Sierra mk1, tehostamattoman hammastangon vaihto tehostettuun

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Sierra mk1, tehostamattoman hammastangon vaihto tehostettuun

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » La Maaliskuu 14. 19:30:49 2009

Käynnissä on tehostetun hammastangon asennus sierraan.
Hammastanko on peräisin scorpiosta, vaihdoin siihen sierran raidetangot.

Ongelma: tehostetussa hammastangossa on reilusti pidempi ja paksumpi pinioni.
Onko tähän ongelmaan olemassa bolt-on ratkaisua, eli löytyykö ohjaustehostimella varustetuista sierroista erillainen rattiakselin jatko vai mitenkäs tämä homma etenee? :-s
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Sierra mk1, tehostamattoman hammastangon vaihto tehostettuun

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Maaliskuu 15. 9:46:55 2009

Menee heittämällä muut rojut mut ton rattiakselin nivel systeemin joudut vaihtamaan se on tehostamattomassa pidempi.
Ps.kannattaa samalla vaihtaa ohjausakselin helasarja nuo ku tuppaa olee jo väljiä menee samalla remontilla sit.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Sierra mk1, tehostamattoman hammastangon vaihto tehostettuun

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 24. 20:55:18 2009

tuo mainitsemasi akseli kulkee yhtä paria hammastangon kanssa aina, juuri tuon pituuseron vuoksi.

Vastaa Viestiin