AnttiR kirjoitti:Oliskohan jotain ylimäärästä ollu tuolla pumpussa.

No ei sieltä ainakaan mitään ylimäärästä löytynyt, enkä tiedä miten sen sihdin läpi olis mitään kovin suurta päässyt. Voiskohan se vaikuttaa, että mulla oli siellä jäykempi se "paineenrajotusjousi", joten pumppu joutui sen takia normaalia kovemmalle. Tosin kone oli tämän sattuessa ehkä liiankin kuuma, kun ajelin hetkeä aiemmin pätkän motaria hellesäässä ja öljynpaineet oli sen jälkeen vaan siellä 2-3 kilon välissä. Öljynlämpömittarikin on, mutta en oo saanu anturia vielä laitettua kiinni.
Otin nostajat irti ja nokka näytti melko hyvältä, eli pientä normaalin näköstä kulumista nokkien huipuilla oli havaittavissa, mutta nokan pinnalla uutena oleva tummempi pinnoite oli vielä melko hyvin säilynyt.
Mikä sen naputuksen muuten loppujen lopuksi siellä koneistossa aiheuttaa? Mitä nyt oon noita nostajia tutkinu, niin niissä tuntuu olevan uutenakin aika paljon eroja sen jouston suhteen kun sormilla koittaa niitä painella kasaan. Ilmeisesti täysin kiinni jämähtänyt nostaja aiheuttaa kyseisen metelin? Muutama sellainen jämähtänyt sieltä löytyi ja loput tuntuivat liikkuvan suunnilleen samoin kuten uutena.
Kannattaa varmaan kuitenkin ostaa samantien koko satsi uusia Piperin nostajia? Mun mielestä ne on kyllä täysin samat mitoiltaan alkuperästen kanssa, mutta kai niissä jotain eroja on? Jostain syystä alkaa vähän karttamaan tollasta "säästämistä"...ainakin tulee mietittyä tarkasti, että missä kannattaa säästää.