Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 22. 19:31:08 2008
Spoori on sama 2WD, 4WD ja RS2000. Jos paketin ostaa, painelaakerin takia (hmmm, jos menee suoraan) 4WD:n sitten.
Muistelisin hammaskehän olevan sama, mutta tarkistan halk. ja etäisyyden katkosta kun seuraavan kerran menen tallille. Eli myöhään pe tai la. Mittaan samalla yhden cossun alakerrasta saman jutun, krhmm

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
cossu44
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Viesti
Kirjoittaja cossu44 » Pe Toukokuu 23. 9:35:58 2008
Saabeissahan on käytetty nesteellä toimivaa kytkimen käyttöjärjestelmää.Sylinteri on suorassa yhteydessä kytkimeen ilman käyttöhaarukkaa siis kytkinkopan sisällä. Lienee sovellettavissa Sierraankin. Ameriikan pojilla on samoja systeemeitä myynnissä, esim. Summitilla. Käyttävät ainakin monilevyisten kanssa. Aikomus sellainen hankkia 3-levyisen 7,25"Torque Masterin seuraksi.
-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 23. 10:11:42 2008
cossu44 kirjoitti:Saabeissahan on käytetty nesteellä toimivaa kytkimen käyttöjärjestelmää.Sylinteri on suorassa yhteydessä kytkimeen ilman käyttöhaarukkaa siis kytkinkopan sisällä. Lienee sovellettavissa Sierraankin. Ameriikan pojilla on samoja systeemeitä myynnissä, esim. Summitilla. Käyttävät ainakin monilevyisten kanssa. Aikomus sellainen hankkia 3-levyisen 7,25"Torque Masterin seuraksi.
Tommonen systeemi se on mondeossakin. Eli painelaakeri ja kytkimenkäyttösylinteri on samaa pakettia. Ja maksaakin saman verran kuin kytkinlevy ja asetelma

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 23. 15:34:46 2008
Oma ajatus on että toimivaa periaatetta ei tarvitse muuttaa. Joillain on tekemisen puute, mulla ei

Jotkut laittaa McPhersoneita Taunuksiinkin ajantappona.
Joten:
mittaa DOHC:ssa paksuuden katkosta paineasetelman jousien pintaan ja vertaa RS2+cossu -pakettiin. Jos mitta jää jälk. vajaaksi, a) korkeampi laakeri, b) käpälän muutos/korotus tai sisäpään kiinnityspisteen muutos, c) pienellä heitolla ei mitään, kunhan varmistaa toimivuuden.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 23. 17:12:00 2008
jjs kirjoitti:Oma ajatus on että toimivaa periaatetta ei tarvitse muuttaa. Joillain on tekemisen puute, mulla ei

Jotkut laittaa McPhersoneita Taunuksiinkin ajantappona.
Joten:
mittaa DOHC:ssa paksuuden katkosta paineasetelman jousien pintaan ja vertaa RS2+cossu -pakettiin. Jos mitta jää jälk. vajaaksi, a) korkeampi laakeri, b) käpälän muutos/korotus tai sisäpään kiinnityspisteen muutos, c) pienellä heitolla ei mitään, kunhan varmistaa toimivuuden.
Juu, ei mullakaan toimintaa ole tarkoitus muuttaa, joku vaan joskus mainitsi jossain saabissa olevan paksumman painelaakerin, kun oli sorvauttanut vauhtipyörän kytkinlevyn puoleista pintaa jostain syystä vähän reippaammin. Noi on hyviä ohjeita, pidetään mielessä. Vauhtipyörä saattaakin olla jo tiedossa. Onkos muuten tollanen RS2000 vauhtipyörä paljonkin kevyempi kuin dokkisierran jo vakiona? Dokkisierran taisi olla n. 14 kg, josta kolme sai helposti ja järkevästi pudotettua sorvissa.
Pedal tu tö metal!
-
Ernok
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Ernok » Pe Elokuu 8. 13:54:19 2008
Millasta vastusta porukka on käyttänyt tossa automaattilootan asentotiedon kanssa? Ja minkä johtojen väliin ootte mahdollisesti laittanut sen tossa liittimessä?
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Elokuu 8. 14:18:36 2008
Ernok kirjoitti:Millasta vastusta porukka on käyttänyt tossa automaattilootan asentotiedon kanssa? Ja minkä johtojen väliin ootte mahdollisesti laittanut sen tossa liittimessä?
Kysäseppäs Jari S.ltä vaikkapa privalla, niin tulee varma tieto. Mulla on säädettävä vastus, joka tehtiin vanhan dokkikoneen kaasuläpän asentoanturista, sitten säädettiin muistaakseni 750 ohmiin ja lukittiin siihen, mutta kun itsellä ei noi sähköasiat oo niin hallussa, niin en osaa sanoa minkä johtojen väliin se tuli..
Pedal tu tö metal!
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » La Elokuu 9. 16:53:55 2008
Tervehdys kytkimen parissa ahertajille !
Omaa turinaa vaijerista hydrauliksi kytkin=Halvalla
kyllästyin vaijerin säätöön ja kun aina ei sopivan mittasta löytynyt.
fordina rakennettu -69 esko 2.0 OHC RS.
Bedalboksiin kytkimen sylinteri paikoilleen. Laitoin sellaisen jossa kiinteä nestesäiliö. Mallia lotus cortina Apelta oulusta. meni heittämällä paikoilleen.
Kytkinpolkimeen hitsataan esim. unibal tms vastakappale ja säädetään sylinterin kierretangosta sopiva polkimen korkeus.
siitä teräsletkulla apelta sen mittanen kuin tarvitsi ja soppelit päät. lohkoon tein latasta motorsport kiinnikepaikan alu RS pohja sopiva paikka valmiina. Ja siihen sylinteri tarvikkeesta vanhempi nissan pakettiauto.
ja siitä suora kierretanko n.metri suoraan vakio type-9 kytkinkäpälään ja mutterilla kiristetään eli säätö.
en hokannut edes laittaa jousta vetämään haarukkaa mut toimii ilmankin. pari vuotta toiminut asfaltilla sladissa mainiosti.
vanhoista vaijereista sai kyhättyä mainion verkonpainon.
toimii tietyst muillakin sylintereillä mitä isommat sen parempi.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
Ernok
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Ernok » To Elokuu 14. 1:13:27 2008
Ville K kirjoitti:Ernok kirjoitti:Millasta vastusta porukka on käyttänyt tossa automaattilootan asentotiedon kanssa? Ja minkä johtojen väliin ootte mahdollisesti laittanut sen tossa liittimessä?
Kysäseppäs Jari S.ltä vaikkapa privalla, niin tulee varma tieto. Mulla on säädettävä vastus, joka tehtiin vanhan dokkikoneen kaasuläpän asentoanturista, sitten säädettiin muistaakseni 750 ohmiin ja lukittiin siihen, mutta kun itsellä ei noi sähköasiat oo niin hallussa, niin en osaa sanoa minkä johtojen väliin se tuli..
Juu, elikkä tuli itse myös lyötyä 750 ohmin vastus, ja se tuli siihen vaihteiston ison liittimen (C112)
nastojen 8 (valkoinen/musta) ja 30 (ruskea/keltainen) väliin.