Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Onko kenelläkään kokemusta tuosta uudehkosta moottorinohjauksesta, merkiltään ViPec? Tuossa Sporttiauton jannen kanssa jutellessa tuli ilmi tuollainen boxi ja tuntuisi olevan kivasti ominaisuuksia. Projektin moottorinohjaus on vielä auki, toisena vaihtoehtona olen pitänyt tuota Tatechia, johtuen suomalaisesta käyttöliittymästä, sekä myyntipaikan/dynon läheisyydestä.
http://www.sporttiauto.com/tuotteet/vipec/fi_FI/vipec/. Juurikin tuota parempaa v88 mallia katselleena.
Edit: muokkasin otsikkoa.
http://www.sporttiauto.com/tuotteet/vipec/fi_FI/vipec/. Juurikin tuota parempaa v88 mallia katselleena.
Edit: muokkasin otsikkoa.
Viimeksi muokannut Sultzi, Ke Helmikuu 4. 17:54:33 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: Vipec?
Jollain Tamperelaisella äijällä on vissiin tollanen ohari turbo sierras, mutta ei taida kuulua klubiin. SierraXR varmaan saa tyyppiin yhteyden.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Vipec?
Tuo softan autotune ohjelma vaikuttaa pätevältä, videonkin perusteella.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: Vipec?
Ei noita ihan kauheasti vielä missään ole, ainakaan V88 mallia. Kaverille hommasin skylineen tuon plug in boardin. Ecu on jo mutta suuttimet puuttuu vielä, kerron heti kokemuksia kun saadaan datsuni tulille.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Vipec?
Melkein kiinnostaisi lähteä kokeilemaan tuota v88, kun hintakaan ei eroa oikein tatechista/haltecistakaan. Vai liekö vaan niin hyvät mainospuheet sporttiauton jannella että meen lankaan 

-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Vipec?
Kunhan ei Razorassilla olisi ollut Vipec 3.5TT Caprissaan, jos en ihan väärin muista.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: Vipec?
On sillä, tosin muistaakseni V44.jouni kirjoitti:Kunhan ei Razorassilla olisi ollut Vipec 3.5TT Caprissaan, jos en ihan väärin muista.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Vipec?
v88 hinta reilusti alle kaksitonnia.
eli alle 12000mk
Onpas halpa
VAi oliko se sittenkään.
eli alle 12000mk

Onpas halpa
VAi oliko se sittenkään.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Vipec?
No kun vertailet muihin tatechiin, haltechiin jne samaa hintaluokkaa ovat kaikki. En jaksa enää näperrellä megasquirtin/vastaavien kanssa. Aina jotain pientä erikoista niiden kanssa.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Vipec?
Onko jollakin heittää päivitettyä hintaa V44:sta. Täälä Ruotsissa se maksaa alle tonnin, mutta eivät saa myydä sitä ulkolaiselle kun Suomessa on edustus.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Vipec?
Joku pitäisi ostaa ja lähettää se postissa=) Eikös saksasta tai muualta löydy?Jasu kirjoitti:Onko jollakin heittää päivitettyä hintaa V44:sta. Täälä Ruotsissa se maksaa alle tonnin, mutta eivät saa myydä sitä ulkolaiselle kun Suomessa on edustus.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Vipec?
Aivan. Uuden haluan ja sitä ei saa myydä Suomeen koska täällä on edustus. Mut jeesus, 415e hinnassa eroa.NiceMan kirjoitti:Joku pitäisi ostaa ja lähettää se postissa=) Eikös saksasta tai muualta löydy?Jasu kirjoitti:Onko jollakin heittää päivitettyä hintaa V44:sta. Täälä Ruotsissa se maksaa alle tonnin, mutta eivät saa myydä sitä ulkolaiselle kun Suomessa on edustus.
hinta tarkennettu
Viimeksi muokannut Jasu, Ti Tammikuu 13. 22:20:56 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Vipec?
Mikäs sen myymisen kieltää?? Suomessa ei ainakaan sellaista lakia ole...Jasu kirjoitti:Aivan. Uuden haluan ja sitä ei saa myydä Suomeen koska täällä on edustus. Mut jeesus, 310e hinnassa eroa.NiceMan kirjoitti:Joku pitäisi ostaa ja lähettää se postissa=) Eikös saksasta tai muualta löydy?Jasu kirjoitti:Onko jollakin heittää päivitettyä hintaa V44:sta. Täälä Ruotsissa se maksaa alle tonnin, mutta eivät saa myydä sitä ulkolaiselle kun Suomessa on edustus.
Vai sanoiko ne siellä liikkeessä että emme myy? tyhmiä jos ei raha kelpaa... Ainakin Saksasta tavaraa tulee vaikka olisi kuinka edustusta täällä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Vipec?
Heh.. ja tyhmä myyjä uskoo? No=) Sitten ostaa toiselta, aina löytyy joku kuka myy/postittaa.Jasu kirjoitti:Valmistaja kieltää.
Mutta jos näin on niin ainakaan omiin peleihin ei tule tuota...
300€ on jo rahaa vaikka ei sillä ryyppää pitkään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Vipec?
Kannattaa varmaan kysästä Sporttiautosta mistä se 300euron hinnan ero tulee.NiceMan kirjoitti:Heh.. ja tyhmä myyjä uskoo? No=) Sitten ostaa toiselta, aina löytyy joku kuka myy/postittaa.Jasu kirjoitti:Valmistaja kieltää.
Mutta jos näin on niin ainakaan omiin peleihin ei tule tuota...
300€ on jo rahaa vaikka ei sillä ryyppää pitkään.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Re: Vipec?
Eikö tuo sporttiauto ole muutenkin sikahintainen paikka? Ainakin kun itse olin hankkimassa Innovaten LM-1:stä, niin siellä hinta oli jotain ihan käsittämätöntä vrt. lm-1.comin hintaan josta sen hommasinkin. Ettei ollut peräti lm1, erillinen analogimittari + plus toimituskulut ja silti taisi jäädä yli sata eskoa säästöä sporttiauton hintaan.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Vipec?
Minunkin kautta saa vipeciä, tilaan jos on kiinnostuneita?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Onko suomeen vielä rantautunut tuota uutta Haltech Platinum Sport sarjaa? Sarjan 2000 malli kiinnostais, vastaa siis vanhaa e11v2:sta. Ainakin yks iso muutos että sarjaportti liitos vaihdettu usb:hen. Sekä itse säätöohjelmisto muuttunut aika radikaalisti, parempaan suuntaan, vaikka ei kai se vanhakaan huono ollut??
"The Platinum Sport 2000
The Haltech Platinum Sport 2000 ECU is an ECU capable of controlling sequential fuel and ignition on 4,5,6 and 8 cylinder applications. As well as Rotary Engines 2 & 3 rotors.
With 14 Channels capable of controlling injection and ignition duties, the Platinum Sport 2000 supports modern engines with multi-coil ignition systems, as well as conventional distributor systems.
Features:
- Soft cut rev limiter
- Closed loop boost control
- Stepper motor and closed loop idle control
- Tuning via TPS with manifold pressure correction
- User-definable mapping points
- Anti-lag launch control with rotational idle
- Wideband closed loop 02 Control
- Sensor calibration capability
- 10 additional user-definable inputs
- 4 additional user-definable outputs
- Onboard Datalogging
- Numerous correction maps
- Windows Software"
Kattelin usasta tuollasta, niin Platinum Sport 2000 + long wiring harness kit+ahtopainesolenoidi+3bar mappi olis ollu n. 1800$, eli n. 1400e, tuohon sitten 2,7% tullit (n. 55e) ja 22% alvi (n. 300e) plus rahditkin (tosin tais olla ilmaset rahdit kaikkialle siinä firmassa). Liekö saako suomesta halvemmalla edes, ainakaan vielä ei ollut fmi toy lisännyt sivuilleen tuota uutta mallistoa. Kyselin myös englannista yhdestä firmasta tuota, niin ei tulisi tulleja jos sieltä tilais
"The Platinum Sport 2000
The Haltech Platinum Sport 2000 ECU is an ECU capable of controlling sequential fuel and ignition on 4,5,6 and 8 cylinder applications. As well as Rotary Engines 2 & 3 rotors.
With 14 Channels capable of controlling injection and ignition duties, the Platinum Sport 2000 supports modern engines with multi-coil ignition systems, as well as conventional distributor systems.
Features:
- Soft cut rev limiter
- Closed loop boost control
- Stepper motor and closed loop idle control
- Tuning via TPS with manifold pressure correction
- User-definable mapping points
- Anti-lag launch control with rotational idle
- Wideband closed loop 02 Control
- Sensor calibration capability
- 10 additional user-definable inputs
- 4 additional user-definable outputs
- Onboard Datalogging
- Numerous correction maps
- Windows Software"
Kattelin usasta tuollasta, niin Platinum Sport 2000 + long wiring harness kit+ahtopainesolenoidi+3bar mappi olis ollu n. 1800$, eli n. 1400e, tuohon sitten 2,7% tullit (n. 55e) ja 22% alvi (n. 300e) plus rahditkin (tosin tais olla ilmaset rahdit kaikkialle siinä firmassa). Liekö saako suomesta halvemmalla edes, ainakaan vielä ei ollut fmi toy lisännyt sivuilleen tuota uutta mallistoa. Kyselin myös englannista yhdestä firmasta tuota, niin ei tulisi tulleja jos sieltä tilais

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Loppupeleissä se Jasu:kin osti tyytyväisenä Vipeccinsä Sporttiautosta kuitenkin.
Valmistaja haluaa pitää viralliset maahantuojat jakelukanavana ko. maassa, jotta palvelut ja tuotetuki varmasti pelaa ja sitä on saatavilla maassa maan kielellä. Jokainen tekee itse valinta sen suhteen, että mistä koittaa tavaransa ostaa ja mistä haluaa mistäkin palvelusta / tuotteesta maksaa.
Multa saa myös ViPECit, myös asennettuna.
Valmistaja haluaa pitää viralliset maahantuojat jakelukanavana ko. maassa, jotta palvelut ja tuotetuki varmasti pelaa ja sitä on saatavilla maassa maan kielellä. Jokainen tekee itse valinta sen suhteen, että mistä koittaa tavaransa ostaa ja mistä haluaa mistäkin palvelusta / tuotteesta maksaa.
Multa saa myös ViPECit, myös asennettuna.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Kaikki ruiskut on ominaisuuksiltaan hyviä normikäyttäjälle. Normikäyttäjälle on tärkeintä helppous, sit kun lähetään hakemaan aivän järjetöntä suorituskykyä niin saattaa alkaa eroja tulemaan, mut edelleenkään suurinta osaa eroista ei huomaa kuin joillakin erikois mittalaitteilla tai vast. Ehkä esim Skorppi joka työkseen vastaavia asioita tekee voi huomata jotain teknisiä c"poikkevuuksia", mutta perus-virittäjä ei. Ja suurin osa "hifi" omainaisuuksista on turhia, kun ei niitä kukaan jaksa hinkata kohdalleen, perussäädöt sytky ja bensapuolelle, rikastukset eli olosuhteille, vaihtoehdot eri laitteille, lisäominaisuudet kuten paukku, ja jotain muuta, siinä se alkaa olemaan.. toki on paljon muutakin kivaa jo olemassa ja saatavilla, esim sutimisen esto kiinnostaa itseäni..
Käytännössä en oikein usko että erot näkyy, siis tyyliin "ruiskun vaihdolla sain sata heppaa lisää".
Perusteena asialle on se että niin Hestec, Haltec, Tatech, Autronic ja monella muulla ruiskulla rakennetuilla autoilla on saatu aikaiseksi huimia suorituksia, sekä tehon että todellisen kulkemisen suhteen.
Joku painottaa asennuksen helppoutta, toinen tuotetukea, kolmas kotipaikkakunnalla olevaa säätöpaikkaa, neljäs haluaa prassailla ominaisuuksilla, viides haluaa aina kalleinta, kuudes ajaa kovimmat dyno ja varttiajat miettimättä koskaan mikä ruisku olisi oikeasti paras..
Sama kun alkaa vertaaman eri urheiluautoja, yhdessä on tehoa, toisessa vääntöä, kolmannessa ominaisuuksia, neljännessä ulkonäköä, viidennessä hintaa, kuudes onkin sit Ford joka ei liity mitenkään edellä mainittuihin ja lopputuloksena kaikki on kivoja vehkeitä, joku vaan tykästyy johonkin..
*sorry, tää ei auttanut kysyjää, eikä vastannut otsikkoon, mut kun aina joskus
...* 

Käytännössä en oikein usko että erot näkyy, siis tyyliin "ruiskun vaihdolla sain sata heppaa lisää".
Perusteena asialle on se että niin Hestec, Haltec, Tatech, Autronic ja monella muulla ruiskulla rakennetuilla autoilla on saatu aikaiseksi huimia suorituksia, sekä tehon että todellisen kulkemisen suhteen.
Joku painottaa asennuksen helppoutta, toinen tuotetukea, kolmas kotipaikkakunnalla olevaa säätöpaikkaa, neljäs haluaa prassailla ominaisuuksilla, viides haluaa aina kalleinta, kuudes ajaa kovimmat dyno ja varttiajat miettimättä koskaan mikä ruisku olisi oikeasti paras..
Sama kun alkaa vertaaman eri urheiluautoja, yhdessä on tehoa, toisessa vääntöä, kolmannessa ominaisuuksia, neljännessä ulkonäköä, viidennessä hintaa, kuudes onkin sit Ford joka ei liity mitenkään edellä mainittuihin ja lopputuloksena kaikki on kivoja vehkeitä, joku vaan tykästyy johonkin..
*sorry, tää ei auttanut kysyjää, eikä vastannut otsikkoon, mut kun aina joskus


Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Kyllähän Timo asiaa puhuu, mitä niillä hienoilla ominaisuuksilla tekee joita ei osaa/tarvetta käyttää, turhahan niistä sillon maksaa?
Voi olla että kallistun tuohon uuteen platinum sarjan haltechiin, säätöohjelmisto tuntuu olevan paljon helpompi tällaselle tampiolle, jota viehättää hienon näkönen ohjelmisto
Latasin kokeeksi myös vipecin ja tatechin säätöohjelmistot ja tutkin niitä mitä nyt voi tollai offline tilassa. Tatechin vaikutti aika sekaselta? Vipecin ei mitenkään huonolta. Enhän mä näistä oikeesti mitään tiedä 

Voi olla että kallistun tuohon uuteen platinum sarjan haltechiin, säätöohjelmisto tuntuu olevan paljon helpompi tällaselle tampiolle, jota viehättää hienon näkönen ohjelmisto


-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Timon paatokseen vielä lisäisin moottorinohjauksen luotettavuuden. Se ettei se hukkaa karttoja tai polta komponentteja sen takia jos sattuu jokin lentämään jonnekin tai jotain.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Tiedän tapauksen et tuli suurinpiirtein tuo sata heppaa lisää kun vaihto cossun chipatusta ruiskusta ohjelmoitavaan, (Vems) ja penkityksen jälkeen vielä sen päälle itse säätelemällä/ hieromalla n.40hv lisää.Timo kirjoitti: Käytännössä en oikein usko että erot näkyy, siis tyyliin "ruiskun vaihdolla sain sata heppaa lisää".
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
no juu toki orggis ruiskuun verrattuna, mut tiedän tapauksia joissa esim xxx on vaihdettu yyy ruiskuun (syytä en tiedä miksi), siinä tuskin sitä eroa merkittävästi tulee..TVR kirjoitti:Tiedän tapauksen et tuli suurinpiirtein tuo sata heppaa lisää kun vaihto cossun chipatusta ruiskusta ohjelmoitavaan, (Vems) ja penkityksen jälkeen vielä sen päälle itse säätelemällä/ hieromalla n.40hv lisää.Timo kirjoitti: Käytännössä en oikein usko että erot näkyy, siis tyyliin "ruiskun vaihdolla sain sata heppaa lisää".
mulla muistaakseni tuli säädettävällä ruiskulla +50hv ja +50nm, sekä käyttöalue 1000rpm alemmas/1500rpm laajemmaksi verrattuna orggis.... noin about..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Olikos kyseessä joku ns. valmis lastu vai joku dynossa säädetty/muokattu?TVR kirjoitti:Tiedän tapauksen et tuli suurinpiirtein tuo sata heppaa lisää kun vaihto cossun chipatusta ruiskusta ohjelmoitavaan, (Vems) ja penkityksen jälkeen vielä sen päälle itse säätelemällä/ hieromalla n.40hv lisää.Timo kirjoitti: Käytännössä en oikein usko että erot näkyy, siis tyyliin "ruiskun vaihdolla sain sata heppaa lisää".
Eikös cossuun omaan ruiskuunkin ollut saatavilla säätösofta? Muistelisin ainakin... Tiedonkeruun siihen saa ainakin ja vielä ihan kohtuulliseen(?) hintaan. -> http://cgi.ebay.co.uk/IAW-monitor-Coswo ... 240%3A1318
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
OHC koneessa cossun ruisku dynossa säädetty.tony the tiger kirjoitti:Olikos kyseessä joku ns. valmis lastu vai joku dynossa säädetty/muokattu?TVR kirjoitti:Tiedän tapauksen et tuli suurinpiirtein tuo sata heppaa lisää kun vaihto cossun chipatusta ruiskusta ohjelmoitavaan, (Vems) ja penkityksen jälkeen vielä sen päälle itse säätelemällä/ hieromalla n.40hv lisää.Timo kirjoitti: Käytännössä en oikein usko että erot näkyy, siis tyyliin "ruiskun vaihdolla sain sata heppaa lisää".
Eikös cossuun omaan ruiskuunkin ollut saatavilla säätösofta? Muistelisin ainakin... Tiedonkeruun siihen saa ainakin ja vielä ihan kohtuulliseen(?) hintaan. -> http://cgi.ebay.co.uk/IAW-monitor-Coswo ... 240%3A1318
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Niinpä se teki.Skorppi kirjoitti:Loppupeleissä se Jasu:kin osti tyytyväisenä Vipeccinsä Sporttiautosta kuitenkin.
Valmistaja haluaa pitää viralliset maahantuojat jakelukanavana ko. maassa, jotta palvelut ja tuotetuki varmasti pelaa ja sitä on saatavilla maassa maan kielellä. Jokainen tekee itse valinta sen suhteen, että mistä koittaa tavaransa ostaa ja mistä haluaa mistäkin palvelusta / tuotteesta maksaa.
Multa saa myös ViPECit, myös asennettuna.

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Kaikki boksit jotka maksaa yli 500 e on silkkaa ryöstöä. Jos alkaa miettimään mitä ne purkit pitää sisällään, niin tuo viis hunttiakin saa niskakarvat pystyyn...
Olen joskus vanhan haltecin ja hestecin säätösoftat nähnyt/yrittänyt säätää, olivat aivan järkyttäviä.
Kuukausi sitten kävin kaverin projektia jeesaamassa jossa on tatech. auts. Ei ole mikään helppo ja looginen käyttää megaan tottuneena, autotune puuttuu ja suomenkieliset manuaalit hämäävät vielä lisää. Itse asiassa vehkeessä oli muutama juttu jotka jäivät vaivaamaan ihan oikeasti, että onko jotain vikaa systeemissä. Jos kone ei käy ja kaasua painelee, niin MAP arvot vaihtelee kaasun mukaan. Etsin ja etsin kytkentävikaa, mutta kuulemma tuollainen sen kuuluu olla.
p.
Olen joskus vanhan haltecin ja hestecin säätösoftat nähnyt/yrittänyt säätää, olivat aivan järkyttäviä.
Kuukausi sitten kävin kaverin projektia jeesaamassa jossa on tatech. auts. Ei ole mikään helppo ja looginen käyttää megaan tottuneena, autotune puuttuu ja suomenkieliset manuaalit hämäävät vielä lisää. Itse asiassa vehkeessä oli muutama juttu jotka jäivät vaivaamaan ihan oikeasti, että onko jotain vikaa systeemissä. Jos kone ei käy ja kaasua painelee, niin MAP arvot vaihtelee kaasun mukaan. Etsin ja etsin kytkentävikaa, mutta kuulemma tuollainen sen kuuluu olla.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Noh noh, johan meni metsään, toivottavasti tahattomasti.pau kirjoitti:Kaikki boksit jotka maksaa yli 500 e on silkkaa ryöstöä. Jos alkaa miettimään mitä ne purkit pitää sisällään, niin tuo viis hunttiakin saa niskakarvat pystyyn...
Olen joskus vanhan haltecin ja hestecin säätösoftat nähnyt/yrittänyt säätää, olivat aivan järkyttäviä.
Kuukausi sitten kävin kaverin projektia jeesaamassa jossa on tatech. auts. Ei ole mikään helppo ja looginen käyttää megaan tottuneena, autotune puuttuu ja suomenkieliset manuaalit hämäävät vielä lisää. Itse asiassa vehkeessä oli muutama juttu jotka jäivät vaivaamaan ihan oikeasti, että onko jotain vikaa systeemissä. Jos kone ei käy ja kaasua painelee, niin MAP arvot vaihtelee kaasun mukaan. Etsin ja etsin kytkentävikaa, mutta kuulemma tuollainen sen kuuluu olla.
p.

Tatechissa on ollut jo vuosia autotune ja joka vuosi on tullut yksi tai kaksi uudempaa versiota sekä merkittäviä parannuksia, se on ruisku jota kehitetään eikä se ole "jäähdyttely" vaiheessa kuten monet muut. Ja jos ei enää osaa Suomen kieltä niin tuskin on ruiskun vika, sitä paitsi ne valikot saa myös Englanniksi, löytyy suoraan päävalikosta kielivalinta, klik ja ne on englanniksi. Ei kannata syyttää ruiskua jos ei osaa käyttää sitä.

Sinällään ärsyttävää että joku tekee elämäntyönään esim ruiskua ja sitä sitten mollataan vastoin parempaa tietoa. MAP arvioihin on jopa omat säätökartat millä voi mapin reagoinnin hitautta parantaa ja siten saada herkkyyttä lisää koneeseen. Luonnollisesti MAP arvot voi myös itse skaalata vaikka omatekoiselle mapille. Ja kannattaa myös vilkaista pikkasen referenssejä, esim 2008 speedpartyjen voittaja Supra oli Tatechilla (jotain 314kmh?), ja moni muu hieman korkeammin viritetty auto. Jos joku vielä kaivelee Tatun alkuajan (olisko -90 luvun) kehitysvaiheen ongelmia niin metsään menee ja syvälle. Turhaa haukkumalla ei saa kuin naapurit vihaisiksi..
Tässä nyt ens alkuun niitä ominaisuuksia ja jos lisää kaipaa niin soitto Tatulle niin ominaisuudet saattaapi löytyä seuraavasta versiosta (ellei löydy nyt jo). Ja suomenkielisestä käyttöohjeesta löytyy lisää ja tarkemmin selitettynä, en tiedä saako sitä englanniksi..


Sytytys
-Suorasytytys hukkakipinällä
4, 6 ja 8 sylinteriset
-Suorasytytys erillisillä puolilla
4, 5 ja 6 sylinteriset
-Virranjakajasytytys
4, 5, 6 ja 8 sylinteriset
-EDIS-moduulin ohjaus (Ford / T5 versiolla)
-Ajoituksen säätötarkkuus: 1 aste
-Puolan latausaika määrättävissä
-Sytytyskarttoja on 25 kpl, joita voidaan vapaasti määritellä välille 550rpm - 13000rpm
-31 määritettävää kuormituspistettä / kierrosalue
-Vaihdekohtainen sytytysennakon korjaus
Bensa
-Suuttimien ohjaus
max 6 + 6 kpl korkeaohmisia suuttimia
max 6 kpl matalaohmisia suuttimia
-Tuplasuuttimien aukeamiskohta määritettävissä kuormituksen mukaan
-Sekventiaali / Osa Sekventiaali / ryhmäohjaus
-Suuttimien säätötarkkuus
0.01ms
-Bensakarttoja on 25 kpl, joita voidaan vapaasti määritellä välille 550rpm - 13000rpm
-31 määritettävää kuormituspistettä / kierrosalue
-Vaihdekohtainen lisärikastus
-Ruiskutuksen lopetuskohdan säätö / kierrosalue
Korjauskartat
-Veden lämpötilakompensointi
Kylmärikastus veden lämpötilan mukaan
Säätöalue -40..110 astetta
32 lämpöaluetta eli säätö 5 asteen välein
-Imuilman lämpötilakompensointi bensalle
Säätöalue -40..110 astetta
32 lämpöaluetta eli säätö 5 asteen välein
-Imuilman lämpötilakompensointi sytytysennakoille
Säätöalue -40..110 astetta
32 lämpöaluetta eli säätö 5 asteen välein
-Käynnistyksen bensakartta
Käytettävä bensamäärä käynnistettäessä, kun kierrokset alle 500rpm
Muut korjauskartat eivät vaikuta näihin arvoihin
Säätöalue -40..110 astetta
32 lämpöaluetta eli säätö 5 asteen välein
-Lisäbensa
Kylmärikastus käynnistymisen jälkeen lämpötilan mukaan
Asetettu bensamäärä lisätään normaalikartastoon kun moottori on käynnissä
Rikastus vähenee tasaisesti 15 sekunnin aikana
Säätöalue -40..110 astetta
32 lämpöaluetta eli säätö 5 asteen välein
-Kiihdytyspumppu
Kiihdytysrikastus kaasuläpän muutoksen mukaan
Kiihdytysrikastus jaettu kolmeen eri kaasuläpän asentoalueeseen
Rikastusalueen määräävät avautumisprosentit säädettävissä
Kaikilla kolmella rikastusalueella omat, kierrosluvun mukaan tehtävät säädöt
-Tyhjäkäynnin sytytysennakko
Sytytysennakon korjaus tyhjäkäynnille vedenlämpötilan mukaan
-Käynnistysennakko
Sytytysennakko kylmäkäynnistyksessä
-Tyhjäkäyntiventtiilin ohjauskartta
Tyhjäkäyntiventtiilin ohjaus lämpötilan mukaan
-Hukkaportin ohjauskartta
PWM-ohjaus jokaiselle vaihteelle erikseen
-Akkujännitteen kompensointikartta
Suuttimen aukioloaikaa lisätään akkujännitteen pudotessa
Muut lisätoiminnot
-Autotune + Closed-Loop
Laajakaistalambdalla
-Lähtösysteemi
Lähtökierrosluvunrajoitin, toimii myös paukun parametreilla tarvittaessa
-Paukkusysteemi turboautoille
Aktivoitumiskohta ja suuruus säädettävissä
-Ahtopaineen säätö
Maksimiahtopaine säädettävissä joka vaihteelle erikseen
-Vesiruiskuohjaus
Vesiruiskun aukeamiskohta määritettävissä kuormituksen mukaan
-Nakutusanturi
Nakutusanturin takaisinkytkentä ennakoille
-Pakokaasulämmön mittaus
Mukana suojaustoimintoja
-Vaihteenvaihdot
Sytytyksen katkaisu vaihteenvaihdon ajaksi
-Sisäinen tiedonkeruu
Sisäisentiedonkeruun nopein näytteistys 10ms kaikki arvot.
-Suojaustoimintoja
"boostcut" suojaa liialta ahtopaineelta
pakolämpösuojaus (rikastus + sytytyksen katkaisu)
öljyn / bensanpaineen tms. kadotessa hätäsammutus (3 erillistä ohjelmoitavaa analogiatuloa)
-Muuttuva-ajoituksellisien venttiilikoneistojen ohjaus
Vanos, VTEC, AVCS jne portaalliset ja portaattomat, closed loop säätö kahdelle nokka-akselille.
-T6 Pro ja Lite versio erot
T6Ignition 6 x Sytytys + 1 Digilähtö + Hälytysvalo
T6Fuel 6 x Suutin + 1 Digilähtö + Hälytysvalo + Bensapumppu
T6Lite 6 x Suutin + 6 x Sytytys + 1 Digilähtö + Hälytysvalo + Bensapumppu
T6Lite + 6 x Suutin + 6 x Sytytys + 2 Digilähtöä + Hälytysvalo + Bensapumppu + Paukku
T6Pro Kaikki ominaisuudet, + 4/5 Digilähtöä + Bensapumppu
Päivitys Digilähtöjä, Paukku, Sisäinen tiedonkeruu (Voidaan päivittää sähköpostin välityksellä)
Ominaisuudet ja hinta tarpeiden mukaan.
Anturit
-RPM
2 nastainen, 4 syl
3 nastainen, 6 syl
4 nastainen, 8 syl
12 nastainen, 4, 6 ja 8syl. Tällä saavutetaan paras toimintatarkkuus ennakoille !
15 nastainen, 5syl. Tällä saavutetaan paras toimintatarkkuus ennakoille !
-VR-Adapterikortit
60-2, Motronic (12T)
135 + HOME, Audi
36-1, (12T)
Sekä monia muita...
-Merkkikohtaiset johtosarjat:
-BMW M3 3.0l S50B30, S50B32
-BMW E30 / E34 / E36 Useita malleja
-OPEL (20SE, 20NE,C20NE,C20XE, C20LET, C24NE yms.)
-Toyota (Celica, Supra kysy)
-Nissan (R33 / RB25DET, RD20DE, RD20DET, CA18DET)
-Peugeot / Citroen (NFX) / Xara VTS2.0 16V
-AUDI S2, RS2 S4, RS4(ABY,ADU, AAN , AGB)
-Muut merkit: Kysy
-Laajakaistalambda-tuki
-Sisäinen laajakaista-ohjain (Bosch LSU4 anturille)
-0-5V sisääntulo laajakaistalambdamoduulilta
-Millivolttinäyttö
-Ulkoiset ohjaimet joille suora tuki:
-AEM 30-2301 & 30-4100 "gauge type"
-PLX
-(myös tavallinen 0-1V lambda-anturi käy)
-Anturit
Vedenlämpötila-anturi kalibroidaan PC:llä-> Oletus. 0 280 130 026 (Bosch)
Ilmanlämpötila-anturi kalibroidaan PC:llä-> Oletus. 0 280 130 085 (Bosch) Turbo
Ilmanlämpötila-anturi kalibroidaan PC:llä-> Oletus. 0 280 130 039 (Bosch) Vapaastihengittävä
Potentiometrikaasuläppäanturi kalibroidaan PC:llä->-> esim. 0 280 122 001 (Bosch)
HALL-anturi (Kierrosluku ja Home) -> esim. 1GT101DC (Honeywell)
Induktiivinen rpm tieto adapterikortilla
Kipinänvahvistusyksikkö -> esim. 0 227 100 203 (Bosch)
Pakokaasulämpöanturi -> K-Tyypin termopari (kelluva)
Nakutusanturi -> esim. 0 261 231 006 (Bosch)
MAP-anturi kalibroidaan PC:llä-> 1 /1.5 /2.5 /3 /3.5 /4 BAR (kysy valmiita kalibrointitaulukkoja)
ja tässä ihan kaksilitraisen kotitekoisen koneen toimintaa kuivalla asfaltilla 225/35/18 takakumeilla nopeusmittarin näyttäessä 5kmh liian vähän koko ajan, ja lukko pitää perässä.
http://s122.photobucket.com/albums/o267 ... 008175.flv
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
En nyt tiedä menikö metsään, yritän katsoa näitä keppuja ilman vaaleanpunaisia silmälaseja mutta toki kunnioitan ja arvostan suomalaista insinöörityötä. Enkä saa rojalteja minkään purkin myymisestä...
Parin piitkän illan kokemuksella puhun tai pikemminkin kirjoittelen. Taistelussa kone jopa kävi välillä mutta sitten taas tapahtui jotain ettei lähde millään käyntiin. Kipinä puuttuu välillä, johtui anturien keskinäisestä suhteesta ( crank & cam ) jota manuaalissa ei mainittu. Autotunen olemassaolosta oikeasti ei ollut tietoa, yritin katsella mutta hypännyt silmille ei, en tosin keksinyt miten saisi lambdanäytön muutettua AFR:ksi. Muuten perusasetusten laittaminen hankalaa, manuaalissa ei selvitetä kohtien taustatietoa eli mikä vaikuttaa mihin ja miten. Ja kun juuri luuli saaneensa kaiken kohdilleen, päättää se tatekin windowssofta kaatua jumittaen koko koneen. splendid sano..
Kyllä se taunotekki aivan varmasti toimii, vaatii vaan jonkun kokemusta omaavan kaveriksi asentamaan. Itse en ainakaan voi suositella tuon kokemuksen perusteella, sanoinkin kaverille ekan illan jälkeen että tässä kohtaa olisi jo kärrylläsi käyty nakkihanalla jos megan olisimme asentaneet. Nyt se ei käynyt ollenkaan.
Nämä pohjoisen perukat on aika eriskummallinen markkina-alue ecuille. Jotkin merkit ovat perinteisesti dominoineet markkinoita jostain käsittämättömästä syystä ( Hestec ? haloo... )
eikä muista merkeistä ole kuultukaan kuten; Wolf, Enthalpy, AEM EMS, Microtech, Electromotive, TAG.
Ominaisuuksista kun puhuit, niin otetaan esimerkki tosta TAGin, eli nykyään McLarenin sähköpurkeista. Voit Matlabilla/Simulinkillä tehtyä koodia ajaa siellä ECUssa jonka taas on pojat urhokkaat ovat kehittäneet moninaisille funktioille, vaikka dynaamiseen sytkän ajoituslaskentaan tai tracktion control algoritmeja. Sellasta
ja linkki vielä päätteeksi:
http://www.mclarenelectronics.com/Produ ... nits&id=87
p.
Parin piitkän illan kokemuksella puhun tai pikemminkin kirjoittelen. Taistelussa kone jopa kävi välillä mutta sitten taas tapahtui jotain ettei lähde millään käyntiin. Kipinä puuttuu välillä, johtui anturien keskinäisestä suhteesta ( crank & cam ) jota manuaalissa ei mainittu. Autotunen olemassaolosta oikeasti ei ollut tietoa, yritin katsella mutta hypännyt silmille ei, en tosin keksinyt miten saisi lambdanäytön muutettua AFR:ksi. Muuten perusasetusten laittaminen hankalaa, manuaalissa ei selvitetä kohtien taustatietoa eli mikä vaikuttaa mihin ja miten. Ja kun juuri luuli saaneensa kaiken kohdilleen, päättää se tatekin windowssofta kaatua jumittaen koko koneen. splendid sano..
Kyllä se taunotekki aivan varmasti toimii, vaatii vaan jonkun kokemusta omaavan kaveriksi asentamaan. Itse en ainakaan voi suositella tuon kokemuksen perusteella, sanoinkin kaverille ekan illan jälkeen että tässä kohtaa olisi jo kärrylläsi käyty nakkihanalla jos megan olisimme asentaneet. Nyt se ei käynyt ollenkaan.
Nämä pohjoisen perukat on aika eriskummallinen markkina-alue ecuille. Jotkin merkit ovat perinteisesti dominoineet markkinoita jostain käsittämättömästä syystä ( Hestec ? haloo... )
eikä muista merkeistä ole kuultukaan kuten; Wolf, Enthalpy, AEM EMS, Microtech, Electromotive, TAG.
Ominaisuuksista kun puhuit, niin otetaan esimerkki tosta TAGin, eli nykyään McLarenin sähköpurkeista. Voit Matlabilla/Simulinkillä tehtyä koodia ajaa siellä ECUssa jonka taas on pojat urhokkaat ovat kehittäneet moninaisille funktioille, vaikka dynaamiseen sytkän ajoituslaskentaan tai tracktion control algoritmeja. Sellasta

ja linkki vielä päätteeksi:
http://www.mclarenelectronics.com/Produ ... nits&id=87
p.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
- Paikkakunta: Urjala
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Mielipiteitä mikä olisi paras/riittävä ominaisuuksiltaan kilpuriin?
auto:
Ford Escort rs 2000 läppärungoilla, tällähetkellä kiinni mega mikä toimii tällä hetkellä yllättävän hyvin jokseenkin on hieman karkea säädöiltään.
Edellä mainitut moottorinohjaukset hyviä ominaisuuksiltaan turbokäyttöön ym. hivistelyyn mutta itseäni kiinnostaisi ihan perus hyvä boksi bensan/sytkän säätöön.
auto:
Ford Escort rs 2000 läppärungoilla, tällähetkellä kiinni mega mikä toimii tällä hetkellä yllättävän hyvin jokseenkin on hieman karkea säädöiltään.
Edellä mainitut moottorinohjaukset hyviä ominaisuuksiltaan turbokäyttöön ym. hivistelyyn mutta itseäni kiinnostaisi ihan perus hyvä boksi bensan/sytkän säätöön.
Mondeo
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
siihen en ota kantaa kuinka helppo mega sitten onkaan jos esim tuo tatech on vaikea (en ole megaa käyttänyt, ainoastaan tatech, haltec, hestec ja hieman dta on tulleet tutuiksi).
mielestäni Tatech oli ihan ensikertalaisellekin melkoisen helppo, kotimatkalla säätelin matka-ajo kartastot kohdalleen, kotosalla pari varovaista vetäisyä tiedonkeruulla ja karttaa alueelle, hieman rankemmin ja kartat kohdalle ja siitä myöhemmin muutaman tuhannen kilsan jälkeen penkkiin hienosäätöön ja mukavat ++500hv/~600nm, koskaan ei ole ohjelma kaatunut, koskaan ei ole tiedonkeruu katkennut, ajonaikainen reaalisäätö on loistava, tai sitten autotunella kartat alueelle ja loput itse. Milli voltteja ei tietääkseni saa AFR:ksi (ellei Tatu ole tehnyt siihen muutosta), mutta toisinpäin ajatellen AFR on millivoltteja, sama kait kummalla säätää kunhan tietää mitä tavoittelee?
kerran on mulla ollut käynnistys ongelma kun oli jäänyt lämpötilakorjausten karttaan sopivaan kohtaan kuopat (eli vesi ja ilmakorjauksiin tietyille lämpötiloille, ne kun osui päällekkäin ei soppa riittänyt käynnistykseen, soitto ja parin minuutin keskustelun jälkeen auto kävi taas).
siksi otin jyrkästi kantaa jos täällä kirjoitetaan ettei siinä esim ole autotunea, se jää ihmisillä mieleen ja essonbaari on puhunut, totuus on tullut julki, sitä ei ole! Tuskin kukaan vaivautuu käymään vilkaisemassa "suomen kielellä" olevilta nettisivuilta et kappas, onhan siinä. Tää oli oikeastaan se pointti näinkin pitkälle tarinoinnille.
Helppouteen ja siihen kuka tykkää mistäkin on turha ottaa kantaa, ne on mielipiteitä, ei muuta kuin aktiivisesti vertaamaan demoversioita ja tutkimaan speksejä niin se sopiva löytyy. Ja hinta on mikä on, vasarainen taitaa ajaa 580hv cosalla vakioruiskulla edelleen (ellei ole viime aikoina ruiskua vaihtanut), eikä tarvitse hakea käynnistyskarttoja kohdalle, vaihtoehto sekin..
lopuksi, aina kannattaa itse perehtyä, toki kysyäkin, mutta kun mielipiteet on mielipiteitä, niinkuin nytkin että suomenkieliset valikot hämää, hmmm, sitäkin kun miettii niin no joo, ei se ehkä ruiskua huononna, ja nekin kun saa muutettua. mutta luulen että pau sulla on huomattavasti parempi tekninen tietämys näsitä asioista joten siinä mielessä luotan kyllä näkemykseesi, mulla ei ole, mutta itse olen taasen tatechilla jokusen vuoden ajellut.. ja jokainen muodostaa omat mielipiteet ja tekee valinnat sen mukaan.. ja ei tule propseja mullekaan, jokainen tehköön itsensä tyytyväiseksi hankinnoillaan..
mielestäni Tatech oli ihan ensikertalaisellekin melkoisen helppo, kotimatkalla säätelin matka-ajo kartastot kohdalleen, kotosalla pari varovaista vetäisyä tiedonkeruulla ja karttaa alueelle, hieman rankemmin ja kartat kohdalle ja siitä myöhemmin muutaman tuhannen kilsan jälkeen penkkiin hienosäätöön ja mukavat ++500hv/~600nm, koskaan ei ole ohjelma kaatunut, koskaan ei ole tiedonkeruu katkennut, ajonaikainen reaalisäätö on loistava, tai sitten autotunella kartat alueelle ja loput itse. Milli voltteja ei tietääkseni saa AFR:ksi (ellei Tatu ole tehnyt siihen muutosta), mutta toisinpäin ajatellen AFR on millivoltteja, sama kait kummalla säätää kunhan tietää mitä tavoittelee?
kerran on mulla ollut käynnistys ongelma kun oli jäänyt lämpötilakorjausten karttaan sopivaan kohtaan kuopat (eli vesi ja ilmakorjauksiin tietyille lämpötiloille, ne kun osui päällekkäin ei soppa riittänyt käynnistykseen, soitto ja parin minuutin keskustelun jälkeen auto kävi taas).
siksi otin jyrkästi kantaa jos täällä kirjoitetaan ettei siinä esim ole autotunea, se jää ihmisillä mieleen ja essonbaari on puhunut, totuus on tullut julki, sitä ei ole! Tuskin kukaan vaivautuu käymään vilkaisemassa "suomen kielellä" olevilta nettisivuilta et kappas, onhan siinä. Tää oli oikeastaan se pointti näinkin pitkälle tarinoinnille.
Helppouteen ja siihen kuka tykkää mistäkin on turha ottaa kantaa, ne on mielipiteitä, ei muuta kuin aktiivisesti vertaamaan demoversioita ja tutkimaan speksejä niin se sopiva löytyy. Ja hinta on mikä on, vasarainen taitaa ajaa 580hv cosalla vakioruiskulla edelleen (ellei ole viime aikoina ruiskua vaihtanut), eikä tarvitse hakea käynnistyskarttoja kohdalle, vaihtoehto sekin..
lopuksi, aina kannattaa itse perehtyä, toki kysyäkin, mutta kun mielipiteet on mielipiteitä, niinkuin nytkin että suomenkieliset valikot hämää, hmmm, sitäkin kun miettii niin no joo, ei se ehkä ruiskua huononna, ja nekin kun saa muutettua. mutta luulen että pau sulla on huomattavasti parempi tekninen tietämys näsitä asioista joten siinä mielessä luotan kyllä näkemykseesi, mulla ei ole, mutta itse olen taasen tatechilla jokusen vuoden ajellut.. ja jokainen muodostaa omat mielipiteet ja tekee valinnat sen mukaan.. ja ei tule propseja mullekaan, jokainen tehköön itsensä tyytyväiseksi hankinnoillaan..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Re: Vipec? (ja muut moottorinohjaukset)
Juu, yritin ainakin kirjoittaa niin että rivien välistä paistaisi mun koffin korruptoima mielipide 
Tuo ecuista keskustelu ( väittely ) on samalla pohjalla kuin automerkkien ja juustojen.
Olen megoja asennellut useampia siitä lähtien kun tuli markkinoille, ja omassa cosassakin sellainen luuraa. Ja tuntuisi toimivan ilman dynosäätöä ( pelkällä autotunelle ) kun nelikko vakioahtimella kulki 13,07 sec 1/4mile, eli ainakin suurin piirtein sopat pitää kutinsa.
Joku pitää taas megaa äärimmäisen vaikeana johtuen suuresta kehittäjä- ja versiomäärästä sekä mahdollisuuksista. Mun mielestä siinä on paras bang for buck, eli ominaisuudet ja hinta kohtaavat erinomaisesti, kun ymmärtää ja osaa vähän itse niitä ruuvailla.
Kohta julkaistava seqvensserilevy megalle tuo vielä seqventiaalisen ruiskun, sekä sylinterikohtaisen trimmauksen. Varsinkin tuo trimmi on kossukuskille tärkeä, saa imusarja virtauksen tekemät seosvaihtelut korjattua.
p.

Tuo ecuista keskustelu ( väittely ) on samalla pohjalla kuin automerkkien ja juustojen.
Olen megoja asennellut useampia siitä lähtien kun tuli markkinoille, ja omassa cosassakin sellainen luuraa. Ja tuntuisi toimivan ilman dynosäätöä ( pelkällä autotunelle ) kun nelikko vakioahtimella kulki 13,07 sec 1/4mile, eli ainakin suurin piirtein sopat pitää kutinsa.
Joku pitää taas megaa äärimmäisen vaikeana johtuen suuresta kehittäjä- ja versiomäärästä sekä mahdollisuuksista. Mun mielestä siinä on paras bang for buck, eli ominaisuudet ja hinta kohtaavat erinomaisesti, kun ymmärtää ja osaa vähän itse niitä ruuvailla.
Kohta julkaistava seqvensserilevy megalle tuo vielä seqventiaalisen ruiskun, sekä sylinterikohtaisen trimmauksen. Varsinkin tuo trimmi on kossukuskille tärkeä, saa imusarja virtauksen tekemät seosvaihtelut korjattua.
p.