Hihnapyöristä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 9:21:54 2009

Kysytääs ammattilaisilta miten mun kannattas lähtee etenemään tästä.

Eli mulla on nyt tää V6 hihnapyörä josta on purettu se pienempi tupla pyörä pois.
Nyt pitäs saaha tohon liitettyä esim focuksessa käytetty tupla hihnapyörä joka on mallia moniura, ongelma vaan on noiden yhteen naittaminen ku tossa kuutosen pyörässä sisus on valua ja ulkokehä peltiä (sama focuksessa) ja niiden välissä joku värinänvaimennin kumi tai jotain.
Tuo kumi ei varmaan kestä jos hitsaamalla meinais ?

Haluaisin kumminkin säilyttää ton kiilaurapyörän mahdollisen ohjaustehostimen takia.

Oisko jollain heittää joku kikka miten lähtisin toteuttamaan :?

Nii ja jos joku vielä viittis opettaa jo unohtunutta matikkaa miten laskettiin hihnapyörien välitys, eli esim kampuran päässä 135mm pyörä ja toisessapäässä 100mm pyörä, paljonko pienempi pyörä ottaa kieroksia kun 135mm pyörä pyörii esim 1000rpm :D

Kiitos.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Huhtikuu 2. 10:25:43 2009

Kampuran pyörän halkaisija jaettuna toisella pyörällä, esim. 135mm/100mm=1,35, sillä sitten kerrot kampuranpyörän kierrosluvun. Menikö oikein? :lol:

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 18:43:14 2009

Jaha, et tolleen se meneekii :) eli tolleen laskettuna tarviisin kampuralle 150mm pyörän ja remmille 75mm pyörän ni sit pyöris remmi tuplat :)
Mut laskemisen jälkeen huomaa et toihan olis pitäny tietää ihan ilman laskemistakin :lol:

Vielä ku keksis miten peltipyörän sais helposti valupyörään kiinni ku hitsaaminen ei taida oikein onnistua.

Oiskohan jollain valmiina tuota kutosen pyörää kokonaan peltisenä ilman tota kumia...

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja matsu » To Huhtikuu 2. 18:53:07 2009

Onnistuisko sorvata kokonaan uus hihnapyörä?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 18:57:34 2009

Varmaan onnistuu kuhan löytäs jonku sorvarin joka homman osaa, mut noita moniura pyöriä pitäs löytyä tuttavapiiristä sen verran reippaasti et olis halvempi ainakin tehdä ite.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 19:01:26 2009

Lisätääs tähän vielä et onkos joku purkanu tota alkuperästä pyörää ?
Miten sen valua olevan keskiön sais ehjänä pois ulkokehästä ?

Lämpöjä niin paljon et kumi palaa välistä vai ?

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Huhtikuu 2. 19:25:17 2009

Tuleeko se kiinni noilla neljällä pultilla? Rotipalaa väliin, moniurapyörään sama jako ja siitä läpi kiinni samaan limppuun..?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 19:41:44 2009

jeddah kirjoitti:Tuleeko se kiinni noilla neljällä pultilla? Rotipalaa väliin, moniurapyörään sama jako ja siitä läpi kiinni samaan limppuun..?
Noi neljä reikää on ulomman tuplapyörän kiinitystä varten et kaipa se kiinitys on tehtävä samalla tavalla ku se on ollutkin, perkele ku olis oma sorvi ni ei tarviis lähtee semmosen omistavaa metsästämään :x

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Arska » To Huhtikuu 2. 21:49:21 2009

Eikös boa tai bob pyöristä saisi helpolla, kun on valmiiksi moniuralla?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 21:57:18 2009

Arska kirjoitti:Eikös boa tai bob pyöristä saisi helpolla, kun on valmiiksi moniuralla?
No perkeles, eipäs tullu mieleen koko juttu :lol:
Istuskohan se suoraan tuon 2.8 kampuraan ?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Arska » To Huhtikuu 2. 22:21:12 2009

2.8 ja 2.9 hihnapyörät käy päittäin näissä 12v malleissa. Jonkinlainen toivo siis elää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 3. 9:12:52 2009

Oiskos jollain tollasta boa/bob pyörää et vois mitata reijän halkasian/syvyyden ja stefapuolen halkasian.

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tane » Pe Huhtikuu 3. 9:20:26 2009

mulle tulee bob:in apulaitteet 2.4 litraiseen 12 tappiseen, laturin/tehostimen rauta sopii suoraan, samaten vesipumpun hihnapyörä.

Kampiakselin hihnapyörä menee liian syvälle ja sinne pitää sorvata 7 millin "prikka" vanhasta hihnapyörästä. Kannattaa ottaa prikan sisäkehältä vaikka kymppi pois kun voi olla muuten hieman haastava saada sitä jälkeenpäin pois. Tuo ero johtuu siitä että BOA:ssa ja BOB:issa on kaksirivinen jako ja 12-tappisessa yksirivinen.

Tuossa pari kuvaa aiheesta

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... IM1695.jpg

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... IM1694.jpg

Mulla on tuosta kampiakselin pyörästä sorvattu se ilmastoinnin hihnapyörä turhana pois

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 3. 9:33:29 2009

Jahas jahas, mulla tulee laturi toisellepuolelle ja tehostin myös (sit joskus ku jaksan sen kanssa taistella)
Lisäks tarviis tuplana ton hihnapyörän ku aatelin et ahtimelle toinen ja apulaitteille toinen :?
Mut ilmeisesti tää boa/bob pyörä on nyt toistaseks paras vaihtoehto, pitää vaan saada toinen pyörä tohon päälle.

Kehtaatko tane mitata ton hihnapyörän halkasian ?

edit: luimpas taas kieroon, eli tossa cossu pyörässä on toinenkin moniura pyörä ?

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tane » Pe Huhtikuu 3. 9:49:08 2009

joo, BOA:ssa ja BOB:issa on alunperin sisempänä 6-urainen (vesipumppu, laturi ja tehostin) ja ulompana 4-urainen (ilmastointi). Tuo 4-urainen ei taida riittää ahtimelle niin siitä ei kyllä ole apuja.

eikä taida onnistua yhdistelmä laturi ja tehostin kuskin puolella tuolla sisemmällä 6-uraisella, vesipumpun alavesiletkun lähtö on tiellä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 3. 10:29:54 2009

tane kirjoitti:joo, BOA:ssa ja BOB:issa on alunperin sisempänä 6-urainen (vesipumppu, laturi ja tehostin) ja ulompana 4-urainen (ilmastointi). Tuo 4-urainen ei taida riittää ahtimelle niin siitä ei kyllä ole apuja.

eikä taida onnistua yhdistelmä laturi ja tehostin kuskin puolella tuolla sisemmällä 6-uraisella, vesipumpun alavesiletkun lähtö on tiellä.
Mites sillä sisemmällä 6 urasella on tilaa nousta vänkärinpuolelle ylös ? noitten sun kuvien perusteellä kyl näyttää et tilaa on.
Toi 4 uranen riitää varmaan vesipumpulle ja laturille.

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tane » Pe Huhtikuu 3. 11:14:47 2009

ensimmäisenä tulee vastaan vesipumpun hihnapyörä. Minkälainen ahdin on suunnitteilla?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 3. 11:26:28 2009

Eaton m90

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tane » Pe Huhtikuu 3. 11:51:09 2009

voi olla ettei riitä 6-urainen eatonille, nippa nappa riittää 8-urainen ja jos yrittää vähänkin enemmän ottaa painetta niin luistaa. Se kuitenkin ottaa yli neljäkymmentä hevosvoimaa maksimikierroksilla ja -paineilla...

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 3. 13:31:59 2009

6 uranen siinä on alunperinkin et luulis sen sen verran pitävän, tietty jos sai ahtimen päähän mahdollisimman ison pyörän ni pitoo olis enemmän mut sit pitäs jo kampuralle saaha tosi iso pyörä :?
Testataan ja kokeillaan miten luistaa.

edit: jos tässä kumminkin joutuu vaikka 8 urasta pyörää rakentelemaan ni onkos jollain tiedossa mistä vehkeestä mahdollisesti löytys ?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 3. 13:42:17 2009

No sitten varmaan kannattaa jo teetättää jossain cnc koneella mittojen mukaan oma?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 3. 13:45:37 2009

Xrissanen tossa soitteli ja ilmotti et cossun pyörä on noin 150mm eli se oli kokonsa puolesta hyvä.
Sultzi kirjoitti:No sitten varmaan kannattaa jo teetättää jossain cnc koneella mittojen mukaan oma?
Tääläpäin vaan tuntuu olevan tuo teetätys homma pieni ongelma jos ei tunne oikeita ihmisiä =vitun kallista ja alanmiehet ei oikein ottaudu hommaan :x

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 3. 15:47:55 2009

Kysäse herjalla esim. tommi's billetiltä paljonko kustantais?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Huhtikuu 5. 11:40:32 2009

henu kirjoitti:Xrissanen tossa soitteli ja ilmotti et cossun pyörä on noin 150mm eli se oli kokonsa puolesta hyvä.
Sultzi kirjoitti:No sitten varmaan kannattaa jo teetättää jossain cnc koneella mittojen mukaan oma?
Tääläpäin vaan tuntuu olevan tuo teetätys homma pieni ongelma jos ei tunne oikeita ihmisiä =vitun kallista ja alanmiehet ei oikein ottaudu hommaan :x
Kysyppä tältä hepulta, toki sil on paljo projektia menos ku se tekee mullekki just kaikenlaista, mut tekee laatu osia ja kirjotteli tääl klubillakin joskus nimim. Kersa...
On kyl hinta-/laatusuhde kunnossa ja tekee alumiinista tai teräksestä.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=771390
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 22. 14:50:10 2009

tane kirjoitti:Kampiakselin hihnapyörä menee liian syvälle ja sinne pitää sorvata 7 millin "prikka" vanhasta hihnapyörästä. Kannattaa ottaa prikan sisäkehältä vaikka kymppi pois kun voi olla muuten hieman haastava saada sitä jälkeenpäin pois. Tuo ero johtuu siitä että BOA:ssa ja BOB:issa on kaksirivinen jako ja 12-tappisessa yksirivinen.
Ei taida toi 2.8 tarvita tuota 7mm prikkaa väliin ku siinähän on ratas jakopää ja se taitaa olla paksumpi ku toi 2.4:n jakopää ?
Jotenkii noin mittailin tossa päivällä, paikallaan en vielä kerenny käyttää.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 22. 15:49:46 2009

Jäi niin paljon mietityttämään toi edellinen sanomani et piti ihan ajaa tallille mittailemaan.

Eli minun mittausten mukaan stefan huuli tulee juuri kuvassa näkyvien punaisten nuolien kohdalle
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1240404163

Tuo kohta on noin 1mm paksumpi ku toi ylempi osa, eli jos tuon ajas sorvissa samalle tasolle ku ylempi osa on ni sit ei pitäs olla mitään ongelmia, toi hammastuskaan ei tuntus yltävän jakopään koppaan.

tane
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tane » Ke Huhtikuu 22. 15:50:47 2009

aivan, unohtui mainita että nuo mun kokemukset on yksinomaan ketjujakopäisistä 2.4/2.9 koneista

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 24. 8:18:30 2009

Mulla olis tossa yks 2.9 12v laturi, onko latureissa yleisesti saman paksunen akseli ?
Eli käykö esim, 2.9 24v laturin hihnapyörä siihen suoraan vai miten on ?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 24. 11:22:04 2009

henu kirjoitti:Mulla olis tossa yks 2.9 12v laturi, onko latureissa yleisesti saman paksunen akseli ?
Eli käykö esim, 2.9 24v laturin hihnapyörä siihen suoraan vai miten on ?
Hihnapyörä on ainut eriävä osa noissa kahdessa mainitsemassasi kutos-koneiden latureissa. Mullakin oli BOA Caprissa hetken 2.8i koneen laadeni, vain hihnapyörän vaihdoin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 24. 18:09:54 2009

MouTine kirjoitti:Hihnapyörä on ainut eriävä osa noissa kahdessa mainitsemassasi kutos-koneiden latureissa. Mullakin oli BOA Caprissa hetken 2.8i koneen laadeni, vain hihnapyörän vaihdoin.
Jeps, eli maanantaina sovittamaan laturia.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 24. 19:23:24 2009

Ilmeisesti Cossun 90A laturi on sit kans käypänen?
Sitähän löytyy myös 2 eri hihnapyörällä.
Mul oli ihan sama laturi 2.4 Scorpiossa, ku Cossu Sierrassa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 24. 19:35:04 2009

tumppe kirjoitti:Ilmeisesti Cossun 90A laturi on sit kans käypänen?
Se vissiin on Suoraan käypänen mut mun tapauksessa ei, koska tulee "väärälle" puolelle ja jonkunverran eteenpäin vakioon verrattuna.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 24. 20:35:11 2009

henu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Ilmeisesti Cossun 90A laturi on sit kans käypänen?
Se vissiin on Suoraan käypänen mut mun tapauksessa ei, koska tulee "väärälle" puolelle ja jonkunverran eteenpäin vakioon verrattuna.
Mulla ois yks 90A "Cossun" laturi, mut siin on ne kiinnitys korvat jotenkin erilailla, joka mahdollisesti auttais toiselle puolelle asennettaessa, jos kiinnostaa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Huhtikuu 27. 11:18:11 2009

Tos kokeilin, niin ei kyllä toimi tolla dohcin vesipumpun pyörällä tuo 2.8. Ainakin laturiin verrattuna se on 20mm ulompana :lol: Alasiivasta en tiedä, kun kukaan ei ole vielä tarjonnut boa/bob alapyörää. Sen kun saisi, tietäisi onko edes laturi sielläpäin, nyt vain joku kutosen iso laturi ja laitoin siihen kokeiluks dohc sierran moniurasiivan.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 30. 11:09:15 2009

Jos Sulzi helpottaa ni otin pari karkeeta mittaa.

Tosta kohtaa lohkosta mitta on noin 140-142mm http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1241078562

Ja tää on jakopään kopan ylimmistä pultinreijistä, noin 92mm http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1241078563

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Toukokuu 1. 12:37:19 2009

Joo, hieman. Mutta itselle ei varmaankaan tule käyttöön tuo ulompi ollenkaan, joten se varmaan poistetaan. Joten saatko punaisella merkityt kohdat mitattua vielä? http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 000208.jpg

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Toukokuu 1. 14:56:57 2009

Eiköhän tuo onnistu, mut saataa mennä ens viikolle... Tää vappu on aika rankkaa-aikaa :)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Toukokuu 4. 10:42:45 2009

Jos ajatellaan et sorvataan tuo ulompi 4 uranen pyörä pois ni sit mitta on 123mm.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Toukokuu 6. 19:20:58 2009

Pystyskö joku mittaamaan nopeesti kuvassa näkyvien punasien viivojen välisen mitan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1241626691

Tai vaihtoehtosesti jos sattuu olemaan alkuperänen tuplauranen kiilahihnapyörä ni siitä keskireijän halkasian.

Kiitos.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 6. 20:30:49 2009

Mulla on yks tollanen pumppu ja sitten yks sellanen pumppu missä ei ole tuota ylimääräistä olaketta, siihen sopi suoraan dohcilaisen moniurapyörä. Voin huomenna mitata jollet ole mittaa saanut.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Toukokuu 6. 20:39:40 2009

Joo no huomenna kerkeen itekin sen mitata mut sen takia vaan nyt olis ollu parempi et olisin kaverille voinu antaa mitat et osais vähän sorvissa muokata yhtä hihnapyörää jo heti aamusta.

Mut ei maailma kaadu jos nyt en tänään saa mittoja, se vaan vähän hidastuu :)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 13. 23:25:13 2009

Mitenkäs tuo ohjaustehostimen kierrokset verrattuna koneeseen pitäis olla, kannattaako vaan laittaa samalla suhteella kuin on ollut dohcilaisessa? Siinä pyörii tehostin n. 9% hitaammin kuin kampiakseli. Ja eikö luulis 9mm levee kiilahihna pitävän pelkän tehostajan? Toinen kiilahihna kiertäis sitten vesipumpun ja laturin. Kun ei noita boa/bob alasiivoja löydy mistään tähän hätään taas, niin tuollai saisin toteutettua nuo.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Toukokuu 13. 23:43:05 2009

Tuskin on niin tarkka tuo tehostin, laita samalla valityksellä millä on ollukii ni sillonhan se pelaa hyvin.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 14. 0:03:57 2009

Sitten tarvii jostain saada tehtyä hihnapyörä yhdelle kiilahihnalle..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 27. 15:17:05 2009

Pitääköhän yks 9mm kiilahihna 90A laturin ja vesipumpun ja sitten toinen 9mm kiilahihna tehostimen pumpun? Hommasin 2wd cossun tehostimen pyörän, siinä on n. 13mm kiilahihnalle ura. Ongelma se ettei tuo kutosen 3urainen alasiiva sovi paikoillensa, kaks siivasena menis. Sen toisen uran ehkä vois saada suurennettua sorvissa 13mm :roll: Jos vaan yks 9mm pitäis sen 90A laturin, tuntuu siltä ettei taida pitää kylläkään. Ideoita?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 27. 22:24:48 2009

9 mm hihnasta en ole koskaan kuullutkaan, mutta 10 mm hihnalla pyöritetään ainakin 65A laturia ja siitähän se riippuu paljonko sitä laturia joudut kuormittamaan. 10mm remmi pyörittää myös ohjaustehostinta monessakin vehkeessä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Toukokuu 27. 23:11:34 2009

Luulis hihnan pitävän, eihän sulla siihen kumminkaan tule mitään turhia hilavitkuttimia (vahvistimia näyttöjä yms hifejä )
Vai tuleeko ?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 28. 0:19:55 2009

Ei tule joo, mutta bensapumppu on melkonen virtasyöppö, se tulee haukkaamaan paljon virtaa kun pyörii täydellä teholla. Sierrassa oli muistaakseni sillon 75a laturi ja se tuntu vähän luistavan käynnistyksen jälkeen kun laturi latas täyttä. Siinä oli just kapein hihna, eli vissiin 10mm sitten.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Toukokuu 28. 7:51:40 2009

Mites sulla nyt tulee noi hihnapyörät ?
Löytykö se boa/bob pyörä ? Mietin vaan et jos löyty ni eikös se olis fiksuin vetää sillä 6 urasella moniuralla, vesipumppu, tehostin ja laturi.

Mulla olis muute ton 2.8 alkuperäset tupla kiilahinapyörät kampuraan ja vesipumppuun jos on tarvetta.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 28. 10:29:29 2009

Ei löytynyt ei, pakko laittaa kiiloilla että pääsee projektissa eteenpäin! Jää muuten seisomaan kokonaan! Englannin maaltakin kokeilin, ei löytynyt. Vesipumpun pyörä kiinnostais, ei sulla olis laturiin sellasta myös?

Vastaa Viestiin