2.8 Cologne alukannet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

2.8 Cologne alukannet

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Elokuu 3. 18:44:09 2008

Kuinka moni on törmännyt internetin syövereissä tällaisiin:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5

Eivät ole Weslaken tuotantoa, eikä minkään muunkaan "tunnetun" firman. Nuo kannet on nykyään norjassa eräällä cologne virittelijällä ja omistaa myös muotit ym. rojut ja aikoo ilmeisesti valaa lisää tulevaisuudessa noita. Alkuperäinen muottien tekijä ja suunnittelija sanonut että 30% virtaavat paremmin alkuperäisiin nähden, siis tuollaisinaan, ei portattuna.

Noilla vois saada jo kivasti potkua irti :roll:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Elokuu 3. 19:24:09 2008

Pakoaukot ovat ilmeisemmin jenkki-kannen jaolla. Perin mielenkiintoista...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Elokuu 3. 20:46:49 2008

Noitten kansien kaveriksi kun vielä konstruoisi rullanokan, niin alkaisi olla asiat mallillaan.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Elokuu 3. 21:01:41 2008

Pakoaukot on jenkkikansista ja taas imukanavat on eurokansista (eikös noissa usalaisissa ollu erimoiset=huonommat). Venttiileiden koot tais olla 38mm pako ja 45mm imu. Vakio 2.8l noilla kansilla penkitetty 190hv, remmi versio 10psi ahdoilla 280hv.

Tuo norjalainen kaveri on melkonen virtuoosi noiden 12v v6 koneiden kanssa. Siltä on saanut hyvää infoa mitkä paikat kestää ja mitkä vaatii vahvistusta :wink: Ja löytyy myös spesiaaliosaa ko. koneeseen. Rakentaa asiakkailleen ko. koneita, myös cossuja.

Kaverilla on myös pari nokkaa mitä on itse suunnitellut turbo käyttöön, ei paljastanut tarkkoja tietoja, kuten nostoa ym.

Tiedetään, onhan tuo 24v tie onneen, haluankin kulkea kuoppaisemman tien tän 12v kanssa :lol:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 4. 0:32:52 2008

Törmäsin heppuun ja hänen eBay kauppaan eBay.co.uk:ssa. Vaikuttaa kyllä aika velholta. Kuvista ja teksteistä päätelleen on paneutunut oikein viimeisen päälle Colognen viritykseen. Kerrankin oli jotain mielenkiintoista sen iän ikuisen *piip* virittämisen sijaan.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Elokuu 4. 13:13:14 2008

Neuvoi mm. vaihtamaan keinuvivuston ulommat pultit kovempiin, sisempiä ei tarvitse vaihtaa. Muuten joustaa tuo vivusto. Sekä vaihtamaan kovempiin runkopukkien pultit ja kertoi ettei tarvitse betonia tai tukea runkopukeille 400hv tehoilla.

Tulee tilailtua jotain osia itselle kyllä. On mukava kaveri, kertoo mielellään vinkkejä sähköpostin kautta! Ei panttaa tietoa kuten jotkut tekee :P

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 5. 0:20:36 2008

Milläs tehoilla toi lohko sitten tarttee tukea... Pitääkö se sisällänsä vielä esim. 700 hevosvoimaa? Ja mistä se sitten repee jos/kun se repee?
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Elokuu 5. 7:13:31 2008

Tarvii lähetellä vaikka postia sille ja kysellä :)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Elokuu 7. 23:22:47 2008

Sultzi kirjoitti: Tuo norjalainen kaveri on melkonen virtuoosi noiden 12v v6 koneiden kanssa. Siltä on saanut hyvää infoa mitkä paikat kestää ja mitkä vaatii vahvistusta :wink: Ja löytyy myös spesiaaliosaa ko. koneeseen. Rakentaa asiakkailleen ko. koneita, myös cossuja.
No pistä nyt ihmeessä infoa, mitkä paikat siitä partavedestä vaatii vahvistusta ja mitkä kestää sellaisenaan, jos tietoa kerran on...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Elokuu 8. 15:04:00 2008

ylimark kirjoitti:
No pistä nyt ihmeessä infoa, mitkä paikat siitä partavedestä vaatii vahvistusta ja mitkä kestää sellaisenaan, jos tietoa kerran on...
Kyllä se sitten aikanaan selviää...

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Elokuu 8. 15:24:24 2008

Betonia ei ole kuulemma käyttänyt vielä koskaan ja on ollut yli 500hv koneita. Kannenpultit sekä runkopukkien pultit neuvoi vaihtamaan, alkuperäiset kun on runkopukeissa venyvät ja päästävät pukit elämään ja kadottamaan öljynpainetta välistä. Ja kuten sanoin, niin nuo keinuvipujen ulommat pultit myös pitää vaihtaa kovempiin ettei pääse elämään.

Öljypumppua on käyttänyt vain yhtä mallia, muut eivät kuulemma ole tarpeeksi tehokkaita. En muista mikä se pumppu nyt oli, en löydä sitä viestiä jossa mainitsi siitä.

Katotaan mitä muuta nyt selviää tässä..

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Elokuu 8. 18:04:11 2008

Sultzi kirjoitti:Betonia ei ole kuulemma käyttänyt vielä koskaan ja on ollut yli 500hv koneita. Kannenpultit sekä runkopukkien pultit neuvoi vaihtamaan, alkuperäiset kun on runkopukeissa venyvät ja päästävät pukit elämään ja kadottamaan öljynpainetta välistä. Ja kuten sanoin, niin nuo keinuvipujen ulommat pultit myös pitää vaihtaa kovempiin ettei pääse elämään.

Öljypumppua on käyttänyt vain yhtä mallia, muut eivät kuulemma ole tarpeeksi tehokkaita. En muista mikä se pumppu nyt oli, en löydä sitä viestiä jossa mainitsi siitä.

Katotaan mitä muuta nyt selviää tässä..
Ilmeesesti 2.8 mustangiin tarkoitettu pumppu.Korkeammat rattaat. En tiedä onko kaikissa "jenkki" v6. Tai säveltää 2,9.n pumpun.
Elää se alakerta vaikka on betonia ja pulttia.Sun muita tukia.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin