Tuli turbotettua Sierra 8v dohc efi, Bensanpaine kyssäreitä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Tuli turbotettua Sierra 8v dohc efi, Bensanpaine kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja MK82 » Su Elokuu 24. 6:23:24 2008

kkk24 erillisellä hukkaportilla ja isolla coolerilla on nyt laitettu dohc sierraan...Potkii ihan kohtalaisesti mutta soppaa vois saada lisää,
siis nouseeko bensanpaine jos sitä kuusiokoloruuvia kiristää siinä bensanpaineen säätimessä, entäpä mitä se alipaineletku siinä tekee joka menee siitä säätimen päältä kaasuläpän juureen??
Ja suuttimista, mitkähän suuttimet tuohon kannattas vaihtaa jos haluais pikkusen isommat...
Ihan 0,6 baarilla on nyt muutama päivä menty ja vielä on kestäny :wink:
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 24. 8:48:22 2008

Asiallista toimintaa! :-) kannattaa hankkia tuollainen ahtopainettakin ymmärtävä bensanpaineensäädin ja mittari -> http://www.netikka.net/samih/bps.jpg , tosin en tiedä kuinka tuo dokkilaisen oma säädin reagoi ylipaineeseen. Ja mittarista ainakin näkis kuinka bensanpaine käyttäytyy. Omat suuttimet tuossa on kai luokkaa 190cc, vertailuksi ohc efissä 175cc. rs2000 suuttimet vois olla vähän isommat mut esim http://www.finsquirt.net foorumilla on myynnissä isompiakin suuttimia usein.

Pelaako se nyt alkuperäisellä moottorinohjauksella vai millä?

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Elokuu 24. 11:33:08 2008

Jos siinä on originaali ruiskuboksi, niin kuolema koittaa ennen pitkää, voisin epäillä... Itsellä vaparikone, jolle tehty pieniä muutoksia ja tulpat ovat aivan vitivalkoiset, se ruisku on tyhmä kuin mikä kun jotain ruuvailee.

Älä ota sitä alipaineletkua pois, muuten se bensanpaineen säätö imusarjan paineen mukaan ei toimi ainakaan, ja joo bensanpaine nousee siitä ruuvista. Turbossa se ei vaan taida oikein riittää kun ei toimi kunnolla vaparinakaan... Laita painemittari ja tutkaile mitä se tekee, tiedä vaikka se nostaisi painetta ahdoilla. Se on vähän hankala vaihtaa virimalliin kun on sellainen suutintukkiin integroitu malli.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Elokuu 24. 11:36:04 2008

Kaikki ruiskumallin säätimet toimii myös ahdetussa.

Mikä moottorinohjaus sinulla on siinä? Vakio ruisku ei oikein tajua että koneeseen työnnetään ylipainetta ja vakio MAP on vaan 1bar (absoluuttista painetta). 190cc suuttimillakaan ei pitkälle pötkitä.

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Su Elokuu 24. 11:55:45 2008

Ruiskun ohjaus on ihan alkuperäinen...Ja tiedän kyllä että ei ole mikään kestävä tuo dokkilainen virityksen suhteen :oops:
Tuossa koitin ihan pari vetoa 0,8 baarin ahtoilla niin puutui täysin, siis ei soppa riitä ollenkaan, tuolla 0,5-0,6 jaksaa vielä vetää...
Ruuvasin jo senkin bensanpaineen säätimen niin tiukalle kun mahdollista mutta eipä isommin vaikuttanut.
Isompaa suutinta tai lisärikastussuutin pitää laittaa jossakin vaiheessa...
Käykö tyuohon suoraan jotku cossun suuttimet???
Mihin väliin bensanpainemittari laitetaan?? Semmonen kun löytys hyllystä
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Elokuu 24. 12:28:51 2008

Laita nyt ensin se ohjelmoitava ruisku, johan siinä on sytytysennakotkin ihan metsässä.... Painemittari tulee ennen paineensäädintä, eli käytännössä tuossa koneessa siihen muoviputkeen, joka tulee pumpulta siihen jakotukin peräpäähän.

Siitä kestävyydestä - suosittelen lämpimästi laittamaan originaalia kylmemmän termostaatin ja flektin anturit.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Elokuu 24. 12:45:13 2008

Jos sulla on vakioruisku vielä niin kertova paineensäädin vois olla ihan hyvä. Eli 3 kalvonen.
Jäsen #1112

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 24. 12:51:45 2008

vanha työkaveri kertoi kokeilleensa myös ja kesti 200m kunnon vetoa...kanki lohkosta läpi
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Su Elokuu 24. 13:20:30 2008

jeddah kirjoitti:Laita nyt ensin se ohjelmoitava ruisku, johan siinä on sytytysennakotkin ihan metsässä.... Painemittari tulee ennen paineensäädintä, eli käytännössä tuossa koneessa siihen muoviputkeen, joka tulee pumpulta siihen jakotukin peräpäähän.

Siitä kestävyydestä - suosittelen lämpimästi laittamaan originaalia kylmemmän termostaatin ja flektin anturit.
Jep jep, ei taida tuohon autoon tulla ohjelmoitavaa... on vaan semmonen harrastekampe mitä roplataan sillon kun kehataan ja ajetaan vain muutama kilsa kerrallaan :wink: Kiitos tuosta mittariohjeesta :)
Niin ja flektit on kytketty pyörimään koko ajan.
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Su Elokuu 24. 13:23:54 2008

AnttiR kirjoitti:Jos sulla on vakioruisku vielä niin kertova paineensäädin vois olla ihan hyvä. Eli 3 kalvonen.
Laitetaan semmonen kunhan keretään :)
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 24. 13:42:57 2008

kaasuttimet ja perinteinen virranjakaja niin tulee parempi kuin vakio ruiskulla. Vaikeaa on saada minkäänlaisiin säätöihin tuota vakio ruiskua, se tuskin rikastaa yhtään ylipaineilla. Lisäksi sytytysennakko on jotain ihan muuta kuin pitäisi. Tietysti jollakin olemattomilla paineilla se saattaa jopa toimia jotenkin. Seosmittari kuitenkin ehdottoman tärkeä kampe, ettei erehdy ainakaan pitkään vetämään laihalla. Bensapumppu vaihtoon heti kun painetta nostellaan, tai suuttimia vaihdellaan.

Jakajan saa sovittamalla vaikka CVH:sta ja asentaa sen siihen vakio jakajan reikään, jollei se sitten ota syyläriin kiinni...
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Elokuu 24. 15:03:20 2008

olafu kirjoitti: Bensapumppu vaihtoon heti kun painetta nostellaan, tai suuttimia vaihdellaan.
...
Tuo tulikin jo mainittua.
Tuossa erääntoisen doch turbon tekijän kanssa aikoinaan juttelin niin sillä ei soppa riittänyt juurikaan 0,5 ahdoille kunnolla.
Muistelisin että tuossa DOCH:n tankissa on viellä heikompi pumppu kuin esin 2,9 koneisessa vehkeessa.(1,6cvh :n pumppu ei toimi edes viri doch koneen kanssa)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Elokuu 24. 15:17:27 2008

MK82 kirjoitti:Niin ja flektit on kytketty pyörimään koko ajan.
Ei paljoa hyödytä jos termostaatti on vakio. Toisekseen pakkosyötöllä olevat flektit alkavat jarruttaa ilman luonnollista virtausta siinä 70-100km/h nopeuksissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Elokuu 24. 17:44:37 2008

MK82 kirjoitti:Ruiskun ohjaus on ihan alkuperäinen...Ja tiedän kyllä että ei ole mikään kestävä tuo dokkilainen virityksen suhteen :oops:
Tuossa koitin ihan pari vetoa 0,8 baarin ahtoilla niin puutui täysin, siis ei soppa riitä ollenkaan, tuolla 0,5-0,6 jaksaa vielä vetää...
Ruuvasin jo senkin bensanpaineen säätimen niin tiukalle kun mahdollista mutta eipä isommin vaikuttanut.
Isompaa suutinta tai lisärikastussuutin pitää laittaa jossakin vaiheessa...
Käykö tyuohon suoraan jotku cossun suuttimet???
Mihin väliin bensanpainemittari laitetaan?? Semmonen kun löytys hyllystä
cossun suuttimet ei käy heittämällä, joudut tekee soviteholkit. En lähtis kaikkia suuttimia vaihtaa jos meinaat lisäsuuttimen laittaa. Ostat vaikka finboost lisärikastusyksikön ja ohjatat sillä jotain isoa 500-600cc suutinta.

bensapumppu menee kyllä vaihtoon niinkun muutkin tuolla on todenneet.

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Su Elokuu 24. 19:51:59 2008

ytte kirjoitti:
MK82 kirjoitti:Ruiskun ohjaus on ihan alkuperäinen...Ja tiedän kyllä että ei ole mikään kestävä tuo dokkilainen virityksen suhteen :oops:
Tuossa koitin ihan pari vetoa 0,8 baarin ahtoilla niin puutui täysin, siis ei soppa riitä ollenkaan, tuolla 0,5-0,6 jaksaa vielä vetää...
Ruuvasin jo senkin bensanpaineen säätimen niin tiukalle kun mahdollista mutta eipä isommin vaikuttanut.
Isompaa suutinta tai lisärikastussuutin pitää laittaa jossakin vaiheessa...
Käykö tyuohon suoraan jotku cossun suuttimet???
Mihin väliin bensanpainemittari laitetaan?? Semmonen kun löytys hyllystä
cossun suuttimet ei käy heittämällä, joudut tekee soviteholkit. En lähtis kaikkia suuttimia vaihtaa jos meinaat lisäsuuttimen laittaa. Ostat vaikka finboost lisärikastusyksikön ja ohjatat sillä jotain isoa 500-600cc suutinta.

bensapumppu menee kyllä vaihtoon niinkun muutkin tuolla on todenneet.
Ei soviteholkkien tekokaan mikään mahdottomuus ole kun metallisorvi löytyy...Mutta mitkähän suuttimet tuohon menis suoraan jotka kannattas laittaa... hakemassa ei olla mitään hullua, kunhan parikymmentä lisäheppaakaan sais 8) Realistiset tavotteet :wink:
Tuossa aikaisemmin tarkoitin että joko isommat suuttimet TAI lisärikastuspiiri.
Ps tänään tuli sitten konepelti tuulilasista läpi...Coolerin tieltä piti poistaa konepellin haka edestä ja tässä on tulos 8) Nyt on sitten konepeltiin laitettu kiinnityshakaset.
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Elokuu 24. 21:29:06 2008

Cossun suuttimet menee mekaanisesti DOHC (8-vena) koneeseen, mutta sähköisesti suoraan ei, Cossussa peak-and-hold-suuttimet n. 2,4ohmia ja DOHC 10-16 ohmia. RS2000, 2,0 Scorppi 16-v ja 2,3 16-v suuttimet on sivusyöttöisiä ei sovi mekaanisesti DOHCiin.

DOHC bensakiskoon saa adapteria jolla letku täysin erilliseen paineensäätimeen.

DOHC bensapumppu on tosi aneeminen pökäle, mutta näyttää kyllä samalta kuin Cossu Escon vakio.

Turbo Technics on myynyt turbo DOCH sarjoja tehokkain taisi olla 185hv ilman kattia ja niissä oli kaksi lisäsuutinta ennen kaasuläppää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Ma Elokuu 25. 11:26:07 2008

SLEI kirjoitti:Cossun suuttimet menee mekaanisesti DOHC (8-vena) koneeseen, mutta sähköisesti suoraan ei, Cossussa peak-and-hold-suuttimet n. 2,4ohmia ja DOHC 10-16 ohmia. RS2000, 2,0 Scorppi 16-v ja 2,3 16-v suuttimet on sivusyöttöisiä ei sovi mekaanisesti DOHCiin.

DOHC bensakiskoon saa adapteria jolla letku täysin erilliseen paineensäätimeen.

DOHC bensapumppu on tosi aneeminen pökäle, mutta näyttää kyllä samalta kuin Cossu Escon vakio.

Turbo Technics on myynyt turbo DOCH sarjoja tehokkain taisi olla 185hv ilman kattia ja niissä oli kaksi lisäsuutinta ennen kaasuläppää.
Mistä tuota bensakiskon adabteria kannattas lähtä kyselemään?
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Elokuu 25. 12:22:43 2008

jos sinulla on sorvi niin tee itse, ei tarvitse kovin ihmeellisen mallista palikkaa sorvata

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 25. 18:48:32 2008

Moposportissa ainakin niitä adaptereita oli.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Elokuu 25. 18:56:38 2008

Mututietoa, dohc sierrassa kuulemma sama paineensäädin kun cossu sierrassa, poraat vaan sen sinetin pois? Pitääkö paikkansa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Elokuu 25. 19:11:17 2008

no eipä se kai ny mitään ufotaikuria vielä tarvi että tommosen palikan tekee.. (ite sovitin doch:n paineensäätimen is:n kiskoon) työkaluina rautasaha ja pylväspora :p
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Ma Elokuu 25. 19:59:48 2008

Tänään tuli sitten laitettua fmi 1,4 seosmittari jotta saadaan vähän vertailupohjaa tulevia asennuksia silmällä pitäen.
Ja tuloshan oli ihan odotettu: ilman ahtoja ajaessa palaa jopa pari vihreätäkin lediä mutta heti kun alkaa ahtamaan niin sammuu kaikki ledit :lol:
Tuossa huomasin itsekkin että se adabterihän on helppo tehdä itse vaikka alumiinista, pari reikää ja kierre letkuliittimelle....
Kertova bensanpaineensäädin ja iso boschin pumppu tuli tänään hommattua, laitetaan kunhan töiltä keretään...Ja lisäsuuttimia haen tässä joku päivä, ensin tehdään lisärikastuspiiri ja jos se ei riitä niin laitetaan tänään kaverilta ostetut nelikymppiset paineistetut dellortot painekotelolla, alkaa soppa riittämään :shock:
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 25. 20:12:14 2008

Toivottavasti kohta ei tarvitse lukea sulaneista männistä... tsemppiä projektiin! Kerrankin jotain erikoista työn alla.

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Ti Elokuu 26. 0:42:50 2008

Sine kirjoitti:Toivottavasti kohta ei tarvitse lukea sulaneista männistä... tsemppiä projektiin! Kerrankin jotain erikoista työn alla.
Männäthän saattaa sulaa ihan kohta...kansihan se menee näistä ensin.
Ihmeesti on kyllä kestänyt, tänäänkin ajettiin kaksi tuntia tuossa parin kilometrin radalla...ja kunhan keretään niin laitetaan lisää palikkaa bensapuolelle....
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 26. 20:37:31 2008

MK82 kirjoitti:
Sine kirjoitti:Toivottavasti kohta ei tarvitse lukea sulaneista männistä... tsemppiä projektiin! Kerrankin jotain erikoista työn alla.
Männäthän saattaa sulaa ihan kohta...kansihan se menee näistä ensin.
Ihmeesti on kyllä kestänyt, tänäänkin ajettiin kaksi tuntia tuossa parin kilometrin radalla...ja kunhan keretään niin laitetaan lisää palikkaa bensapuolelle....
Ei se kansi nyt tehoilla hajoa, paskalla säkällä vaan.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Elokuu 27. 19:58:15 2008

ytte kirjoitti:
MK82 kirjoitti:
Sine kirjoitti:Toivottavasti kohta ei tarvitse lukea sulaneista männistä... tsemppiä projektiin! Kerrankin jotain erikoista työn alla.
Männäthän saattaa sulaa ihan kohta...kansihan se menee näistä ensin.
Ihmeesti on kyllä kestänyt, tänäänkin ajettiin kaksi tuntia tuossa parin kilometrin radalla...ja kunhan keretään niin laitetaan lisää palikkaa bensapuolelle....
Ei se kansi nyt tehoilla hajoa, paskalla säkällä vaan.
Ja kun hyvä yksilö sattuu kohdalle niin ei halkea vaikka keittäisi useamman kerran :wink: .
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Elokuu 27. 20:25:36 2008

