Tuplakaasarit ja turbo, kaasu jää päälle

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Tuplakaasarit ja turbo, kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 15. 12:27:49 2008

Miksi tuplakaasuttimet hirttää osittain auki kun on ahtopainetta tarjolla? Joskus tästä kyselinkin, mutta en muista tuliko siihen sillon ratkasua, eikä sitä ketjua enää löydy mistään missä siitä puhuttiin.
Esimerkkitapauksessa vaikkapa Toyota Corolla isolla schwitserin ahtimella, piti laittaa aika monta jousta ennenkun tokeni.

Penkissä ongelma paljasti hyvin selkeästi itsensä, kaasuvipua sai vääntää ihan tuntuvasti enennkun läpät sai kiinni. Ongelma toisti itsensä aina uudestaan jos ahdot oli käyny yli puolen kilon. Ilman ahtoja läpät meni heti kiinni kun kaasun nosti.
Jäsen #606

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Tuplakaasarit ja turbo, kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Marraskuu 15. 13:00:22 2008

Muistelin että joku tarjosi sellasta teoriaa että kaasuläpät aukeaa väärään suntaan. Eli alipaineella se osaa imeä läpän kiinni, mutta nyt kun on ylipaine niin läpän akselointi on väärin. Eli eli... kun akseli jakaa läpän kahteen osaan, niin se suurempi puolisko pitäisi kääntyä toiseen suntaan jotta toimisi. En minä tiedä perkele!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Tuplakaasarit ja turbo, kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » La Marraskuu 15. 16:26:57 2008

MouTine kirjoitti:Muistelin että joku tarjosi sellasta teoriaa että kaasuläpät aukeaa väärään suntaan. Eli alipaineella se osaa imeä läpän kiinni, mutta nyt kun on ylipaine niin läpän akselointi on väärin. Eli eli... kun akseli jakaa läpän kahteen osaan, niin se suurempi puolisko pitäisi kääntyä toiseen suntaan jotta toimisi. En minä tiedä perkele!
Paine-ero on joka tapauksessa samoin päin, oli ahdettu tai ei. Näin mä sen ajattelisin... Mietin semmosta että voiko kiihdytyspumppuihin tai johonkin jäädä painetta mikä pääsee sitten suoraan kampeemaan kaasuakseleita? TVR? kiihdytysmiehet, hoi :)
t: olafu
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tuplakaasarit ja turbo, kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Marraskuu 23. 19:48:54 2008

Jos kaasuttimet on turbo käyttöön alun perin suunniteltu.

Ja ovat sopivasti uutuuden jäykät ja ei hiekkapölyn puhaltamat.

Niin joskus asiasta osaavan firman kans keskustellut meiliteitse.

Niin sanoivat että kiloon asti pelaa ilman kikkailuja mut sitten kun aletaan meneen yli täytyy tehdä kaikenmaailman liima varmistuksia yms plus että läppäakseli olis laakeroitu molemmista päistä eikä vain toisesta.

Liittyykö sit ongelmaan mut sinne päin kuiteski.

http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm

Ahtoja ahtoja !!!
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Tuplakaasarit ja turbo, kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Marraskuu 23. 19:59:59 2008

Jos kaasareiden akselit ei oo samankeskeisesti alkaa helposti hirttään kiinni.
Sekä jos cuuleri on kiinteesti nokassa kiinni ja ahtoputket on jäykät yhdessa löysien koneenkorvakkeiden kanssa saattais aiheutaa ko. ongelmia.
Kiihdytys pumput ei mun mielestä pysty jumittaan kun ne on jousikuormitteiset ja paineella ennemminkin vastustaa kaasun aukeamista kun kiinni menoo.

Vastaa Viestiin