T-9 laatikon erot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Syyskuu 12. 13:45:12 2008

Eli nyt kun tuo hakukin toimii oikeen vee-mäisesti tai ei ollenkaan, enkä löytäny vanhaa keskustelua samaisesta laatikosta...

Eli mitä eroja on t-9 ohc:n laatikoilla kun toiseen laatikkoon meni 1,1l öljyä ja toiseen 1,75l?
Ainakin tuo öljytilavuus on eri, mutta onko akseleissa ja rattaissa eroja? Kenties välitykset??? Korjausoppaastahan nuo välitykset sais selville, muttei sitä ole nyt tarjolla nenän eteen...
Joskus oli täällä mainintaa HD-mallisesta type 9 laatikosta, mutten vahingossakaan löytänyt tuota keskustelua enää.
Missähän tota HD-laatikkoa on sattumoisin käytetty jos sitä on edes olemassa ja onko tuossa mitään oikeesti ihmeellistä? Vai onko tuo HD pelkkää huhua :?

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja tumi » Pe Syyskuu 12. 16:40:01 2008

Viimeisissä 2.8 ja 2.9 laatikoissa oikea rullalaakeri sivuakselin etupäässsä irtoneulahässäkän tilalla. Jossain mielessä hyvä, jossain mielessä huono ratkaisu :wink:

Paremmat välitykset isojen kutosten kanssa laatikon iästä riippumatta.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Syyskuu 12. 17:25:14 2008

Noi on kumpikin 2k ohc:n laatikoita, mutta erona vain tuo öljyn määrä ja että toisessa on pohjaproppu(muistin justaan). Ei noissa sitten ole suurtakaan eroa???
Onkos noi vanhemmat kutosen laatikot samoja kuin toi ohc:n jatke, vissiinkin oli toi kytkinkoppa erilainen ja ne välitykset?
Ja eikös se ole makukysymys et mikä välitys sopii mihinkäkin :wink:

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Syyskuu 12. 20:50:47 2008

tumi kirjoitti:Jossain mielessä hyvä, jossain mielessä huono ratkaisu
Mitä meinaat..?
Ite en ole ainakaan huomannut kuin pelkkiä hyviä puolia tuossa kunnollisessa etu laakerissa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja tumi » La Syyskuu 13. 13:39:30 2008

Ainoa huono puoli oli kun laakerinkannakkeen kiinnitys kuoreen antoi periksi, kannake kääntyi vinoon, hammasvälys kasvoi, rattaat petti ja kuori halkesi kahtia vaakasuunnassa kannakkeen korkeudelta. Tällä hetkellä paikallaan laatikko jossa parannettu laakeri ja kannakkeen tilalla pitkä akseli jonka takapää yltää takakopassa olevaan koloon niinkuin perusversiossa. On kestänyt kovaakin ponnistusta jo vuoden päivät :roll:

Ohc ja kutoslaatikot taitaa olla muuten aivan samaa tavaraa kytkinkoppaa, akselia ja isojen kutosten välityksiä lukuunottamatta. Onkos kellään muistikuvaa diiselin laatikoiden välityksistä, lähinnä onko eroa ykkös ja kakkosvaihteissa?

Tuo öljymäärän ero taitaa olla vain jossain vaiheessa tullut vuosimalliparannus.

Tuo välitys omaan käyttöön parempi mitä pidempi ykkönen ja pienemmät erot vaihteiden välillä, harmittavasti tuo räjähtänyt laatikko oli sillä 3.36 ykkösellä :( kun yleensä 3.65.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Syyskuu 13. 16:37:30 2008

tumi kirjoitti:Ainoa huono puoli oli kun laakerinkannakkeen kiinnitys kuoreen antoi periksi, kannake kääntyi vinoon, hammasvälys kasvoi, rattaat petti ja kuori halkesi kahtia vaakasuunnassa kannakkeen korkeudelta.
Eli siis ensiöveto petti. Olisin kuitenkin vähän eri mieltä tuosta osien rikkoontumis järjestyksestä..
Oliko se tumppi pahastikkin mutkalla?
Ihan vaan mielenkiinnosta, kun toi oma aski on pelannut +530Nm koneen perässä kiroilematta.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja tumi » La Syyskuu 13. 17:54:13 2008

Joo, varmuutta tuon reaktion järjestyksestä ei ole, itsekkin ajattelin että rattaat vaan sileni ja sen seurauksena petti kuoret. Tarkemmin kun tutkin niin laakerikannakkeen pulteissa ja kuoren kierteissä oli sen näköistä nirhautumaa ja kulumaa että pultit/kierteet olisi ensiksi antanu periksi ja kannake sen takia kääntyny vinoon. Pultit oli muuten 8.8, mitäs kovuutta sinun laatikossa on :?:

Kannake on kovaa tavaraa, ei ollu vääntyny mutta rullien etureunan kohdalla pieni jälki eli vinossa ollut. Kestihän tuokin monta vuotta puhallinkuutosen momenttia :wink:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Syyskuu 13. 21:44:21 2008

Ihan on vakio osilla niputettu. Laakeri remontti tuli varuiksi tehtyä ennen 24V:n perään asennusta. Toinen HD T9 on hyllyssä varalla jos toi murahtaa, vaikka eiköhän se tän suven loppuun kestä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: T-9 laatikon erot

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Syyskuu 15. 16:34:37 2008

Sai vaan korvat hörölleen kun puhuttiin HD laatikosta, oletin sen kestävän huomattavasti enemmän kuin tavis t-9:n...
Noh oppia ikä kaikki...
Pikkulodju ei kestä edes 2000 ohc:n vakio tehoja ja siitä päättelin et t-9 ei kestä ahtimen tuomaa vääntöä ikinä....joutuu ensvuoden ratapäiville investoimaan varmaan t-5 lootaan.
Harmi kun niitäkin kasvaa puissa, kuten rahakin :roll:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin