Jakopää paskana 03 Focuksesta ?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jakopää paskana 03 Focuksesta ?

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Helmikuu 23. 11:16:54 2007

Eilen Keimola miitin jälkeen auto hyytyi motarille ja hinaamalla sieltä kotio. Kiitokset Hesukselle ja J-P:lle.

Tänään tossa pienen ihmettelyn jälkeen tulin siihen tulokseen että nokat pyörii startilla pyörittäessä mutta ilmeisesti alakerta ei. Jakohihna vaikuttaa aika löysältä mutta on kuitenkin ehjä ja paikoillaan ainakin nokkien kohdalta. Jakopään alaosaa en päässyt tuossa hangessa katseleen kun ei ole kotosalla jakoavainta parempaa työkalua. Mitään mekaanista ääntä ei kuulunut hajoamishetkellä, auto vain sammui.
Hajoamisen ilmeisesti aiheuttaa paska ohjainrulla.

Eli kysymys kuuluukin mitä kaikkea focuksessa menee tyypillisesti paksaks hihnan levähdettyä. Siis facelift malli, missä on pidempi vaihtoväli kuin vanhassa.
Selviääkö muutaman venttiilin vaihdolla vai täytyykö olettaa että täydellinen konkurssi on edessä? Pistäkääs kokemuksia peliin.

Jakopään virallinen vaihtoaika olisi 39tkm päässä.

edit. 49tkm päässä, tarkistin foordilta.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Helmikuu 23. 12:30:50 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6
Escort -75

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Jakopää paskana 03 Focuksesta.

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Helmikuu 23. 11:27:46 2007

Ilkka_H kirjoitti:Eli kysymys kuuluukin mitä kaikkea focuksessa menee tyypillisesti paksaks hihnan levähdettyä. Siis facelift malli, missä on pidempi vaihtoväli kuin vanhassa.
Selviääkö muutaman venttiilin vaihdolla vai täytyykö olettaa että täydellinen konkurssi on edessä? Pistäkääs kokemuksia peliin.

Jakopään virallinen vaihtoaika olisi 39tkm päässä.
muutamaa samalaista tapausta vierestä seuranneena voin sanoo sen verra et yleensä menee vain vettiileitä mut ainakii kerran muistan nähneeni yhen sököks menneen kannenkii...alakerralle ei oo koskaan käyny muut ku pienet vekit mäntiin

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Pe Helmikuu 23. 12:00:04 2007

Eikös se kuulosta perin erikoiselta että startilla nokat pyöris,mut kampiakseli ei?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Helmikuu 23. 12:10:17 2007

eiköhän siinä startti ole vauhtipyörälle joka sijaitsee kytkimen luona ennen vaihteistoa.
jako otetaan kampiakselin läpi moottorin etupäästä jolloin alakerran tulisi kyllä pyöriä.
kuullostaa toi kyllä jon hyppäämisellä ja voi olla hyvä tuuri jos nokkaakselin asento tunnistin ja vauhtipyörän asento/pyör. tunnistin on sammuttanut moottorin ennen kuin jako on hypänyt liikaa vaurioittaen venoja.
jotkut ruiskut on tehty niin että jos vauhtipyörän ja nokan asento tunnistimen signaalit äkisti heittää liikaa niin elektroniikka sammuttaa moottorin.tämä edellyttää kahta pyörimis tunnistinta järjestelmässä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Helmikuu 23. 13:06:39 2007

Tuntuiko siinä koneessa olevan normaali ääni startatessa? Cossusta kun katkesi imunokka ja venttiilit vääntyi, niin starttasi kuin tulpatonta mopoa, eikä puristuksia ollut yhtään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Helmikuu 23. 13:08:21 2007

Vesku kirjoitti:Tuntuiko siinä koneessa olevan normaali ääni startatessa? Cossusta kun katkesi imunokka ja venttiilit vääntyi, niin starttasi kuin tulpatonta mopoa, eikä puristuksia ollut yhtään.
Pyörii kuin tyhjää vain. Samaa tässä itekkin pelkään.
#6
Escort -75

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 23. 13:15:30 2007

Late^^^^ kirjoitti:Eikös se kuulosta perin erikoiselta että startilla nokat pyöris,mut kampiakseli ei?
Tätä mäkin ihmettelin. Oisko tullut kirjotusvirhe tai jotain.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Helmikuu 23. 13:19:02 2007

KtK kirjoitti:
Late^^^^ kirjoitti:Eikös se kuulosta perin erikoiselta että startilla nokat pyöris,mut kampiakseli ei?
Tätä mäkin ihmettelin. Oisko tullut kirjotusvirhe tai jotain.
Ei ollut kirjoitusvirhe vaan spekulointia että äänestä päätellen alakerta ei pyöri, mutta nokat näkyy pyörivän. Mutta eiköhän se alakerta siellämukana pyöri mutta puristukset taitaa olla kadonneet niin se pyörii täysin vastuksetta.

Pitää päästä vähän lisää purkamaan niin selviää enemmän.
#6
Escort -75

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Helmikuu 23. 14:53:08 2007

Tarpeeksi paljon kun jako hyppää, niin starttaa tosiaan kuin Japanilainen! Ei sieltä välttämättä ole mennyt mitään? Ainakin toivotaan niin. Tuosta moottorista niinkään tiedä, mutta aikanaan kävi Sierralla (Ohc) sama juttu. Kiristinrulla päässyt löystymään ja jako meni sekaisin. Melkein sai pyöritellä käsin kampi-akselin päästä! Ei ollut paljon puristuksia. Jako kohdalleen, kiristys ja meno jatkui. Samoja moottoreitahan nämä ei tietenkään ole, mutta toivotaan ainakin parasta.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 23. 16:09:02 2007

Joo ,se voi olla että on nyt oikeen kunnolla overlappia. Ei kannata hirveesti pyöritellä. Sen verran korkeintaan ,et saa jaon katottua.
Ja jos rupee pistämään hanttiin pyörittely ,ni ei kannata väkisin koittaa.
Toivottavasti ei ole venttiilejä mennyt ja jos on ,niin ei muuta.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Helmikuu 23. 16:35:20 2007

Cossu päästi vienon sirahduksen kun remmistä lähti hampaat. Yllättävän hiljainen ääni. Ja moottorijarrutuksessahan se remmi yleensä poikii. Rempasta selvisi 16lla uudella venttiilillä ja muutamalla ohjurilla. 1250€...
Ja kone pyöri just niinkuin se kuuluisa tulpaton mopo!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Helmikuu 25. 19:53:33 2007

paperman kirjoitti:Tarpeeksi paljon kun jako hyppää, niin starttaa tosiaan kuin Japanilainen! Ei sieltä välttämättä ole mennyt mitään? Ainakin toivotaan niin. Tuosta moottorista niinkään tiedä, mutta aikanaan kävi Sierralla (Ohc) sama juttu. Kiristinrulla päässyt löystymään ja jako meni sekaisin. Melkein sai pyöritellä käsin kampi-akselin päästä! Ei ollut paljon puristuksia. Jako kohdalleen, kiristys ja meno jatkui. Samoja moottoreitahan nämä ei tietenkään ole, mutta toivotaan ainakin parasta.
Sierran 2.0 ja 1.6E-MAX OHC koneet on ns ympäripyöriviä eli vaikka remmi katkeaa niin mäntä ja venttiili ei pääse lyömään yhteen

Veikkaampa että ei montaa uudempaa autoa ole jossa pyörisi ympäri kone ilman kosketuksia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 25. 21:03:46 2007

Focuksessa tyypillisesti hajoaa muovinen ohjainrulla (tai kiristin), jää vain varsinainen metallilaakeri jäljelle. Pari tullaista purkanut, toisessa oli käynyt tuuria, hypännyt pari hammasta ja hihna oli sikalöysä. Toisessa oli venat solmussa. 1,6 Sigma -moottoreita.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ti Helmikuu 27. 17:24:36 2007

kokeile olla foordiin yhteydessä kerran ei kestänyt annettua vaihtoväliä niin josko tulisivat vastaan.

Puhuin kaverin kanssa tästä jutusta ja hän on erään japanin merkin huollossa töissä ja siellä oli vastaavia käynyt että hihna mennyt ennen kilometri / vuosi rajaa rikkipoks niin oli korvattu asiakkaalle koska koko jakopään pitää kestää se vaihtoväli.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

tuuria

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Helmikuu 28. 3:19:27 2007

Ittellä oli tuuria oman kohdalla, ihmettelin pientä nuhaisuutta, vein tarkistettavaksi, 2 piikkiä pielessä, rulla paskana.
hihna sika löysä.



40tkm etuajassa.
Ford ei tullu vastaan, "kiristäjän laakeri on kuluva osa joita takuu ei kata.."
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: tuuria

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 28. 8:09:24 2007

ParDe kirjoitti:Ittellä oli tuuria oman kohdalla, ihmettelin pientä nuhaisuutta, vein tarkistettavaksi, 2 piikkiä pielessä, rulla paskana.
hihna sika löysä.



40tkm etuajassa.
Ford ei tullu vastaan, "kiristäjän laakeri on kuluva osa joita takuu ei kata.."
Täh? Eikös tuo kiristäjän rulla vaihdeta joka jakohihnan vaihdossa?
Jos vaihdetaan niin kyllähän sen on kestettävä vaihtoväli vaikka onkin kuluva osa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 28. 8:23:46 2007

ParDella näemmä sama kuvio kuin tuossa toisessa purkamassani.
Fordin ohjeistus on että rullat tarkastetaan... Pöhköä, muovirulla jossa SKF/INA -laakeri sisällä. Muovi murenee jossain kohden.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 28. 8:42:14 2007

jjs kirjoitti:ParDella näemmä sama kuvio kuin tuossa toisessa purkamassani.
Fordin ohjeistus on että rullat tarkastetaan... Pöhköä, muovirulla jossa SKF/INA -laakeri sisällä. Muovi murenee jossain kohden.
Samaa pöhköyttä kuin voortin dieseleiden ( myös V6? ) vesipumput. Niille ei ole määrätty vaihtoväliä mutta viimeistään hieman yli +200tkm ne menevät rikki ja pahimmassa tapauksessa aiheuttavat moottoririkon. Mutta eipä taida olla minkään valmistajan halu että koneet kestäisivät yli 200tkm :?

Mutta oikeasti..Kuinka paljon tuo kiristin maksaa? Ja jos merkkihuollossa on tarkastettu kiristin ja todettu se hyväksi, eikö sen pitäisi silloin kestää se huoltoväli :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Maaliskuu 15. 10:23:27 2007

Näin alustavasti kaikki 16 venttiiliä solmussa, venttiilin palasia männän ja sylinterin välissä. Sylinterit aika heikossa hapessa.
#6
Escort -75

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Maaliskuu 15. 11:42:51 2007

Ilkka_H kirjoitti:Näin alustavasti kaikki 16 venttiiliä solmussa, venttiilin palasia männän ja sylinterin välissä. Sylinterit aika heikossa hapessa.
Tuttu tunne... itsellä 4pv auton ostosta:

Kuva 1
Kuva 2

Välillä se koettelee, mutta ei hylkää....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Maaliskuu 15. 12:26:48 2007

Ja sitten kun nuo kelvottomat kiristinrullat on aika yleisessä käytössä, muutkin merkit pistää samaa tavaraa tuotteisiinsa.

Esimerkkinä tässä joku aika sitten soitti minulle taksiyrittäjä että josko ehtisin vilkaisemaan mikä ransportteriin on tullut kun meno loppui. Pumpun hihnalta oli kiristin pettänyt ja remmi pois paikoiltaan. Omistaja sanoi että jo toisen kerran tapahtuu sama homma ja merkkiliikkeen osilla aina huollettu. Auto meni sitten volkkarille remonttiin ja asentaja oli ihmetellyt kun ei oikein jako ja ajoitukset tahdo täsmätä, jakopää auki ja sieltäkin kiristin palasina, hihna ihan sillä hilkulla että hyppääkö yli, onneksi pumpun puoli petti ensin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 15. 15:20:49 2007

andeRS kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Näin alustavasti kaikki 16 venttiiliä solmussa, venttiilin palasia männän ja sylinterin välissä. Sylinterit aika heikossa hapessa.
Tuttu tunne... itsellä 4pv auton ostosta:

Kuva 1
Kuva 2

Välillä se koettelee, mutta ei hylkää....
Hyi hitto :x Kyllä oli karseen näköstä jälkeä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Maaliskuu 15. 19:59:49 2007

andeRS kirjoitti:Tuttu tunne... itsellä 4pv auton ostosta:
Mitä tätä ennen oli tapahtunut? Tuosta volkkarista?

:shock:

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Pe Maaliskuu 16. 0:15:53 2007

Sine kirjoitti:
andeRS kirjoitti:Tuttu tunne... itsellä 4pv auton ostosta:
Mitä tätä ennen oli tapahtunut? Tuosta volkkarista?

:shock:
No enpä tiiä...liekkö jotai karstapaskaa lähteny liikenteeseen ja juntannu imuvenan vinoon ja törmäyskurssille männän kanssa. Ed. omistaja oli körötelly 65tkm vuoteen ja sitte meikäläinen innostu vähän antaa happea tolle.
Ensimmäistä kertaa kirosin, että en ostanut autoa liikkeestä. Noh, aina ei voi voittaa.

Mut keskitytään tässä topikissa ny Ilkan vokuksen korjaukseen.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Maaliskuu 21. 14:39:54 2007

Vemix ilmoitti että autoon pitää vaihtaa koko moottori, vanhoilla apulaitteilla, josta Ford maksaisi kolmasosan ja Vemix kolmasosan ja asiakas kolmasosan.
Eli 1300€ pitäis maksaa. Ilmoitin "ystävällisesti" että en todellakaan aio maksaa. Minkä V**** takia edes pitäisi maksaa jos viallinen jakopään kiristin on aiheuttanut vaurion. Taitaa tulla pitkä vääntö kuluttajaasiamiehen kanssa.
#6
Escort -75

JHE
Viestit: 124
Liittynyt: To Elokuu 7. 23:16:43 2003
Paikkakunta: Iisalmi/Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE » Ke Maaliskuu 21. 15:51:41 2007

Ilkka_H kirjoitti:Vemix ilmoitti että autoon pitää vaihtaa koko moottori, vanhoilla apulaitteilla, josta Ford maksaisi kolmasosan ja Vemix kolmasosan ja asiakas kolmasosan.
Eli 1300€ pitäis maksaa. Ilmoitin "ystävällisesti" että en todellakaan aio maksaa. Minkä V**** takia edes pitäisi maksaa jos viallinen jakopään kiristin on aiheuttanut vaurion. Taitaa tulla pitkä vääntö kuluttajaasiamiehen kanssa.
Sen takia sun täytyy maksaa, koska saat siihen uuden moottorin. Siihen ne tulee vetoamaan kuitenkin. Näin kävi porukoillakin, kun mondeosta hajosi kone. Silloin tosin maahantuoja maksoi puolet ja asiakas puolet (summa oli suunnilleen tuo ~1300e).
Audi A4 2.0TDI

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Maaliskuu 21. 16:01:40 2007

Toihan on ihan vitun törkeetä, että asiakas joutus maksaan mitään, jos kiristin on aiheuttanu moottorivaurion, eikä asiakas edes ole tähän mitenkään syyllinen. Mä en kyllä maksais, ihan periaatteestakaan. Jos ne vetoo siihen että saa uuden moottorin, niin entäs sitten? Eihän se asiaa muuta. Ei asiakkaan pitäis joutua tollasesta maksamaan, päin vastoin.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Maaliskuu 21. 16:16:11 2007

Ford is God kirjoitti:Toihan on ihan vitun törkeetä, että asiakas joutus maksaan mitään, jos kiristin on aiheuttanu moottorivaurion, eikä asiakas edes ole tähän mitenkään syyllinen. Mä en kyllä maksais, ihan periaatteestakaan. Jos ne vetoo siihen että saa uuden moottorin, niin entäs sitten? Eihän se asiaa muuta. Ei asiakkaan pitäis joutua tollasesta maksamaan, päin vastoin.
Samaa mieltä, sain just sen kaverin nimen ja numeron joka tästä casesta vastaa fordilla. Täytyy alkaa huomenna aamulla hiillostamaan.
#6
Escort -75

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Maaliskuu 21. 17:47:30 2007

muistahan kysyä jokaiselta koneen hintaa koska nopsaan joku osapuoli saattaa maksaa "olemattoman" 1300e osuuden.
soita jos et hiffannut mitä tarkoitin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Maaliskuu 21. 19:04:07 2007

sierra friikki kirjoitti:muistahan kysyä jokaiselta koneen hintaa koska nopsaan joku osapuoli saattaa maksaa "olemattoman" 1300e osuuden.
soita jos et hiffannut mitä tarkoitin.
Mä pyysin jo kirjallisena koko operaation. Ymmärsin kyllä mitä hait tuolla. Pitää olla varoivainen.
#6
Escort -75

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Maaliskuu 21. 19:58:29 2007

Juu, tuo "omavastuu" koostuu siitä että tilalle tulee aivan uusi moottori joka ei ole yhdenvertainen vanhan jo ajetun moottorin kanssa. Uusi moottori on siis parempi kuin vanha kunnossa ollessaan.

Mikäli haluaa saada homman "ilmaiseksi" niin voihan kysyä josko laittaisivat sinne jonkun takuukilometreillä olevan vaihtomoottorin ( siis jonkun purkuautosta otetun tai vastaavan )

Itse tinkisin tuon kolmesataa pois ja maksaisin tonnin mielelläni. Olisihan sitten autossa tuliterä moottori. Toki jos autoa olisi heti pois myymässä, niin eipä kannattaisi ylimääräistä laittaa.

Tonni on nykyaikana noin uudessa autossa pieni raha jos konetta joutuu korjaamaan. Käyttiksestä meni nokka ja nostajat ja pelkkiin osiin meni melkein tonni. Laakkosen korjaustarjous oli 3200 euroa :?

Onnea taisteluun :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Maaliskuu 21. 20:27:51 2007

ukormi kirjoitti:Juu, tuo "omavastuu" koostuu siitä että tilalle tulee aivan uusi moottori joka ei ole yhdenvertainen vanhan jo ajetun moottorin kanssa. Uusi moottori on siis parempi kuin vanha kunnossa ollessaan.

Mikäli haluaa saada homman "ilmaiseksi" niin voihan kysyä josko laittaisivat sinne jonkun takuukilometreillä olevan vaihtomoottorin ( siis jonkun purkuautosta otetun tai vastaavan )

Itse tinkisin tuon kolmesataa pois ja maksaisin tonnin mielelläni. Olisihan sitten autossa tuliterä moottori. Toki jos autoa olisi heti pois myymässä, niin eipä kannattaisi ylimääräistä laittaa.

Tonni on nykyaikana noin uudessa autossa pieni raha jos konetta joutuu korjaamaan. Käyttiksestä meni nokka ja nostajat ja pelkkiin osiin meni melkein tonni. Laakkosen korjaustarjous oli 3200 euroa :?

Onnea taisteluun :D
Oikeassa olet, pelkkä jakopään remppa olis lähes tonnin kustannus.
Käyttöikäähän tulee uudella koneella mukavasti. Mutta periaatteen ja vitutuksen takia pitää pistää hanttiin kaksin käsin.
#6
Escort -75

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Maaliskuu 21. 22:29:27 2007

Tsemppiä pidä vaan reilusti periatteesta kiinni, jos eivät nöyrry niin toivotaan et oma kustannus lopuksi jää pieneksi. :roll:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Maaliskuu 22. 7:18:43 2007

Ilkka_H kirjoitti:Taitaa tulla pitkä vääntö kuluttajaasiamiehen kanssa.
Tyän puolesta olen kerran seurannu samanlaista tapahtumaa, eli jakopää ei kestäny ihan vaihtoväliä. Vuosia siinä oli menny, ja oiskohan joku 80% vaihtovälistä ajettu kun kävi kaboom. Kuluttajaplaaplaaplaahan asiakas senkin vei ja lopputulos oli se että neljästä tai viidestä - en muista, on jo aikaa - lautakunnan tms jäsenestä vain yksi oli sitä mieltä että asiakkaan kuuluu saada hyvitystä asiasta.

Tapauksen yhteydessä oltiin yhteyksissä myös kyseisen merkin - Mitsupisi - maahantuojaan eivätkä nekään ainakaan silloin luvanneet vaihtovälin mittaista takuuta jakopäälle vaikka itse olisivat tehneet omilla osillaan. Hajoamistapauksessa oli siis kyse ei-merkkiliikkeestä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Maaliskuu 22. 18:16:26 2007

Tänään duunissa kävi yksi vemixin työntekijöistä jolta kuulin että auto on jo korjattu ja on siellä valmiina uusi kone nokalla.
Odottamassa "noutoa". Tosin ei ne eilen mulle mitään sanonut että se valmis on. Mutta yhä sama 1300€ hintalapussa että saisin noutaa autoni pois. En saanut tänään fordilta tapauksesta vastaavaa takuukäsittelijää kiinni.
Tämän viikonjälkeen loppuu myös ajoaika tuosta laina kärrystä.....
Perkele, kuulostaa kiristämiseltä. Kävele sitten jos et halua maksaa.... (eivät siis sanoneet näin, spekulointia)

Aloin tässä pohdiskelemaan lähivuosien autoiluhistoriaa ja täytyy kyllä sanoa että on hiukan epäonnea ollut.
Liikenteessä ei ole tullut töppäilyä sitten kortin saannin (97) mutta autoissa aina jotain vikaa.


Vuosi 2004:
-Fiesta: clubin ratapäivillä repeytyi vanne irti josta seurasi ulosjo ja auto paalaus kondikseen.
Vuosi 2005:
-Audi: jatkuvia sähkövikoja tielle jäätiin lukuisia kertoja. Ei merkkihuolto eikä hyvämaineset autosähkö korjaamot osanneet korjata.
Vuosi 2006:
-Escort: moottorivaurio clubin ratapäivillä. Lohko halki
Vuosi 2007:
-Focus: jakopään kiristin tuhosi kannen,venttiilit, männät,sylinterit. Moottori vaihtoon.
Vuosi 2008:
Mitähän hienoa sitä seuraavaksi tapahtuu
#6
Escort -75

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Pe Maaliskuu 23. 5:28:08 2007

Ilkka_H kirjoitti:Vuosi 2004:
-Fiesta: clubin ratapäivillä repeytyi vanne irti josta seurasi ulosjo ja auto paalaus kondikseen.
Vuosi 2005:
-Audi: jatkuvia sähkövikoja tielle jäätiin lukuisia kertoja. Ei merkkihuolto eikä hyvämaineset autosähkö korjaamot osanneet korjata.
Vuosi 2006:
-Escort: moottorivaurio clubin ratapäivillä. Lohko halki
Vuosi 2007:
-Focus: jakopään kiristin tuhosi kannen,venttiilit, männät,sylinterit. Moottori vaihtoon.
Vuosi 2008:
Mitähän hienoa sitä seuraavaksi tapahtuu
noh. luota todennäköisyyteen.. Eli tämä vuosi on todennäköisesti valoisampi :P
Kumminkin uusi pata nokalla..
Tinkaat vielä hinnasta vähän, niin siinä on autoa pitkäksi aikaa :wink:
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Maaliskuu 26. 9:22:57 2007

Yksi tuttu puhkaisi Mondeon öljypohjan ja kone myös leikkasi, uusi kone maksoi yli 3000 saattoi olla jopa 5000 eli ei se 3900 kovin kaukana totuudesta ole kokonaan uudesta koneesta puhuttaessa.
Näin uudessa autossa jos kone kilahtaa jakopään rikkoutumiseen ei minun mielestäni asiakkaan pitäisi kyllä joutua maksamaan mitään .
Kuluttajavalituslautakunnan päätöksiin ei ole paljon luottamista eikä sen varaan kannata kovin paljon laskea.
Yksi tuttu korjaamoyrittäjä sai aikoinaan päätöksen, että hänen pitää maksaa uusi jakopääremppa n. 30tkm ajon jälkeen. Asiakas oli hoitanut ooppeliaan jopa niin hyvin, että oli vaihdattanut öljyt aina siinä vaiheessa, kun öljynpainevalo oli ruvennut palamaan, auton "loistava" huoltohistoria oli tosin selvinnyt vasta joskus prosessin jälkeen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MdMaxx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MdMaxx » Ti Maaliskuu 27. 21:42:22 2007

Itse maksaisin tuon 1300e jopa tähän 21v vanhaan Scorpion 2.8v6 myllyyn jos sen saisi asennettuna ja alkuperäisenä. Ajelisin taas seuraavat 400 000 km tyytyväisenä puhdikkaammalla moottorilla.

Kori kyllä olisi jo varmaan melkoinen pommi :)

JHE
Viestit: 124
Liittynyt: To Elokuu 7. 23:16:43 2003
Paikkakunta: Iisalmi/Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE » Ma Huhtikuu 2. 21:28:50 2007

Mitenkäs tässä kävi? Vieläkö taistelu jatkuu vai joko maksoit? :?
Audi A4 2.0TDI

J-P
Viestit: 132
Liittynyt: La Helmikuu 10. 15:56:12 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-P » Ti Huhtikuu 3. 0:24:37 2007

Tilanne katsaus ?
Ford Focus ST -05

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 3. 8:55:42 2007

Tilannekatsaus:


Kuluttaja-asiamiehen kanssa neuvoteltiin vaihtoehdoista ja sen mukaan
jatketaan vääntöä fordia vastaan. Jouduin maksamaan tässävaiheessa tuon
omanosuuteni pois kun lainakärry (vemixin maksama) lähti alta pois, ja liikkuminen vähän hankalaa ilman kärryä. Eli täysin tehdasuusi pata on keulilla vanhoilla apulaitteilla. Mutta Vääntö jatkuu yhä kuluttajasuojan kanssa. Maahantuoja on lupautunut tulemaan mukaan kanteeseen Fordia vastaan.

Se on sitten eriasia että saadaanko sieltä mitään pois.
#6
Escort -75

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Huhtikuu 3. 21:34:19 2007

Ilkka_H kirjoitti:Tilannekatsaus:


Kuluttaja-asiamiehen kanssa neuvoteltiin vaihtoehdoista ja sen mukaan
jatketaan vääntöä fordia vastaan. Jouduin maksamaan tässävaiheessa tuon
omanosuuteni pois kun lainakärry (vemixin maksama) lähti alta pois, ja liikkuminen vähän hankalaa ilman kärryä. Eli täysin tehdasuusi pata on keulilla vanhoilla apulaitteilla. Mutta Vääntö jatkuu yhä kuluttajasuojan kanssa. Maahantuoja on lupautunut tulemaan mukaan kanteeseen Fordia vastaan.

Se on sitten eriasia että saadaanko sieltä mitään pois.
Vedä rosikseen suoraan.

Kokemusta on.

Ensin mentiin 28kk kuluttajavalituslautakunnassa ja sit 3 vuotta oikeudenkäyntiä hovioikeuteen asti perään - sama keissi kyseessä.

Loppujen lopuksi otin ½ takkiin. Loppupeleissä suurimmat voittajat oli lakimiehet ja maksajat ite, kun tuli ½ takkiin + vakuutusyhtiöt: vastuuvakuutus (firma) ja omalta osin oikeusturvavakuutus.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 17. 20:04:14 2007

Kävin maksamassa oman osuuteni pois koneesta. Kaara toimii taas ok.
Mutta ne vitun runkkarit hävitti mun rekisteri otteen ja täydellisen huoltokirjan! Saavat kyllä duunaa uuden täydellisen huoltokirjan ja maksaa otteen ym. Sanoin sille vaihtoautopäällikölle myös että jos poliisi muistuttaa otteen puuttumisesta niin saa kyllä vap. maksaa itse sakot. Lupasi kyllä hoitaa asian niin että tästä ei mulle harmia tule. Prkle.... :evil:
#6
Escort -75

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Huhtikuu 17. 21:50:39 2007

juu pysy tiukkana ton huoltokirjan suhteen!isän autosta hävisi myös aikanaan alkuperäinen huoltokirja ja tekivät uuden merkkiliikkeessä hukatun tilalle.autoon oli joutunut väärä huoltokirja ja sitä alkuperäistä ei muka löytynyt millään... :roll: kai se nyt PRKL olis löytynyt kun kerran vääräkin oli autoon joutunut! :evil:

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Huhtikuu 17. 23:14:00 2007

ei voi sanoa ku V*ttu mitä touhua, itellä olis jo käämit palanut..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

J-P
Viestit: 132
Liittynyt: La Helmikuu 10. 15:56:12 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-P » Ke Huhtikuu 18. 9:39:52 2007

Pitäis vittu kirjoittaa kirjallinen sopimus ennen huollolle luovuttamisesta, jos joku asia puuttuu yms. niin joutuvat korvaamaan tai lakitupaan selvittään asiaa.
Ford Focus ST -05

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Huhtikuu 18. 20:01:58 2007

J-P kirjoitti:Pitäis vittu kirjoittaa kirjallinen sopimus ennen huollolle luovuttamisesta, jos joku asia puuttuu yms. niin joutuvat korvaamaan tai lakitupaan selvittään asiaa.
Eikös se siinä tiskillä kirjotettakkin? Työmääräys tjsp, ainakin suurimassa osassa oli asiakkaankin allekirjotus kun ite olin korjaamolla töissä.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Huhtikuu 27. 17:29:19 2007

Sierra XR kirjoitti:juu pysy tiukkana ton huoltokirjan suhteen!isän autosta hävisi myös aikanaan alkuperäinen huoltokirja ja tekivät uuden merkkiliikkeessä hukatun tilalle.autoon oli joutunut väärä huoltokirja ja sitä alkuperäistä ei muka löytynyt millään... :roll: kai se nyt PRKL olis löytynyt kun kerran vääräkin oli autoon joutunut! :evil:
Ehkä se oikea löysi taas paikkansa jostain väärästä autosta.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Maaliskuu 9. 14:14:17 2009

sierrakuski kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Vuosi 2004:
-Fiesta: clubin ratapäivillä repeytyi vanne irti josta seurasi ulosjo ja auto paalaus kondikseen.
Vuosi 2005:
-Audi: jatkuvia sähkövikoja tielle jäätiin lukuisia kertoja. Ei merkkihuolto eikä hyvämaineset autosähkö korjaamot osanneet korjata.
Vuosi 2006:
-Escort: moottorivaurio clubin ratapäivillä. Lohko halki
Vuosi 2007:
-Focus: jakopään kiristin tuhosi kannen,venttiilit, männät,sylinterit. Moottori vaihtoon.
Vuosi 2008:
Mitähän hienoa sitä seuraavaksi tapahtuu
noh. luota todennäköisyyteen.. Eli tämä vuosi on todennäköisesti valoisampi :P
Kumminkin uusi pata nokalla..
Tinkaat vielä hinnasta vähän, niin siinä on autoa pitkäksi aikaa :wink:
Vuosi 2008 oli todellakin valoisampi, ei mitään suurta, jos uusia vetoakseleita & jarruja & muuta kuluvaa ei lasketa.
2009 alkoi heti ketun yliajolla mutta sen hoiti vakuutus kohtuu kivuttomasti.
#6
Escort -75

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Jakopää paskana 03 Focuksesta ?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Maaliskuu 9. 14:39:10 2009

Mitenkäs tää juttu päättyi? Tyydyitkö osaas ja kärsit sen 1300€:n tappion, vai saitko rahat takasin myöhemmin?
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin