sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
-85 2.0+a4ld sierra. sähkökaasari, hall-jakaja (?), harmaa motorcraft boksi. jos heivaan tuon jakajan pois ja laitan kärjellisen tilalle jättäen vain jakajan 3-napaisen johdon irti, toimiiko kaasarin ohjaus normaalisti? siis ryyppy ja tyhjäkäynti. olettaen että toi kaasari siis toimii..
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
Tyhjäkäyntisäätö menee ainakin sekasin. Miksi ihmeessä siihen pitäisi laittaa kärkijakaja?!
Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
että sais käymään. kipinä hukassa. vaihdettu boksi, puola, jakaja, jakajan kansi, tulpajohdot jne. Mittailtu virtoja, kokeiltu lisämaadotuksia. Ei välähdä..
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
Entäs jos nakkaat ihan perus sierran kärettömän jakajan ja normi kaasarin.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
ei sellaistakaan oo tarjolla. tarvinnee ohjainboksin tjsp kans. tuo kärjellinen riittäis tuohon ihan hyvin, kunhan sais käymään..
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
Onhan sulla kai semmonen parisen senttiä paksu ihonvärinen fordin korjausopas? Olikos se nyt alfamerin käsialaa... Siinä on tuon systeemin täydellinen kytkentäkaavio.
Näissäkin täytyy muistaa se kuormitustesti johdoille, pelkällä yleismittarilla ei aina selviä eli: riittää kun H4 syttyy kunnolla puolanjohtojen välissä, kun maadoitetaan liitinkammassa puolan maadoitusnasta (vihreä johto) ja lampun pitää syttyä myös liitinkamman maa- ja syöttöjohtojen välillä. Lue nastat siitä sun korjausoppaasta.
Jos boksin kaikki maat, kaikki sähkönsyötöt ja kaikki yhteydet jakajaan ja puolaan löytyy liitinkammasta, boksi ja puola ovat ehjiä, puola saa varmasti kunnolla virtaa, virranjakaja pyörii, virta on päällä eikä kipinää siltikään näy, niin soita manaajalle.
Tai ehkä sitten kannattaa vielä ennen manaajalle soittamista tarkastaa ettei mikään johto ole puhki runkoon, myös kaasariin ja antureihin menevät johdot.
Kai muuten olet tarkistanut virtalukon pohjan, ettei sytytysvirta katkea startatessa?
Näissäkin täytyy muistaa se kuormitustesti johdoille, pelkällä yleismittarilla ei aina selviä eli: riittää kun H4 syttyy kunnolla puolanjohtojen välissä, kun maadoitetaan liitinkammassa puolan maadoitusnasta (vihreä johto) ja lampun pitää syttyä myös liitinkamman maa- ja syöttöjohtojen välillä. Lue nastat siitä sun korjausoppaasta.
Jos boksin kaikki maat, kaikki sähkönsyötöt ja kaikki yhteydet jakajaan ja puolaan löytyy liitinkammasta, boksi ja puola ovat ehjiä, puola saa varmasti kunnolla virtaa, virranjakaja pyörii, virta on päällä eikä kipinää siltikään näy, niin soita manaajalle.
Tai ehkä sitten kannattaa vielä ennen manaajalle soittamista tarkastaa ettei mikään johto ole puhki runkoon, myös kaasariin ja antureihin menevät johdot.
Kai muuten olet tarkistanut virtalukon pohjan, ettei sytytysvirta katkea startatessa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: sähkökaasarin toiminta kärjellisellä jakajalla
Nyt käy. Vika oli - niinkuin aina - hyvin yksinkertainen. Haynesin biblia käteen ja mittaamaan johtoja yksitellen kaikki tekemäni lisämaadotukset poistettuna. Maata ei vain saa kunnolla, kaikki muut ok. Hetken seuraamista ja eiköhän siellä akun vieressä ollut jäänyt ex-omistajalta akkua vaihtaossa boksin maapiuha irti..
Johto kiinni ja käyntiin. Olispa tuossa Mondeossakin yhtä helppo vika..
Tässä taas kävi niin etten nähnyt metsää kun oli puita edessä. Kaikki osat tuli kertaalleen vaihdettua kipinäpuolelle ja olishan tuonne akun navalle pitänyt heti osata mennä kun kerran autossa on ihkauusi akku kiinni.
no, saapahan tämänkin nyt pistää myyntiin ->

Tässä taas kävi niin etten nähnyt metsää kun oli puita edessä. Kaikki osat tuli kertaalleen vaihdettua kipinäpuolelle ja olishan tuonne akun navalle pitänyt heti osata mennä kun kerran autossa on ihkauusi akku kiinni.
no, saapahan tämänkin nyt pistää myyntiin ->
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala