2,3 16V:n asennus Sierraan

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 22. 19:31:08 2008

Spoori on sama 2WD, 4WD ja RS2000. Jos paketin ostaa, painelaakerin takia (hmmm, jos menee suoraan) 4WD:n sitten.
Muistelisin hammaskehän olevan sama, mutta tarkistan halk. ja etäisyyden katkosta kun seuraavan kerran menen tallille. Eli myöhään pe tai la. Mittaan samalla yhden cossun alakerrasta saman jutun, krhmm :oops:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Toukokuu 23. 9:35:58 2008

Saabeissahan on käytetty nesteellä toimivaa kytkimen käyttöjärjestelmää.Sylinteri on suorassa yhteydessä kytkimeen ilman käyttöhaarukkaa siis kytkinkopan sisällä. Lienee sovellettavissa Sierraankin. Ameriikan pojilla on samoja systeemeitä myynnissä, esim. Summitilla. Käyttävät ainakin monilevyisten kanssa. Aikomus sellainen hankkia 3-levyisen 7,25"Torque Masterin seuraksi.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 23. 10:11:42 2008

cossu44 kirjoitti:Saabeissahan on käytetty nesteellä toimivaa kytkimen käyttöjärjestelmää.Sylinteri on suorassa yhteydessä kytkimeen ilman käyttöhaarukkaa siis kytkinkopan sisällä. Lienee sovellettavissa Sierraankin. Ameriikan pojilla on samoja systeemeitä myynnissä, esim. Summitilla. Käyttävät ainakin monilevyisten kanssa. Aikomus sellainen hankkia 3-levyisen 7,25"Torque Masterin seuraksi.
Tommonen systeemi se on mondeossakin. Eli painelaakeri ja kytkimenkäyttösylinteri on samaa pakettia. Ja maksaakin saman verran kuin kytkinlevy ja asetelma ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 23. 15:34:46 2008

Oma ajatus on että toimivaa periaatetta ei tarvitse muuttaa. Joillain on tekemisen puute, mulla ei :) Jotkut laittaa McPhersoneita Taunuksiinkin ajantappona.

Joten:
mittaa DOHC:ssa paksuuden katkosta paineasetelman jousien pintaan ja vertaa RS2+cossu -pakettiin. Jos mitta jää jälk. vajaaksi, a) korkeampi laakeri, b) käpälän muutos/korotus tai sisäpään kiinnityspisteen muutos, c) pienellä heitolla ei mitään, kunhan varmistaa toimivuuden.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 23. 17:12:00 2008

jjs kirjoitti:Oma ajatus on että toimivaa periaatetta ei tarvitse muuttaa. Joillain on tekemisen puute, mulla ei :) Jotkut laittaa McPhersoneita Taunuksiinkin ajantappona.

Joten:
mittaa DOHC:ssa paksuuden katkosta paineasetelman jousien pintaan ja vertaa RS2+cossu -pakettiin. Jos mitta jää jälk. vajaaksi, a) korkeampi laakeri, b) käpälän muutos/korotus tai sisäpään kiinnityspisteen muutos, c) pienellä heitolla ei mitään, kunhan varmistaa toimivuuden.
Juu, ei mullakaan toimintaa ole tarkoitus muuttaa, joku vaan joskus mainitsi jossain saabissa olevan paksumman painelaakerin, kun oli sorvauttanut vauhtipyörän kytkinlevyn puoleista pintaa jostain syystä vähän reippaammin. Noi on hyviä ohjeita, pidetään mielessä. Vauhtipyörä saattaakin olla jo tiedossa. Onkos muuten tollanen RS2000 vauhtipyörä paljonkin kevyempi kuin dokkisierran jo vakiona? Dokkisierran taisi olla n. 14 kg, josta kolme sai helposti ja järkevästi pudotettua sorvissa.
Pedal tu tö metal!

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » Pe Elokuu 8. 13:54:19 2008

Millasta vastusta porukka on käyttänyt tossa automaattilootan asentotiedon kanssa? Ja minkä johtojen väliin ootte mahdollisesti laittanut sen tossa liittimessä?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Elokuu 8. 14:18:36 2008

Ernok kirjoitti:Millasta vastusta porukka on käyttänyt tossa automaattilootan asentotiedon kanssa? Ja minkä johtojen väliin ootte mahdollisesti laittanut sen tossa liittimessä?
Kysäseppäs Jari S.ltä vaikkapa privalla, niin tulee varma tieto. Mulla on säädettävä vastus, joka tehtiin vanhan dokkikoneen kaasuläpän asentoanturista, sitten säädettiin muistaakseni 750 ohmiin ja lukittiin siihen, mutta kun itsellä ei noi sähköasiat oo niin hallussa, niin en osaa sanoa minkä johtojen väliin se tuli..
Pedal tu tö metal!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Hydraulikytkin Old ford haarukalla

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Elokuu 9. 16:53:55 2008

Tervehdys kytkimen parissa ahertajille !

Omaa turinaa vaijerista hydrauliksi kytkin=Halvalla

kyllästyin vaijerin säätöön ja kun aina ei sopivan mittasta löytynyt.
fordina rakennettu -69 esko 2.0 OHC RS.

Bedalboksiin kytkimen sylinteri paikoilleen. Laitoin sellaisen jossa kiinteä nestesäiliö. Mallia lotus cortina Apelta oulusta. meni heittämällä paikoilleen.

Kytkinpolkimeen hitsataan esim. unibal tms vastakappale ja säädetään sylinterin kierretangosta sopiva polkimen korkeus.

siitä teräsletkulla apelta sen mittanen kuin tarvitsi ja soppelit päät. lohkoon tein latasta motorsport kiinnikepaikan alu RS pohja sopiva paikka valmiina. Ja siihen sylinteri tarvikkeesta vanhempi nissan pakettiauto.

ja siitä suora kierretanko n.metri suoraan vakio type-9 kytkinkäpälään ja mutterilla kiristetään eli säätö.

en hokannut edes laittaa jousta vetämään haarukkaa mut toimii ilmankin. pari vuotta toiminut asfaltilla sladissa mainiosti.

vanhoista vaijereista sai kyhättyä mainion verkonpainon.

toimii tietyst muillakin sylintereillä mitä isommat sen parempi.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » To Elokuu 14. 1:13:27 2008

Ville K kirjoitti:
Ernok kirjoitti:Millasta vastusta porukka on käyttänyt tossa automaattilootan asentotiedon kanssa? Ja minkä johtojen väliin ootte mahdollisesti laittanut sen tossa liittimessä?
Kysäseppäs Jari S.ltä vaikkapa privalla, niin tulee varma tieto. Mulla on säädettävä vastus, joka tehtiin vanhan dokkikoneen kaasuläpän asentoanturista, sitten säädettiin muistaakseni 750 ohmiin ja lukittiin siihen, mutta kun itsellä ei noi sähköasiat oo niin hallussa, niin en osaa sanoa minkä johtojen väliin se tuli..
Juu, elikkä tuli itse myös lyötyä 750 ohmin vastus, ja se tuli siihen vaihteiston ison liittimen (C112)
nastojen 8 (valkoinen/musta) ja 30 (ruskea/keltainen) väliin.

Vastaa Viestiin