8v DOHC perusennakko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

8v DOHC perusennakko?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ma Elokuu 8. 17:33:04 2005

paljonkohan mahtaa olla sytytyksen perusennakko tommosessa? Kyseessä ruisku versio.. Googlelta kysyin, mutta ei oikeen meinnannu löytyä..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Elokuu 8. 18:17:56 2005

autodatakin sanoo vain "ei säädettävissä".. :evil:

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ma Elokuu 8. 19:05:39 2005

Niimpä tietenkin. MS EDIStä tossa säätelen, niin olis tarvinnu siihen. Täytyy kokeilla jotain perstuntumalla..

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Elokuu 8. 19:09:40 2005

muistankohan ihan väärin vai oliko dohcissa ennakko määrätty joidenkin johtojen maadotuksilla, olisiko ollut 1johto maissa ennakko 8astetta 2johtoo maissa 10astetta ja 3 johtoo maissa 12 astetta. mutu tietoa.. oli joskus juttua aiheesta.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 10. 11:21:24 2005

Mahtaako olla noin paljoa?
Ohareissa on punanen 2ast, sininen 4ast ja molemmat 6ast.
Dohceissa sanotaan vaan, että:
Punanen:
Poistaa nakutuksen osa ja täyskaasulla
Sininen:
Voidaan käyttää 91okt. polttoainetta.
Ei saa käyttää dohc moottoreissa joiden ohjausmoduulin varaosa numero on88GB-12A650-AA
Molemmat:
Poistaa nakutuksen täyskaasulla kun käytetään 91okt. polttoainetta.

Mutta ei oo mitään arvoija tosiaan annettu.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Elokuu 10. 13:06:22 2005

Onko tosiaan perusennakko noin pieni? Nyt on ollu ongelmia saada tyhjäkäynti tasaiseksi ku ennakko on jotain 14 -18 astetta..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Elokuu 10. 13:46:40 2005

eiköhä se siinä 10-12asteen kieppeillä ole aika monella koneella.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Elokuu 10. 15:21:36 2005

Niin noi TeRoK:n mainitsemat oharin asteet on piuhoja maadottamalla tapahtuvat myöhästykset, ei perusennakot. Perusennakko on siellä 8-12 asteessa ja kun noita piuhoja maadottaa, niin ennakko myöhästyy 2-6 astetta, jolloin voidaan mm. käyttää noita kurabensoja :)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 10. 19:13:58 2005

joo noinhan se taitaa olla.
Nii joo ja sitte siellä on vielä se keltanen johto jonka maadottamalla sa tyhjäkäyntiä nostettua +25rpm.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 10. 21:30:41 2005

TeRoK kirjoitti:joo noinhan se taitaa olla.
Nii joo ja sitte siellä on vielä se keltanen johto jonka maadottamalla sa tyhjäkäyntiä nostettua +25rpm.
Nostaa tyhjiä +75 ainakin DOHCissa.(kirjatieto ei mitattu)
Mulla oli 4x4 DOHCissa ennakot ihan tehdasasetuksena sen 6 astetta myöhässä, myöhästämättä ei kansirempan ja pienen viilauksen jälkeen mitään nakutusta ole kulunut "kurabensallakaan" vaikka olen yrittänyt saada naputusta esiin. 1.6 e-maxia ei ollut mitään ongelmia saada nakuttamaan samanlaisissa vedätyksissä edes 98:lla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Elokuu 10. 22:42:01 2005

SLEI kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:joo noinhan se taitaa olla.
Nii joo ja sitte siellä on vielä se keltanen johto jonka maadottamalla sa tyhjäkäyntiä nostettua +25rpm.
Nostaa tyhjiä +75 ainakin DOHCissa.(kirjatieto ei mitattu)
Mulla oli 4x4 DOHCissa ennakot ihan tehdasasetuksena sen 6 astetta myöhässä, myöhästämättä ei kansirempan ja pienen viilauksen jälkeen mitään nakutusta ole kulunut "kurabensallakaan" vaikka olen yrittänyt saada naputusta esiin. 1.6 e-maxia ei ollut mitään ongelmia saada nakuttamaan samanlaisissa vedätyksissä edes 98:lla.
Sama 75rpm se oli OHC:ssakin

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 10. 23:27:15 2005

Tjaa. No Fordin oppaassa lukee DOHC:lla toi +25rpm. Oharissa on joo +75rpm.
No. Enivei. Jotain sitä luokkaa se on. :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

timppa83
Ylläpitäjä

Dohc

Viesti Kirjoittaja timppa83 » To Elokuu 11. 18:03:34 2005

maatto johdoistako se ottaa ennakon sytytykselle vai mitenkä,kun mullakin kun lähtee ajamaan esim liikenne valosta niin meinaa nyhtää ennen kuin saapi kieroksia,ihan kuin olis liijan myöhäsellä sytty..

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Heinäkuu 22. 16:27:16 2008

Tämä oli ainoa topic joka oli edes lähellä omaa kysymystä eli:

Löytyykö Dagenhamista ajoitusmerkkejä sytkälle? En nyt pääse itse tutkiskelemaan, mutta muistaisin, että alahihnapyörässä on pieni ura olemassa. Onko tälle uralle paria lohkon puolella? Siinä hihnapyörän alla taitaa olla se levy missä on kampuran stefa. Onko siinä jotain merkkiä olemassa?

Entäs jos ei löydy merkkiä? SAW-johto katki ja ajoituslampun kanssa maalilla merkit missä on 10' BTDC? Toki se puuttuva hammas pitäisi kaiketi olla sen 90' ennen TDC, että kai jollain hattuvakiollakin lähelle osuu jos ei muuten.
Escort Mk4 "RS2300i"

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Heinäkuu 22. 16:42:10 2008

Tulppa pois ja heittokellolla mittaa männän todellisen yläkuolokohdan ja merkkaa sen aluksi hihnapyörään, jollain astemitalla yms vastaavalla sitten piirtelee ennnakkomerkkejä vaikka 5 asteen välein tai jotain

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Heinäkuu 22. 17:04:23 2008

VesQ kirjoitti:Tulppa pois ja heittokellolla mittaa männän todellisen yläkuolokohdan ja merkkaa sen aluksi hihnapyörään, jollain astemitalla yms vastaavalla sitten piirtelee ennnakkomerkkejä vaikka 5 asteen välein tai jotain
Käyhän se noinkin joo. Ajattelin vaan, että joskos tuossa olisi valmiina merkit. Tulppia ei kyllä kehtaa ottaa pois kun tietää kuinka paskat puolien johdot jne. siellä lymyääkään, että saa odottaa ECUn vaihtoon sekin.
Escort Mk4 "RS2300i"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Heinäkuu 22. 17:19:27 2008

Se kampuran hihnapyörän merkki suoraan alaspäin on yläkuolokohdassa. Sille pitäisi olla vastamerkkikin siinä muoviläpyskässä sen alla, mutta sitä ei erota juuri mitenkään, etenkään kun siihen on aina muurautunut sentin kerros öljyä ja paskaa.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Heinäkuu 22. 17:42:54 2008

jeddah kirjoitti:Se kampuran hihnapyörän merkki suoraan alaspäin on yläkuolokohdassa. Sille pitäisi olla vastamerkkikin siinä muoviläpyskässä sen alla, mutta sitä ei erota juuri mitenkään, etenkään kun siihen on aina muurautunut sentin kerros öljyä ja paskaa.
Juuri tuossa kahlailinkin Mk4 projektikuvia ja naureskelin, "putsaa poika lohkos" :lol: eli eihän tuolta mitään näe.
Escort Mk4 "RS2300i"

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Heinäkuu 31. 1:23:04 2008

koskar kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Se kampuran hihnapyörän merkki suoraan alaspäin on yläkuolokohdassa. Sille pitäisi olla vastamerkkikin siinä muoviläpyskässä sen alla, mutta sitä ei erota juuri mitenkään, etenkään kun siihen on aina muurautunut sentin kerros öljyä ja paskaa.
Juuri tuossa kahlailinkin Mk4 projektikuvia ja naureskelin, "putsaa poika lohkos" :lol: eli eihän tuolta mitään näe.
Tutkin pikaisesti viikonloppuna irtonaista kampuraa ja hihnapyörää ja mieleen jäi, että se ura olisi ollut 1. pytyn TDC:ssä ylöspäin?
Escort Mk4 "RS2300i"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Heinäkuu 31. 17:48:15 2008

koskar kirjoitti:
koskar kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Se kampuran hihnapyörän merkki suoraan alaspäin on yläkuolokohdassa. Sille pitäisi olla vastamerkkikin siinä muoviläpyskässä sen alla, mutta sitä ei erota juuri mitenkään, etenkään kun siihen on aina muurautunut sentin kerros öljyä ja paskaa.
Juuri tuossa kahlailinkin Mk4 projektikuvia ja naureskelin, "putsaa poika lohkos" :lol: eli eihän tuolta mitään näe.
Tutkin pikaisesti viikonloppuna irtonaista kampuraa ja hihnapyörää ja mieleen jäi, että se ura olisi ollut 1. pytyn TDC:ssä ylöspäin?
Kas vain, niinpäs onkin, tuossa mun kuvassa näkyy vielä se merkki kun on tussilla vahvistettu => http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/SANY0460.JPG

Miksiköhän Haynesin kirjassa merkki näytetään alaspäin... :?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Heinäkuu 31. 18:05:20 2008

jeddah kirjoitti:Kas vain, niinpäs onkin, tuossa mun kuvassa näkyy vielä se merkki kun on tussilla vahvistettu => http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/SANY0460.JPG

Miksiköhän Haynesin kirjassa merkki näytetään alaspäin... :?
Ainakin noissa Siipicossun sivuilla olevissa 2.0 ja 2.3 16V manuskoissa annetaan ymmärtää, että merkki olisi yläpuolella kun 1. on TDC:ssä. Mutta tulipahan tämäkin selvitettyä, kiitos :).
Escort Mk4 "RS2300i"

Vastaa Viestiin