Ahtimen pakopesän vaihto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Ahtimen pakopesän vaihto

Viesti Kirjoittaja Planet » Ke Heinäkuu 30. 9:10:11 2008

Onko pakopesän vaihtamisessa jotain erityistä huomioitavaa? Kannattaako lähteä itse vaihtamaan vai jättää homma suoraan ammattimiehen käsiin?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Heinäkuu 30. 9:39:28 2008

Ei siinä mitääh ihmeellistä ole, vanha pois ja uusi tilalle. Huomioitavaa on se, että se pakopesä on syytä ottaa suht suoraan vetämällä pois ettet vauroita turbiinisiipiä.

Joskus vanhassa paljon ajetussa ahtimessa saattaa olla pakopesä aivan tautisen piukassa, tarvitsee paljon pilliä ja lekaa ja tässä kohtaa saattaa monella ensikertalaisella loppua usko hommaan ja kiikuttaa ahtimen suosiolla ammattilaiselle.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Ke Heinäkuu 30. 10:37:59 2008

Skorppi kirjoitti:Ei siinä mitääh ihmeellistä ole, vanha pois ja uusi tilalle. Huomioitavaa on se, että se pakopesä on syytä ottaa suht suoraan vetämällä pois ettet vauroita turbiinisiipiä.

Joskus vanhassa paljon ajetussa ahtimessa saattaa olla pakopesä aivan tautisen piukassa, tarvitsee paljon pilliä ja lekaa ja tässä kohtaa saattaa monella ensikertalaisella loppua usko hommaan ja kiikuttaa ahtimen suosiolla ammattilaiselle.
Allright. Täytyy ainakin yrittää itse. :)
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Heinäkuu 30. 13:40:40 2008

Onhan uusi pakopesä tarkoitettu samankokoiselle pakosiivelle mikä sulla nyt on paikallaan turbossa?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Heinäkuu 30. 14:31:09 2008

On samankokoinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 30. 18:11:25 2008

Jos pesä on tiukassa niin kumivasaralla ei kannata lyödä, vaan mieluummin pienemmällä tavallisella vasaralla. Kumivasaralla joutuu lyömään niin perkeleesti että sitten kun pesä irtoaa niin se menee samantien vinoon ja voi vääntää akselin.
Jäsen #606

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Heinäkuu 30. 19:05:42 2008

Itse avasin jokaista pakopesän pulttia vain hieman ja sit naputtelin ympäri, eikä pesä päässyt ottaan siipeen kiinni...samoten jotain tosi ohutta öljyä suihkutin liitoksen kohtaan, tosin siitä ei varmaan apua ollut mutta jäi karmea katku.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Heinäkuu 30. 22:48:19 2008

Ite suosittelisin kans tota pultit löysälle ja naputella ainakin alulle sillai ja kärsivällisyyttä pitää olla, jos on vanha ahdin.
Ku pesä on jonkun matkaa liikkunut saattaa se yllättäen lähteä irti, joka helposti voi aiheuttaa pienimuotosen säikähdyksenkin, eli tarkkana pitää olla... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Heinäkuu 31. 14:40:12 2008

lämpöä pakopesälle jos jumissa. ja malttia.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Elokuu 1. 0:00:36 2008

Täytyy viikonloppuna ottaa projektiksi ajan kanssa. Kiitoksia jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Elokuu 1. 18:18:28 2008

itellä oli yhdessä kkk k27:ssa pakopesä tosi tiukassa. Lämmitin pesän niin kuumas kun sain ja annoin sen jälkeen muhia polttoöljyssä yön yli. Aamulla tarvitsi vaan pari vasaran iskua ja se oli siinä.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Elokuu 10. 21:32:04 2008

ytte kirjoitti:itellä oli yhdessä kkk k27:ssa pakopesä tosi tiukassa. Lämmitin pesän niin kuumas kun sain ja annoin sen jälkeen muhia polttoöljyssä yön yli. Aamulla tarvitsi vaan pari vasaran iskua ja se oli siinä.
Vasta nyt viikonloppuna ehdin tän asian kimppuun. Lämmitin pakopesää ja suihkuttelin rost offia, pari vasaran iskua ja lähti 2-3mm ja siihen jämähti. Laitoin polttoöljyyn muhimaan, antaa nyt olla maanantai iltaan asti "irrotautumassa". :)
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Elokuu 10. 21:55:20 2008

Jos ei suosiolla lähde pois niin ei muutakiun naputtelet takasin päin ja taas irti päin...edistyshän tuokin kun jo liikkuu....

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Ti Elokuu 12. 19:17:43 2008

Lähti irti parin vasaran iskun jälkeen, kaks päivää polttoöljyssä teki tehtävänsä. :)
Kiitoksia neuvoista itsekullekin!
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re:

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Marraskuu 16. 20:55:53 2008

Planet kirjoitti:Lähti irti parin vasaran iskun jälkeen, kaks päivää polttoöljyssä teki tehtävänsä. :)
Kiitoksia neuvoista itsekullekin!
Mihin kohtaan löit?
Pakopesään vai laakerirunkoon?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Marraskuu 16. 21:06:55 2008

wekku kirjoitti:
Planet kirjoitti:Lähti irti parin vasaran iskun jälkeen, kaks päivää polttoöljyssä teki tehtävänsä. :)
Kiitoksia neuvoista itsekullekin!
Mihin kohtaan löit?
Pakopesään vai laakerirunkoon?
Pakopesään, naputtelin sitä ympäriinsä. Siinä vaiheessa kun alkaa näkyä että irtoaa niin kannattaa olla varovainen ettei turbiinisiivet väänny..
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Vastaa Viestiin