Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 22. 20:54:40 2009

Sitten kun joku aikoo teettää noita colognen ja cossun "main girdlejä" niin hihkaskaa mullekkin, olis nimittäin kans joskus ajankohtasta. Voisin tulla kimppaan mukaan jos nyt ei ihan platinaa maksa.

Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan. :)
Jäsen #606

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » To Tammikuu 22. 21:21:16 2009

En nyt kehtaa uuta topicia tehdä ni osaiskohan joku sanoo millaset välykset pitäs olla kiertokankien laakereissa ja runkolaakereissa ?
edit: siis 2.8 kyseessä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 22. 21:47:46 2009

olafu kirjoitti:Sitten kun joku aikoo teettää noita colognen ja cossun "main girdlejä" niin hihkaskaa mullekkin, olis nimittäin kans joskus ajankohtasta. Voisin tulla kimppaan mukaan jos nyt ei ihan platinaa maksa.

Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan. :)
Itseä myös kiinnostaa. Tuo norjan poika myy tuollaista+pultit johonkin 600e :shock: Näytin kuvaa puuhapeten versiosta, kovasti kehui omansa olevan tukevampi ja käsitelty kestämään paremmin. Mitä lie höpötti, koijaako vaan tyhmää suomalaista :D

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Tammikuu 22. 21:54:31 2009

Sultzi kirjoitti:
olafu kirjoitti:Sitten kun joku aikoo teettää noita colognen ja cossun "main girdlejä" niin hihkaskaa mullekkin, olis nimittäin kans joskus ajankohtasta. Voisin tulla kimppaan mukaan jos nyt ei ihan platinaa maksa.

Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan. :)
Itseä myös kiinnostaa. Tuo norjan poika myy tuollaista+pultit johonkin 600e :shock: Näytin kuvaa puuhapeten versiosta, kovasti kehui omansa olevan tukevampi ja käsitelty kestämään paremmin. Mitä lie höpötti, koijaako vaan tyhmää suomalaista :D
Tuolta löytyis jotain kamaa > siis täältä
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Tammikuu 24. 2:47:58 2009

Mites kun tuossa sanotaan että 2wd ja 4wd? Sopisko tuo öljypohja suoraan 2.8:iin?? Vai onko niin että pitää olla nimenomaan 2.9? Ja jos eroavat niin miten 2.8 vs 2.9 2wd öljypohjat?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 24. 8:51:09 2009

öljypohjat sopii kaikki ristiin
samalla numerolla on esim 4x4 28 ja 29 öljypohjat
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Tammikuu 24. 12:06:39 2009

Kysyin tuolta myyjältä suoraan että löytyykö 2.8 sellaista, sanoi että löytyy mutta vain sellainen joka hitsataan öljypohjaan kiinni.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Tammikuu 26. 10:00:37 2009

Oisko jollain noita laakeri välyksiä tiedossa ni osais oikeen paksusta välysnauhaa hakee.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Tammikuu 27. 16:56:01 2009

henu kirjoitti:Oisko jollain noita laakeri välyksiä tiedossa ni osais oikeen paksusta välysnauhaa hakee.
Haynesin oppaasta vakoilin> 0,0008" to 0.0015" 0,0008"-0,0026" vielä sallittu
päittäisvälys kampuralle 0,004-0,008"
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 27. 17:37:00 2009

Kiitän.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 29. 11:32:07 2009

Minkälaiset nuo rallyracen myymät isommat venttiilit on? (imu 44,5mm ja pako 38mm)? Tarkoitan mitä materiaalia ja ovatko sillä huonolla profiililla, eli lähes lättänä se lautanen? Yleensä noissa rosteri venoissa ainakin on tollaset lähes suorat ne lautaset profiililtaan=ei hyvä ollenkaan.

Mitä eroa niiden myymillä runkolaakereilla on, joissa on kiinteät päittäisvälyslaakerit, kun on kahta eri mallia niitäkin, toinen tais maksaa 78e ja toinen 95e?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Tammikuu 29. 14:44:08 2009

Runkolaakerit sun pitää kattoa omasta lohkostas kummat päittäisvälys laakerit siiheen kuuluu. Uudemmat lohkot varmaan kiinteällä. Koivuseltakin löytyy ne laakerit.. Venttiileistä en tiiä mitään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 29. 15:05:56 2009

Joo tottakai lohkon mukaan ja kiinteällä on mulla, mutta tarkoitin että rallyracellä on KAHTA erimallia KIINTEÄLLÄ pitkittäislaakerilla olevaa runkolaakerisarjaa, mitä eroa niillä on keskenään?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Tammikuu 29. 15:36:03 2009

Sultzi kirjoitti:Joo tottakai lohkon mukaan ja kiinteällä on mulla, mutta tarkoitin että rallyracellä on KAHTA erimallia KIINTEÄLLÄ pitkittäislaakerilla olevaa runkolaakerisarjaa, mitä eroa niillä on keskenään?
ei tuu muuta mieleen kuin, että sen toisen täytyy olla "umpimallisella" alapuolen liuskalla. Pernteisessä v6.n laakerissa on urat molemmissa liuskan puoliskoissa. Soita ja varmista liikkeestä. :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Tammikuu 31. 20:39:22 2009

puuhapete kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Joo tottakai lohkon mukaan ja kiinteällä on mulla, mutta tarkoitin että rallyracellä on KAHTA erimallia KIINTEÄLLÄ pitkittäislaakerilla olevaa runkolaakerisarjaa, mitä eroa niillä on keskenään?
ei tuu muuta mieleen kuin, että sen toisen täytyy olla "umpimallisella" alapuolen liuskalla. Pernteisessä v6.n laakerissa on urat molemmissa liuskan puoliskoissa. Soita ja varmista liikkeestä. :wink:
Mulle tehtiin ne kiinteät päittäisvälysliuskat koneistamolla, en muista enää syytä mutta kumminkin ->lisää tavaraa liuskaan(päittäisvälys) ja sitten koneistettiin ne öljyurat siihen... Tais olla liikaa välystä kampparis. Maanantailohko niinsanotusti.

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja tane » Ma Helmikuu 16. 11:28:04 2009

tuolta skylinen turbot -> http://www.nettivaraosa.com/758393 ei ole minun ilmoitus...

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Helmikuu 16. 12:57:24 2009

Itelle tulossa samanmallisen auton korvausahtimet :burn

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja tane » Ma Helmikuu 16. 13:21:28 2009

mulle tulee myös juurikin r33 gtr skyllin ahtimet.

Onko niissä korvausahtimissa samanlaiset laipat (pakopuolen) kuin alkuperäisissä? Sisään varmaan ainakin on sama T25 laippa mutta onko ulos tuon näköinen -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... c04138.jpg ?

Jos tarvitset niin minulta saa laserleikattuja laippoja 10 millin mustasta. Sisään tuo T25, ulostulo kahdella reiällä, turbiinille 2 tuumainen ja hukkaportille 1.5. Ajattelin askarrella jotain tuon tyylistä -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... wnpipe.JPG

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Helmikuu 16. 14:40:20 2009

Malliltaan nuo omat on GT2860R. Samat laipat ainakin niissä on kompurakotelossa liitoksille, kun on kerran korvausahdin ns. bolt on. kaikissa gt25/28/30 on mun käsittääkseni ihan sama downpipen laippa kyllä. Vois kiinnostaa kyllä kaks t25 laippaa, downpipestä en vielä tiedä, tohon sais sellasta 3" v-band adapteriakin, sellanen vois olla kätevä. Itelle tulee ainakin downpipet 3" (ehkä isohko, i don't care).

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Helmikuu 16. 16:09:19 2009

tane kirjoitti:Ajattelin askarrella jotain tuon tyylistä -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... wnpipe.JPG
Vähän menee niin sanotusti ohi aiheesta, mutta onko tolle "kanavien" erottamiselle jotain tehollista perustetta. Vakionahan noissa on yleensä sellainen laippa, jossa on vaan yksi reikä ulos ja laippa on joskus jopa niin matala, että portti ei sovi aukeamaan kunnolla. Itse mietin vaan tota, että normiratkaisussa siiveltä putkeen menevä virtaus muodostaa "imun" portille ja tehostaa sen toimintaa vai olenko ihan hakoteillä.

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja tane » Ma Helmikuu 16. 22:39:01 2009


Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Helmikuu 16. 23:11:49 2009

Ainakaan 32:sen orkkis ahtimet ei tunnu soveltuvan virityskäyttöön. Akselit poikki vähän reilulla kilolla. Toivottavasti noi ei säikähdä yhtä helposti.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 16. 23:22:54 2009

Siisti pakosarja!
Jari H kirjoitti:Ainakaan 32:sen orkkis ahtimet ei tunnu soveltuvan virityskäyttöön. Akselit poikki vähän reilulla kilolla. Toivottavasti noi ei säikähdä yhtä helposti.
Niissähän on keraamiset pakosiivet, sen takia lähtee romut pakoputken puolelle kun nostetaan ahdot yli kiloon. Noissa skyllen viri-ahtimissa ei samaa ongelmaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Maaliskuu 9. 18:30:52 2009

Kone eldelleen 2.8 ja kysymys tämä, siinä öljypumpun tangossa ku on se prikka ni onko sillä muuta tehtehtävää ku helpottaa kasaamista ?
Ja muistaakseni sen pitäs olla 127.5mm päässä mitattuna pumpusta päin ni onkos tuo mitta niin tärkee ?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Maaliskuu 9. 19:01:06 2009

henu kirjoitti:Kone eldelleen 2.8 ja kysymys tämä, siinä öljypumpun tangossa ku on se prikka ni onko sillä muuta tehtehtävää ku helpottaa kasaamista ?
Ja muistaakseni sen pitäs olla 127.5mm päässä mitattuna pumpusta päin ni onkos tuo mitta niin tärkee ?
sillä prikalla on se tarkoitus että kun nostat kasatusta koneesta virranjakajan ylös niin öljypumpun käyttötappi ei nouse mukana ylös.
eli ei se mitta nyt ihan tarkka ole mutta helppohan se on mitata.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Maaliskuu 9. 21:03:17 2009

Jes tämä selvä :)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Maaliskuu 9. 21:39:12 2009

Ja lisää kysymyksiä.
Kärsiikö eatonin m90 olla kylellään jos ei mahu normaalisti, eli onko väliä mitenkä päin ahdin on ?
Öljyn vaito tietty hakalampaa ropullisessa jos roppu yläpuolella mut se ei nyt oo se tärkein seikka.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Maaliskuu 12. 7:59:37 2009

Pistä kuten parhaiten pellin alle sopii, asennolla ei ole väliä.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Maaliskuu 17. 9:39:42 2009

Nyt olis tilanne päällä ja tarviis kiireesti inffoo.

Missävaiheessa 2.8 kansiin tuli seetit ? Ongelma on sellanen et ei kestä tehdä seetejä vaan puhkii kansi vesitilaan,

Muutuuko 2.8 kannet valultaan jossainvaiheessa, eli onko esim uudemissa paksummin valua seetien alueella ?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Maaliskuu 17. 19:01:26 2009

henu kirjoitti:Nyt olis tilanne päällä ja tarviis kiireesti inffoo.

Missävaiheessa 2.8 kansiin tuli seetit ? Ongelma on sellanen et ei kestä tehdä seetejä vaan puhkii kansi vesitilaan,

Muutuuko 2.8 kannet valultaan jossainvaiheessa, eli onko esim uudemissa paksummin valua seetien alueella ?
Burtonilta ->

Cologne V6 Engines

All 2.4 and 2.9 are suitable for unleaded fuel. 2.3 and 2.8 must have the following codes stamped in the centre of the cylinder head exhaust flange to designate suitability for unleaded:
* 2.3 - B or F
* 2.8 - D or E

Eipä tainnu auttaa mitään... :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja tane » Ke Maaliskuu 18. 16:36:59 2009

noniin, nyt on kuskinpuolen pakosarja ja downpipe kolvattu kasaan

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 005%29.jpg

Piti vähän rintapelliin nakertaa reikää että sai mahtumaan...

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Maaliskuu 19. 1:31:38 2009

tane kirjoitti:noniin, nyt on kuskinpuolen pakosarja ja downpipe kolvattu kasaan

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 005%29.jpg

Piti vähän rintapelliin nakertaa reikää että sai mahtumaan...
Siisti! Ja hyvinhän tuonne mahtuu ku ei oo ABS:ia tiellä! Mulla oli aika tiukkaa

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 19. 10:23:44 2009

tane: tee projekti osioon oma "rakennus päiväkirja" tanestas. Sieltä on helpompi ja mukavampi sit seurata myöhemminkin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » To Maaliskuu 19. 21:13:33 2009

Tekeekö noilla rallyrace:sta saatavilla Piper Camsin venajousilla mitään ja onko ne mitenkäpaljon jämäkämmät ?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Maaliskuu 20. 18:02:09 2009

Kelpaako ihan burtonpowerin myymät vauhtipyörän pultit tällaseen korkeaviritteiseen laitteeseen, luulis?

Entä sitten nokan valinnassa tarvisin oikeasti apuja! Norjasta sais sen yhden sällin ite suunnittelema nokkasarja, mutta on niin sikahinta ettei tekis mieli sieltä ekana ostaa!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Maaliskuu 20. 19:04:48 2009

Mitenkä rajua nokkaa oot hommaamassa ? mulla olis yks piper cams, asteita kuulemma 270 hujakoilla ja uudelta tuo näyttää.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Maaliskuu 21. 1:15:05 2009

Riittävä, ettei ala ahdistamaan. Nostoo sais olla aika paljon, kun kansien virtaus vaan nousee 13mm asti ainakin.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Maaliskuu 21. 10:22:20 2009

Paljon kannet virtaa max. nostolla? Hp tai cfm?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » La Maaliskuu 21. 10:39:28 2009

Tässä välissä pikakysymys, paljos nuo 2.8 kannet virtaa vakiona ?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Maaliskuu 21. 10:43:58 2009

Jari H kirjoitti:Paljon kannet virtaa max. nostolla? Hp tai cfm?
cfm en muista enään, mutta 13mm nostolla oli 300hv tuntumassa imu, paosta en muista.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Maaliskuu 23. 20:41:15 2009

Nyt tosiaan tarvittais apua nokan valinnassa! Ei kiinnostais ostaa norjan pojalta 800e:lla nokkaa ja nostajia!! :lol:

Ja olisko puuhapetellä cad kuvaa siitä runkopukkien tuesta? Norjan pojalta se maksais n. 700e :cha

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Maaliskuu 24. 9:15:04 2009

Sultzi kirjoitti:Nyt tosiaan tarvittais apua nokan valinnassa! Ei kiinnostais ostaa norjan pojalta 800e:lla nokkaa ja nostajia!! :lol:

Ja olisko puuhapetellä cad kuvaa siitä runkopukkien tuesta? Norjan pojalta se maksais n. 700e :cha
:shock: 700e vissiin pultit mukana?
Eipä ole cadia. Joku sutasu saattaa olla paperilla. Mitoita ite, eihän se nyt niin vaikeaa ole. Toi pojunorskin tuomitsema, mun heikko malli ei mene vakioon öljypohjaan sisälle sitten. Etuna näen kuitenkin kaikkien 8 runkopulttien käytön. "tikapuu" mallissa 7.lla, kun öljypumppu tiellä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 24. 10:21:44 2009

Tarvii varmaan mittailla. Joo, ei sisältyny pultit tohon hintaan vielä, ne tais olla 150e lisää :lol: Vinkkejä missä teetättää moinen kappale? Mitä ö-pumppua oot käyttäny omassa laitoksessas? Yllättäen norjan poika tyrmäs senkin ja ehdotti jotain omaa spesiaaliansa n. 290e! hintaan :lol:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 25. 15:38:01 2009

Joo, Tommi's Billett ilmeisesti koneistaa mulle tuon tuen 7075 alumiinista. Jonkin verran tuokin tietysti maksaa luonnollisesti, mutta sanoivat kyllä että norjan pojan 700e alle jää :lol:

Kattelin samalla uusia pultteja tuon kanssa, M12x100 12.9 osakierre kuusiokoloja kattelin, on varmaan passeli (pituus on passeli, se on mittailtu kohdilleen)? En tiedä miten se norjan poika kehtaa pyytää pulteista yli 100e! Kun kattelin jossain verkkokaupassa ne oli n. 1e/kpl :lol: Melkonen koijari se tyyppi kyllä. :cha

Edit: Samalla vois varmaan ostaa uudet kannenpultitkin, 12.9 vai minkä lujusina ne ostais?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Maaliskuu 25. 16:29:26 2009

niinno, se on ihan paikasta kiinni, että kannattaako 12.9 pultti, vai kestääkö esim 10.9 enempi. 12.9 nassahtaa poikki kerrasta, 10.9 venyy himpun. 8.8 on taas jo räkäpaskaa :green:
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Maaliskuu 25. 17:56:54 2009

Sultzi kirjoitti: Mitä ö-pumppua oot käyttäny omassa laitoksessas? :
Vissiin mulle tarkoitettu? 4.0v6 öljypumppu Kivitilalta(vai mikä sen nimi nykyään on?) 97jm alkuinen malli.
Venyvät tavalliset pultit ja liekkirenkaat olleet tähän asti varmin yhdistelmä mulla. Kovissa "kilopulteissa" on tuo jälkikiristys tehtävä ehdottomasti ja ovat jotenki "tunnottomat" kiristää vakio nousulla muutenkin. Studiksi pitäisi sorvata ja toinen kierre tiheämmäksi sitten. Toimis ehkä paeremmin?
Muistaakseni 1.45bar /380hv xr4x4 missä 280" nokka ja kannet viilattuna, porattu 94mm männille ja Hestec.Yhdellä isohkolla turbolla sen Speceistä ei hajuakaa enään.
viime vuosisadan puolelta siis :)
Eli tuo olkoon esi erkkinä miten ne hevoset ilmaantuu sitten tuohon koneeseen (2.8 siis oli kyseessä ). Minä en siis liity milläänlailla ko tapaukseen. :lol:


ps. jjs voit korjailla tietoja, jos paremmin muistat.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 25. 18:34:07 2009

Eli ihan tarvikeliikkeestä voi ostaa nuo kannenpultit? Ainakaan ei sitten tarvitse miettiä enempää mitään mihin arvoihin kiristelee. Mitenköhän paolon tiiviste toimis tässä? Eikös siltä saanu millasen vaan halus, jos on vanha malli tj?

Edit: Ainiin, oliko sulla joku spesiaali nokka nykyisessä koneessa, vai joku ihan yleisesti saatavilla oleva? Tietysti joku kent camsin vt21 toimia jos teetättäis uudet keinuvivut että sais enempi venalle nostoa. Kun virtaus tosiaan vaan parani ainakin 13mm nostoon asti.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Maaliskuu 25. 18:45:06 2009

Sultzi kirjoitti:Eli ihan tarvikeliikkeestä voi ostaa nuo kannenpultit? Ainakaan ei sitten tarvitse miettiä enempää mitään mihin arvoihin kiristelee. Mitenköhän paolon tiiviste toimis tässä? Eikös siltä saanu millasen vaan halus, jos on vanha malli tj?

Edit: Ainiin, oliko sulla joku spesiaali nokka nykyisessä koneessa, vai joku ihan yleisesti saatavilla oleva? Tietysti joku kent camsin vt21 toimia jos teetättäis uudet keinuvivut että sais enempi venalle nostoa. Kun virtaus tosiaan vaan parani ainakin 13mm nostoon asti.
Paolosta enkä sen tivisteestä tiiä mitään :P . Ihan joku tavis nokka imu/pako 12,7mm nostolla ja 270"
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 25. 19:05:18 2009

Miksen oo löytäny vastaavaa nokkaa, missää oo ollu yli 12mm nostoa, tai sitten olen tosi sokea. Tosin, taitaakin tietysti olla niin, että sulla onkin nykyään tuo 2.9, johon on erinokat. :( Mutta thanks tähänastisista avuista taas :lol:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Maaliskuu 27. 22:16:42 2009

Kysyin siltä norjalaiselta kaverilta mikä se sen öljypumppu oikein on. Kuulemma samanlainen mitä oli jossain rata capreissa, weslake/swaymarin tekemä. Onkohan perää?

Vastaa Viestiin