Kesärengas keskustelua

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Maaliskuu 19. 14:04:38 2007

Kevät puskee päälle lumisateesta huolimatta. Pitäis muutama setti hommailla renkaita ja tulee tarjonnan paljous vastaan. Elikä kysymys kuuluukin mihin rengas malleihin ootte olleet tyytyväisiä ja mihin ette. Myös koko näkyville.
Pitäis tilailla 1setti 195/65/15, 1 setti 225/40/18 kumeja.
Pitäisi löytää hiljainen rengas.
Ps. jättääkää omaan tietoonne että 18 tuumainen ei voi olla hiljainen ym muut asiaan kuulumattomat kommentit.

Kokemuksia kaivataan mm:
Toyon Proxes CF-1 ja T1-R
brigestone turanza ER30 ja 300
brigestone potensa re080

Omassa käyttiksessä on alla Pirellin P-Zero Nerot 205/40/17 joita en päässyt viimesyksyllä kuin 500km kokeilleen kunnes lumituli.
Alku vaikutti hyvältä, lisää kokemuksia kun saadaan auto kuntoon ja päästään taas liikkeelle.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Ma Maaliskuu 19. 14:53:14 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Maaliskuu 19. 14:16:58 2007

Hankook K104 215/35/18, ei pitoja läheskään yhtä hyvin kuin saman hintaluokan Cooper Zeon 2XS pyörässä. Myös kapeampi kuin tuo Cooper, vaikka pitäis olla samanlevyiset.

Pakkotilanteessa ostin, taitavat haihtua savuna ilmaan tossa alku kesästä.. :twisted:

Tilalle tulee 225/35/18 Falken FK-452:set, katellaan minkälaiset ne mahtaa olla.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Maaliskuu 19. 17:16:08 2007

piste toyo t1-r:lle oli hiljaset ja pitävät.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Maaliskuu 19. 18:24:48 2007

Eaglet on aina ollu hyvät, riippumatta koosta. Meille tulee tänä kesänä jotkut dunlopit koossa 215/45/17, vanha legendaarinen merkki mutta eipä noista juuri kokemuksia ainakaan itsellä ole (halvalla kun sai niin riskeerataan kaikkien elämä ja ei osteta parhaita). Kuvio näytti käyttöpeliin sopivalta. Jos hiljasta ettii niin joskus männä vuosina oli setti uniroyjaleja 13" tai 14" koossa, ainakin siinä kokoluokassa hiljaisimmat ja muutenkin hyvät.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Maaliskuu 19. 18:36:38 2007

Tharkad kirjoitti:Eaglet on aina ollu hyvät, riippumatta koosta. Meille tulee tänä kesänä jotkut dunlopit koossa 215/45/17, vanha legendaarinen merkki mutta eipä noista juuri kokemuksia ainakaan itsellä ole (halvalla kun sai niin riskeerataan kaikkien elämä ja ei osteta parhaita). Kuvio näytti käyttöpeliin sopivalta. Jos hiljasta ettii niin joskus männä vuosina oli setti uniroyjaleja 13" tai 14" koossa, ainakin siinä kokoluokassa hiljaisimmat ja muutenkin hyvät.
Tarkoittanet varmaan G&Y:n Eagle F1:siä? Eagleja kun on ilman F1 merkintää ja ne on jotain ihan muuta. Itseltä myös ääni kunnon Eagle F1:lle. Nykyiset Hankook Ventus Primet on ainakin aika pehmeetä kamaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Maaliskuu 19. 18:45:01 2007

MouTine kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Eaglet on aina ollu hyvät, riippumatta koosta. Meille tulee tänä kesänä jotkut dunlopit koossa 215/45/17, vanha legendaarinen merkki mutta eipä noista juuri kokemuksia ainakaan itsellä ole (halvalla kun sai niin riskeerataan kaikkien elämä ja ei osteta parhaita). Kuvio näytti käyttöpeliin sopivalta. Jos hiljasta ettii niin joskus männä vuosina oli setti uniroyjaleja 13" tai 14" koossa, ainakin siinä kokoluokassa hiljaisimmat ja muutenkin hyvät.
Tarkoittanet varmaan G&Y:n Eagle F1:siä? Eagleja kun on ilman F1 merkintää ja ne on jotain ihan muuta. Itseltä myös ääni kunnon Eagle F1:lle. Nykyiset Hankook Ventus Primet on ainakin aika pehmeetä kamaa.

Mulle kun on vähän jäänyt käsitys että nuo Eagle F1:set olisi turhankin pehemeät käyttökumiksi. Mutta muuten varmasti kyllä huippulaatuisia.

ex Fiestassa Oli ja Escortissa on alla Marangonin Z lineat 195-45-15. Hyvä hintalaatusuhteinen kumi kuivalle ja varauksin märälle. Sateella sivuttaispito on loistava mutta pitkittäispito jarrutuksissa aika heikko. Radalla myös tuppaa sulamaan helposti lämpimällä kellillä.
#6
Escort -75

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Maaliskuu 19. 21:36:39 2007

Jep tarkotin GY Eagle F1, jos perse kestäis niin niillä varmaan ite tossa käyttökiulussa ajelisin. Pehmeys on suhteellista, tehokkaalla autolla ja reippaalla ajotyylillä tuntuvat kuluvan aika nopeasti, toisaalta ei-niin-sporttisessa autossa ei jäänyt sellasta kuvaa, että kuluisivat mitenkään erityisen nopeasti. Radalle en pistäis näitä alle, yksinkertasesti liian kalliit.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Maaliskuu 19. 21:56:09 2007

Mulla oli yksi kerrasto noita Eagle F1:siä Caprissa ja radalla ne lopulta sitten tuhosinkin, mutta kokemukset pelkästään positiivisia. Nykyiset Hankookit rutisee ja ulisee radalla ja auto liukuu paljon enempi kuin noi Good Yearit. Hankookit paloivat tosi paljon enempi rakkuloille viime kesänä.

TC:ssä mulla on niinkin edluiiset renkaat kuin Nokian Z. Tuntuu märkäpito tuntuu tosi hyvältä. Muusta ei pysty auton luonteen takia sanomaan yhtikäs mitään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Maaliskuu 19. 23:29:00 2007

En tiä paljoko noi Eagle f1.set on muuttunu, mut kaverilla oli siipi Cossus n.4-5 vuotta sitten ja kehui muuten hyviksi, mutta vesi kelillä sivuttaispito todella paska, osti hiukan halvemmat (en muista merkkiä) ja sanoi että oli paljon parempi vesikelin pito ja ihan yhtä hyvät muissa olosuhteissa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 20. 0:27:19 2007

Mutta kun ne on niin perkeleen hyvänäkösetkin vielä kaiken muun hyvän lisäksi. =)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Maaliskuu 20. 7:21:10 2007

tumppe kirjoitti:En tiä paljoko noi Eagle f1.set on muuttunu, mut kaverilla oli siipi Cossus n.4-5 vuotta sitten ja kehui muuten hyviksi, mutta vesi kelillä sivuttaispito todella paska
Musta ne taas pesee nimenomaan sadekelillä kaiken mitä mulla on alla ollut (=isojen merkkien keskivertomalleja).
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Maaliskuu 20. 12:50:45 2007

tanari kirjoitti:piste toyo t1-r:lle oli hiljaset ja pitävät.
on hyvä rengas, ostan tommoset uudestaan cossuun.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Huhtikuu 27. 17:43:54 2007

http://www.vannetukku.fi/ecsta-mx-ku15-p-3173.html

Onkos mitään kokemuksia kellään tuommosista?
Kelpaiskohan noilla radalla kurvailla...
Edulliset on ainakin.
Jostain lueskelin että olis noi vannetukun renkaat jokusen vuoden vanhoja että siksi halpoja.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Huhtikuu 27. 19:27:56 2007

tanari kirjoitti:piste toyo t1-r:lle oli hiljaset ja pitävät.
täysin samaa mieltä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

orion
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Tammikuu 7. 10:45:49 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja orion » Pe Huhtikuu 27. 19:46:46 2007

tanari kirjoitti:piste toyo t1-r:lle oli hiljaset ja pitävät.
Mulla oli nämä koossa 195/50 15" ja samaa mieltä vaikka en radalla niillä ajanutkaan! Ja yllättävän kauan ne myös kesti normiajoa.
#411
Sopiva klassikko hakusessa..

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Huhtikuu 27. 21:32:12 2007

orion kirjoitti:
tanari kirjoitti:piste toyo t1-r:lle oli hiljaset ja pitävät.
Mulla oli nämä koossa 195/50 15" ja samaa mieltä vaikka en radalla niillä ajanutkaan! Ja yllättävän kauan ne myös kesti normiajoa.
Täältä myös pisteet. Edellisessä käyttiksessä (farkku escort -97) oli moiset alla, ei voinut olla kuin tyytyväinen.

Nyt on focuksessa michelin primacyt, eipä niissä ainakaan toistaiseksi valittamista ole ollut.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Huhtikuu 28. 15:45:01 2007

Suosittelenpa minäkin tuota Toyo T1-R:ää. Oli sellaiset viime kesänä koossa 195/50 15". Nyt on alla jotkin nokialaiset ja toimii nekin hyvin.

BFGoodricheista pieni varoituksen sana: oli tossa toissakesänä sellaiset ja ne huus ku tapettavat, sekä Sierran että Focuksen alla.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

JHE
Viestit: 124
Liittynyt: To Elokuu 7. 23:16:43 2003
Paikkakunta: Iisalmi/Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE » La Huhtikuu 28. 20:49:05 2007

Nokian Z:at (205/40R17) tuntuu olevan melko hiljaiset, ainakin nyt muutaman kilometrin ajamisen jälkeen. Aikaisemmat oli aurorat (215/35R18), jotka ainakin olivat äänekkäämmät ja uraherkemmät. Toki hiukka hankala verrata eri kokoisia ja eri profiililla olevia. Pitoa löytyy molemmista, eroa ei normiajossa pienillä tehoilla huomaa. :wink:
Audi A4 2.0TDI

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Helmikuu 24. 17:47:19 2009

ostin uudet kesäkumit. kumien max load on 515kg, akselimassat on 1250kg ja 1230kg. mitäs vaikutusta on kun kantavuus ei riitä, onko taas kumit ihan paskana?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Helmikuu 24. 18:01:00 2009

juusto_pallero kirjoitti:ostin uudet kesäkumit. kumien max load on 515kg, akselimassat on 1250kg ja 1230kg. mitäs vaikutusta on kun kantavuus ei riitä, onko taas kumit ihan paskana?
Yhteensä 2060kg , riittää kyllä kun sun autossa kokonaispaino on jotain 1800 kg
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Helmikuu 24. 18:02:28 2009

Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:ostin uudet kesäkumit. kumien max load on 515kg, akselimassat on 1250kg ja 1230kg. mitäs vaikutusta on kun kantavuus ei riitä, onko taas kumit ihan paskana?
Yhteensä 2060kg , riittää kyllä kun sun autossa kokonaispaino on jotain 1800 kg
okei. laitoin jo hädissäni vanteet/kumit myyntiin :D omamassa oli karvan yli 1800kg
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 24. 18:48:21 2009

juusto_pallero kirjoitti:
Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:ostin uudet kesäkumit. kumien max load on 515kg, akselimassat on 1250kg ja 1230kg. mitäs vaikutusta on kun kantavuus ei riitä, onko taas kumit ihan paskana?
Yhteensä 2060kg , riittää kyllä kun sun autossa kokonaispaino on jotain 1800 kg
okei. laitoin jo hädissäni vanteet/kumit myyntiin :D omamassa oli karvan yli 1800kg
Eiks kokonaispaino ja omamassa oo aivan eri juttu :?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Helmikuu 24. 19:27:02 2009

Joo nyttei oikee natsaa noi painot, akselipainoista tulee kyllä yhteenlaskettuna kokonaispaino, joka on siis omamassa+kantavuus. Mistähän lotjasta tässä on kyse?

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Helmikuu 24. 19:32:58 2009

Eri asia toki, nyt pitäis tietää mihin autoon noi kumit tulee? Toi cosa vai etkös sä jonku a8:n oo ostanu myös? Vai muistanko väärin? Ton audin omamassa on varmaan enemmän ku cossun kokonaismassa, joten hieman eroa...

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ti Helmikuu 24. 19:36:37 2009

juusto_pallero kirjoitti:
Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:ostin uudet kesäkumit. kumien max load on 515kg, akselimassat on 1250kg ja 1230kg. mitäs vaikutusta on kun kantavuus ei riitä, onko taas kumit ihan paskana?
Yhteensä 2060kg , riittää kyllä kun sun autossa kokonaispaino on jotain 1800 kg
okei. laitoin jo hädissäni vanteet/kumit myyntiin :D omamassa oli karvan yli 1800kg
Siis tuota eikös se ole niin että noissa ei riitä kantavuus. Pitäis olla vähintän 625kg kantavuus että ovat lailliset jos akseli massat on tollaset. Niistähän se on kiinni, ei omamassasta vaan kokonaismassasta

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Ti Helmikuu 24. 20:15:58 2009

Mulla oli viime kesänä GY Eagle F1 225/40 R18 ja oli kyllä hyvät! Eikä radallakaan kulunu liikaa. ne oli 2008 valmistettu ja varmaanki joka vuosi parantuu tuotekehittelyn ansiosta!
kaverilla taas oli brigestone potensat ja kehu niitä, ei nekään mitenkään kova ääniset ollu, valitteli vaan ku kulu suht nopee, Evon alla, johtuiko se sit taas ajotyylistä... mutta enivei, noita kahta pystyy suositella!

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Helmikuu 24. 21:05:48 2009

elikkäs joo, tommoseen a8 on tulossa. omamassa 1825kg, tekn.suurin sallittu kok.massa 2350kg.

vanhoissa kumeissa oli kantavuutta 615kg. perjaatteessahan noi kumit riittäisi sen 2060kg. onko tossa jotain rengasvaurio vaaraa kun massat menoo tiukoille?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ti Helmikuu 24. 21:25:49 2009

juusto_pallero kirjoitti:elikkäs joo, tommoseen a8 on tulossa. omamassa 1825kg, tekn.suurin sallittu kok.massa 2350kg.

vanhoissa kumeissa oli kantavuutta 615kg. perjaatteessahan noi kumit riittäisi sen 2060kg. onko tossa jotain rengasvaurio vaaraa kun massat menoo tiukoille?
Ei kai siinä oikein muuta kuin että ei mene katsastuksessa läpi jos huomaa. Kain ne kumminkin aika paljon enemmän kestää todellisuudessa.
Gleetu kirjoitti:Mulla oli viime kesänä GY Eagle F1 225/40 R18 ja oli kyllä hyvät! Eikä radallakaan kulunu liikaa. ne oli 2008 valmistettu ja varmaanki joka vuosi parantuu tuotekehittelyn ansiosta!
Eikös ne sun ollu Eagle F1 Asymmetric:it? Eli ei sillä Moutinen himoitsemalla V kuviolla varustetut.

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Helmikuu 24. 21:27:12 2009

juusto_pallero kirjoitti:elikkäs joo, tommoseen a8 on tulossa. omamassa 1825kg, tekn.suurin sallittu kok.massa 2350kg.

vanhoissa kumeissa oli kantavuutta 615kg. perjaatteessahan noi kumit riittäisi sen 2060kg. onko tossa jotain rengasvaurio vaaraa kun massat menoo tiukoille?
Teoriassa kyllä, käytännössä... en usko. Normaali käytössä ainakaan. Tai jos rata-ajo taikka saman tyyppinen ajo kadulla on normaalia niin sitten voi olla..

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Helmikuu 24. 21:49:18 2009

jepulis ja kiitoksia taas tiedoista!!!

ajelen sitten noilla kesä kumeilla jonkun aikaa/kunnes saa myytyä. olis tossa toi nokian sarja 18" kumeja, niin vois niille ostaa vanteet.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Gleetu » La Helmikuu 28. 22:18:28 2009

escorvet kirjoitti:Eikös ne sun ollu Eagle F1 Asymmetric:it? Eli ei sillä Moutinen himoitsemalla V kuviolla varustetut.
Totta puhut! muistin väärin, mutta hyvät ne silti oli! Nyt mennään sit Falkenin renkailla, eiks Falken ollu yhteistyössä Goodyearin kanssa?!?! jotenki muistelin näin... ja tais joku rengasfirman työntekijäkin sanoa sen!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kesärengas keskustelua

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 1. 21:36:03 2009

Cooper Zeon 2XS 205/40-17" oli siivessä alla toissa kesänä ja yllätyi todella positiivisesti noista renkaista. Eivät sulaneet alle Ahvenistolla läheskään niin näkyvästi kuin R1toyo:t,joista näki uusista renkaista muutaman kierroksen jälkeen että pehmenivät alla kulmista selvästi.
Kulutus kestävyyt kohtuullinen n.10t tuli mittariin eivätkä olleet lopussa viellä edestä takaa alkoivat olla silestonet :-s (outo ilmiö)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin