Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ma Marraskuu 3. 20:24:01 2008
Nyt olis mahdollisesti tuollainen kone tiedossa Sierraa varten. Eli -96 2.0 16V? Ainut ongelma, että moottorinohjaus puuttuu.
Onkos tuollaisessa jo EEC-V, kaikkine turhine lisukkeineen? Suorasytkä?
Tallissa olis kyllä yksi EEC-IV boksi katillisesta Sierrasta, jota vois aatella. Mut jos tuossa 16v:ssä on suorasytkä niin taitaa kaatua heti siihen. Mahtaako kallistua megaruutan puolelle tämäkin "projekti"

Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
Tharkad
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tharkad » Ma Marraskuu 3. 21:11:29 2008
On suorasytkä.
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ma Marraskuu 3. 21:16:31 2008
Tharkad kirjoitti:On suorasytkä.
Eli taitaa jäädä mega ainoaksi ratkaisuksi. Osaatko sanoa onko 36-1 triggerillä, vai jollain muulla systeemillä?
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ti Marraskuu 4. 1:51:49 2008
Timo_R kirjoitti:Tharkad kirjoitti:On suorasytkä.
Eli taitaa jäädä mega ainoaksi ratkaisuksi. Osaatko sanoa onko 36-1 triggerillä, vai jollain muulla systeemillä?
36-1, sama kampiakseli kuin DOHC, mutta pyörän kolot ja ja anturin paikka lohkossa voi olla eri.
8-V ja 16-V kannet, teho- ja vääntöalueet on niin erilaiset, että tuskin siitä DOHC ECUsta on mitään iloa.
8-v DOHC konetta löytyy myös suorasytkällä niitä on ollut Scorpiossa (mulkkarissa).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ti Marraskuu 4. 13:25:59 2008
SLEI kirjoitti:Timo_R kirjoitti:Tharkad kirjoitti:On suorasytkä.
Eli taitaa jäädä mega ainoaksi ratkaisuksi. Osaatko sanoa onko 36-1 triggerillä, vai jollain muulla systeemillä?
36-1, sama kampiakseli kuin DOHC, mutta pyörän kolot ja ja anturin paikka lohkossa voi olla eri.
8-V ja 16-V kannet, teho- ja vääntöalueet on niin erilaiset, että tuskin siitä DOHC ECUsta on mitään iloa.
8-v DOHC konetta löytyy myös suorasytkällä niitä on ollut Scorpiossa (mulkkarissa).
Tulipa itsellekin mieleen myöhään yöllä, että onhan siinä varmaankin sama kampura kun 8v:ssäkin, joten 36-1 pyörä pitäisi löytyä.
Eiköhän sen saa siinä tapauksessa megalla pelaamaan suht helposti, esim. EDIS4 palikoilla.
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ti Marraskuu 4. 19:38:11 2008
No nii...kävin konetta katsomassa, mutta mutta....mistäs sen tietää että on 16v? Koneessa vuosileima 95. Venakoppa alumiiniä ja lukee vaan DOHC. Imusarja aivan erilainen kun Sierran dokissa.
Onkos kasitappista ollu vielä näinä vuosina? Yritin öljykorkin reiästä pälyillä, mutta ei oikein nähny kunnolla...
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ti Marraskuu 4. 19:40:15 2008
Jos on 16v niin venttiilikopassa pitäis mun mielestä lukea dohc 16v. Kyllä on kasiventtiilisiä tehty aika pitkällekin vielä.
Pedal tu tö metal!
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 4. 19:50:10 2008
Varmin tuntomerkki on, että 16V:ssä on keskellä venakoppaa pulteilla kiinni luukku, jonka alle tulpat on piilotettu. Se "DOHC" teksti lukee yleensä siinä luukussa. 8V:ssä tulpat pistää esiin imusarjan päältä kannen sivulta. 8V:ssä on pääsääntösesti musta muovinen venttiilikoppa, mutta jonain vuonna tuokin sai alumiinisen venttiilikopan, mahtoko ne nyt tulla mulkolamppuihin..
Jäsen #606
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ti Marraskuu 4. 20:05:29 2008
olafu kirjoitti:Varmin tuntomerkki on, että 16V:ssä on keskellä venakoppaa pulteilla kiinni luukku, jonka alle tulpat on piilotettu. Se "DOHC" teksti lukee yleensä siinä luukussa. 8V:ssä tulpat pistää esiin imusarjan päältä kannen sivulta. 8V:ssä on pääsääntösesti musta muovinen venttiilikoppa, mutta jonain vuonna tuokin sai alumiinisen venttiilikopan, mahtoko ne nyt tulla mulkolamppuihin..
Näinpä tietenkin. Aloin ihmetellä kun yleensä jos on 16v, niin se mainitaan kissankokosilla kirjaimilla, ja tässä ei mitään merkintöjä. Myyjä ei tiennyt että DOHC:ia on tehty myös 8v:nä. Eli näissä uudemmissa 8v-koneissakin on tuollanen muovinen imusarja. Tää on siis 96, eli mulkosilmä.
Eli taitaa olla 8v-kone

Mitenkäs tuon "uudemman" 8v-kannen kestävyys....samaa p*skaa ku vanhatkin?

Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 4. 20:10:57 2008
Mulle kans myytiin 16V DOHC koneella olevaa sierraa tossa muutama vuosi takaperin, kysyin että miten siinä on 16V, onko se kone vaihdettu joskus. "No tää on 16V alkuperänen" -No onko tulpat keskellä kantta? "No eihän tää nyt mikään COSSU ole!"
-Eikä 16V. Heippa.
Jäsen #606
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ti Marraskuu 4. 22:27:49 2008
Mulkkarin 8-v koneessa lienee EEC V moottorinohjaus. Puristukset 9.8 ja hukkapuolat sekä alumiinen venakoppa.
Männissä on karva kuppia ja tuo alempi puristussuhde varmaan vaatisi turboa koneen kylkeen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ti Marraskuu 4. 22:36:45 2008
Onko se toi 2.0 16V sit saman näkönen ulkosesti ku 2.3 16V ?
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ti Marraskuu 4. 22:41:17 2008
SLEI kirjoitti:Mulkkarin 8-v koneessa lienee EEC V moottorinohjaus. Puristukset 9.8 ja hukkapuolat sekä alumiinen venakoppa.
Männissä on karva kuppia ja tuo alempi puristussuhde varmaan vaatisi turboa koneen kylkeen.
Nii juu, tuosta luinkin että on alhaisemmat puristukset. Mitäköhän mahtais tapahtua jos heittäs vaan tuosta pelkän kannen vanhan alakerran päälle. Sillä oletuksella että kansi on ehyt. Vois vaikka tuon uudemman mallin imusarjallakin kokeilla.
Turbosta ei voi haaveilla kun auto on vähäpäästöinen.
Onko kellään faktaa tuon kannen kestävyydestä. Luulisi että olis jos noihin päiviin mennessä huomattu alkuperäisen kannen heikkous....
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
isierras
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja isierras » Pe Marraskuu 14. 10:33:42 2008
henu kirjoitti:Onko se toi 2.0 16V sit saman näkönen ulkosesti ku 2.3 16V ?
Kyllä se taitaa melko pitkälti olla. Hieman korkeempi, koska pidempi isku ja tasapainoakselit. Itellä Sierrassa tuo 2.3, suosittelen.