Kunnon kytkin OHC:hen

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Helmikuu 14. 8:33:11 2008

sesse kirjoitti:jaa eikös se autoracing ollu just se ryöstöracing, vai muistinko sitten väärinpäin. Kun siellä ainakin kaikki tuppaa olemaan pirun kallista, rallyracella sentään on jotain järkevän hintastakin :wink:

Mutta asiaan eli mistä sitten. saisko ulkomailta mitenkä edullisesti/luotettavasti?
Kyllä sitäkin ilmeisesti ainakin mun pari tuttua kutsuu ihan samalla nimellä ja ite oon myös koittanu vältellä...
Onhan noita firmoja, kannattais mahdollisesti myös kysyä moottori koneistamoilta yms., voi tulla paljokin halvemmaks.
Toki on nuo kytkin osat joskus hiukan hankalia löytää, omasta kokemuksesta en osaa sanoa, ku oon löytäny parit hyvät käytettynä, mutta nyt ois kyl itelläkin hyvälle ap.n asetelmalle käyttöä (ohc.hen).
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Maaliskuu 5. 18:21:20 2008

Nyt sitten se ikuinen kysymys, jousitettu vai jousittamaton levy? Onko näin katukäytössä 200-300hp(300-400nm) mitään väliä? Kova ois parikymmpiä halvempi mutta se nyt ei kokonaishinnassa paljoo paina. Onko esim ajomukavuudessa mitään eroo? 4-lapanen kuparilevy kuitenkin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 5. 19:50:09 2008

sesse kirjoitti:Nyt sitten se ikuinen kysymys, jousitettu vai jousittamaton levy? Onko näin katukäytössä 200-300hp(300-400nm) mitään väliä? Kova ois parikymmpiä halvempi mutta se nyt ei kokonaishinnassa paljoo paina. Onko esim ajomukavuudessa mitään eroo? 4-lapanen kuparilevy kuitenkin.
Eikö noilla tehoilla kannattais käyttöautoon laittaa sintterilevy? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Maaliskuu 5. 21:43:22 2008

tumppe kirjoitti:
sesse kirjoitti:Nyt sitten se ikuinen kysymys, jousitettu vai jousittamaton levy? Onko näin katukäytössä 200-300hp(300-400nm) mitään väliä? Kova ois parikymmpiä halvempi mutta se nyt ei kokonaishinnassa paljoo paina. Onko esim ajomukavuudessa mitään eroo? 4-lapanen kuparilevy kuitenkin.
Eikö noilla tehoilla kannattais käyttöautoon laittaa sintterilevy? :roll:
No siis eikös sinterily ja kuparilevy oo sama asia? ennen itekkin aina puhuin sinteristä mutta nytten kun jokapaikassa tuppaa lukemaan kuparikytkin niin oon alkany käyttää sitä. onko niillä siis eroja??
Esim tuolta tuo 4-lapanen kuparilevy ja ihan alhaalta se ap-racingin asetelma. http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

Niin joo vai meinaako tuo sinterilevy ns. massalevyä mikä on kuitenkin ''kovemmilla'' kitkapaloilla?

Ja ei tästä nyt varsinaisesti käyttöautoo tuu kun escortti hoitaa sen puolen mutta jotain sen suuntasta kuitenkin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 5. 22:32:29 2008

Kyllähän nuo sintteri levytkin kuparia sisältää, mutta kyllä rehti kupari levy on vielä rajumpi ku sintteri ja on kyl eri näkönenkin, ainakin pari kupari levyä jotka oon ite nähny kilpa vehkeis. :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Maaliskuu 5. 22:37:07 2008

Siis, sintteri ja kupari levy on sama asia.
Se valmistus tekniikka on sintraus jolla tehään pinnat kuparista levyihin/paloihin.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Maaliskuu 5. 22:48:53 2008

TVR kirjoitti:Siis, sintteri ja kupari levy on sama asia.
Se valmistus tekniikka on sintraus jolla tehään pinnat kuparista levyihin/paloihin.
Noniin sitähän minäkin.


Mites kun tuossa nyt jotain todella vanhoja foorumeita luin ja siellä jotkut oli ihan onnistuneitakin kokeiluita saanu noilla ap:n sportti asetelmilla niin mitähän semmoselle nyt ylipäätään luvattiin väännön kestoa? Se ois kuitenkin het 300e halvempi joten houkutus olis suuri koittaa sitä nyt enshätää ja sen kaveriks 4-lapanen sinteri(jousilla tai ilman). Massalevyä tuolle sportille tuskin kannattaa tarjota jos sillä meinaa ees vähän vakiota kovempii tehoihin päästä :roll:
Tosin halvalla ei saa hyvää ja kyllä se aika ankarasti vituttais purkaa het kasaamisen jälkeen kaikki pois ja ostaa sitten se kallis asetelma jolla niitä pitoja sitten vasta saatas :?

Ei oo helppoo kun on vaikeeta :lol:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Maaliskuu 6. 0:25:38 2008

450Nm alkaa olemaan kipu rajana jos tehot on +300hv AP:n sport+sintterillä.
Itsellä ei kestänyt kytkin enään täyskiihdytystä(nopea vaihto,alkoi luistaa) 330hv/450Nm jälkeen(teräs vp) kun kytkin hieman kului.
Vastaavalla penkittänyt 285hv/490Nm (orkkis vp).
Tuo ei ole aikaisemmin tullut mieleen että kuinka vaikuttaa tuo vp materiaali kytkimen kestoon.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Maaliskuu 6. 11:09:55 2008

Aksu kirjoitti:450Nm alkaa olemaan kipu rajana jos tehot on +300hv AP:n sport+sintterillä.
Itsellä ei kestänyt kytkin enään täyskiihdytystä(nopea vaihto,alkoi luistaa) 330hv/450Nm jälkeen(teräs vp) kun kytkin hieman kului.
Vastaavalla penkittänyt 285hv/490Nm (orkkis vp).
Tuo ei ole aikaisemmin tullut mieleen että kuinka vaikuttaa tuo vp materiaali kytkimen kestoon.
Eli siis tuo sportti asetelma riittäs ihan hyvin mun tehoille :roll: Kun ei viittis ihan huvikseen maksaa 300e lisää kun halvemmallakin pärjäis.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Maaliskuu 6. 11:18:16 2008

Tarkoitatteko tuolla ap sport+ asetelmalla tuota rallyracen sport asetelmaa, joka maksaa sen 150e?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Maaliskuu 6. 11:26:33 2008

Yx vaihtoehto on et ostaa sellasen 3levysen 184mm käytetyn Nascar Quarter master tai Tilttonin kytkimen levyineen, mitä on monilla myyntipalstoilla 280-350€ ja Lautamäeltä AP:n 184mm asetelmalle tehyn vauhtipyörän 220€.
Noille asetelmille luvataan 900-1200nm väännönkestoo, jos reservit hirvittää voihan sitä jättää levyn poiskin ja shimmata sen korkeuden uusix, ja jää vara levykin jemmaan.
Levyn poorit ei varmaan satu käymään laatikkoon mutta niitä saa teetätettyä Ojennuksella tai Karpiolalla käypäsiä.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Maaliskuu 6. 12:14:35 2008

sesse kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
sesse kirjoitti:Nyt sitten se ikuinen kysymys, jousitettu vai jousittamaton levy? Onko näin katukäytössä 200-300hp(300-400nm) mitään väliä? Kova ois parikymmpiä halvempi mutta se nyt ei kokonaishinnassa paljoo paina. Onko esim ajomukavuudessa mitään eroo? 4-lapanen kuparilevy kuitenkin.
Eikö noilla tehoilla kannattais käyttöautoon laittaa sintterilevy? :roll:
No siis eikös sinterily ja kuparilevy oo sama asia? ennen itekkin aina puhuin sinteristä mutta nytten kun jokapaikassa tuppaa lukemaan kuparikytkin niin oon alkany käyttää sitä. onko niillä siis eroja??
Esim tuolta tuo 4-lapanen kuparilevy ja ihan alhaalta se ap-racingin asetelma. http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

Niin joo vai meinaako tuo sinterilevy ns. massalevyä mikä on kuitenkin ''kovemmilla'' kitkapaloilla?

Ja ei tästä nyt varsinaisesti käyttöautoo tuu kun escortti hoitaa sen puolen mutta jotain sen suuntasta kuitenkin.
Jossain taisin jo tuolla aikasemmin mainitakkin et vaijeri toimisena toi AP Race asetelma on Prkleen raskas käyttää. Escortissa ainakin mulla alkaa jo poljin antaa myöten. Joten ei hirveän mukava käytettävyys ole kadulla kun saa painaa sitä kytkintä sit ihan tosissaa.

Niin siis mulla on juurikin nuo Ape-importilta hommatut AP asetelma ja 4-lapanen jäykkä levy. ...ja tulossa Tiltonin lattia poljinryhmä nestekytkimellä+ hydraulisella painelaakerilla. jospa tulis keviämpi käyttää.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Maaliskuu 6. 15:14:23 2008

Sultzi kirjoitti:Tarkoitatteko tuolla ap sport+ asetelmalla tuota rallyracen sport asetelmaa, joka maksaa sen 150e?
Minä ainakin tarkotan sitä, tiedä sitten puhuuko muut samasta :)
Se ois ainakin hinnaltaa huomattavasti suopeempi ja vois olla hieman kevyempi käyttääkin. mutta se että riittääkö siinä väännönkesto?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Maaliskuu 6. 15:52:35 2008

sesse kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Tarkoitatteko tuolla ap sport+ asetelmalla tuota rallyracen sport asetelmaa, joka maksaa sen 150e?
Minä ainakin tarkotan sitä, tiedä sitten puhuuko muut samasta :)
Se ois ainakin hinnaltaa huomattavasti suopeempi ja vois olla hieman kevyempi käyttääkin. mutta se että riittääkö siinä väännönkesto?
Mulla loppu tuolla rallyracen sport asetelmalla ja nelilapa sintterillä väännönkesto jo 244nm vapari koneessa. Tosin vain kun yritti haukilähtöjä "G tekin" kanssa
Viimeksi muokannut Ilkka_H, To Maaliskuu 6. 19:20:09 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Maaliskuu 6. 17:11:59 2008

Soittelin tossa äsken rally raceen ja sielläkin se(oliko nyt samppa) kyllä kehu tuota sportti asetelmaa mutta ikäväkseen ilmotti ettei sitä ois enää saatavilla :shock: Perhana jos tommosen asetelman viel jostain löytäs ja sille kova 4lapanen kaveriks niin siin ois mulle kytkin ja vielä todella siedettävään hintaa.
Tiedättekö mitään muuta paikkaa mistä vois löytää ton ap:n sportti asetelman. vaikka ulkomailta jossei suomesta saa.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Maaliskuu 6. 17:20:00 2008

sesse kirjoitti:Soittelin tossa äsken rally raceen ja sielläkin se(oliko nyt samppa) kyllä kehu tuota sportti asetelmaa mutta ikäväkseen ilmotti ettei sitä ois enää saatavilla :shock: Perhana jos tommosen asetelman viel jostain löytäs ja sille kova 4lapanen kaveriks niin siin ois mulle kytkin ja vielä todella siedettävään hintaa.
Tiedättekö mitään muuta paikkaa mistä vois löytää ton ap:n sportti asetelman. vaikka ulkomailta jossei suomesta saa.
http://www.lautamakimotorsport.fi/

Löytyy ainakin AP-racing asetelmaa, kannattaa kysyä mitä muuta olisi tarjolla.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Maaliskuu 6. 17:34:50 2008

Onkos tuo sportti asetelma sitten nimeltää ihan AP-sport asetelma vai AP-Racingin sport asetelma? Ei sillä muuten väliä mutta esim googletusta helpottaa :wink:

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Maaliskuu 6. 18:13:28 2008

Burton powerilta näyttäis löytyvän ainakin koko sport kytkin sarja. Ei pelkkää asetelmaa.

Part no. CP2000-5

Description: AP RACING CLUTCH KIT: SOHC PINTO 215mm

Other Info: 276Nm 203LB/FT TORQUE. RS2000/MEXICO & MOST SIERRAS WITH 215mm CLUTCH


Tuo Race asetelma sitten on...

Part no. CP2511-1

Description: AP RACING CLUTCH COVER: SOHC PINTO 2.0, 215mm

Other Info: TORQUE CAPACITY: 390Nm/288lbft WITH CP5351 OR CP5354 PLATE; 320Nm/236lbft WITH CP5352 PLATE
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Maaliskuu 6. 18:23:02 2008

sesse kirjoitti:Onkos tuo sportti asetelma sitten nimeltää ihan AP-sport asetelma vai AP-Racingin sport asetelma? Ei sillä muuten väliä mutta esim googletusta helpottaa :wink:
Juu, siis merkki on AP-Racing, mallista en tiedä muuta kuin olisiko rallyracen oma tyyppimerkintä tuo"sport", mikä lienee AP-Racingin oma merkintä? Se jämäkämpi, mitä muutkin myy on CP2511-1 tyypiltään.

Edit: kas sieltähän se jo tulikin.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Maaliskuu 6. 19:49:16 2008

Tuo täydellinen kytkinsarja ois kyllä ihan mielenkiintoinen. hintaa 291e ja on massalevyllä joten ajettavuuskin säilyis varmaan ihan asiallisena. tosin tuo väännönkesto 276nm kyllä taitaa jo ylittyä 200hepalla, tosin eikös nuo aika alakanttiin oo ap-racingilla ilmotettu että voi olla että kestäs jopa 350nm :roll: Ja sinäällään sitten kun tuo ei enää pitäs niin varmaan jos siihen sitten hommais levyks 4-lapasen sinterin vaikka apelta hintaan 132e niin sit luulis pitävän taas vähän enempi.

Mutta eipä tuo järeempi asetelmakaan kovin kallis tuolla oo 243e. Ja sille kun hommais tuolta apelta ton nelilapasen sinterin niin sit luulis kestävän jo 300hp/450nm joihin tosin ei tulla vielä enskesänä pääsemään.

Vaikee valinta. Ostasko siis vähän edullisemman ja käyttössä mukavamman jolla todennäköisesti pärjäis ainakin enskesän ja ehkä pidemmällekin.
Vai satasen kalliimman jonka kestosta ei tarviis murehtia mutta se ois jo melko epämukava käyttää :?
Tuon perusteella kyllä se halvempi, mutta mutta...

[edit] Huomasin tuossa ihan mielenkiintoisen asian elikkä tuolle järeemmälle kytkimelle luvataan nuo 390nm kestot sekä 4lapaselle sinterille että sillä ''järeemmällä'' massalevyllä(kun burttonilla on kahta massalevyä). Tuon massalevyn kanssa se vois olla vielä siedettävä ajaa vaikka kyllä tuo asetelma tekee polkimesta arvatenkin pirun jäykän :?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 6. 23:27:08 2008

Onhan noissa aina se tietty turvakerroin mutta sen varaan ei kauheesti kannata laskea. Itse unohdin suosiolla noi 215mm kytkimet ja ostin cossun kytkimen ja asetelman. Tosin type9:siä käytettäessä tulee pienoinen kytkinkoppa ongelma jos cossun vp:tä haluaa käyttää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Maaliskuu 7. 11:07:59 2008

melkeen vois sitten olla järkevin ostaa tuo järeempi asetelma ja sieltä burttonilta se massalevy sille kaveriks niin pitäs väännönkesto riittää ja ois ehkä vähän käytännöllisempi kun sinterikytkin. Tosin jäykkähän siitä tulee mutta eipä sen suhteen taida mikään auttaa. ellei sitten nestetoimiseks muuta mutta eipä ainakaan vielä jaksa ährätä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Maaliskuu 7. 17:21:07 2008

Jos olet burtonilta tilailemassa ko. osia, niin mulla olis kiinnostusta!

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Elokuu 19. 20:10:07 2008

Paikallinen varaosamyyjä kehui, että on käyttänyt ohc turbokoneessa e30 bemarin paineasetelmaa, passaa kuulemma suoraan ja "kestää hyvin"

Tuossa aijemmin joku mainitsi, että käytti dohc vaihdelaatikkoa ohc:n jatkeena? Passaako muka suoraan? Omassa projektissa on dohc tekniikka vielä paikallaan ja pääsisin vähemmällä, jos ei tarttisi vaihaa type 9 laatikkoa.

EDIT: Löysinkin tuolta topicin jo joka käsittelee tuota mt-75 laatikkoa. Eli se passaa. Mutta mistä tuohon löytyy sitten pätevä kytkin? Tuo vakiokin ilmeisesti kestää paremmin kuin ohc:n vakio?
Viimeksi muokannut Artery, Ti Elokuu 19. 21:23:56 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mieluiten ihan sama."

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ti Elokuu 19. 21:23:17 2008

Artery kirjoitti:Paikallinen varaosamyyjä kehui, että on käyttänyt ohc turbokoneessa e30 bemarin paineasetelmaa, passaa kuulemma suoraan ja "kestää hyvin"

Tuossa aijemmin joku mainitsi, että käytti dohc vaihdelaatikkoa ohc:n jatkeena? Passaako muka suoraan? Omassa projektissa on dohc tekniikka vielä paikallaan ja pääsisin vähemmällä, jos ei tarttisi vaihaa type 9 laatikkoa.
voin tutkia asian huomenna.jos se käy tuo bemari tuoteperheenpaineasetelma niin silloin kannattaisi ottaa 618 loppuinen m3 asetelma.kestää sintterin kamssa joka on oiken shimmattuk.o asetelmalle vääntöä melkein 600 nm.m3:m massalevylläkin on kestoa jotain 400-500nm.
irc galleria voicecoil

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Elokuu 19. 21:55:15 2008

Selvitähhän toki. :D
Ainakin M10b18 koneessa on 215 asetelma. Tuossa 618 loppuisessa käsittääkseni 228...
"Mieluiten ihan sama."

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Elokuu 19. 22:49:37 2008

Artery kirjoitti:EDIT: Löysinkin tuolta topicin jo joka käsittelee tuota mt-75 laatikkoa. Eli se passaa. Mutta mistä tuohon löytyy sitten pätevä kytkin? Tuo vakiokin ilmeisesti kestää paremmin kuin ohc:n vakio?
Eipä ole mitään silminnähtäviä eroja OHC:n ja DOHCin kytkinlevyillä, halkaisijaa myöten kaikki samaa, liekö sitten siinä boorituksen linjauksessa jotain eroa..? Jopa sama painaasetelma vaikuttaisi äkkiseltään sopivan molempien koneiden vauhtipyöriin.

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » La Elokuu 30. 15:57:46 2008

Voicecoil: Selvititkös tuon kytkinjutun?
"Mieluiten ihan sama."

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Su Elokuu 31. 22:35:00 2008

viddu,enpä ole muistanut koko asiaa.huomenna otan asetelmat pöydälle ja kerron havaintoja!
irc galleria voicecoil

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Syyskuu 4. 23:11:16 2008

elikkäs,asetelma ei mene suoraan ainakaan ohc:n vauhtipyörään,tosin sen saa siihen sovitettua poraamalla ja kohdistamalla asetelman reiät uusiksi.asetelma tulee noin 1.5 mm yli limpun reunan.siis ei haittaa yhtään.korkeus eroa on jonkun verran mutta voin mitata sen kummanko eduksi se on,eli kumpi on korkeampi..kitkapinnan korkeus vauhtipyörässä näkyisi olevan erilainen.jos tämmöisee ryhtyy niin ei varmaan tuota ongelmaa sekään.
irc galleria voicecoil

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Syyskuu 5. 19:10:18 2008

Semmosen käsityksen varaosa myyjältä sain, että tuosta saisi ihan pitävän asetelman. Se kyllä puhui ihan, että nakkaamalla menisi. Voicecoi: Onko tietoa, minkä verran tommoinen vakioasetelma pitää vaikka vakiolevyn kanssa?
"Mieluiten ihan sama."

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Pe Syyskuu 5. 21:57:17 2008

bemarissa noin 600 nm sintterin kanssa joka on shimmattu oikein.suomenpoijjaatkin näitä ovat käyttäneet bmw m20b25 turbojen kanssa mutta yleisempää tuntuu olevan ruotsissa.vakiomassan kanssa epäilisin, huom epäilisin että 500nm varmaan menee ihan helposti.
irc galleria voicecoil

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Syyskuu 5. 22:37:59 2008

Onkos ihan vakio asetelmalla? Olis jännä kokeilla, mitä pitäisi tuollainen asetelma, jos laittaisi suoraan sierran levyyn kiinni, mikäli passaa.
Ei ainakaan hirveän kallis olisi.
"Mieluiten ihan sama."

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » La Syyskuu 6. 10:45:53 2008

siis 618 loppuinen m3 asetelma.ihan vakio kamaa,ei mitään hipo-osaa.ja varmasti ainakin parempi moni muu huonompi/kalliimpi "ns" erikoisasetelma.itse aion laittaa ainakin kyseisen asetelman omaan ensikesän tekniikkaan.
irc galleria voicecoil

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » La Syyskuu 6. 16:56:53 2008

Itsellä on tallissa tuossa kaverin vanhasta e30 325:sta purettu kytkin ja paineasetelma. Kaveri selvitti netistä, että kytkin on 735:sta ja paineasetelma on e30 325ia:sta eli automaatista. Asetelma on 228 ja sitä mallailtiinkin aluksi sierran vauhtipyörään. Se taisi juurikin tulla hieman yli, tosin kohdistusreikien paikat olivat "samassa linjassa". Onnistuisikohan tuosta soveltaa toimiva asetelma?
"Mieluiten ihan sama."

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » La Syyskuu 6. 19:49:47 2008

no tuo 228 loppuinen asetelma kestää vidduilematta 196 hp ja 300nm vääntöä.siitä on ihan laputkin mulla koska omassa evo.1 tekniikassa juuri tuommoinen paketti oli.kokeiltiin jopa nostaa ahtopainetta eikä silloinkaan ollut havaittavissa mitään ongelmaa kytkimen kanssa.ja siis tuo yhdistelmä sai 2 kesää kenkää ihan kivasti.
irc galleria voicecoil

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » La Syyskuu 6. 19:55:27 2008

E viddu, unohin laittaa että 228mm. Eli tuon kokoiselle levylle tarkoitettu. Loppuosaa en tiedä, sen varmaan näkee siitä asetelmasta?
"Mieluiten ihan sama."

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Syyskuu 6. 20:14:57 2008

Artery kirjoitti:Itsellä on tallissa tuossa kaverin vanhasta e30 325:sta purettu kytkin ja paineasetelma. Kaveri selvitti netistä, että kytkin on 735:sta ja paineasetelma on e30 325ia:sta eli automaatista. Asetelma on 228 ja sitä mallailtiinkin aluksi sierran vauhtipyörään. Se taisi juurikin tulla hieman yli, tosin kohdistusreikien paikat olivat "samassa linjassa". Onnistuisikohan tuosta soveltaa toimiva asetelma?

Hmm.. mitenkä voi paineasetelma olla automaatista?? :lol:
ford escort´79 tic

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » La Syyskuu 6. 20:21:46 2008

Mitähän vittua, en kyllä lähettänyt tuota. Kun kysyin kaverilta että mistä tuo on tuo asetelma, se sano nuin nii kirjotin tuohon ja sitten olin lähettämässä, ja tajusin että niissähän on momentinmuuntimet että ei se noin voi olla. Näköjään vahingossa lähettäny ton :lol: Kaveri selvästi perillä näistä kytkinasioista.
"Mieluiten ihan sama."

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Syyskuu 8. 21:11:39 2008

Jatketaas tähän topicciin.
Eli minkä asetelma ja onko tossa potenttiaalia virityskäytössä...tehojen/väännön kestosta tietoo???

215mm Made in england, teksti: Borg&Beck AP approved J16 16J68 B196.
En löytäny vastinetta tuolle asetelmalle netistä, näytti hiukan ohc:n asetelmalta...enkä kerenny tutkimaan tarkemmin.

225mm 30210 17F00 sZ AT5UGI
Tolle en löytänyt kuin vastineen nissan.

215mm Bedford, vauxhall, opel kadett gsi, oli vaan jyhkeemmän oloinen kuin mikään ohc:n asetelma, sekä kitkapinta-alaa reilusti enemmän kuin mitä vissiin mahtuu ohc:n vauhtipyörään...

Lisääkin saattaa löytyä vaihtoehtoja kunhan ehdin pääsen näkemään kaikki noi asetelmat mitä veli oli ostanu...

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re:

Viesti Kirjoittaja Artery » To Syyskuu 11. 22:27:08 2008

voicecoil kirjoitti:elikkäs,asetelma ei mene suoraan ainakaan ohc:n vauhtipyörään,tosin sen saa siihen sovitettua poraamalla ja kohdistamalla asetelman reiät uusiksi.asetelma tulee noin 1.5 mm yli limpun reunan.
Nyt kun tuota bemarin asetelmaa kattelin, mikä tuolla tallilla on, niin tulee kyllä paljon reilummin yli. Tulee hammaskehän päälle jonkinverran, mikähän asetelma sitten lienee.
"Mieluiten ihan sama."

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Pe Syyskuu 12. 17:19:55 2008

olisko 535:n asetelma?
irc galleria voicecoil

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Artery » La Syyskuu 13. 11:28:58 2008

En kyllä osaa yhtäkkiä sanoa. e30:stä se otettiin irti. Mitenhän tuon voisi selvittä?
"Mieluiten ihan sama."

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Syyskuu 17. 23:54:09 2008

Sitten semmonen et onko kenelläkään AP Racing asetelmaa ohc:n jatkoksi???
Mitkä numerot/kirjaimet mahtanee löytyä asetelmasta???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja LasseK » Pe Syyskuu 19. 10:57:25 2008

BlackEscort kirjoitti:Sitten semmonen et onko kenelläkään AP Racing asetelmaa ohc:n jatkoksi???
Mitkä numerot/kirjaimet mahtanee löytyä asetelmasta???
CP2511-1. Ens kesänä näkee miten tuo kestää...
#976

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Syyskuu 19. 15:29:06 2008

LasseK kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Sitten semmonen et onko kenelläkään AP Racing asetelmaa ohc:n jatkoksi???
Mitkä numerot/kirjaimet mahtanee löytyä asetelmasta???
CP2511-1. Ens kesänä näkee miten tuo kestää...
Löytyykö kuvaa tuosta? Tosiaan ostin ite kanssa tommosen ap:n asetelman ja sattu löytyyn tallista samanmoinen, rupesin epäileen asetelman merkkiä kun tallissa olevassa oli sama numero ja päällä luki vielä et motocraft. Voin täräyttää kanssa kuvaa tosta asetelmasta jos joku jaksaisi tunnistaa.

Edit: Omassa paineasetelmassa on jokin numero: LC 03JR 001A. Kertooko tuo kenellekkään mitään?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Syyskuu 19. 21:18:36 2008

BlackEscort kirjoitti:Edit: Omassa paineasetelmassa on jokin numero: LC 03JR 001A. Kertooko tuo kenellekkään mitään?
Kertoo mulle sen verran et ostin muinoin tohon omaan Escoon vauhtipyörän missä oli Cossun pulttijako ja Ohc:n hammaskehä. Mukana tuli 4 lapainen sintteri ja tolla numerolla asetelma. Sachs muistaakseni :?: Koskaan en sitä omaan laitteeseen laittanut ja kytkimen ainakin möin. Asetelma saattoi mennä mukana.

P.S:Toi paketti oli ollut kuulemma 600 hv sprintti Escossa tjs ja oli kuulemma hyvin slikseillä pitänyt :green: Sen verran skeptinen olin et laitoin kuitenkin 3 levy Sachssin kun sopivasti sain..

BTW: Kun tämä topicci kerran on kunnon kytkin Ohc:hen niin miksei kukaan laita monilevykytkintä? Ei tarttis arpoa et luistaako :cha :D :D
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja LasseK » La Syyskuu 20. 2:10:48 2008

BlackEscort kirjoitti:
LasseK kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Sitten semmonen et onko kenelläkään AP Racing asetelmaa ohc:n jatkoksi???
Mitkä numerot/kirjaimet mahtanee löytyä asetelmasta???
CP2511-1. Ens kesänä näkee miten tuo kestää...
Löytyykö kuvaa tuosta? Tosiaan ostin ite kanssa tommosen ap:n asetelman ja sattu löytyyn tallista samanmoinen, rupesin epäileen asetelman merkkiä kun tallissa olevassa oli sama numero ja päällä luki vielä et motocraft. Voin täräyttää kanssa kuvaa tosta asetelmasta jos joku jaksaisi tunnistaa.

Edit: Omassa paineasetelmassa on jokin numero: LC 03JR 001A. Kertooko tuo kenellekkään mitään?


Sama tuo toinen numerosarja myös omassa asetelmassa.
Tuossapa kuva asetelmasta.
#976

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 20. 12:16:11 2008

pablo kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Edit: Omassa paineasetelmassa on jokin numero: LC 03JR 001A. Kertooko tuo kenellekkään mitään?
Kertoo mulle sen verran et ostin muinoin tohon omaan Escoon vauhtipyörän missä oli Cossun pulttijako ja Ohc:n hammaskehä. Mukana tuli 4 lapainen sintteri ja tolla numerolla asetelma. Sachs muistaakseni :?: Koskaan en sitä omaan laitteeseen laittanut ja kytkimen ainakin möin. Asetelma saattoi mennä mukana.

P.S:Toi paketti oli ollut kuulemma 600 hv sprintti Escossa tjs ja oli kuulemma hyvin slikseillä pitänyt :green: Sen verran skeptinen olin et laitoin kuitenkin 3 levy Sachssin kun sopivasti sain..

BTW: Kun tämä topicci kerran on kunnon kytkin Ohc:hen niin miksei kukaan laita monilevykytkintä? Ei tarttis arpoa et luistaako :cha :D :D
Juuri samanlainen asetelma LC 03JR 001A tuli mulle kaverilta vaihtokaupoissa.
Kaverilla oli se jossain kilpa Escossa ollu, kehui sen olevan Sachsin myös ja sen verran nippeli tietoa myös että tuo Motocraft merkintä voi pitää myös paikkansa, ku samainen kaveri sanoi että on aikanaan löytänyt jostakin vakio Taunuksesta saman asetelman.
Sen kuulemma erottaa vakiosta 3kpl jousiliuskoja, kun vakiossa on vaan 2kpl jousiliuskaa.
Purkaamoilta tarkastelemaan Taunuksen kytkimiä ja säkällä voi löytyä sellasen perästäkin... :-$ :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Pykälä » La Syyskuu 20. 14:32:26 2008

KIITOS LasseK :D
Oma on ihan samanlainen, samoten se motocraft.
Nyt sitten löytyy noita asetelmia, ihan kiitettävä määrä...lähettävä kaikki tallit tutkiin jos niitä löytyisi enemmänkin :green:

Edit: Kettu kun noi talliasetelmat saanu pintaruostetta, jos olisin tiennyt niin oisin laittanut vaikka kirjahyllyyn lämpöseen :(
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin