Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Elokuu 26. 8:54:58 2008

Kaverin puolesta vähän kirjoittelen tänne. Kysymys on siis tuommoisesta -02 mondeosta, ajettu vähän reipas 100tkm. Onko huhupuhutta että siirtopumput noista paukkuu ja missä kilsoissa? Tehoa noissa ei taida hirmuisasti olla..? Normivioista ei kaveri kiinnostu, mutta mites tuon diiselin laita, onko siinä jotain "erityistä"? Ite en näistä tiedä halaistua sanaakaan :)

Sitten laitetaan nyt samaan syssyyn rahoitukseen liittyvä kysymys: kaverilla on velkaa 16t€ omasta autostaan. Auton arvo vaihdossa on n. 18t€ arvoinen. Jos hän vaihtaa autoa esim. 14t€ autoon, niin miten rahoitus menee, kun kyseessä on siis kalliimpi vaihtoauto? Jääkö kaverille velkaa autosta 12t€ vai..?

Kiitos taas vastauksista..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Ti Elokuu 26. 12:02:12 2008

Käsittääkseni noita siirtopumppuvikoja on ollu lähinna niissä TDdi-malleissa, eli ns. vanhan aikasissa mopomalleissa. Ja kyllähän noissa TDCi-koneissa ihan sopivasti potkua on, ainakin siinä 130hp/330nm. Ukolla on semmonen vm -04 ja vioitta on pärjätty, tosin kilometrejä vain joku 75tkm.

Mutta vastakkaa joku joka tietää paremmin, tää oli lähinna mutua.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Elokuu 26. 14:20:40 2008

egr vikoja,ahtoletkujen halkeilua,pcm vikoja joissain,painepumpun vikoja

eli normaali foorti
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Elokuu 26. 14:31:44 2008

Ja suuttimia noihin on kans vaihdeltu. Eikä vissiin aina tiedä mitä suuttimia pitäs käyttää että pelais...
OT:
vaikka ei kyllä ton takia jääny ostamatta...

Minä:"Täähän on vanha taksi?"
Myyjä: "joo en tiiä kuule ollenkaan tommosista"
-No autohan täynnä merkkejä moisesta käytöstä...
-Auto myyty uutena taksiin samasta liikkeestä
-Otettu vaihdossa samaan liikkeeseen
-huoltokirjassakin lukee kellä auto on alkujaan ollu
-2. omistaja ajellu maks. kuukauden.
varmaan hyvä käyttöauto 8)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Elokuu 26. 14:44:52 2008

Paappari kirjoitti:Ja kyllähän noissa TDCi-koneissa ihan sopivasti potkua on, ainakin siinä 130hp/330nm.
Ahaa.. no sitten autoliike on merkinnyt väärin, koska lapussa luki 90hp :shock:

Vai onko noita jollain "mopommalla" tekniikalla olemassa?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Ti Elokuu 26. 23:20:59 2008

cossuton kirjoitti:
Paappari kirjoitti:Ja kyllähän noissa TDCi-koneissa ihan sopivasti potkua on, ainakin siinä 130hp/330nm.
Ahaa.. no sitten autoliike on merkinnyt väärin, koska lapussa luki 90hp :shock:

Vai onko noita jollain "mopommalla" tekniikalla olemassa?
TDdi: 90hp, TDCi: 115 ja 130hp ja 2.2litranen 155hp.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 29. 17:49:18 2008

Samat ruiskutusvehkeet noissa koneissa kun mitä on relluissa, pösöissä, sitikoissa ja fiiateissa. Samat ruiskutuspuolen viatkin mitä em. laitteissa. Itse konetta ei kuulopuheiden mukaan pitäisi saada rikki millään. Makaroonipatongeista sensijaan hajoaa kansia, kannentiivisteitä ja nokka-akseleita yms...
hoopee kirjoitti:Ja suuttimia noihin on kans vaihdeltu. Eikä vissiin aina tiedä mitä suuttimia pitäs käyttää että pelais...
Ainakin pari tapausta tiedän jo missä on vaihdeltu suuttimia yks toisensa jälkeen ja aina on kilkannu seuraava, syy hajoiluun löytyy lopulta hajonneesta k-painepumpusta, josta kulkeutuu purua suuttimiin ja jumittaa ne.
Suuttimissa on koodinumero mikä pitää ohjelmoida ecuun, jotta toimii kunnolla. Olen vaan huomannut että käytännössä niillä koodeilla ei ole paskankaan merkitystä, auto kulkee ja kuluttaa saman mitä muutenkin, vaikka sinne ravistaisi hihasta ne koodinumerot. Silti olen ne aina sinne ohjelmoinut...
Jäsen #606

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Elokuu 30. 22:55:36 2008

Hehe, justiinsa eilen ihmettelin jotain vuosituhannen taitteen turbodiiseli-Mondeota romiksella purkaamon pitäjän kanssa. Tosi siisti auto, ei ruostetta eikä mitään, konehuonekin oli ihan kuiva - mutta pumppu paskana... :?

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Helmikuu 3. 12:04:43 2009

Kokemusta on -03 vuosimallin 130hv TDCi Mondeosta. Kahteen otteeseen siihen piti suuttimia vaihtaa polttoainepumpusta lähtevän purun takia. Eikä ollut kuin 400€/kpl plus työt. Ja suodattimestahan se puru menee läpi, ei auta vaikka vaihtaisi sen joka päivä. Ja se uus pumppu, se makso kuulemma jotain tähtitieteellisiä summia. Ja jumittunut EGR, sekä boksin sekoilua. Alle 200 tkm se oli kyllä hieno peli, mutta 200-270 tkm siihen meni rahaa ja hermot. No toisen kerran kun rupes suuttimet hajoileen niin porukat kävi siitä paikasta vaihtamassa sen 100tkm ajettuun -03 Avensikseen ja toistaiseksi ovat olleet erittäin tyytyväisiä siihen temppuun. Oli kuulemma viimenen Ford niillä. :roll:

Vähän ajettua voinen siis suositella, mutta kannattaa sitten hommautua siitä ajoissa eroon. :green:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Helmikuu 3. 12:33:44 2009

SeppoJJ kirjoitti:Kokemusta on -03 vuosimallin 130hv TDCi Mondeosta. Kahteen otteeseen siihen piti suuttimia vaihtaa polttoainepumpusta lähtevän purun takia. Eikä ollut kuin 400€/kpl plus työt. Ja suodattimestahan se puru menee läpi, ei auta vaikka vaihtaisi sen joka päivä. Ja se uus pumppu, se makso kuulemma jotain tähtitieteellisiä summia. Ja jumittunut EGR, sekä boksin sekoilua. Alle 200 tkm se oli kyllä hieno peli, mutta 200-270 tkm siihen meni rahaa ja hermot. No toisen kerran kun rupes suuttimet hajoileen niin porukat kävi siitä paikasta vaihtamassa sen 100tkm ajettuun -03 Avensikseen ja toistaiseksi ovat olleet erittäin tyytyväisiä siihen temppuun. Oli kuulemma viimenen Ford niillä. :roll:

Vähän ajettua voinen siis suositella, mutta kannattaa sitten hommautua siitä ajoissa eroon. :green:
Samanlaisia kommentteja tuli Viescarin varaosapäälliköltä oulussa kun yhtä tommosta kattelin. Suuttimista meinas ettei kukaan tiedä edes mitkä sinne on ne oikeat eli tuurilla ovat sielläkin niitä vaihdellut.
Jos pumpusta muruja irtoaa niin luulis olevan materiaalivika ja maksaja joku muu kuin omistaja? Jos jaksaa tapella...
Onkos tuossa se kuuluisa boschin pumppu? Just kaveri astraansa vaihdatti pumpun...ööö...1600€ plumps työt

Laittovatko diesel avensiksen? Kaverilla -04 previa d4d-koneella ja ajettu vaikka kuinka palijon kun on vanha taksi. Jotain syöttöpumppu vikaa siinäkin on ollut, mutta korjaus astetta halvempaa.
Eihän noita autoja suunnitella, että niillä paljoa yli 100 tkm ajettas :green:

Ekker
Viestit: 32
Liittynyt: To Syyskuu 23. 9:24:08 2004
Paikkakunta: Savitaipale

Re:

Viesti Kirjoittaja Ekker » Ti Helmikuu 3. 19:58:55 2009

olafu kirjoitti:Samat ruiskutusvehkeet noissa koneissa kun mitä on relluissa, pösöissä, sitikoissa ja fiiateissa. Samat ruiskutuspuolen viatkin mitä em. laitteissa. Itse konetta ei kuulopuheiden mukaan pitäisi saada rikki millään. Makaroonipatongeista sensijaan hajoaa kansia, kannentiivisteitä ja nokka-akseleita yms...
hoopee kirjoitti:Ja suuttimia noihin on kans vaihdeltu. Eikä vissiin aina tiedä mitä suuttimia pitäs käyttää että pelais...
Ainakin pari tapausta tiedän jo missä on vaihdeltu suuttimia yks toisensa jälkeen ja aina on kilkannu seuraava, syy hajoiluun löytyy lopulta hajonneesta k-painepumpusta, josta kulkeutuu purua suuttimiin ja jumittaa ne.
Suuttimissa on koodinumero mikä pitää ohjelmoida ecuun, jotta toimii kunnolla. Olen vaan huomannut että käytännössä niillä koodeilla ei ole paskankaan merkitystä, auto kulkee ja kuluttaa saman mitä muutenkin, vaikka sinne ravistaisi hihasta ne koodinumerot. Silti olen ne aina sinne ohjelmoinut...
Ei tuon ikäisissä ole vielä mitään tekemistä noitten patonki vehkeitten kanssa.. Mun mielestä se on fokus mallia tddi mistä noita pumppuja menee, pääsääntöisesti vm:2000 ja vanhemmista, jos oot ajanu fokuksella yli 300tkm ni ei se pumppu enään hajoa.. luulisin..

Kyl sil koodinumerolla on väliä, se toimii korjauskertoimena sille suuttimelle. Voi olla että toimii vaikka sitä kerrointa ei sinne laita mut sillo kävi hyvä tuuri. joskus laitettu suuttimet ja auto käydä rytkyttää mut sit ku ohjelmoi ne numerot sinne ni johan toimii.

Jos joutuu laittaa suuttimet tdci koneeseen ni laittasin samal pumpun ku ne suuttimet on hajonnu sen pumpun takia.. ja tiedoksi et siin pumpun ja suuttimen välissä ei ole suodatinta... :)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 3. 20:33:24 2009

Ekker kirjoitti:
olafu kirjoitti:Samat ruiskutusvehkeet noissa koneissa kun mitä on relluissa, pösöissä, sitikoissa ja fiiateissa. Samat ruiskutuspuolen viatkin mitä em. laitteissa. Itse konetta ei kuulopuheiden mukaan pitäisi saada rikki millään. Makaroonipatongeista sensijaan hajoaa kansia, kannentiivisteitä ja nokka-akseleita yms...
hoopee kirjoitti:Ja suuttimia noihin on kans vaihdeltu. Eikä vissiin aina tiedä mitä suuttimia pitäs käyttää että pelais...
Ainakin pari tapausta tiedän jo missä on vaihdeltu suuttimia yks toisensa jälkeen ja aina on kilkannu seuraava, syy hajoiluun löytyy lopulta hajonneesta k-painepumpusta, josta kulkeutuu purua suuttimiin ja jumittaa ne.
Suuttimissa on koodinumero mikä pitää ohjelmoida ecuun, jotta toimii kunnolla. Olen vaan huomannut että käytännössä niillä koodeilla ei ole paskankaan merkitystä, auto kulkee ja kuluttaa saman mitä muutenkin, vaikka sinne ravistaisi hihasta ne koodinumerot. Silti olen ne aina sinne ohjelmoinut...
Ei tuon ikäisissä ole vielä mitään tekemistä noitten patonki vehkeitten kanssa.. Mun mielestä se on fokus mallia tddi mistä noita pumppuja menee, pääsääntöisesti vm:2000 ja vanhemmista, jos oot ajanu fokuksella yli 300tkm ni ei se pumppu enään hajoa.. luulisin..

Kyl sil koodinumerolla on väliä, se toimii korjauskertoimena sille suuttimelle. Voi olla että toimii vaikka sitä kerrointa ei sinne laita mut sillo kävi hyvä tuuri. joskus laitettu suuttimet ja auto käydä rytkyttää mut sit ku ohjelmoi ne numerot sinne ni johan toimii.

Jos joutuu laittaa suuttimet tdci koneeseen ni laittasin samal pumpun ku ne suuttimet on hajonnu sen pumpun takia.. ja tiedoksi et siin pumpun ja suuttimen välissä ei ole suodatinta... :)
Maikka koulussa joskus kerto, että ne suuttimien numerot ei vaikuttanut mitään... Tiedä sitten, en lähtis kokeilee samallahan ne oikeetkin laittaa? Tosta ajokilsoista tuli mieleen, että tuli sitikka missä 220tkm huolto... Huoltokirja loppuu tosin jo 200tkm kohdalla... (Eipä ne enempää kestäkkään)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Helmikuu 5. 16:31:56 2009

hoopee kirjoitti:Laittovatko diesel avensiksen? Kaverilla -04 previa d4d-koneella ja ajettu vaikka kuinka palijon kun on vanha taksi. Jotain syöttöpumppu vikaa siinäkin on ollut, mutta korjaus astetta halvempaa.
Eihän noita autoja suunnitella, että niillä paljoa yli 100 tkm ajettas :green:
Joo 4d4 diesel avensis se on. Katotaan nyt miten se kestää sitten, luultavasti paremmin kuitenkin. Ne mondeon suuttimet oli hajonnu täysin korjauskelvottomiks.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että Fordin olisi kuulunut maksaa koko lysti eli suuttimet, pumppu ja polttoainelinja kaikki uusiks. Mutta kova tappeluhan siitä olis tullu niin eivät jaksaneet alkaa siihen vaan auto vaan sellaseen kuntoon että sen sai vaihdettua.

Huomioita mondeo vs avensis:
-mondeo on aikamoinen raketti avensikseen verrattuna
-kulutus tuntuu olevan aika lailla sama
-avensiksella on luotettavamman auton maine
->säilyttää paremmin arvonsa
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 12. 23:44:11 2009

Ekker kirjoitti:
olafu kirjoitti:Samat ruiskutusvehkeet noissa koneissa kun mitä on relluissa, pösöissä, sitikoissa ja fiiateissa. Samat ruiskutuspuolen viatkin mitä em. laitteissa. Itse konetta ei kuulopuheiden mukaan pitäisi saada rikki millään. Makaroonipatongeista sensijaan hajoaa kansia, kannentiivisteitä ja nokka-akseleita yms...
hoopee kirjoitti:Ja suuttimia noihin on kans vaihdeltu. Eikä vissiin aina tiedä mitä suuttimia pitäs käyttää että pelais...
Ainakin pari tapausta tiedän jo missä on vaihdeltu suuttimia yks toisensa jälkeen ja aina on kilkannu seuraava, syy hajoiluun löytyy lopulta hajonneesta k-painepumpusta, josta kulkeutuu purua suuttimiin ja jumittaa ne.
Suuttimissa on koodinumero mikä pitää ohjelmoida ecuun, jotta toimii kunnolla. Olen vaan huomannut että käytännössä niillä koodeilla ei ole paskankaan merkitystä, auto kulkee ja kuluttaa saman mitä muutenkin, vaikka sinne ravistaisi hihasta ne koodinumerot. Silti olen ne aina sinne ohjelmoinut...
Ei tuon ikäisissä ole vielä mitään tekemistä noitten patonki vehkeitten kanssa.. Mun mielestä se on fokus mallia tddi mistä noita pumppuja menee, pääsääntöisesti vm:2000 ja vanhemmista, jos oot ajanu fokuksella yli 300tkm ni ei se pumppu enään hajoa.. luulisin..

Kyl sil koodinumerolla on väliä, se toimii korjauskertoimena sille suuttimelle. Voi olla että toimii vaikka sitä kerrointa ei sinne laita mut sillo kävi hyvä tuuri. joskus laitettu suuttimet ja auto käydä rytkyttää mut sit ku ohjelmoi ne numerot sinne ni johan toimii.

Jos joutuu laittaa suuttimet tdci koneeseen ni laittasin samal pumpun ku ne suuttimet on hajonnu sen pumpun takia.. ja tiedoksi et siin pumpun ja suuttimen välissä ei ole suodatinta... :)
Delphin valmistamat ruiskutuslaitteet on TDCI ja DCI koneissa (pieni korjaus tähän väliin, ilmeisesti DCi kone on ainut missä on delphin järjestelmä, JTD-fiiatissa ja HDI-pösössä on ainakin näkynyt olevan Bosch EDC-järjestelmää, voi tietysti olla että näissä kaikissa on käytetty sekä boschia että delphiä), vaikkei fordin ja psa:n koneilla mitään tekemistä toistensa kanssa muuten olekkaan.

Tddi-koneessa on boschin VP-säteismäntäpumppu, jonka pahimpana ongelmana on ohjausyksiköstä (sijaitsee syöttöpumpun kannessa) hajoava määränsäädön magneettiventtiillin pääteaste. Sitä ei voi korjata, koska se ei ole erilliskomponenteista rakennettu. Lisäksi pelkkää ohjausyksikköä ei voi vaihtaa suoraan uuteen, vaan se vaatii koodauksen. Uudet yksiköt toimitetaan koodaamattomana, lue: blankko, ei softaa sisällä. Näitä pumppuja on fordin lisäksi käytetty myös ooppeleissa, bemareissa ja saabeissa, mutta saabilla (joka on ooppelin moottorilla) on joku ihan ikioma versionsa. Oliskoos ollu V6-tdi audikin tällä pumpulla, en mene takuuseen. Joka tapauksessa se on yleensä ilmavuoto mikä tämän pumpun tappaa, siitä on tullut ihan tiedote, ilma kertyy pumpun yläosaan jota on tarkoitus jäähdyttää polttoaineella, jolloin ohjausyksikkö ylikuumenee ja toimintasavu karkaa.

Niistä delphi commonrail-suuttimen koodinumeroista vielä sen verran, että laitoin yhteen patonkiin KAIKKI suuttimen koodit väärin (luin 1-2-3-4 vasemmalta oikeelle) mutta moottorin toiminnassa ei tuntunut mitään eroa oli se sitten kummin päin hyvänsä. Vedin tästä johtopäätöksen että se on todella vähän mitä ne korjaukset vaikuttaa. Tottakai ne silti sinne täytyy koodata jos työ tehdään oikein. Jos on joku suutin vaikka oikein todella jossain toleranssin rajalla niin saattaa se kyllä tehdä rynkytystä käyntiin... Emissiotesti (esim. vtt tekee näitä) on toinen mitä ei välttämättä enää läpäise jos koodit on väärin, vaikkei koneen käytöksessä eroa vielä näykkään.
Jäsen #606

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » La Maaliskuu 28. 23:41:17 2009

Lainataas vanhaa threadia, eli kiikarissa oli ~95tkm ajettu -07 Mondeo, 130 TDCi -pannulla (vanhaa koppaa), uskaltaako ryhtyä? Mitä moisessa on tekniikan osalta odotettavissa, huoletonta ajoa seuraavat 100tkm vai harmia ja rahanmenoa suuttimien jne muodossa?
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Maaliskuu 29. 11:45:54 2009

jarkkoo kirjoitti:Lainataas vanhaa threadia, eli kiikarissa oli ~95tkm ajettu -07 Mondeo, 130 TDCi -pannulla (vanhaa koppaa), uskaltaako ryhtyä? Mitä moisessa on tekniikan osalta odotettavissa, huoletonta ajoa seuraavat 100tkm vai harmia ja rahanmenoa suuttimien jne muodossa?
Mulla käytössä nyt tällä hetkellä -06 focus TDCi 2.0 koneella ja kuudella vaihteella. Ostin auton kun sillä oli ajettu 76tkm ja nyt mittarissa 110tkm. Kaikki kilsat tulleet -08 syyskuu --> tähän päivään mennessä. Olen auton käyttänyt 80tkm ja 100tkm huolloissa. Muuten en ole edes uusia polttimoita ostanut eli auto on tullut maksamaan 400€ huoltoa tuolla aikavälillä ja kilsoilla. Mitään vikoja en ole vielä tähän mennessä havainnut. Rekisterikilven valot olen kerran tai kaksi putsannut, koska niihin kertyy paljon paskaa tuossa farkkumallissa.

Varusteita tuossa on Ghian lisäksi peruutustutka ja fordin oma "webasto".

Ainut auto tähän mennessä millä olen voinut ajaa "huoletta". Ehkä jatkossakin tulee sitten uusi Mondeo vastaavalla koneella, tiedä häntä.

Mitä noihin paskapatonkeihin tulee, niin omistin viime vuonna ennen focusta Xsara HDi 2.0 AUT farkun. Auto oli mulla tasan puoli vuotta ja pystyin sillä ajamaan 2 viikkoa. Muuten oli pajalla. Onneksi en maksanut mitään korjauksia autoon, koska liikkeellä oli takuu. Voitte varmaan kuvitella, että oli viimeinen ranskalainen tässä perheessä.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Ekker
Viestit: 32
Liittynyt: To Syyskuu 23. 9:24:08 2004
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja Ekker » Ti Maaliskuu 31. 20:00:22 2009

jarkkoo kirjoitti:Lainataas vanhaa threadia, eli kiikarissa oli ~95tkm ajettu -07 Mondeo, 130 TDCi -pannulla (vanhaa koppaa), uskaltaako ryhtyä? Mitä moisessa on tekniikan osalta odotettavissa, huoletonta ajoa seuraavat 100tkm vai harmia ja rahanmenoa suuttimien jne muodossa?

Saatat sen 100tonnia päästä ilman onkelmia, jotkut vaikka 300...
suuttimethan ne menee ku alkaa käynti heikkenemää joutokäynnillä.

mut jos ajat sen maks 100000kilsaa sillä ni mikä ettei..

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo 2.0 TDCi, miten kestää?

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Maaliskuu 31. 20:08:56 2009

Sen verta tuli varotuksia tutulla konttorilla, että jätin sitten Mondeo-aikeet siihen, ja päädyin konsernin rakkineeseen kun sopivasti moinen löytyi.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Vastaa Viestiin