Mondeo 24V ei ole voimaa.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Lokakuu 22. 1:48:55 2008

Nyt se sitten tapahtu ku menin kehumaan suorituskykyä toisessa topicissa.
Auto pelaa ja kulkee väännön kanssa. Mutta, kun lähtee kepittään niin kone ei jaksa viedä yhtään ripeämmin vaan kerää kierroksia tasaseen tahtiin ku vanha transiitti. Ei tuu enään 4000 jälkeen oloa että tää alkaa kiihtyy.
Onko hyviä vinkkejä.
Vaihdoin vähä aika sitten bensansuodattimen.(tarvike) Sen jälkeen tuo vikakin tuli aika äkkiä. Vosiko olla syyllinen?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 22. 7:05:59 2008

IMRC toisio läpät jumittaa. Joko mekaanisesti jumissa tai kontrolleri paskana.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Lokakuu 22. 8:03:28 2008

MouTine kirjoitti:IMRC toisio läpät jumittaa. Joko mekaanisesti jumissa tai kontrolleri paskana.
Konepelti auki ja kaasuläppää liikkeelle käsivoimin. Läppien vivuston näkee hyvin siitäkin liikkuuko vai ei.
Jossain oli tarinaa kuvien kera jossa ohjainboxi/moottori siirretty akkutelineen alle kiinni viileämpään paikkaan. Ootko putsaillu imusarjaa koskaan? Voi olla myös jumissa sieltä.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Lokakuu 22. 9:44:35 2008

Juu thänks! Täytyy toi katsoa ekaksi. Eipä ole imukansia ja sarjoja varmaan kukaan putsannut.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Lokakuu 22. 14:19:05 2008

Samalla se nokiputki tukkoon sokealla tiivisteellä.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Lokakuu 22. 16:54:17 2008

KtK kirjoitti:Samalla se nokiputki tukkoon sokealla tiivisteellä.
Sen EGR:n saa tukittua ilman muuta purkamista. Rosterista saa ihan hyviä tiivisteitä! Mihinkäs noissa rotteloissa menee huohotus?
Jos purat imusarjan pois niin samalla saat tulpat vaihdettua. Imusarjan tiivisteitä (4kpl) ei välttämättä tarvi vaihtaa.
Alipaineletkujen liittiä kannattaa vaikka hiustenkuivaajalla lämmittää niin lähtee ehyenä irti.
En itse viitsinyt bensakiskoja irrotella joten vähän oli työlästä puhdistella alempaa imusarjaa pystyasennossa.

Vika tosin voi olla ihan johdotuksissakin. En tiedä mistä noihin foordeihin on löydetty niin huonosti lämpöäkestäviä johtoja!
Myös jakopäähän tulevat johdot voi olla hyvässä hapessa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Lokakuu 22. 20:18:54 2008

Jos ei auta ja ei kierrä rajoittimelle, niin kattikin voi olla tukkeessa. Näin itsellä..
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Lokakuu 22. 20:35:16 2008

Lambda anturi.? Olin kerran ostamassa yhtä tuollaista ja se teki juuri noin kun siinä oli lamba rikki.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Lokakuu 23. 19:02:39 2008

MouTine kirjoitti:IMRC toisio läpät jumittaa. Joko mekaanisesti jumissa tai kontrolleri paskana.
Tosio läpät ilmeisesti toimii. Tanko vetää vipuja ku pistää kaasua pohjaan. OBD lukija ei tunnistanut mitään olevan vialla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 23. 19:10:16 2008

puuhapete kirjoitti:
MouTine kirjoitti:IMRC toisio läpät jumittaa. Joko mekaanisesti jumissa tai kontrolleri paskana.
Tosio läpät ilmeisesti toimii. Tanko vetää vipuja ku pistää kaasua pohjaan. OBD lukija ei tunnistanut mitään olevan vialla.
Outo juttu jos ei koodejakaan lauo... Oisko katti tukossa? Heitä pois muutenkin täysin turha laite, niin elimioit senkin kohdan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Lokakuu 23. 20:39:59 2008

MouTine kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
MouTine kirjoitti:IMRC toisio läpät jumittaa. Joko mekaanisesti jumissa tai kontrolleri paskana.
Tosio läpät ilmeisesti toimii. Tanko vetää vipuja ku pistää kaasua pohjaan. OBD lukija ei tunnistanut mitään olevan vialla.
Outo juttu jos ei koodejakaan lauo... Oisko katti tukossa? Heitä pois muutenkin täysin turha laite, niin elimioit senkin kohdan.
Mitkä katit ruukaa mennä tukkoon? Pakosarjoissa olevat ilmeisesti...Eikös siihen lääke löydy? lekaa ja rälläkkää?
MSDS:ltähän löytys pakosarjatkin ilman katteja. Ei oo tainnu vieläkään tulla mistään vastausta mitä herra katsastusmies sanoo jos ei enää olekaan kuin viimeinen katti olemassa? Itse en kyllä näe siinä mitään ongelmaa.
Fordin liikkeestä saattas löytyä paremmat testerit jos vaan löytyy osaava käyttäjä.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Lokakuu 23. 21:42:10 2008

Muakin kiinnostais tuo katti homma... eli tuleeko sanomista jos muuttaakin kolme kattia yhdeksi :). Tietty jos pistää moottorin alasuojan paikalleen niin eihän sitä varmaan näe (en tiedä kun itseltä suoja puuttuu)...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Lokakuu 23. 22:11:09 2008

MouTine kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
MouTine kirjoitti:IMRC toisio läpät jumittaa. Joko mekaanisesti jumissa tai kontrolleri paskana.
Tosio läpät ilmeisesti toimii. Tanko vetää vipuja ku pistää kaasua pohjaan. OBD lukija ei tunnistanut mitään olevan vialla.
Outo juttu jos ei koodejakaan lauo... Oisko katti tukossa? Heitä pois muutenkin täysin turha laite, niin elimioit senkin kohdan.
Joo voi olla katti vikakin. Taidan vaihtaa sen polttoaine suodattimen vielä uudestaan. Mun tuurilla se oli viallien yksilö.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Lokakuu 24. 0:06:52 2008

Mittaa siitä bensanpaineet niin selviää heti onko sillä puolella vikaa. Yks mikä tollasen kans aika yleisesti tekee on ilmamassamittari. Eikös tässä vehkeessä sellainen ole? Sen voi ihan kokeillakkin ottamalla ilmamassamittarin johdon irti kokeeksi. Ei olis ensimmäinen auto missä on ilmamassamittari rikki ja vikakoodit loistaa poissaolollaan. Sama juttu noiden bensanpaineiden kanssa, tuntuu olevan harvinaista että seoksia valvotaan täyskaasukiihdytyksissä tai yleensäkkään jos konetta vähänkän enemmän kuormitetaan.
Viimeksi muokannut olafu, Pe Lokakuu 24. 0:12:40 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Lokakuu 24. 0:09:48 2008

Eikai noilla etukateill ole muuta virkaa kuin, että ne lämpeää nopeammin jolloin päästöt saadaan alas nopeammin kylmäkäynnistyksessä?
Eli katit vaan veks ja katsastukseen käy vaikka tutulla huoltsikalla hakemassa päästölapun niin saa rauhassa polkea jos ei meinaa mennä tarpeeksi alas :green:
Perhana alko taas toikin homma kiinnostamaan. Taitaa pian rälläkkä soida.

Eikö noissa polttoainesuodattimissa oo muuten virtaussuunta? Eli onko oikein päin?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Lokakuu 24. 0:13:30 2008

olafu kirjoitti:Mittaa siitä bensanpaineet niin selviää heti onko sillä puolella vikaa. Yks mikä tollasen kans aika yleisesti tekee on ilmamassamittari. Eikös tässä vehkeessä sellainen ole? Sen voi ihan kokeillakkin ottamalla ilmamassamittarin johdon irti kokeeksi, jos auto on sen verran vanha ettei sitä vielä OBD-testata katsastuksessa (tästä jää merkintä vikamuistiin ja leimalla se tietää ongelmia). Tällöin ecu menee varaohjelmalle ja säätää seokset kaasuläppätunnistimen mukaan.
Tä?
Katotaanko katsastuksessa OBD testissä jotkut vanhat vikakooditkin???
Itelläkin on varmaan kaikki konehuoneen töpselit ollu jossain vaiheessa irti.
No mutta eikö näissäkin ton vikamuistin saa nollattua kun ottaa akun vähäksi aikaa irti ja opettaa asetukset uudelleen?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Lokakuu 24. 0:28:20 2008

TeRoK kirjoitti:
olafu kirjoitti:Mittaa siitä bensanpaineet niin selviää heti onko sillä puolella vikaa. Yks mikä tollasen kans aika yleisesti tekee on ilmamassamittari. Eikös tässä vehkeessä sellainen ole? Sen voi ihan kokeillakkin ottamalla ilmamassamittarin johdon irti kokeeksi, jos auto on sen verran vanha ettei sitä vielä OBD-testata katsastuksessa (tästä jää merkintä vikamuistiin ja leimalla se tietää ongelmia). Tällöin ecu menee varaohjelmalle ja säätää seokset kaasuläppätunnistimen mukaan.
Tä?
Katotaanko katsastuksessa OBD testissä jotkut vanhat vikakooditkin???
Itelläkin on varmaan kaikki konehuoneen töpselit ollu jossain vaiheessa irti.
No mutta eikö näissäkin ton vikamuistin saa nollattua kun ottaa akun vähäksi aikaa irti ja opettaa asetukset uudelleen?
Mun mielestä se testi on justiinsa sitä varten että nähdään onko järjestelmät kunnossa, eli ei vikakoodeja ja kaikki päästöihin liittyvät vermeet on toiminnassa.
Jäsen #606

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 24. 7:18:04 2008

olafu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:
olafu kirjoitti:Mittaa siitä bensanpaineet niin selviää heti onko sillä puolella vikaa. Yks mikä tollasen kans aika yleisesti tekee on ilmamassamittari. Eikös tässä vehkeessä sellainen ole? Sen voi ihan kokeillakkin ottamalla ilmamassamittarin johdon irti kokeeksi, jos auto on sen verran vanha ettei sitä vielä OBD-testata katsastuksessa (tästä jää merkintä vikamuistiin ja leimalla se tietää ongelmia). Tällöin ecu menee varaohjelmalle ja säätää seokset kaasuläppätunnistimen mukaan.
Tä?
Katotaanko katsastuksessa OBD testissä jotkut vanhat vikakooditkin???
Itelläkin on varmaan kaikki konehuoneen töpselit ollu jossain vaiheessa irti.
No mutta eikö näissäkin ton vikamuistin saa nollattua kun ottaa akun vähäksi aikaa irti ja opettaa asetukset uudelleen?
Mun mielestä se testi on justiinsa sitä varten että nähdään onko järjestelmät kunnossa, eli ei vikakoodeja ja kaikki päästöihin liittyvät vermeet on toiminnassa.
On juurkin näin, mutta vasta '02 ja eteen päin. Noissakin on huomattavasti eri katsastajilla ja konttoreilla tulkinta eroja. Toiset autot laukoo helpommin koodeja ja toiset autot on enempi tai vähempi yhteensopivia konttorien OBD-II lukijoiden kanssa. Näin ainakin täälä päin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Lokakuu 24. 8:17:24 2008

MouTine kirjoitti:On juurkin näin, mutta vasta '02 ja eteen päin.
01 eteenpäin.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 24. 8:31:07 2008

henu kirjoitti:
MouTine kirjoitti:On juurkin näin, mutta vasta '02 ja eteen päin.
01 eteenpäin.
Tääl ainakin on '02.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Lokakuu 24. 8:34:49 2008

MouTine kirjoitti:
henu kirjoitti:
MouTine kirjoitti:On juurkin näin, mutta vasta '02 ja eteen päin.
01 eteenpäin.
Tääl ainakin on '02.
Aken sivuilta.
"Mittaus on pakollinen valtaosalla bensiinimoottorilla varustetuista henkilöautoista, jotka on otettu käyttöön 1.1.2001."

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Lokakuu 24. 13:20:51 2008

En tiedä johtuiko rajusta 2cm aurauksesta moinen.
Mutta aamulla tuntui taas kulkevan normaalisti.


Nimimerkillä: unohdinko säätä auraukset tukivarsien vaihdon jälkeen.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Lokakuu 24. 23:40:46 2008

TeRoK kirjoitti:
olafu kirjoitti:Mittaa siitä bensanpaineet niin selviää heti onko sillä puolella vikaa. Yks mikä tollasen kans aika yleisesti tekee on ilmamassamittari. Eikös tässä vehkeessä sellainen ole? Sen voi ihan kokeillakkin ottamalla ilmamassamittarin johdon irti kokeeksi, jos auto on sen verran vanha ettei sitä vielä OBD-testata katsastuksessa (tästä jää merkintä vikamuistiin ja leimalla se tietää ongelmia). Tällöin ecu menee varaohjelmalle ja säätää seokset kaasuläppätunnistimen mukaan.
Tä?
Katotaanko katsastuksessa OBD testissä jotkut vanhat vikakooditkin???
Itelläkin on varmaan kaikki konehuoneen töpselit ollu jossain vaiheessa irti.
No mutta eikö näissäkin ton vikamuistin saa nollattua kun ottaa akun vähäksi aikaa irti ja opettaa asetukset uudelleen?
Vain pysyvä JA päästöihin vaikuttava vika tyssää obd testissä. Ties mitä koodeja on useinkin tallentuneina ja vieläpä "päällä" eikä siksi anna poistaa, mutta niin menee testistä läpi ettei mitään.

Ilmamassamittari on helppo testata mittaamalla sen antama jännite. Mittari kiinni ja kaasu pohjaan, yli 4 voltin pitää mennä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Tammikuu 26. 20:47:10 2009

Löytyy sitten uuden karhea MAFi jos sille on tarvetta.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 26. 21:06:54 2009

ytte kirjoitti:Löytyy sitten uuden karhea MAFi jos sille on tarvetta.
Minkä kokonen toi MAF on? Siinä on päälle ne numerot... BOA:ssa muistaakseni oli 55mm, TC:ssä 70mm ja Cobrassa 80mm.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 27. 0:41:28 2009

Arska kirjoitti:Vain pysyvä JA päästöihin vaikuttava vika tyssää obd testissä. Ties mitä koodeja on useinkin tallentuneina ja vieläpä "päällä" eikä siksi anna poistaa, mutta niin menee testistä läpi ettei mitään.

Ilmamassamittari on helppo testata mittaamalla sen antama jännite. Mittari kiinni ja kaasu pohjaan, yli 4 voltin pitää mennä.
Meillä tuli toista kertaa juuri yksi honda vikamuistin nollaukseen kun tekee v-tecin öljynpaineen vikakoodia, eikä mene katsastuksesta läpi jos se koodi näkyy siellä. Asialle ei ole sen koommin tehty muuta kun nollattu vikamuisti ja uusintanäyttö... Toi kaasu pohjaan-testi on hyvä, mutta harvon mistään saa tietoa, että mitä jännitettä sieltä töttöröstä kuuluisi silloin tulla. Täytyy laittaa tuo 4V korvan taa :)
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Tammikuu 27. 17:41:15 2009

MouTine kirjoitti:
ytte kirjoitti:Löytyy sitten uuden karhea MAFi jos sille on tarvetta.
Minkä kokonen toi MAF on? Siinä on päälle ne numerot... BOA:ssa muistaakseni oli 55mm, TC:ssä 70mm ja Cobrassa 80mm.
Ellen nyt ihan väärin muista niin ainakin 70mm.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Mondeo 24V ei ole voimaa.

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 27. 22:12:10 2009

olafu kirjoitti:
Arska kirjoitti:Vain pysyvä JA päästöihin vaikuttava vika tyssää obd testissä. Ties mitä koodeja on useinkin tallentuneina ja vieläpä "päällä" eikä siksi anna poistaa, mutta niin menee testistä läpi ettei mitään.

Ilmamassamittari on helppo testata mittaamalla sen antama jännite. Mittari kiinni ja kaasu pohjaan, yli 4 voltin pitää mennä.
Meillä tuli toista kertaa juuri yksi honda vikamuistin nollaukseen kun tekee v-tecin öljynpaineen vikakoodia, eikä mene katsastuksesta läpi jos se koodi näkyy siellä. Asialle ei ole sen koommin tehty muuta kun nollattu vikamuisti ja uusintanäyttö... Toi kaasu pohjaan-testi on hyvä, mutta harvon mistään saa tietoa, että mitä jännitettä sieltä töttöröstä kuuluisi silloin tulla. Täytyy laittaa tuo 4V korvan taa :)
Olen tavannut ohjainlaitevikaa (Ford), jäähdytystuulettimen koodia (PSA/Fiat), p-a höyryjen kierrätyshämminkiä (Opel), yli ja alijännitteitä ties missä vehkeissä, yms. tämmösiä yleisjuttuja, muttei ole katsastusta häirinnyt. Kumma että tuollaisesta voi jäädä kiinni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin