8,8" perä Sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
8,8" perä Sierraan
Kai tästä on ollut juttua mutta en nyt nopeasti löytänyt. Sopiiko Cossun kuoriin moinen välitys ja mitä muutoksia vaatii? Välitysten löytäminen olisi kai helpompaa, samoin lukkojen. Ameriikasta tilattuna osat eivät maltaita maksais.
Kiikalassa oli se farkkusierra, jossa moinen. Kuka tunnustaa?
Kiikalassa oli se farkkusierra, jossa moinen. Kuka tunnustaa?
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Niin siihen farkkuun oli tälläinen reppu sovitettu sierran länkiraudan väliin. Vordson paljasti paikan päällä auton tekniikan. 

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Amerikan Sierran 8.8 IRS perä.
Jos syynäilette niitä muitakin Merkur osia niin autossa on nykyään myös turbo Duratec V6:n kyljessä.
Jos syynäilette niitä muitakin Merkur osia niin autossa on nykyään myös turbo Duratec V6:n kyljessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tietääkseni tuossa Mercury Sierrassa ei ole 8.8 IRS perää vakiona vaan varmaan joku normi 7,5" Sierran perä. Terminaattorin ja Thunderbirdin IRS on 8.8 johdannainen. Vetarien booreissa eroa, muuten sama kuin tuo Fordin jäykkä 8.8.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Merkur XR4Ti mallissa lienee 7" perä tökättävillä vetareilla ei niissä taida olla levyjäkään takana vakiona, linkistä löytyy aika hyvät kuvat perä muutoksista. David Godfrey on rakennellut vuosien varrella aika ammattimaisella otteella noita "Sierrojaan", hemmolla saattaa olla DG Design niminen firma josta voisi tohon 8,8" konversioon löytyä palikoita. Hintoihin tulee 8,8" alukuoret ja lukko vaikka erilaisia lukkoja aika edukkaasti löytyy.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuota samaa konversiota olen itselle katsellut jo hetken. Onko joku kysellyt jo osien hintaa tuolta?
Entä liekkö tuo 8.8" sitten paljon vahvempi, kuin euroopan 7.5"? Ja sitten noitten vetareittein kanssa... Tuleekohan tuohon 8.8":seen omat sisänivelet ja napaan omat nivevet. Sitten väliin vaikka Karpiolalta teräs kepit. Noin kai se menee?
Entä liekkö tuo 8.8" sitten paljon vahvempi, kuin euroopan 7.5"? Ja sitten noitten vetareittein kanssa... Tuleekohan tuohon 8.8":seen omat sisänivelet ja napaan omat nivevet. Sitten väliin vaikka Karpiolalta teräs kepit. Noin kai se menee?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Ylläpitäjä
Himmeä muistikuva väittää, että olisin lukenut jostain, että amerikan 8.8" oli 30% vahvempi kuin amerikan 7.5" perä.Vesku kirjoitti:Tuota samaa konversiota olen itselle katsellut jo hetken. Onko joku kysellyt jo osien hintaa tuolta?
Entä liekkö tuo 8.8" sitten paljon vahvempi, kuin euroopan 7.5"? Ja sitten noitten vetareittein kanssa... Tuleekohan tuohon 8.8":seen omat sisänivelet ja napaan omat nivevet. Sitten väliin vaikka Karpiolalta teräs kepit. Noin kai se menee?
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
8.8" suomi sierran perä (uusi) on thunderbirdistä. pari kolme vuotta sitten uusia periä myytiin suomessa kohtuuhintaan, en muista hintaa sillä mulla ei ollut käyttöä sellaiselle.
kelkkaa rälläköidään, uudet kiinikkeet, muistaakseni sisävetarit/tapit joutui teettämään, orkkis cossun vetarit sopii. katselin kun sovitus oli meneillään pöydällä.
mutka-ajossa kestää paremmin kuin 7.5".
kelkkaa rälläköidään, uudet kiinikkeet, muistaakseni sisävetarit/tapit joutui teettämään, orkkis cossun vetarit sopii. katselin kun sovitus oli meneillään pöydällä.
mutka-ajossa kestää paremmin kuin 7.5".
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuohon varmaan saa sopivasti välityksiä ja lukonkin? Hiukan tässä ajatellut hommaavani koneen jatkeeksi MMR:n preppaaman tremecin ja kardaanin jälkeen seuraava lenkkin olisi tuo murikka. Jos tuonne usuttaisi törkeästi vääntöä, niin siinävaiheessa varmaan alkaa jotain särkyä. Tosin ei vakioilla 205/50/15 kumeilla, mutta jos joskus laittaisi alle jotain pitävämpää... 
Linkki laatikolle

Linkki laatikolle
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
ford motor sport valmisti erikoiserän alumiinikuorisia 8.8" periä thunderbirdiin. erä katosi markkinoille eikä alukoppaisia löydy enää mistään (ainakaan uusia). suomessa uusien aluperien hinta oli 800e täydellisenä, mutta nehän on loppuun myyty.
valurautakoppaisia 8.8" löytyy varmasti, mutta painaa tonnin
valurautakoppaisia 8.8" löytyy varmasti, mutta painaa tonnin

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 8,8" perä Sierraan
Tuossa hyvä kuva '99-'04 Cobran 8.8" IRS:stä...
http://i373.photobucket.com/albums/oo17 ... lymark.jpg
http://i373.photobucket.com/albums/oo17 ... lymark.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6