ytte kirjoitti:
MK82 kirjoitti:
Sine kirjoitti:Toivottavasti kohta ei tarvitse lukea sulaneista männistä... tsemppiä projektiin! Kerrankin jotain erikoista työn alla.
Männäthän saattaa sulaa ihan kohta...kansihan se menee näistä ensin.
Ihmeesti on kyllä kestänyt, tänäänkin ajettiin kaksi tuntia tuossa parin kilometrin radalla...ja kunhan keretään niin laitetaan lisää palikkaa bensapuolelle....
Ei se kansi nyt tehoilla hajoa, paskalla säkällä vaan.
Ja jos kansi menee niin mulla olis ys ylimääräinen :wink: 8) :lol:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 27. 20:30:32 2008

Kiertokangen pultit ja itse kanget on aika heppoisat, jos saat tehon vietyä yli 200hv sulattamatta mitään niin eiköhän se em. osista sitten paukahda.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Elokuu 28. 23:12:37 2008

Aksu kirjoitti:
ytte kirjoitti:
MK82 kirjoitti: Männäthän saattaa sulaa ihan kohta...kansihan se menee näistä ensin.
Ihmeesti on kyllä kestänyt, tänäänkin ajettiin kaksi tuntia tuossa parin kilometrin radalla...ja kunhan keretään niin laitetaan lisää palikkaa bensapuolelle....
Ei se kansi nyt tehoilla hajoa, paskalla säkällä vaan.
Ja kun hyvä yksilö sattuu kohdalle niin ei halkea vaikka keittäisi useamman kerran :wink: .
Jääauto kävi monesti kuumana ja vielä kulkee. Irtospahan paskas vesitilasta :roll:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 29. 17:02:03 2008

puliukk0 kirjoitti:Mututietoa, dohc sierrassa kuulemma sama paineensäädin kun cossu sierrassa, poraat vaan sen sinetin pois? Pitääkö paikkansa?
Ei se sama säädin ole mutta weberin säädin kuitenkin ja siinä on säätöruuvi.
Jäsen #606

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Elokuu 29. 17:13:51 2008

olafu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Mututietoa, dohc sierrassa kuulemma sama paineensäädin kun cossu sierrassa, poraat vaan sen sinetin pois? Pitääkö paikkansa?
Ei se sama säädin ole mutta weberin säädin kuitenkin ja siinä on säätöruuvi.
Ok ok, nyt olen asian verran viisaampi :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

MK82
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005

Viesti Kirjoittaja MK82 » Ti Syyskuu 2. 9:19:19 2008

Nyt on imusarjassa 2kpl noin 200cc suuttimia antamassa lisäsoppaa...
Alkaa olemaan vedot kohdillaan ja ahtojakin voi käyttää enemmän :D
Viimeksi muokannut MK82, Pe Lokakuu 24. 16:21:05 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 2. 18:36:43 2008

MK82 kirjoitti:Nyt on imusarjassa 2kpl noin 200cc suuttimia antamassa lisäsoppaa...
Alkaa olemaan vedot kohdillaan ja ahtojakin voi käyttää enemmän :D
Laitetaan nyt sitten kuvakin...
http://i38.tinypic.com/2m2jg3a.jpg
Lisäsuuttimet joko kaikkiin imuputkiin omansa, tai sitten kaikki kaasuläpän lähelle. Muuten mennään metsään. Tuo perimmäinen suutin ei rikasta kuin ehkä 3 ja 4 pyttyä, mutta 1 ja 2 jää kuivin suin, tai pikemminkin tuon ensimmäisen suuttimen varaan. Ensimmäiseltä suuttimelta sen sijaan kulkee soossia tuonne imusarjan peräpäähänkin. Suomeksi: 1 ja 2 sylinterit käy laihalla, älä revitä ainakaan enempää. Missä on bensanpaineensäätimeen tuleva ilmaletku?

Onnea projektiin!
Jäsen #606

Vastaa Viestiin