun geometriaa kohalleen? (muutakun silmäluomella..)![]()
Itse sain sellaisen neuvon aikanaan paljonkin kisakoneita rakentaneelta pajan pitäjältä, että säätöpultin ja lukkomutterin väliin pitää jäädä tasan 7,5mm. No tein sitten sellaisen tulkin joka tökätään siiihen "pulttien" väliin, kiristetään ensin, seur. mittakello venaan kiinni (painuneilla seeteillä kaikki jäi hieman auki) ja sitten vaan tulkki pois välistä, pyöräyttää säätöpulttia sen verran, että vena menee kiinni ja katsoo kellosta minkä verran liikkui eli oli ylipitkä.
Nyt vähän harmittaa, että ei älynnyt silloin kattoa noita osumakohtia, mutta senkin vois nyt vielä tarkistaa, kun kansi on taas irti.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: is ohc kannen lasku
tuo tulkki on vaan ilmotettu että minimissään 1.5mm teräslevystä tekemällä, tai sitten paksummasta alumiinista. Tossa kirjassa on kyllä tarkat kuvat ko tulkista, mutta vaikea se silti on tehä. Jos joku cad:llä osais piirtää moisen, niin voisin töissä vesileikkurilla moisia suhautella kyllä.. Itellä ei toi cadipiirtäminen oo ihan kovin vahva laji. 

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.