reilumpaa porausta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

reilumpaa porausta

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 27. 14:45:04 2009

onko kukaan kairauttanut lohkoa reilusti isommille männille? kokoluokkaa 75mm->100mm, olettaen että lohkossa piisaa värkkiä.. :-) mitähän tuollainen iso poraus makselee..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: reilumpaa porausta

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 27. 15:23:11 2009

Lohkossa ei "piisaa värkkiä". Yleensä muutama milli on max.
Kuivaputkitus sitten erikseen, mutta helppoa-varmaa-halpaa ei ole. Onnistumisprosentti lähellä surkeaa pitkässä juoksussa jos olen ymmärtänyt oikein, ja kustannukset äkkiä 4 numeroisia.
Kysele Ralli netissä; jokamiesjoket vastailee varmasti mielellään tarkemmin :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: reilumpaa porausta

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 27. 15:41:22 2009

näin vähä pelkäsinkin.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: reilumpaa porausta

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Tammikuu 28. 8:39:22 2009

kyllä niitä on tehty ,aikoinaan toyotan lohkoille.
pääpiirteittäin kokemuksen pohjalta
ei tuu kestään.
jos teke lohkon ihan kokonaan "uusiksi" eli läpi lohkon kannenpulteilla tehdään koko kone kasaan niin sit alkaa kestään.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin