Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » La Syyskuu 20. 16:48:34 2008
No minkäslainen moinen kytkin mahtaa olla normaali liikenteen seassa ajellessa ?
Tässä eräs paikallinen koneistamon kaveri sanoi ettei noita sintteri levyjä tarvita,edes vartilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Syyskuu 20. 17:58:54 2008
Aksu kirjoitti:
No minkäslainen moinen kytkin mahtaa olla normaali liikenteen seassa ajellessa ?
Tässä eräs paikallinen koneistamon kaveri sanoi ettei noita sintteri levyjä tarvita,edes vartilla.
Helvetin epäkäytännölinen.. Niinkuin yleensä tollaset loppuun viilatut autot kaupunkiajossa
Mut jos pitää pysyä 215mm halkasijoissa niin tuskinpa ne paremmin pitää kun Cossun 240mm? Eikös niistäkin ole toisaalla juttua et Alconin levy/jousiasetelma pitäs sen 600 nm? Tietty riippuu mitä ja minkäverran mitäkin haluaa mut jos alkaa olla koneessa vääntöä 500-600 nm niin pitää varmaan ruveta jo jostain tinkimään. Vaikka siitä käytännöllisyydestä?
En ois varmaan ittellekkään tota 3-levy Sassia laittanu ellei ois noin sopivasti tarjolle tullu mut eipä ole kyllä luistanukkaan..Tosin eihän mulla älyttömät väännötkään ole. Helvetinmoisen pärinän se pitää poljinta painaessa/irrottaessa mut sivuseikka ainakin mulle ja kytkinjalka saattais muistuttaa pikaluistelijan kinttua jos käyttöautona ois
Edelleen topic:in nimi on "kunnon kytkin Ohc:hen" vai oisko parempi kunnon Ohc:hen kytkin

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » La Syyskuu 20. 18:33:11 2008
onko jollaon tietoa minkä kokoinen kytkin on mustang turbo 2,3 pinto moottorissa? ja sopiiko se ohc,een perään?
olis jenkeissä myynnissä järeän oloisia kytkin settejä.
ford escort´79 tic
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 20. 20:28:41 2008
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » To Syyskuu 25. 22:01:04 2008
Nyt on lohko paikallaan AP:n ja sintterin kanssa, voin kertoa että tolla ei ajeta hesassa samanlaista ruuhkaa läpi jossa olin joskus. 50min ja hurjat 2km, kumminkin jono liikku liki kokoajan eikä tyhjäkäynnillä voinut ajaa vaan piti luistattaa kytkintä
Tavis kytkintä yritin verrata tohon AP:hen, ja taviksen poljin tuntuma oli kuin ois kaasua painanu...veikkaan että AP + sintteri pitää 250hp aivan kepeästi
Muuten mistä tunnistaa ton massalevyn? Kun ei ole koskaan törmänny mokomaan...
Tuli vaan semmonen levy vastaan joka näytti tavikselta, mutta siin oli kuparia kitkapinnan seassa.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Syyskuu 25. 23:13:00 2008
BlackEscort kirjoitti:Nyt on lohko paikallaan AP:n ja sintterin kanssa, voin kertoa että tolla ei ajeta hesassa samanlaista ruuhkaa läpi jossa olin joskus. 50min ja hurjat 2km, kumminkin jono liikku liki kokoajan eikä tyhjäkäynnillä voinut ajaa vaan piti luistattaa kytkintä
Tavis kytkintä yritin verrata tohon AP:hen, ja taviksen poljin tuntuma oli kuin ois kaasua painanu...veikkaan että AP + sintteri pitää 250hp aivan kepeästi
Muuten mistä tunnistaa ton massalevyn? Kun ei ole koskaan törmänny mokomaan...
Tuli vaan semmonen levy vastaan joka näytti tavikselta, mutta siin oli kuparia kitkapinnan seassa.
Eikös perus massalevyissä kumminki oo jotain hippuja kupariakin seassa, muuten ne haihtuis nii nopeesti savuna ilmaan.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Pe Syyskuu 26. 15:33:38 2008
Sitä ajattelinkin. Edellisen omistajan kytkin remppa ollut aika järjetön, massalätty ja luk:n halvin asetelma
Noh sillä ei o onneks ajettu ku joku 5000km et liki uutta vastaava, kun ei toi sierran 115hp pysty särkeen edes vakiotakaan kuin luistattamalla.
Siitähän saan hyvän kytkimen vapari escoon, kun laittaa vielä ap:n asetelman
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 26. 17:24:43 2008
BlackEscort kirjoitti:Nyt on lohko paikallaan AP:n ja sintterin kanssa, voin kertoa että tolla ei ajeta hesassa samanlaista ruuhkaa läpi jossa olin joskus. 50min ja hurjat 2km, kumminkin jono liikku liki kokoajan eikä tyhjäkäynnillä voinut ajaa vaan piti luistattaa kytkintä
Tavis kytkintä yritin verrata tohon AP:hen, ja taviksen poljin tuntuma oli kuin ois kaasua painanu...veikkaan että AP + sintteri pitää 250hp aivan kepeästi
Muuten mistä tunnistaa ton massalevyn? Kun ei ole koskaan törmänny mokomaan...
Tuli vaan semmonen levy vastaan joka näytti tavikselta, mutta siin oli kuparia kitkapinnan seassa.
Kyllä sillä ajelee hesassakin jos tarve vaatii on vaan alkuun aikas kenkun tuntuinen.
Tuollaista massalevyä jossa löytyy tuota hilettä niin ilmeisesti saattaa olla ns. HD massalevy ainakin muutamia vuosia sitten tuollaisiakin oli tarjolla.
Sellaisen käsityksen sain että olisi tälläkin hetkellä eräässä kilvellisessä laitteeessa jolla ajetaan liki 10 aikoja niin massalevy paikoillaan. En ole ko henkilön hetkeen niin ei ole päässyt varmistamaan asiaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Su Syyskuu 28. 23:39:01 2008
Juu en puhu normy hesa ajelusta, varmaan puolisentuhatta kytkimen nostoa ja painamista oli tuon 50min aikana. Samoten myös sitä luistattamista...
Vakio kytkin ja kolme tuntia ajoa takana, vähemmästäkin paikat puutuu. Mutten lähtiskään ajeleen AP:n kytkimellä semmoseen ruuhkaan, auto nätisti tien viereen tai mihinkä saakaan ja odotella että pahin ruuhka menee ohi. Turbolla varsinkaan ei tee mieli yhtään hesan ruuhkiin...
Kyllä se normi hesan ajelu menee, mutta tommonen tietyömaan läpi ajaan letkassa reilusti alta 5km/h ei houkuta millään vehkeellä...edes automaatilla
Onneksi täälläpäin ei tule ruuhkaa kuin kaupassa kassalla
Auton täytyy olla erilainen ajettava jos sitä viritellään...en tykkääkkään vakio mopoista

-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » To Lokakuu 2. 18:20:54 2008
Kaveri kävi selvittelemässä vähän tuota bmw kytkinasetelman sovittamista: Varaosamyyjä sanoi, että 2.3 diesel sierran vauhtipyörään pitäisi passata suoraan bmw m3 paineasetelma. Siihen sitten vaikka sierran vakio levy, niin pitäisi tulla pitävä. 280e oli paineasetelmalla hintaa. Eli ei mielestäni kovin paha, jos toimii ja pitää. Tässä vaiheessa sitten olettaisin, että se diesel sierran vauhtipyörä passaa 2.0 ohc:n vauhtipyörän jatkoksi.
"Mieluiten ihan sama."
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 2. 21:01:35 2008
Artery kirjoitti:Tässä vaiheessa sitten olettaisin, että se diesel sierran vauhtipyörä passaa 2.0 ohc:n vauhtipyörän jatkoksi.
Varmaan tarkotit että ohc.n kampiakselin jatkoks... nus nus...
Niin ja jos en ihan väärin muista niin tuo 2.3 kiisselin vauhtipyörä onkin sitten aivan helvetin painava, eli kannattaako patentoida, painoahan olis hyvä saada pois eikä lisää...?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » To Lokakuu 2. 21:05:55 2008
Juu niin tarkoitin tosiaan
Niin siitähän en minä sitten tiedä. Hermothan tässä menee tähän hommaan.
"Mieluiten ihan sama."
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 2. 21:34:59 2008
Artery kirjoitti:Juu niin tarkoitin tosiaan
Niin siitähän en minä sitten tiedä. Hermothan tässä menee tähän hommaan.
Joo, tätähän se toisinaan on...
Kerhossa on paljon kovemman luokan virittelijöitä, mutta ku osa ei halu/viitti/kehtaa/jaksa/tm. sanoa mitään vaikka tietäiskin tälläsiin viritelmiin vastauksia...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » To Lokakuu 2. 22:00:59 2008
tumppe kirjoitti:Artery kirjoitti:Tässä vaiheessa sitten olettaisin, että se diesel sierran vauhtipyörä passaa 2.0 ohc:n vauhtipyörän jatkoksi.
Varmaan tarkotit että ohc.n kampiakselin jatkoks... nus nus...
Niin ja jos en ihan väärin muista niin tuo 2.3 kiisselin vauhtipyörä onkin sitten aivan helvetin painava, eli kannattaako patentoida, painoahan olis hyvä saada pois eikä lisää...?

Onhan sorvi keksitty. Vai onkos kiisselin pyörässä kaikki matsku ympätty hammaskehän kytkinpinnan puolelle ettei saa kunnolla tavaraa pois? Tietenki tuleehan ne rajat vastaan kevennyksessäkin jos kiisselin pyörä painaa tosiaan helvetisti bensaan verrattuna.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 2. 22:27:42 2008
En tiedä minkä näkönen kyseinen vauhtipyörä on, mutta kaveri vaan joskus kertoi että on painava ja pitäs jotain kevyempää keksiä kun tollasta kiisseliä oli ahtamassa.
Jos joku tietää jotain faktaa, niin voi kertoa tarkemmin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Pe Lokakuu 3. 16:43:42 2008
Tuossa 2.3:ssa on noin 240mm levy vakiona. Vauhtipyörä on halkaisialtaan paljon isompi kun ohc:n eli ei mahdu ohc malliseen kytkinkoppaan. Ei tuo vauhtis nyt niin mahdottoman raskas ole ja suurin paino on ulkokehällä.
Jos joku haluaa patentoida niin tuolla ois hyllyssä kytkinkoppa, vauhtis ja koko kytkinpaketti

-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » Pe Lokakuu 3. 21:47:38 2008
ei muuta kuin volvoon tarkoitettu 215mm sachs raceasetelma+nelilapanen sintteri, asetelmasta kun hiukan vinkuttaa pultinreikiä ja poraa uudet kohdistintappien reiät normi vauhtipyörään ja paikalleen..pitää ainakin 440hv/540nm
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Lokakuu 3. 23:46:03 2008
mettis kirjoitti:ei muuta kuin volvoon tarkoitettu 215mm sachs raceasetelma+nelilapanen sintteri, asetelmasta kun hiukan vinkuttaa pultinreikiä ja poraa uudet kohdistintappien reiät normi vauhtipyörään ja paikalleen..pitää ainakin 440hv/540nm
Minkäs hintanen tollanen Volvon asetelma on ja mistä kannattais kysyä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » La Lokakuu 4. 0:11:24 2008
tumppe kirjoitti:mettis kirjoitti:ei muuta kuin volvoon tarkoitettu 215mm sachs raceasetelma+nelilapanen sintteri, asetelmasta kun hiukan vinkuttaa pultinreikiä ja poraa uudet kohdistintappien reiät normi vauhtipyörään ja paikalleen..pitää ainakin 440hv/540nm
Minkäs hintanen tollanen Volvon asetelma on ja mistä kannattais kysyä?
kaiva volvo foorumilta asetelman numero ja kysy paikalliselta varaosaputkalta hinta..ainakin mynämäeltä saa mynä-autosta:)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 4. 10:33:58 2008
Numero on
3082 999 654
Ihme juttu jos sitä on vielä saatavilla, kun reilu vuosi sitten Hesuksen kanssa tuota etsittiin niin sitä ei enää ollut.
~300€ se maksaa jos sen vielä saa..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » La Lokakuu 4. 11:25:03 2008
Tosta volvon race asetelmasta on puhuttu tässä topikissa jo aikasemminkin.
Itellä oli semmonen +350hv ohc:ssa kiinni ja toimi hyvin.
Ja nyt on ollu n.270hv cossussa pari kesää kiinni ja ei onkelmia.
Nykyhinnasta ja saatavuudesta ei tietoa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » La Lokakuu 4. 21:08:09 2008
Saahan ohc:henkin sachs race asetelman hintaan 400€, olikohan rallyracelta. Vois löytyä halvemmallakin jostain
Ei tarvi vinguttaa mitään reikiä tai vastaavaa, mutta sitä en osaa sanoo paljonko sitten pitää volvon asetelmaan nähden.
Varmaan saman kestää...
Oliko AkiS sulla lukko tossa ohc:n jatkona?
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Su Lokakuu 5. 11:06:41 2008
BlackEscort kirjoitti:Saahan ohc:henkin sachs race asetelman hintaan 400€, olikohan rallyracelta. Vois löytyä halvemmallakin jostain
Ei tarvi vinguttaa mitään reikiä tai vastaavaa, mutta sitä en osaa sanoo paljonko sitten pitää volvon asetelmaan nähden.
Varmaan saman kestää...
Oliko AkiS sulla lukko tossa ohc:n jatkona?
Oharin omalle asetelmalle luvataan 275nm kesto sintterillä ja volvon asetelmalle luvattiin reilu 400nm sintterillä(käytännössä voi varmaan lisätä sen 100nm) mutta näyttää siltä ettei kumpaakaan enään tehdä. Mutta voi löytyä vielä maahantuojien hyllyistä tms...
Niin siis lukkoperää? 4x4 dokkilaisen murikka oli kyllä mutta eihän siinäkään toiminut lukko oikein.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Su Lokakuu 5. 12:01:23 2008
Sashc race asetelma ohc:n jatkoksi, eikä kestä kuin 275nm??? Mikä tossa sitten maksaa noi helv.???
Sportti asetelma oli ihan erikseen, ettet kuitenkin puhuis sen kestoista???
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Su Lokakuu 5. 12:41:31 2008
KIP kirjoitti:Numero on
3082 999 654
Ihme juttu jos sitä on vielä saatavilla, kun reilu vuosi sitten Hesuksen kanssa tuota etsittiin niin sitä ei enää ollut.
~300€ se maksaa jos sen vielä saa..
Tämä on kuulemma korvattu 88 3082 999 766 tuotenumerolla, hieman väännönkestot muuttunut. (215mm, luvataan 310nm orgaanisella, sintterillä päälle 400nm). Tuota ainakin löytyy englannista 258e, luultavasti myös suomesta. Vanhaa 654 ei valmisteta tuo 766 tullut tilalle!
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 5. 12:44:54 2008
Ap kytkimissä on ollut puhetta 1,4 kertaisesta varmuus kertoimesta. Itellä ainakin piti sport-malli viellä 330/440nm alkuun mutta muutaman kk jälkeen alkoi luistamaan . Teräs-vp ilmeisesti ottaa luistamisesta itseensä melko nopeasti ja alkaa luistamaan herkemmin sen jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Lokakuu 5. 15:26:00 2008
Sopiikos Xr4Ti.n kytkin ohc.n tai Cossun vauhtipyörään?
Tos ois ainaki edullinen kytkin paketti, jossa mukana: paineasetelma, 6-lapanen jousitettu sintterilevy, painelaakeri, levyn keskitys työkalu ja jopa silmälaakerikin

:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 06.c0.m245
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Su Lokakuu 5. 18:18:22 2008
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Su Lokakuu 5. 21:57:00 2008
Mikäs toi varmuuskerroin oikein on? Ööö tota...paljos toi ap:lle sitten oikein luvataan kestoo???
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Ma Lokakuu 6. 0:03:21 2008
BlackEscort kirjoitti:Mikäs toi varmuuskerroin oikein on? Ööö tota...paljos toi ap:lle sitten oikein luvataan kestoo???
Part No: CP2511-1 AP RACING CLUTCH COVER: SOHC PINTO 2.0, 215mm
Other Info: TORQUE CAPACITY: 390Nm/288lbft WITH CP5351 OR CP5354 PLATE; 320Nm/236lbft WITH CP5352 PLATE
Olisi annettu arvot sillä silmälläpitäen että kesto olisi jatkuvaa käyttöä ajatellen ja siihen viellä joku ??% että arvot "varmasti" kestää. Tuo 1,4 olen vain jossain vaiheessa kuullut mutta varmuudeksi en sitä sano kuitenkaan.
Noissa vaan pisti silmään että noi arvot ovat väarmasti väärinpäin ilmoittuja,massa kestäisi enemmän,tuskin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Ti Lokakuu 7. 17:53:28 2008
Noh eiköhän toi 390nm riitä alkuun, vaihetaan sitten isompaa lootaa ja kytkintä kun kytkin alkaa luistaan

-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ma Marraskuu 10. 20:18:14 2008
KIP kirjoitti:adh kirjoitti:mitä levyä ootte käyttäneet volvon sach race asetelman kanssa? ja vaatiiko kitkapinnan upotusta/nostoa kiinnitys pintaan nähden?
Oijennuksen Pasi kertoili tänään että, tuon asetelman kanssa pitäisi olla 7mm. levy silloin kun vp:n pinta on suora. Meinasi myöskin että, levyn kuluma alue on aika laaja ~1mm. tuolla asetelmalla.
ap racingin jousitettu sintteri levy pitäisi olla burtonin mukaan 7mm paksu ja ap massalevy noin 7,5mm. tuli juuri vastaus burtonilta levyn paksuuksista.
ford escort´79 tic
-
tk88
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008
Viesti
Kirjoittaja tk88 » La Toukokuu 9. 19:06:58 2009
Moro, mikäs ois semmonen massalevy sierran t9 vakio asetelmalle mikä kestää jonkun verran vakio levyä enemmän (jtn 200hv?), en saanu silmään tästä topikista. Vai oisko jotain halpaa sintterikytkintä saatavana vakio asetelmaan?
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » La Toukokuu 9. 20:00:15 2009
Saahan sinne vakioasetelman alle mitä haluaa, ihan vaikka 215mm 4-lapainen sintterilevy, ei ne vaadi erikoisempia asetelmia, levyn paksuutta kannattaa tosin verrata ja shimmata tarvittaessa. Voi sillä sintterillä jonkin verran saada pitoa verrattuna massalevyyn. Massalevyjen erot varmaan aika olemattomia
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Su Toukokuu 10. 11:39:21 2009
tk88 kirjoitti:Moro, mikäs ois semmonen massalevy sierran t9 vakio asetelmalle mikä kestää jonkun verran vakio levyä enemmän (jtn 200hv?), en saanu silmään tästä topikista. Vai oisko jotain halpaa sintterikytkintä saatavana vakio asetelmaan?
Ape-importilta löytyy kohtuuhintanen sintteri. kolmi- tai nelilapanen
Hyvin piti kolmilapanen ainakin 184hv/213Nm vakio asetelmalla.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Su Toukokuu 10. 18:37:37 2009
Eemeli kirjoitti:tk88 kirjoitti:Moro, mikäs ois semmonen massalevy sierran t9 vakio asetelmalle mikä kestää jonkun verran vakio levyä enemmän (jtn 200hv?), en saanu silmään tästä topikista. Vai oisko jotain halpaa sintterikytkintä saatavana vakio asetelmaan?
Ape-importilta löytyy kohtuuhintanen sintteri. kolmi- tai nelilapanen
Hyvin piti kolmilapanen ainakin 184hv/213Nm vakio asetelmalla.
Taunuksissa ja joissain muissakin foordeissa on ollu tota ap racing:n asetelmaa ihan vakiona. Et sillä ja sintterillä pitää ihan varmaan +300hp...
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 10. 19:11:34 2009
BlackEscort kirjoitti:Eemeli kirjoitti:tk88 kirjoitti:Moro, mikäs ois semmonen massalevy sierran t9 vakio asetelmalle mikä kestää jonkun verran vakio levyä enemmän (jtn 200hv?), en saanu silmään tästä topikista. Vai oisko jotain halpaa sintterikytkintä saatavana vakio asetelmaan?
Ape-importilta löytyy kohtuuhintanen sintteri. kolmi- tai nelilapanen
Hyvin piti kolmilapanen ainakin 184hv/213Nm vakio asetelmalla.
Taunuksissa ja joissain muissakin foordeissa on ollu tota ap racing:n asetelmaa ihan vakiona. Et sillä ja sintterillä pitää ihan varmaan +300hp...
Mä oon kuullu et se ois Sachs.n paineasetelma tai ainaki ihan saman näkönen mitä joistakin Taunuksista on löydetty ja sen "kireemmän" Taunuksen asetelman erottaa siitä että paine-asetelman jousiliuskoja kun on "löysässä" 3x2kpl (myös Sierrat) ja kireemmässä on 3x3kpl (Cossun vakio asetelmassakin nuo 3x3kpl liuskoja kuten myös Sachs asetelmassakin).
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Su Toukokuu 10. 20:36:38 2009
joo eipä ole vielä vakio AP asetelmaa kävelly vastaan missään 215mm kytkimellä olevassa kamppeessa.
Sassilaisia niistä on löytyny.
Ja ainakin tuon AP:n(390Nm) tuntis jos paikoilaan vajeri käyttösenä... ainakin escortissa lähtee vakio poljin runko antautumaan ku pari kertaa polkee.

Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Su Toukokuu 10. 21:00:38 2009
Juu itsellä kans toi APn "390" välikorissa niin kyllä on vaijerit ja jalka kovilla. Poljin tosiaan alkaa notkumaan ja sitä joutuu vahvistaan sieltä takapuolelta

, tosi kiva tollasessa ruuhkassa loivaan ylämäkeen talvella jousittamattoman sintterin kanssa

Ei ole juuri luistanut noin 350Nm perässä vaikka ollut normaaliajossa jo kolmatta vuotta ja kaupunkinylkytystä aika paljon
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Su Toukokuu 10. 22:02:43 2009
http://s349.photobucket.com/albums/q385 ... IM0464.jpg
Tommosen ostin klubilaiselta joka oli hommannu sen muistaakseni autoracingistä. Luulin että mua huijattiin kun tallista löyty parit samanlaiset asetelmat joissa oli vielä samat "valmistenumerot". Oli tulleet joskus tanareista vastaan ja nostettu hyllyyn.
Poljin tuntuma on varmaan escortissa huomattavasti jäykempi, muttei sierrassa niin hirveen jäykkä toi tunnu olevan. Mutten lähtis mihkään ruuhkaan ajeleen 0-8km/h vauhtia tolla asetelmalla

-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Su Toukokuu 10. 22:11:51 2009
BlackEscort kirjoitti:http://s349.photobucket.com/albums/q385 ... IM0464.jpg
Tommosen ostin klubilaiselta joka oli hommannu sen muistaakseni autoracingistä. Luulin että mua huijattiin kun tallista löyty parit samanlaiset asetelmat joissa oli vielä samat "valmistenumerot". Oli tulleet joskus tanareista vastaan ja nostettu hyllyyn.
Poljin tuntuma on varmaan escortissa huomattavasti jäykempi, muttei sierrassa niin hirveen jäykkä toi tunnu olevan. Mutten lähtis mihkään ruuhkaan ajeleen 0-8km/h vauhtia tolla asetelmalla

Joo se tieten on mahdollista että runko voi olla sama kuin jossain muussa asetelmassa. En usko että AP noita "tyhjästä" tekee vaan kasaa omat setupit jonkun valmistajan runkoon ja ainakin mulla oli vaan maalattu siihen päälle se AP:n malli numero.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ma Toukokuu 11. 9:57:02 2009
Mullakin tais olla jollain tussilla se numero siinä päällä jossen väärin muista
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » La Toukokuu 16. 13:35:20 2009
Millaisia tehoja / vääntöjä on porukoilla pitäny 308299 9654 SRE asetelma sintterilevyn kanssa?
Edit: jaa olihan alussa mettiksellä: 215mm volvon sachs race asetelma+jousitettu nelilapanen sachsin sintteri, 437hv/531nm ja pitää, tosin vähän jo liian jäykkä kaupunki ajoon..
Edit2: Mutta oliko mettis se juuri tuolla numerolla.? Yritän tässä vakuutella itselleni, että tehoa/vääntöä on vähemmän ja keksiä muuta syytä miksi kytkin ei pitänyt..

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 20. 15:14:12 2009
KIP kirjoitti:Millaisia tehoja / vääntöjä on porukoilla pitäny 308299 9654 SRE asetelma sintterilevyn kanssa?
Edit: jaa olihan alussa mettiksellä: 215mm volvon sachs race asetelma+jousitettu nelilapanen sachsin sintteri, 437hv/531nm ja pitää, tosin vähän jo liian jäykkä kaupunki ajoon..
Edit2: Mutta oliko mettis se juuri tuolla numerolla.? Yritän tässä vakuutella itselleni, että tehoa/vääntöä on vähemmän ja keksiä muuta syytä miksi kytkin ei pitänyt..

Vastaan itselleni Mettiksen sanoin että se oli varmaan juurikin tuo..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » La Toukokuu 23. 11:12:35 2009
Onko kukaan koskaan laittanut ohc:n vp kiinni tuota -618 loppuista M3 Bmw:n asetelmaa?
Voicecoil vissiin meinas, mutta onko tätäkään asiaa pyöritelty muuten kuin teoria tasolla?
Äkkiseltään tarkasteltuna tuon -618 pulttijako osuu suht pahasti starttikehään joten melko varmasti voidaan sanoa, että tuon asetelman laittaminen vaatii "custom made" koko vp:n.
Vai vaatiiko?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » La Toukokuu 23. 12:52:57 2009
"Mikko R" tuon on laittamassa omaan projektiin mutta se sorvasi silloin v-pyörän uusiksi kun ei mahtunut "vakio mittsiseen" pyörään. Sille taisi sitten tulla cossun kehällä/T5:sella paketti sen jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Mikko R.
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Mikko R. » La Toukokuu 23. 13:10:08 2009
Juu, ei sovellu oikein sen ohc:n vakiohammaskehän kanssa. Type-9:ä käytettäessä on tosiaan aika haasteellinen sovitettava, T5:llä ei tuota taasen ongelmia kun kehäkin on isompi.
#1193
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » La Toukokuu 23. 16:09:32 2009
No perhana. Eiköhän tässä jotain keksitä..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 24. 12:41:09 2009
Hesus:han suuniteli muistaakseen silloin omaan taunusprojektiin aluksi T9 ja teetetty ohc:n vp cossun kykimelle,jos en väärin muista.
Kytkin kopan joutuu sorvaamaan isomaksi. Lähtökohdaksi vp:lle voisi olla ohc transun,pulttijako kytkimelle ja kampuralle valmiina. Sorvattavaksi jää startinkehän koko ja hammaskehän laitto sekä sopivan painon haku.Transu käyttää vakiona tuota 240mm levyä.
Jos en muista väärin niin oli joku triidi missä tarkemmat ohjeet mitä kaikkea piti muuttaa jos sinne T9 laittaa 240mm asetelman.
Jaksoin kaivella sen mitä muistelin
jjs kirjoitti:Cossun asetelma ei mahdu OHC:n vauhtipyörään ja se kytkinkoppa on tosiaan vähän ahdas. Jälkimmäinen probleemi on t9:ssä helposti hoideltavissa; pönttö irti lodjusta ja sorviin. Joskus tein isoon 4v laatikkoon tilaa manuaalisesti laikalla, en suosittele hermoilijoille.
Vauhtipyöräksi laitoin 2,6-2,8 V6 -mallin muutetulla pulttijaolla ja suurennetulla keskireiällä. Startti syntyy "kätevästi" OHC-aihiosta johon vaihdetaan V6-Bendix ja viilataan reikiä/koppaa siten että startti pääsee tasan 5mm säteen suunnassa ulommaksi. Sitten vaan cossun paketti kiinni ja matkaan...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 24. 14:01:05 2009
Aksu kirjoitti:Hesus:han suuniteli muistaakseen silloin omaan taunusprojektiin aluksi T9 ja teetetty ohc:n vp cossun kykimelle,jos en väärin muista.
Kytkin kopan joutuu sorvaamaan isomaksi. Lähtökohdaksi vp:lle voisi olla ohc transun,pulttijako kytkimelle ja kampuralle valmiina. Sorvattavaksi jää startinkehän koko ja hammaskehän laitto sekä sopivan painon haku.Transu käyttää vakiona tuota 240mm levyä.
Jos en muista väärin niin oli joku triidi missä tarkemmat ohjeet mitä kaikkea piti muuttaa jos sinne T9 laittaa 240mm asetelman.
Jaksoin kaivella sen mitä muistelin
jjs kirjoitti:Cossun asetelma ei mahdu OHC:n vauhtipyörään ja se kytkinkoppa on tosiaan vähän ahdas. Jälkimmäinen probleemi on t9:ssä helposti hoideltavissa; pönttö irti lodjusta ja sorviin. Joskus tein isoon 4v laatikkoon tilaa manuaalisesti laikalla, en suosittele hermoilijoille.
Vauhtipyöräksi laitoin 2,6-2,8 V6 -mallin muutetulla pulttijaolla ja suurennetulla keskireiällä. Startti syntyy "kätevästi" OHC-aihiosta johon vaihdetaan V6-Bendix ja viilataan reikiä/koppaa siten että startti pääsee tasan 5mm säteen suunnassa ulommaksi. Sitten vaan cossun paketti kiinni ja matkaan...
Toi olis kyllä yksi erittäin hyvä vaihtoehto. Jos jollain on ylimääräisenä tuollainen vauhtipyörä niin voisin sellaisen ostaa. Millaisia tehoja tuo cossun kytkin kestää? Tuollaiseen vp:een on tietysti sitten helppo laittaa mikä tahansa asetelma vaikka sen M3:sen
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro