boa vs bob

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

boa vs bob

Viesti Kirjoittaja tane » Su Tammikuu 18. 20:59:26 2009

onko porukalla tietoa että sopiiko bob:in apulaitteet boa:aan ja onko kampiakselin hihnapyörät vaihtokelpoiset?

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja tane » Ke Tammikuu 21. 14:35:35 2009

vastaan itse tähän jos vaikka joku muukin olisi vailla tällaista tietoa

- laturin raudat samat BOA:ssa ja BOB:issa (sama varaosanumero)
- Laturin rauta sopii myös 12 tappiseen, yksi kiinnityspiste jää käyttämättä (tulisi BOA:n kanteen)
- Kampiakselin hihnapyörä sopii muuten, mutta vaatii holkin hihnapyörän ja jakopään rattaan väliin (BOA:ssa kaksirivinen jakopää, 12 tappisessa yksirivinen)

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja jnd » Pe Tammikuu 30. 6:31:26 2009

Kun kerran tämmönen otsikko niin kummasta saa piristämällä enemmän ja miksi? Itse epäilisin bobia ainakin kestävyyden puolesta mutta en ole sitä piristettynä missäään oikeen nähnyt

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 30. 7:17:25 2009

jnd kirjoitti:Kun kerran tämmönen otsikko niin kummasta saa piristämällä enemmän ja miksi? Itse epäilisin bobia ainakin kestävyyden puolesta mutta en ole sitä piristettynä missäään oikeen nähnyt
Kestävyydessä ei ole mitään eroja. BOB:ssä on jakopää hiukan erilainen kuin BOA:ssa. BOB:stä saa tehoa enempi, koska nokat, nokkien ajoitus, imusarja ja ohjelma on parempia. Varsinkin nuo nokat tekee suurimman osan tuosta tehoerosta. Toki nokat ja ajoituslevyt sopii BOA:hankin, joka on yleinen virityskonsti.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Tammikuu 30. 8:22:17 2009

MouTine kirjoitti:
jnd kirjoitti:Kun kerran tämmönen otsikko niin kummasta saa piristämällä enemmän ja miksi? Itse epäilisin bobia ainakin kestävyyden puolesta mutta en ole sitä piristettynä missäään oikeen nähnyt
Kestävyydessä ei ole mitään eroja. BOB:ssä on jakopää hiukan erilainen kuin BOA:ssa. BOB:stä saa tehoa enempi, koska nokat, nokkien ajoitus, imusarja ja ohjelma on parempia. Varsinkin nuo nokat tekee suurimman osan tuosta tehoerosta. Toki nokat ja ajoituslevyt sopii BOA:hankin, joka on yleinen virityskonsti.
BOBissa on vahvempi lohko, eli vois kestää kierrättää enemmän...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 30. 8:27:22 2009

ihan sama kumman otat
asenna remmi tai turbo kylkeen ja itseohjelmoitava rusku tarpeeksi rikkailla säädöillä.
siinä on tehoa vähäksi aikaa riittävästi.

bobissa kaksi yksirivistä ketjua jakopäässä ja boassa kaksirivinen ketju.

männät näyttäis olevan samanlaiset samoin kiertokanget.
imusarjat erinlaiset virtauksissa voipi olla eroja.
venakopat bobissa vuotamattomammat, on vaihdettavalla tiivistellä
bobeja löytyy paremmin ja vähemmän ajettuina.
boat alkaa hiljaan loppumaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 30. 10:50:11 2009

Onko muuten BOA:n ja BOB:n pakosarjojen laipat samat?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja tane » Pe Tammikuu 30. 11:42:21 2009

kuinkas voiko boa:n tai bob:in jakopään osista tehdä kaksirivisen jakopään 12 tappiseen?

Puuhapetellä ainakin näytti olevan kaksirivinen ketju, mutta mitä osia siihen on käytetty? Alarattaalle vissiin vaan tehty kiilauraa pitemmäksi, mutta mitä laitetaan nokka-akselin päähän, BOA/BOB nokka-akselin ratas vai sen väliakselin ratas?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 30. 14:29:41 2009

ei ole laipat samat
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja jnd » Pe Tammikuu 30. 16:32:38 2009

sierra friikki kirjoitti:ihan sama kumman otat
asenna remmi tai turbo kylkeen ja itseohjelmoitava rusku tarpeeksi rikkailla säädöillä.
siinä on tehoa vähäksi aikaa riittävästi.

bobissa kaksi yksirivistä ketjua jakopäässä ja boassa kaksirivinen ketju.

männät näyttäis olevan samanlaiset samoin kiertokanget.
imusarjat erinlaiset virtauksissa voipi olla eroja.
venakopat bobissa vuotamattomammat, on vaihdettavalla tiivistellä
bobeja löytyy paremmin ja vähemmän ajettuina.
boat alkaa hiljaan loppumaan.
On jo boa mutta auto on vähän väärä kun on vähäpäästösessä scorpiossa mutta tuli tossa mieleen että jos turbon tai remmin laittas ja ottas sen leimalle aina pois mut se olisi sillon tietysti laiton:/..mitä siitä seuraa jos jäisi moisesta kiinni?.. Tuo bob vaan vähän ihmetyttää kun mistään en löytänyt sitä erikoisemmin piristettynä ja boaa näyttää löytyvän vaikka tuolta toisesta topicista luin että bobissa on ainakin laakeripukit vahvemmat

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 30. 22:41:15 2009

MouTine kirjoitti:
jnd kirjoitti:BOB:stä saa tehoa enempi, koska nokat, nokkien ajoitus, imusarja ja ohjelma on parempia. Varsinkin nuo nokat tekee suurimman osan tuosta tehoerosta. Toki nokat ja ajoituslevyt sopii BOA:hankin, joka on yleinen virityskonsti.
Onko tietoa, että pitääkö ruiskun ohjelmaan koskea vai toimiiko nuo BOB:n nokat BOA:n alkuperäisellä boxilla?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 30. 22:48:52 2009

Sine kirjoitti:Onko tietoa, että pitääkö ruiskun ohjelmaan koskea vai toimiiko nuo BOB:n nokat BOA:n alkuperäisellä boxilla?
Toimii! Brendallakin on JEO:ssa BOB-nokat orkkis boxilla. Sitä en tiedä laittoko vielä BOB:n ajoituslevyt. Ihan yleisesti käytetty virityskonsti mailmalla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Helmikuu 7. 16:24:59 2009

Henk.kohtaisesti olen päätynyt käyttämään BOA:n levyjä BOB:in nokkien kanssa. Toimii, pitää tehot mukavasti ylhäällä rajoittimeen (6500) asti. BOA:n omilla nokilla tehot kääntyy laskuun 4700 nurkilta.
Toisaalta nyt kun on säädettävät nokkapyörät, hyllyssä tosin vielä, niin ajotus kokeiluja voi harrastaa jos siltä tuntuu.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja jnd » Ma Helmikuu 9. 17:01:47 2009

Mitkä on muuten boan normi öljynpaineet kun tuntu olevan ihmeen alhalla. Kuumalla koneella tyhjäkäynnillä oli yhdessä baarissa

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: boa vs bob

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Helmikuu 18. 20:18:47 2009

Mites BOB:in kampuran takastefa vs. BOA? Sopiiko BOA:sta stefa BOB:iin?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Vastaa Viestiin