käynnistysongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005
käynnistysongelma
vaihoin sierraan kannen nyt ei lähde käyntiin.bensaa saa jakoa on käännetty moneen kertaan.tulpille tulee kipinä ja puristukset on kunnossa. auto on 88 1.6 sierra.mistähän seuraavaksi etsisi vikaa.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Onko puristukset silloin ykkössylinterissä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Tarkista nokan ajoitus. Pitäisi olla se nuoli siinä kannessa olevan pisteen kohdalla ja kampiakselin hihnapyörän merkeistä se syvin merkki pitäisi sattua siihen loven kohdalle.
Sitten voit tarkistaa sytynajoituksen ottamalla virranjakajan kannen auki. Pyörin pois. Sitten se pöly / kosteussuoja pois. Virranjakajan rungossa on pieni tehtaalla tehty viiva, joka osoittaa ykkös syliterin kohdan. Käännät jakajaa niin, että viiva osoittaa kuta kuinkin pyörtimen keskelle. Auton pitäisi lähteä käyntiin.
Sitten voit tarkistaa sytynajoituksen ottamalla virranjakajan kannen auki. Pyörin pois. Sitten se pöly / kosteussuoja pois. Virranjakajan rungossa on pieni tehtaalla tehty viiva, joka osoittaa ykkös syliterin kohdan. Käännät jakajaa niin, että viiva osoittaa kuta kuinkin pyörtimen keskelle. Auton pitäisi lähteä käyntiin.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
mites toi riesa on ruvennu tekee sellasta että kylmällä koneella lähtee hyvin käymään mutta kun kone on lämpeempi ja on seisonu vähän aikaa niin aika usein sitä saa sahata käymään iha liian pitkän aikaa.. eikä syö öljyy eikä mitää muutakaa ylimäärästä.. sytytys.?bensapuoli? en ite keksi mitäään tohon vikaan.. tulpan johdot uudet,tulpat myös.. 

Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
en tiiä koska on säädetty kaasaria ja en yhtään ihmettele vaikka siinä vika oliskin pittää tutkiaTaunusTomi kirjoitti:Jako hampaalla pielessä? Sohlo kaasari, onko säädelty koska? Bensa höyrystyy lämmetessään yms..
EDIT: "Bensa höyrystyy lämmetessään yms.." mites tää tapahtuu ja johtuu mistä ja mitä voi tehä ettei enää höyrysty?

Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
[quote=""öö1" anatsu"]mutta kun kone on lämpeempi ja on seisonu vähän aikaa niin aika usein sitä saa sahata käymään iha liian pitkän aikaa..[/quote]
Itellä ollu kolmessa kaasari sierrassa sama homma ja yhteen vaihoin kokeeks vanhan DGAV:een ja sillä poistu tuo ongelma...
Eli kaasarissa varmaan jotain pielessä.
Itellä ollu kolmessa kaasari sierrassa sama homma ja yhteen vaihoin kokeeks vanhan DGAV:een ja sillä poistu tuo ongelma...
Eli kaasarissa varmaan jotain pielessä.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mulla oli kaasarissa toi ongelma ja se jatkui vielä ruiskun asennuksen jälkeenkin, veikkaan syyksi siinä jotain sytytykseen liittyvää... Sytkäennakko ehkäpä
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
Itellä ollu kolmessa kaasari sierrassa sama homma ja yhteen vaihoin kokeeks vanhan DGAV:een ja sillä poistu tuo ongelma...henu kirjoitti:[quote=""öö1" anatsu"]mutta kun kone on lämpeempi ja on seisonu vähän aikaa niin aika usein sitä saa sahata käymään iha liian pitkän aikaa..
Eli kaasarissa varmaan jotain pielessä.[/quote]
kiitoksia vastauksista.



Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No otetaans tähän samaan topicciin toisinpäin. Eli kaasaririesa taas ja lämpimänä jonkin aikaa seisseenä lähtee samoin pienen sahauksen jälkeen mutta ei häiritse. Noin 10min sammutuksen jälkeen lähtee vielä kun avainta vähän näyttää
Mutta se ongelma eli kylmänä, työpäivän jälkeen lähtee vielä silleen että näyttää nopeasti avainta niin hörähtää mutta sammuu ja pumppaa kerran kaasua niin lähtee ihan ok kun vähän kaasulla avittaa käyntiä
Mutta aamulla ja tai kun on seissyt vähän pidempään niin ei sitten kirveelläkään. Normaalisti jos starttaa niin ei edes lupaa mutta pyörittää ihan normaalisti reippaasti. Sitten kun kerran tai kaksi pumppaa kaasua niin lähtee pyörittämään mutta siinä vaiheessa kun tulee puristustahti ja pitäisi pamahtaa käyntiin niin tuntuu kuin akku loppuisi eli startti hyytyy siihen puristustahtiin täysin ja menee sellasessa muutamassa sekunnissa siitä vaivoin yli. Taas kun siitä on selvitty niin pyörittää ihan normaalisti mutta taas kun painaa kaasua jotta voisi lähteä niin taas hyytyy. Noin 5 kertaa kun näillä +10 keleillä tekee tuota niin sitten tärähtää. Talvella tilanne pahenee. Samoin startin jälkeen on aika arpapeliä saako kaasulla kikkailemalla pysymään käynnissä vai sammuuko. Jos kerran tärähtää tulille niin sitten jaksaa kyllä startata normaalisti
Nyt kun ehdotetaan seuraavia niin on uusi akku, on mitattu että mikään ei vie sähköä ja tekee samaa myös kahden akun kanssa. Kolmea vanhaa starttia on kokeiltu ja tuohon viimeisimpään on vaihdettu laakerit ja hiilisilta sekä todettu silmämääräisesti ehjäksi myös sisältä.
Startille tuleva johto on uusi 16mm2 uusilla kaapelikengillä ja kiinnityspaikat putsattu ja voideltu kuparitahnalla, sama tehty koneen maadoitukselle sekä kokeiltu maadoittaa myös suoraan startin rungosta
Nuo startit on niitä tavallisia eli ei sitä alennusvaihdemallia
Sytkäennakko on tyhjäkäynnillä noin 10-12 ast, sytkäromut uusia. Kokeiltu myös eri ennakoita laidasta laitaa eikä vaikuta mitenkään. Tarpeeksi kun aikaistaa niin selvästi potkaisee takaisin mutta silti hyytyy kuten myös reilusti myöhäsellä
Mikä tuollaista voi tehdä, alkaa ajatus loppumaan ihan tosissaan ja tuo tosissaan häiritsee kun ei saa käyntiin kylmänä kun tuota hyytymisilmiötä toistaa pakkasella vaikka 15 kertaa niin alkaa jo akkukin puutumaan ja siitä tulee vielä vittumaisempi pyöritettävä
Mutta se ongelma eli kylmänä, työpäivän jälkeen lähtee vielä silleen että näyttää nopeasti avainta niin hörähtää mutta sammuu ja pumppaa kerran kaasua niin lähtee ihan ok kun vähän kaasulla avittaa käyntiä
Mutta aamulla ja tai kun on seissyt vähän pidempään niin ei sitten kirveelläkään. Normaalisti jos starttaa niin ei edes lupaa mutta pyörittää ihan normaalisti reippaasti. Sitten kun kerran tai kaksi pumppaa kaasua niin lähtee pyörittämään mutta siinä vaiheessa kun tulee puristustahti ja pitäisi pamahtaa käyntiin niin tuntuu kuin akku loppuisi eli startti hyytyy siihen puristustahtiin täysin ja menee sellasessa muutamassa sekunnissa siitä vaivoin yli. Taas kun siitä on selvitty niin pyörittää ihan normaalisti mutta taas kun painaa kaasua jotta voisi lähteä niin taas hyytyy. Noin 5 kertaa kun näillä +10 keleillä tekee tuota niin sitten tärähtää. Talvella tilanne pahenee. Samoin startin jälkeen on aika arpapeliä saako kaasulla kikkailemalla pysymään käynnissä vai sammuuko. Jos kerran tärähtää tulille niin sitten jaksaa kyllä startata normaalisti
Nyt kun ehdotetaan seuraavia niin on uusi akku, on mitattu että mikään ei vie sähköä ja tekee samaa myös kahden akun kanssa. Kolmea vanhaa starttia on kokeiltu ja tuohon viimeisimpään on vaihdettu laakerit ja hiilisilta sekä todettu silmämääräisesti ehjäksi myös sisältä.
Startille tuleva johto on uusi 16mm2 uusilla kaapelikengillä ja kiinnityspaikat putsattu ja voideltu kuparitahnalla, sama tehty koneen maadoitukselle sekä kokeiltu maadoittaa myös suoraan startin rungosta
Nuo startit on niitä tavallisia eli ei sitä alennusvaihdemallia
Sytkäennakko on tyhjäkäynnillä noin 10-12 ast, sytkäromut uusia. Kokeiltu myös eri ennakoita laidasta laitaa eikä vaikuta mitenkään. Tarpeeksi kun aikaistaa niin selvästi potkaisee takaisin mutta silti hyytyy kuten myös reilusti myöhäsellä
Mikä tuollaista voi tehdä, alkaa ajatus loppumaan ihan tosissaan ja tuo tosissaan häiritsee kun ei saa käyntiin kylmänä kun tuota hyytymisilmiötä toistaa pakkasella vaikka 15 kertaa niin alkaa jo akkukin puutumaan ja siitä tulee vielä vittumaisempi pyöritettävä
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Mä suosittelen ihan samaa, huomasin sen hyvin orionin laturin (ja startin) johtojen kanssa. Vakio paukkulangoilla valot päällä ja musan soidessa noin 13 volttia, pistin 25mm2 niin pysty pistää kaikki sähkövehkeet päälle ja silti jännite oli 13.7-14v. Kuitenkin vaan 50A vai 60A laturi.VooDoo kirjoitti:16mm2 on liian pientä kaapelia jos multa kysytään. 25 tai mielummin vaikka 35mm2 kaapelilla.
Sori meni ihan offtopic.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No joo, akulta startille on puoli metriä ja maadoitus koneenkyljestä koriin saman sekä samoilla "naruilla" on startannut kaikki muutkin pelit ihan ok niin ei uskoisi siitä johtuvan. Myös kun kopassa oli toinen tekniikka niin jaksoi kyllä ihan hyvin samoilla piuhoilla
Totta että ei tuo 16mm2 mitään kovin paksua ole kun miettii paljon se startti haukkaa virtaa mutta kokeiltu myös niin että akkukaapelit on ollut vielä siinä rinnalla eli solenoidin päästä kaapeli akkuun ja startin perästä myös mutta ei vaikutusta
Totta että ei tuo 16mm2 mitään kovin paksua ole kun miettii paljon se startti haukkaa virtaa mutta kokeiltu myös niin että akkukaapelit on ollut vielä siinä rinnalla eli solenoidin päästä kaapeli akkuun ja startin perästä myös mutta ei vaikutusta
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
kaveri mittamaan kylmänä startatessa startin perseestä jännitettä, jos putoo kovasti alle alle 12v niin narut on liian ohkaset, jos taas ei putoo niin mitatkaa akulta jännitettä, jos se kyykkää niin akussa ei riitä jerkut, jos ei kyykkää kumpikaan, niin startti ei vaan ole tarpeeks tehokas. Eihän sun öljyt oo ihan vaseliinia? Se ahdistaa tietty jos on jotain 80w90 peräöljyä koneessa 

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Niin.
Öljyt oli muistaakseni 5 vai 10w-40 ja on nuo muut oohooceet pelannu 15w-xx öljyilläkin vielä yli kymmenen pakkasissa ja 10w ihan 30 pakkasellakin niin eikai sen pitäisi ongelmia aiheuttaa +10 asteessa
Täytyy kai vielä kokeilla reilumpaa kaapelia startille ja maadoitukseen
Eikai nuo vakiostartit voi niin alitehoisia olla että ei jaksa plussan puolella pyörittää vakiopuristeista konetta ??
Öljyt oli muistaakseni 5 vai 10w-40 ja on nuo muut oohooceet pelannu 15w-xx öljyilläkin vielä yli kymmenen pakkasissa ja 10w ihan 30 pakkasellakin niin eikai sen pitäisi ongelmia aiheuttaa +10 asteessa
Täytyy kai vielä kokeilla reilumpaa kaapelia startille ja maadoitukseen
Eikai nuo vakiostartit voi niin alitehoisia olla että ei jaksa plussan puolella pyörittää vakiopuristeista konetta ??
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Ei se välttämättä enteile ollenkaa jos kaapelit aikoinaan toiminu, itellä meni kuin laakista kaapeleiden johtavuus. Ei vaan jaksanu pyörittää enää vanhoilla kaapeleilla. Vissiin kaapeli suli sisältä semmoseks mössöks ettei jaksanu johtaa virtaa -> uusi 35mm2 maa kaapeli koneen ja rungon väliin ja siitä samasta rungosta akulle, niin rupes pyörittää ihan toiseen malliin. + puoli olikin jo uus ettei sitä tarvinnut vaihtaa. 2000 Tanarin starttia joskus "koeponnistin" täydellisen kunnostuksen jälkeen ja mittarit näytti 300A, joten mikään pikkunen naru ei sitä virtamäärää enää kestä kuljettaa. Eikä kyllä mikään ihme vaikka akku menee tommosella startilla kuivaks nopeesti... 

-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
Re: käynnistysongelma
Joo elikkäs uusi vika bongattu, menee hieman tästä käynnistys ongelmasta ohi mutta en viitsi uutta topiccia tehä ja haku ei oikeen suostu toimiin. Joten kirjoitan sitten tänne
Sierra rupes perjantaina oikkuilemaan kylmällä koneella ja sitten kun kone on normi lämmöissään, kun irroittaa kaasusta vaikka 4vaihteella ja anta rullata kytkimellä tai ilman, ja kun nostat kytkimen ja tai jatkat taas kaasun painamista niin kone on hetken aikaa aivan tunnoton sitten nykäsee ja lähtee meneen ja tuntuu ettei ois kaikki tehot käytössä. Vika ilmenee myös kun tuota nykimistä on ollut ja pysähyt ja KOITAT lähtee normisti niin auto "hyytyy" ja sammuu, saa lähtemään sillä tavalla et joutuu huuattaa kierroksia aika korkeella ja vähän luistattaa kytkintä... Välillä pelaa ihan hyvin mutta välillä taas vittuilee oikeen urakalla.. Meni hermo ja ajoin ton allekirjotuksen mööpelin tonne talliin ja tässä nyt ollaan. Vinkkejä otetaan vastaan.
ja kaasari koneella. sytytys.? bensapuoli?





Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Re: käynnistysongelma
Tulpat, johdot, jakajankansi ja pyörijä... Niistä nyt voisi alotella
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
Re: käynnistysongelma
'caddy kirjoitti:Tulpat, johdot, jakajankansi ja pyörijä... Niistä nyt voisi alotella
Johot on uudet ja tulpat myös. terveen näköiset tulpat ainakin olivat. täytyy tutkia nuo pari muuta vielä illan aikana.
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Re: käynnistysongelma
[quote=""öö1" anatsu"]
Johot on uudet ja tulpat myös. terveen näköiset tulpat ainakin olivat. täytyy tutkia nuo pari muuta vielä illan aikana.[/quote]
jakajankannessa ei välttämättä mitään vikaa päälle päin näykkään, näin ainakin minulla ollut jossain koslassa. Vika vain korjaantui kun uuden laittoi
'caddy kirjoitti:Tulpat, johdot, jakajankansi ja pyörijä... Niistä nyt voisi alotella
Johot on uudet ja tulpat myös. terveen näköiset tulpat ainakin olivat. täytyy tutkia nuo pari muuta vielä illan aikana.[/quote]
jakajankannessa ei välttämättä mitään vikaa päälle päin näykkään, näin ainakin minulla ollut jossain koslassa. Vika vain korjaantui kun uuden laittoi
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
Re: käynnistysongelma
jakajankannessa ei välttämättä mitään vikaa päälle päin näykkään, näin ainakin minulla ollut jossain koslassa. Vika vain korjaantui kun uuden laittoi[/quote]caddy kirjoitti:[quote=""öö1" anatsu"]'caddy kirjoitti:Tulpat, johdot, jakajankansi ja pyörijä... Niistä nyt voisi alotella
Johot on uudet ja tulpat myös. terveen näköiset tulpat ainakin olivat. täytyy tutkia nuo pari muuta vielä illan aikana.
Joo tilasin ju uuen varmuudeksi, Oli tossa vanhassa niissä kaikissa nastoissa aika paljon hapettumaa rapsutin ne pois ni tyhjäkäynti ei enää seilaa niin pahasti. Nyt on venakoppa auki ja säädän noi venan välykset 2pytty nakutti aika pahasti.
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re: käynnistysongelma
Kun kerran muutkin niin minä myös!
Siis ratsastan topicilla huputiti.
Tuo starttaus-ongelma vaikuttaa tutulta joskin hieman erilaiselta.
Esco oireilee siihen malliin että yleensä kylmänä suhteellisen hyvin starttaa, paremminkin voisi mutta sitten taas varsinkin pidemmän ajon jälkeen, ja esim. tankkauspaussin jälkeen saattaa tehdä juurikin semmoista että ei muka jaksa pyörittää.
Joskus jopa menee siihen pisteeseen ettei tosiaankaan pyöri kone enään startin voimin ja tuolloin kun auton työntää pieneenkin liikkeeseen ja vähän antaa vaihteen kautta apuja startille, jaksaa taas kummasti pyörittää.
Tuohonkin tekniikkaa vaihdettu mutta ei siinä ihan alusta asti moista ollut, muistaakseni ainakaan.
Laturiakin vaihdellut kuten myös akkuja tässä vuosien mittaan, (aika pitkään nyt jo elellyt vian kanssa
) mutta vasta lähiaikoina huomasin että kun sähkölaitteita ei ole päällä, esimerkiksi virtalukon pohjasta mitattuna, jännite on suht. sama kuin suoraan akusta.
Mutta kun vaikkapa valot laittaa päälle, akussa noin 13.5~ ja pohjassa noin 12.5~
Lisäksi kun kierrokset nousee -> jännite laskee...sieltä pohjasta mitattuna meinaan, en muista mittasinko tuota edes suoraan akusta ja säätimen vaihdolla ei ollut vaikutusta.
Sulakerasiaan en ole vielä mennyt tutkiskelemaan mutta sieltä olisi varmaankin hyvä aloittaa hutkimukset seuraavaksi?
Vaikka eipä olisi varmaankaan pahitteeksi myös hommata uutta kaapelia startille / akulle jne...
Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen ongelmaan, tosiaankin suosittelisin lämpimästi tarkistamaan että sytkä ja kaikki tulppien johdot ovat oikeilla paikoilla.
Ja vaikka olisi jo moneen kertaan tarkistettu niin tarkistaisin vielä pari kertaa ainakin.
Siis ratsastan topicilla huputiti.
Tuo starttaus-ongelma vaikuttaa tutulta joskin hieman erilaiselta.
Esco oireilee siihen malliin että yleensä kylmänä suhteellisen hyvin starttaa, paremminkin voisi mutta sitten taas varsinkin pidemmän ajon jälkeen, ja esim. tankkauspaussin jälkeen saattaa tehdä juurikin semmoista että ei muka jaksa pyörittää.
Joskus jopa menee siihen pisteeseen ettei tosiaankaan pyöri kone enään startin voimin ja tuolloin kun auton työntää pieneenkin liikkeeseen ja vähän antaa vaihteen kautta apuja startille, jaksaa taas kummasti pyörittää.

Tuohonkin tekniikkaa vaihdettu mutta ei siinä ihan alusta asti moista ollut, muistaakseni ainakaan.
Laturiakin vaihdellut kuten myös akkuja tässä vuosien mittaan, (aika pitkään nyt jo elellyt vian kanssa

Mutta kun vaikkapa valot laittaa päälle, akussa noin 13.5~ ja pohjassa noin 12.5~

Lisäksi kun kierrokset nousee -> jännite laskee...sieltä pohjasta mitattuna meinaan, en muista mittasinko tuota edes suoraan akusta ja säätimen vaihdolla ei ollut vaikutusta.
Sulakerasiaan en ole vielä mennyt tutkiskelemaan mutta sieltä olisi varmaankin hyvä aloittaa hutkimukset seuraavaksi?
Vaikka eipä olisi varmaankaan pahitteeksi myös hommata uutta kaapelia startille / akulle jne...
Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen ongelmaan, tosiaankin suosittelisin lämpimästi tarkistamaan että sytkä ja kaikki tulppien johdot ovat oikeilla paikoilla.
Ja vaikka olisi jo moneen kertaan tarkistettu niin tarkistaisin vielä pari kertaa ainakin.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: käynnistysongelma
Menee nyt vähän kaksi aihetta päällekkäin niin tuohon omaan startin pyöritysongelmaan tuli nyt taas ratkaisu rahalla. Kävin ostamassa uuden Boschin startin ja laitoin sen tuohon Mk2 escoon ja otin escosta samanlaisen ehjän hetki sitten rempatun ja laitoin sierraan sen ilman välitystä olevan malmimöykyn tilalle, sitä kun heilutteli niin pitkittäistä välystä äänestä päätellen sentti ja poikittaista useita millejä... klonk klonk
heitin roskiin...
Nyt on escossa hiljainen startti ja sierra pyörittää pikkasen eritapaan kuin ennen ja hörähtää huomattavasti helpommin tulille vaikka joskus startin jälkeen kuuluu sellainen ihmeellinen urina, ihan kuin pyörisi vielä vähänaikaa mukana. No se kuului jo escossa ollessaan mutta väliäkö tuolla

Nyt on escossa hiljainen startti ja sierra pyörittää pikkasen eritapaan kuin ennen ja hörähtää huomattavasti helpommin tulille vaikka joskus startin jälkeen kuuluu sellainen ihmeellinen urina, ihan kuin pyörisi vielä vähänaikaa mukana. No se kuului jo escossa ollessaan mutta väliäkö tuolla