1.8td siirtopumppu

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

zero_cool
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 26. 12:26:08 2004
Paikkakunta: Ylivieska

1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja zero_cool » Ma Maaliskuu 2. 18:57:36 2009

Eli minkähänlainen pumppu tuohon käy siirtopumpuksi pitääkö olla ruiskumallinen korkeapaine pumppu. Vai riittääkö perus sähköinen kaasarimallin pumppu. Ja mitä eroa on diiselin ja bensakoneen kierrosluku mittarilla. Muutakuin että diisselissä on vähemmän asteikkoa.

Kiitos jo etukäteen!
Ford Cortina 1300 -68
Ford Granada 3000 ghia -76

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Maaliskuu 2. 20:10:44 2009

jos kyseessä on Escortin tai Mondeon vanhanliiton 90 heppainen Endura DE 1.8TD niin niissähän ei ole mitään erillistä siirtopumppua

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 2. 23:16:26 2009

Ilmeisesti tällä patentilla yritetään "paikata" vuotavaa ruiskutuspumppua, lähtee paremmin käyntiin rikkinäisellä ruiskutuspumpulla kun painetaan erillisellä siirtopumpulla väkisin ilma pois :) Noissa on näkyny olevan ihan perus kaasarikoneen räpäräpä-pumppuja suodattimen ja tankin välissä, hyöty on silti joissain tapauksissa nolla. Joskus voi auttaakin.

Diiselin kierroslukumittari ottaa kierrosluvun joko laturista tai erillisestä kierroslukuanturista, kun bensakoneen kierroslukumittari ottaa kierroslukutiedon pääsääntösesti sytytyspuolalta.
Viimeksi muokannut olafu, Ma Maaliskuu 2. 23:31:16 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » Ma Maaliskuu 2. 23:19:57 2009

ihan perus kaasaripumppu riittää
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

zero_cool
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 26. 12:26:08 2004
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja zero_cool » Ti Maaliskuu 3. 11:20:43 2009

Eipäs yritetä paikata pumppu on ehjä. Mutta kone on mondeosta joka on menossa granadan keulille. :D
Siis tuoko ei välttämättä tartte sitä siirtopumppua. Että se sais imettyä suoraan itte tankilta aineet.
Ford Cortina 1300 -68
Ford Granada 3000 ghia -76

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » Ti Maaliskuu 3. 20:57:31 2009

ruiskupumppu on ite imevä ainakin mondeon mk1 ja mk2 diesseleissä
siirtopumppu ei pakollinen mutta muutamasta tapauksessa ehjäänkin ruiskupumpun yhteydessä on paremmin ainakin ruvenna käynnistyy kylymänä.
eli siitä ei haittaakaan ole jos sen asentaa.
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Maaliskuu 3. 21:23:25 2009

jos ruiskupumppu on ehjä,hehkut on kunnossa eikä ole ilmavuotoja niin mitään lisäpumppuja ei tarvita kylmäkäynnistykseen eikä muuhunkaan toimintaan.

Alkuperäinen pumppu imee yhtä hyvin suoraan tankista on se kone sitten Escortissa,Mondeossa tai Granadassa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.8td siirtopumppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 4. 0:02:29 2009

Kannattaa ottaa se sihti pois tankissa olevasta imuputkesta, on liian tiheä dieselille, saattaa mennä tukkoon pakkasella.
Dieselin tankissa on myös joku pienimuotoinen kerääjäkaukalo siinä imuputken suulla, mutta mulla toimi kyllä escortissa melko hyvin ilmankin. (bensan tankki) Alle neljännestankki kun oli ainetta niin kiihdyttäessä ja kaartaessa hörppäs ilmaa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin