Escort 1.6 EFI nykii
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Escort 1.6 EFI nykii
Kyseessä -91 mk5 escort , 114 tkm. Nykii aaltomaisesti kiihdytyksessä , Kävi merkkiliikkeessä jossa vikaa ei löydetty . Vanhalla isommalla putkella vähän parempi mutta juuri laitetulla uudella vakio pakoputkella nykiminen paheni . Oikeastaan muuta ei ole kokeiltu kuin imuilman lämpötila-anturi ja boksin nollaus (auttoi hieman)
Lambda , katti tukossa ?
Lambda , katti tukossa ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Escort 1.6 EFI nykii
lainaan aihetta.
auto ostettiin n.1v sitten. ex omistaja ajoi osto hetkellä tankin ihan tyhjäksi. nykiminen alkoi, tehtiin perus huolto: tulpat, öljyt, putsari ja ei vaikuttanut ongelmaan. vaihdettiin b.putsari, toimi vähän aikaa hyvin(pari viikkoa vissiin) vaihdettiin uudestaan putsari, toimi vähän paremmin ja eilen sisko sitten soitti että ei sillä pääse mihinkään.
pitäis varmaan vaihtaa taas se putsari. onkohan siellä b.pumppu lopussa? vai onko vika ihan jossain muualla, vika ilmenee juuri kanssa kiihdyttäessä ja tasakaasulla toimii. nyt tosin ilmeisesti ei pysy ilman kaasua käynnissä ja nykii vissiin enemmän.
kyseessä vm94 esco ja varmaan n.150tkm ajettu.
auto ostettiin n.1v sitten. ex omistaja ajoi osto hetkellä tankin ihan tyhjäksi. nykiminen alkoi, tehtiin perus huolto: tulpat, öljyt, putsari ja ei vaikuttanut ongelmaan. vaihdettiin b.putsari, toimi vähän aikaa hyvin(pari viikkoa vissiin) vaihdettiin uudestaan putsari, toimi vähän paremmin ja eilen sisko sitten soitti että ei sillä pääse mihinkään.
pitäis varmaan vaihtaa taas se putsari. onkohan siellä b.pumppu lopussa? vai onko vika ihan jossain muualla, vika ilmenee juuri kanssa kiihdyttäessä ja tasakaasulla toimii. nyt tosin ilmeisesti ei pysy ilman kaasua käynnissä ja nykii vissiin enemmän.
kyseessä vm94 esco ja varmaan n.150tkm ajettu.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re: Escort 1.6 EFI nykii
Onkohan pumppu päässyt pyörimään kuivana -> ottanut siipeensä? Bensapaineet kunnossa?juusto_pallero kirjoitti:lainaan aihetta.
auto ostettiin n.1v sitten. ex omistaja ajoi osto hetkellä tankin ihan tyhjäksi. nykiminen alkoi, tehtiin perus huolto: tulpat, öljyt, putsari ja ei vaikuttanut ongelmaan. vaihdettiin b.putsari, toimi vähän aikaa hyvin(pari viikkoa vissiin) vaihdettiin uudestaan putsari, toimi vähän paremmin ja eilen sisko sitten soitti että ei sillä pääse mihinkään.
pitäis varmaan vaihtaa taas se putsari. onkohan siellä b.pumppu lopussa? vai onko vika ihan jossain muualla, vika ilmenee juuri kanssa kiihdyttäessä ja tasakaasulla toimii. nyt tosin ilmeisesti ei pysy ilman kaasua käynnissä ja nykii vissiin enemmän.
kyseessä vm94 esco ja varmaan n.150tkm ajettu.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Escort 1.6 EFI nykii
b.paineita ei ole katottu. mutta vika tuli juuri silleen että b.pumppu voisi olla paskana, vittumainen homma vaihtaa, ei mielellään lähtisi sitä tekemään
tuli vielä ilmi että auto haisee pahalle/epänormaalille, siis pakokaasuja meinasi. että voisko olla tukkonainen kattikin? pitää toi oma esco laittaa kuntoo ja antaa siskolle ja alkaa tutkailemaan sen ajokkia.

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Escort 1.6 EFI nykii
käytiin koeajelee. auto ei alkuun pysynyt ilman kaasua käynnissä. huudatettiin sitä 1-2min n.6000rpm, alko käymään tyhjää ja katti alko haisemaan. 3000rpm asti auto vetää normaalisti ja sitten alkaa mahoton nykyminen. lämpömittari ei nouse kuin muutaman millin ylöspäin, oisko joku lämpötila anturi rikki? ja sitten päässy käymään rikkaalla ja tukkinut katin?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort 1.6 EFI nykii
Kuullostais et katti on tukossa... Lämpömittarin anturi on eri kun ECUn anturi.juusto_pallero kirjoitti:käytiin koeajelee. auto ei alkuun pysynyt ilman kaasua käynnissä. huudatettiin sitä 1-2min n.6000rpm, alko käymään tyhjää ja katti alko haisemaan. 3000rpm asti auto vetää normaalisti ja sitten alkaa mahoton nykyminen. lämpömittari ei nouse kuin muutaman millin ylöspäin, oisko joku lämpötila anturi rikki? ja sitten päässy käymään rikkaalla ja tukkinut katin?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort 1.6 EFI nykii
juusto_pallero: Meinasin ehdottaa lambdaa mutta kyseessä onkin vissiin zetec? Niissä on sitä ilmamassamittarivaivaa, lainaa jostain ehjästä samanlaisesta ilmamassamittari ja koita sillä. Bensapulalta nuo oireet vaikuttaa, joten ei se bensapumppukaan pois suljettu ole, zetecistä taisi saada paineetkin mitattua rengaspainemittarilla, kun siinä on semmonen liitin 
jake: lambdan johdossa kuuluisi jännitteen heilua 0.1 - 0.9V välillä maata vasten. Kierroksilla (n.2000rpm) aika taajaan, ehkä noin kerran pari sekunnissa, tyhjäkäynnillä vähän hitaammin. Jos makaa 0 tai 1V tietämillä niin jossain on vikaa, ei välttämättä silti aina lambdassa. Jos jännite on miinusmerkkistä niin lambda on rikki.
Mittausten aikana lambda pitää olla kytketty autoon kiinni, eli joudut käyttämään hieman mielikuvitusta mittajohtojen paikoilleen saamiseksi. Jos päädyt nirhaamaan johdon kuoren rikki niin tee se sitten anturin puoleisesta johdosta ja teippiä päälle ettei johtoon pääse vesi tai kusi

jake: lambdan johdossa kuuluisi jännitteen heilua 0.1 - 0.9V välillä maata vasten. Kierroksilla (n.2000rpm) aika taajaan, ehkä noin kerran pari sekunnissa, tyhjäkäynnillä vähän hitaammin. Jos makaa 0 tai 1V tietämillä niin jossain on vikaa, ei välttämättä silti aina lambdassa. Jos jännite on miinusmerkkistä niin lambda on rikki.
Mittausten aikana lambda pitää olla kytketty autoon kiinni, eli joudut käyttämään hieman mielikuvitusta mittajohtojen paikoilleen saamiseksi. Jos päädyt nirhaamaan johdon kuoren rikki niin tee se sitten anturin puoleisesta johdosta ja teippiä päälle ettei johtoon pääse vesi tai kusi

Jäsen #606