V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 9. 16:41:16 2009

Olen kiertänyt V6 -mondeoita kuin ruttoa; niitä kun korjaamonpitoaikoina ei ollut kiva huoltaa ja ajatuskin esim. kytkinremontista hirvitti. Koko kasetti alas ja sitä rataa.
Mutta nyt on harkittu vaimolle hankittavaksi V6 mk2:sta, ehkä automaatilla. Pidänkö mielipiteeni ja ostan sittenkin 2-litraisen...

Onko käyttäjätason tai muuten hyvää tietoa ja kokemuksia?
(erityisesti liittyen V6 -koneeseen ja automaattiin)
Automaatin murheita tiedänkin; mm. läpiruostuvan päätyvalun joka johtaa koko laatikon uusintaan.

Pistäkääpäs kommenttia
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Maaliskuu 9. 17:37:31 2009

jjs kirjoitti:Olen kiertänyt V6 -mondeoita kuin ruttoa; niitä kun korjaamonpitoaikoina ei ollut kiva huoltaa ja ajatuskin esim. kytkinremontista hirvitti. Koko kasetti alas ja sitä rataa.
No st:n kytkinmenvaihto-operaatio 22 tuntia kahdelta DI:ltä...no se ehkä selittääkin jotain ;) Ei saatu apurunkoa pois tieltä eli oli melko ahdasta saada pujoteltua laatikko lattialle ja takasin.
Mutta kun auto on osina niin samallahan niihin remointoi kaiken muunkin = järkevä käyttöauto O:)

Hinnoista ei ilmeisesti suuria eroja V6:sen ja 2-litrasen välillä. Jälkimmäisestä pääsee myydessä varmaan helpommin eroon.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Maaliskuu 9. 21:27:20 2009

Jaa-a. Eihän tuota vielä ainakaan moottorin puolesta ole tarvinnut katua. On se semmonen mukava "tehot alkaen" moottori.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 10. 18:08:39 2009

Muistelin että noissa olisi ollut konemurheita; mm. kiinnileiponeita kk-laakereita. Kahta em. tavalla vaurioitunutta on tarjottu viimeisen 3-4v:n sisään.
Kansien halkeamisia?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Maaliskuu 10. 21:06:43 2009

jjs kirjoitti:Muistelin että noissa olisi ollut konemurheita; mm. kiinnileiponeita kk-laakereita. Kahta em. tavalla vaurioitunutta on tarjottu viimeisen 3-4v:n sisään.
Kansien halkeamisia?
Noita laakereita on tainnut jostain koneista mennä, mutta itse en ole kuullut kansien halkeilusta ainakaan vielä. Kannentiivisteitä noista on paukkunut ainakin 95-97 malleista. Ymmärtääkseni tota konetta ois paranneltu jotenkin n. -98 mallin tienoilla ja noi tiivisteviat ois saatu sillä pois.

Itellä on saksasta haettu 2,5 (manuaali) mondeo -95 mallia ja siihen on vaihdettu 75 tkm:ssä kokonaan uusi kone Fordin toimesta -98 ja sen jälkeen ajettu n. 130 tkm ymmärtääkseni ilman suurempia huoltoja. Eka kone kai poikinut juuri kannen tai kansien tiivisteet niin pahasti, että ollut fiksuin vaihtaa kerralla uusi. Tämän päättelin ihan vaan paisarin korkin sisäpuolta katsomalla :)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 10. 22:41:21 2009

Saksantuontia tässä myös harkitaan. Virossa näyttävät juuri nyt olevan vähissä, verrattuna viime syksyn tilanteeseen.

Juju on siinä että edes yksi auto perheessä pitäisi olla tavallinen käyttövarma laite jonka varaosat eivät maksa älyttömästi, ja-tai ole harvinaisia kuin kanan hampaat.
Ja jos jotain isompaakin hajoaa, saisi olla vaihdettavissa alle parin illan hommia. Vanhuus kun ei tule yksin :)

Kiitoksia tähän asti vastaamaan vaivautuneille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Maaliskuu 11. 1:00:09 2009

Sen verran vois vielä mainita, että toi 2,5:n, kun on ketjukone, niin ymmärtääkseni aika varma peli tuon suhteen. Joskus vähän tarkemminkin näitä seuranneena suomiautoja on ollut monestikkin kaupan +300 tkm ajettuna ilman kummaisia huoltoja, joten senkin puolesta uskoisin koneen olevan aika pitkäikäinen/huoltovapaa, jos perusasiat ovat kunnossa.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 11. 21:30:21 2009

En uskaltanut tuohon aikasemmin kirjottaa (kop kop ja silleen), mutta tuo kutvonen näyttäs tosiaan olevan suhteellisen "huoltovapaa". Perus lisäilmaluistin kummittelua ja imusarjanläppien tökkimistä on tuossa omassa ilmenny. Luistiin öljyä ja egr tukkoon on toistaseks riittäny. Vielä kun jaksas apulaitehihnan kiristimen ja vesipumpun vaihtaa. Kiristin rallattaa ja pumpun jos vaihtas varulta.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 12. 20:15:13 2009

On tuo meidänkin monte hyvin pelannut. Tyytyväisiä ollaan oltu. Mutta ei sekään tom anaali ole. Miinusta tulee epäkäytännöllisestä k.lukosta. Paina kerran kaukosäädintä: Aukeaa vain kuskinovi, jos ehdit käynnistää auton on ainut vaihtoehto avata käsin loput luukut. Ihme systeemi mihin ei meinaa tottua. Ajovalot kirkastuu/himmenee ilmiö, toki muutkin valot samanlailla epävakaat. Lataaja ja akku vaihdettu tuon takia. Silti tekee sitä. Ollut siis ihan sähköliikkeessä tutkittavana.
Tuomio: Ominaisuus mitä ei saa pois. :)
Luistoesto nappula väärin kytketty jo tehtaalla. Pitäisi olla aina pois kytkettynä asennossa. Tuon kanssa kyllä jäät junan alle!
Huollon kannalta -takimmaiset tulpat, sekä kuskin puolen alatukivarren työläs irroitus.
Kone vetää kevyesti mondeota, mutta vaikka vaihteita vispilöis kuinka ei oikein hirveää meno fiilistä saa päälle kierroksillakaan. Eli melkein sama ajatko väännöllä vai kierroksilla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Maaliskuu 12. 20:36:52 2009

Kyllä minun autossa kaikki ovet aukeaa kerralla kun painaa nappia. Ohjelmointikysymys kenties? Löytysköhän manuaalista ohjeita?
Valojen välkkyminen kuuluu ominaisuuksiin ilmeisesti. Virtakaapeloinnit autossa ihan hanurista!
Tulpat tosiaan...no vaihtoväli 90tkm...ja kun imusarja irti saa samalla putsattua karstat pois ;)
Sutimisenestojärjestelmä liukkaalla tosiaan vaarallinen.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Maaliskuu 12. 21:27:13 2009

Vielä on itsekkin jatkettava, että kyllä mulla tossa -95:ssa on luistonesto aina päällä ja napista sen saa pois. Kerran olen kokeillut.
Tulpista sen verran, että itsekkin olin vuosia siinä uskossa, että vaatii imusarjan purkamisen ennen kuin onnistuu, mutta sitten tossa toissa syksynä päätin kokeilla ilman imusarjan purkamista ja sainkin takimmaisetkin tulpat vaihdettua purkamalla puolan pois edestä (en muista pitikö myös EGR:n säädin irrottaa). Käyttämällä sopivan pituista jatkovarsiyhdistelmää räikässä sopi kohtuullisen hyvin. En sitten tiedä sanoa, että onko uudemmassa tai ST:ssä vielä jotain erikoisuuksia, mutta pitäis onnistua ilman imusarjan purkamistakin.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 12. 22:05:20 2009

MikkoT kirjoitti:Vielä on itsekkin jatkettava, että kyllä mulla tossa -95:ssa on luistonesto aina päällä ja napista sen saa pois. Kerran olen kokeillut.
Tulpista sen verran, että itsekkin olin vuosia siinä uskossa, että vaatii imusarjan purkamisen ennen kuin onnistuu, mutta sitten tossa toissa syksynä päätin kokeilla ilman imusarjan purkamista ja sainkin takimmaisetkin tulpat vaihdettua purkamalla puolan pois edestä (en muista pitikö myös EGR:n säädin irrottaa). Käyttämällä sopivan pituista jatkovarsiyhdistelmää räikässä sopi kohtuullisen hyvin. En sitten tiedä sanoa, että onko uudemmassa tai ST:ssä vielä jotain erikoisuuksia, mutta pitäis onnistua ilman imusarjan purkamistakin.
Onnistuu ilman imusarjan purkamista myös ST:ssä mutta on vähän huono näkyväisyys kuitenkin tulppiin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pietis
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja pietis » Pe Maaliskuu 13. 18:53:31 2009

Itsellä oli STW -99 / 180 tkm ja ST200 -00 215 tkm.
Hienoja autoja ja tuohon aikaan tehdyiksi mainioita ajaa.
Molemmista kun putsasin noi imusarjan karstat pois ja vaihdoin tyhjäkäyntiventtiilit, niin johan toimi.
STW:ssä oli tuo kiusallinen keskuslukituksen vaiva, eli sulki itsensä, jos oli käynnissä tai virta päällä. Ja varsinkin kylmänä. Ilmeisesti jompikumpi etuoven tsydeemi sen teki, enkä päässyt kiinni vaikka purin ja putsasin molemmista ovista.

Ruostepeikkohan noihin jo taitaa iskeä kiinni....
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Maaliskuu 14. 17:08:05 2009

Moottorissa heikkoa on läppämoottori, alakerranlaakerit ja alkuperäinen vesipumppu. Tulpat voi vaihtaa vartissa, en nyt muista pitikö siinä purkaa mitään mutta perus hylsysetillä pärjää kun käyttää jatkoa ja ehkä jotain niveltä. Noi läppämoottorit leipoo tuon egr "ongelman" takia. Hyvä peruskinneri vaikka mulla onkin suhteellisen iso remppa menossa josta lisää tuolla projektitopikissa.

Niin ja se ruoste on auton ystävä.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Toukokuu 8. 23:03:40 2009

Ratsastetaan tällä topicilla.

Meikkikseltä paukahti kannentiiviste tai sitten on kansi halki. Hukkaa nestettä ja paisari haisee bensalle.
Kysymys kuuluu, onko jenkkimallin 2.5 V6 Probessa ja Mazda Milleniumissa sama mylly, mitä -97 Mondeossa? Ebaystä sais täydellisen tiivistesarjan hintaan $54, tuskin suomesta saa edes venakopan tiivistettä sillä hintaa...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja STsam » Pe Toukokuu 8. 23:22:28 2009

ylimark kirjoitti:Ratsastetaan tällä topicilla.

Meikkikseltä paukahti kannentiiviste tai sitten on kansi halki. Hukkaa nestettä ja paisari haisee bensalle.
Kysymys kuuluu, onko jenkkimallin 2.5 V6 Probessa ja Mazda Milleniumissa sama mylly, mitä -97 Mondeossa? Ebaystä sais täydellisen tiivistesarjan hintaan $54, tuskin suomesta saa edes venakopan tiivistettä sillä hintaa...
Mun mielestä Probe/Mazda on täysin eri mylly kuin Mondeo/Contour. Toivottasti en ole ollut väärässä tässä.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Toukokuu 8. 23:28:26 2009

Juu ei ole sama kone Mazdassa. Proben kone on sama kuin 93 => 626:n ja MX6:n veekutonen. Kuvia löytää nettiautosta, huomaa jo aika etäältä että ei ihan natsaa...

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Toukokuu 9. 14:09:59 2009

Kiitos ja kumarrus, täytyy ettiä oikeat tiivarit.

Ja heti jatkokyssäri, käykö -01 mallin yläpään tiivisteet -97 koneeseen?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Toukokuu 10. 11:46:28 2009

Tais olla vuoden 97 aikana kun muuttu ainakin sen läppärunko systeemin tiivisteet toisen mallisiin...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Toukokuu 10. 13:32:48 2009

Tharkad kirjoitti:Tais olla vuoden 97 aikana kun muuttu ainakin sen läppärunko systeemin tiivisteet toisen mallisiin...
Olek'sää Tharkaadi saanu omassa projektissas mitää aikaseks, kunnet ole päivitellyt projekti-topickias?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Toukokuu 10. 16:37:41 2009

Tharkad kirjoitti:Tais olla vuoden 97 aikana kun muuttu ainakin sen läppärunko systeemin tiivisteet toisen mallisiin...
Toi ny on vielä pientä, mutta kannen- ja imusarjan tiivisteet lienee samanmoisia?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Toukokuu 11. 19:15:49 2009

MouTine kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Tais olla vuoden 97 aikana kun muuttu ainakin sen läppärunko systeemin tiivisteet toisen mallisiin...
Olek'sää Tharkaadi saanu omassa projektissas mitää aikaseks, kunnet ole päivitellyt projekti-topickias?
En oo saanu, niin hirvee hässäkkä koulun / muiden juttujen kanssa ettei mitään järkeä. Varmaan tossa kesäkuussa vois ehkä keretä taas tekemään jotain.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Toukokuu 11. 19:20:45 2009

ylimark kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Tais olla vuoden 97 aikana kun muuttu ainakin sen läppärunko systeemin tiivisteet toisen mallisiin...
Toi ny on vielä pientä, mutta kannen- ja imusarjan tiivisteet lienee samanmoisia?
Niin siis toi läppähärdelli = imusarjan tiiviste, tarkotan tällä niitä paksuja muovisia tiivisteitä mitkä on imusarjan ja ton läppähäredellin välissä. Tosin pystyy varmaan käyttään kahteen kertaan. Vahva mutu pakosarjan tiivisteistä, että ovat samanlaiset. Sillä moottorikoodilla kun ostaa ebaystä niin saa oikeet. Pitäs olla sellasessa viivakoodi tarrassa joka on toisessa venakopassa. Itellä oli SEA ja makso tiivisteet uusine kannenpultteineen joku 150e kotiovelle sillon kun punta oli vielä jotain 1.4e.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Toukokuu 11. 22:01:28 2009

Tharkad kirjoitti:Sillä moottorikoodilla kun ostaa ebaystä niin saa oikeet. Pitäs olla sellasessa viivakoodi tarrassa joka on toisessa venakopassa. Itellä oli SEA ja makso tiivisteet uusine kannenpultteineen joku 150e kotiovelle sillon kun punta oli vielä jotain 1.4e.
Kiitosta loistavasta vinkistä! Toivottavasti kestää vielä ajella Keuruulle ja takas, pitäs huomenna mennä leikkiin pyssyleikkejä kolmeks päiväks...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V6 Mondeo mk1/2 ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Toukokuu 12. 22:08:17 2009

ylimark kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Sillä moottorikoodilla kun ostaa ebaystä niin saa oikeet. Pitäs olla sellasessa viivakoodi tarrassa joka on toisessa venakopassa. Itellä oli SEA ja makso tiivisteet uusine kannenpultteineen joku 150e kotiovelle sillon kun punta oli vielä jotain 1.4e.
Kiitosta loistavasta vinkistä! Toivottavasti kestää vielä ajella Keuruulle ja takas, pitäs huomenna mennä leikkiin pyssyleikkejä kolmeks päiväks...
No tolla meijän vehkeellä pistettiin menemään joku 30+ tkm rikkinäisellä tiivisteellä. Lopuks kyllä sai vettä lisäillä jo 1000km välein.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Vastaa Viestiin