Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Pe Huhtikuu 24. 18:28:32 2009
Joo eli en vastaavaa löytäny haulla. Kipinä hukassa totaalisesti. Vaihdettu 2.0 DOHC kaasarista ruisku dokkiin. Mistähän alottas....osia vaihdettu:
Sytkäboksi(useita),kampiakselin asento homma,puola(useita koitettu), kolmea eri ruiskun boksia koitettu.
Ruiskun rele napsuu kun virrat laittaa päälle ja pois,samaten ruiskun suuttimet toimii. Ja puolalle tulee virrat päällä oikea jännite,samoin sytkäboksille. Koitin suoraan puolan johtoon tulppaa mutta ei mitään. Ja suoraan koitin virrat vetää akulta puolalle. Että jos jollain on tietoa vastaavasta tapauksesta niin saa kertoa

Itellä on keinot loppuneet jo...varmaan muutakin oon koittanu mitä tos nyt oli,jos vaan muistas.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Pe Huhtikuu 24. 21:29:25 2009
Pyöriikö bensapumppu kun starttailee konetta?
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 25. 3:47:14 2009
onko boksin maadotukset varmaan kiinni kaikki? alun perin lähellä tulipeltiä konehuoneen puolella pitäs olla johtonipussa haara joka on tarkoitus maadoittaa, joka aika usein tekniikan vaihdoissa jää maadoittamatta eikä toimi.
Jäsen #606
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » La Huhtikuu 25. 10:45:45 2009
Juu,noi on katottu....vikakoodit pysty lukemaan,eli boksin virrat ja maat on ok. Samoin näyttäs olevan kaikki muukin,mutta se kipinä on vaan jossain
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 25. 11:02:41 2009
Olisko sitten _sytkä_ boksin maadotus irti jostain, ruskee johto. mittaa koria vasten.
kaikki maadotukset vaan tulee ekana mieleen kun ne on helppo jättää vahingossa irti, eikä sytytyssignaalin mittaaminen oikein meinaa helposti onnistua yleismittarilla, kun harvalla on mitään skooppia käytettävissä...
Jäsen #606
-
TeRoK
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja TeRoK » Su Huhtikuu 26. 12:17:02 2009
Sen puolan ensiöpuolen miinuksenhan pitäisi katkoa. Varmaan jollain lamppuvirityksellä pystyy vähän kattomaan, että se ainakin katkoo eikä ole kokoajan maissa tai kokoajan poikki.
Eli 12V lamppu vaikka akun plussan ja puolan miinuksen väliin ja sen pitäisi startatessa vilkkua.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Su Huhtikuu 26. 12:29:02 2009
Juu,pitää noi vielä testata.
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Su Huhtikuu 26. 22:44:23 2009
Elikkäs,mittausten mukaan ruiskun boksi ei tunnistais sytkäboksia :O Pitääpä vielä tarkistella kampiakselin tunnistimen liitännät.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Su Huhtikuu 26. 23:18:43 2009
infinity kirjoitti:Elikkäs,mittausten mukaan ruiskun boksi ei tunnistais sytkäboksia :O Pitääpä vielä tarkistella kampiakselin tunnistimen liitännät.
Juuri tuon takia kysyin pyöriikö pumppu startatessa. Jos boksi ei saa moottorin pyörintätietoa vr-anturilta, niin vehje on ihan mykkä startatessa. Jos pumppu pyörii ja sammuu hetken päästä kun ei lähdekään käyntiin, niin vika on muualla kuin anturissa tai boksissa.
Sille sytkäboksille menee ruiskuboksilta yksi sinipunainen triggerijohdin, lisäksi musta +12v, ruskea maa ja vihreä menee puolan miinuksen lisäksi auton johtosarjaan.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 27. 0:02:04 2009
Kyllä sen on pakko saada pyörintätieto jos kerran suuttimet aukee... Tietysti tässä on voitu hämääntyä kun ne suuttimet rapsahtaa aina kun virran pistää päälle.
Jäsen #606
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Ma Huhtikuu 27. 23:56:15 2009
On se mystistä,bensa ei haise mut kyl se pumppu normaalisti surahtaa kun virrat laittaa päälle. Eipä tässä auta kun vetää uusia piuhoja...Ja voiko muuten laittaa sen kampiakselin tunnistimen johtoja väärinpäin ? Kun eikös se ole induktiivinen,eli sama kumminpäin ne olis.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Huhtikuu 28. 8:49:25 2009
infinity kirjoitti:On se mystistä,bensa ei haise mut kyl se pumppu normaalisti surahtaa kun virrat laittaa päälle. Eipä tässä auta kun vetää uusia piuhoja...Ja voiko muuten laittaa sen kampiakselin tunnistimen johtoja väärinpäin ? Kun eikös se ole induktiivinen,eli sama kumminpäin ne olis.
Niin tietysti pumppu surahtaa kun virrat laittaa päälle, muttei ilmeisesti surise startilla konetta pyörittäessä? Eli toisin sanoen se triggeröinti puuttuu... Ja ei ole sama kummin päin ne anturin johdot ovat, sillä sen signaalin vaihe kääntyy nurinpäin ja puuttuvan hampaan kohdalla tunnistus menee aivan metsään. Tosin jos käytät orkkis modaamatonta johtosarjaa, niin ei sitä saa kytkettyä anturiin kuin oikein päin.
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Ti Huhtikuu 28. 10:29:33 2009
infinity kirjoitti:Ja voiko muuten laittaa sen kampiakselin tunnistimen johtoja väärinpäin ? Kun eikös se ole induktiivinen,eli sama kumminpäin ne olis.
Megasquirt piireissä ainakin väittävät, että napaisuudella on väliä näillä Fordin EDISen kanssa käyttämillä VR-antureilla.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Ti Huhtikuu 28. 15:21:50 2009
Kipinä löytyi,juurikin noitten johtojen järjestyksellä oli väliä. Mutta nyt bensapumppu ei pumppaa kokoajan,lähtee käyntiin kun virrat pistää päälle mutta sammuu sitten.
-
CosworthPower
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja CosworthPower » Ti Huhtikuu 28. 18:24:53 2009
Bensapumpun kuuluu sammua n.1-2sek päästä kun laittanut virrat.
Eli "surisee" n.2sek kun laittaa virrat ja sammuu sitten. Näin kun tekee niin silloin se toimii...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...

#1349
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Ti Huhtikuu 28. 20:17:43 2009
Toimi,juu. Mutta katkasee bensansyötön jostain syystä,vedin virtalukon pohjasta virrat pumpun johtoon,niin toimii. Mietin vaan että onko releillä eroja,kaasari dokissa ja ruiskussa...?
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 29. 13:53:12 2009
Kyllä niillä on ainakin semmonen ero, että kaasarikoneen rele ottaa herätteen puolalta ja ruiskun pumpun relettä ohjaa moottorinohjainlaite. Kaasarikoneen pumppurele vaatii jatkuvan pulssin, että se pitää pumpun käynnissä, mutta ruiskun relettä ohjataan jatkuvalla maa-ohjauksella suoraan moottorinohjainlaitteelta. Hassua jos toimii kaasarin releellä noinkin paljon, jos sulla siellä sellanen on ruiskun releen paikalla

Jäsen #606
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Ke Huhtikuu 29. 21:12:21 2009
Juu,sen pari sekuntia toimi sil kaasarin releellä

Pitää hakee se alkuperäinen rele ja vääntää se toimintaan. Nyt auto toimii muuten,mutta saa ilmaa liikaa jotenkin...ja kaasua kun painaa niin pätkäsee ja räkii,pitää tutkia viel suuttimet yms liitokset.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 29. 22:39:38 2009
Onhan siellä ruiskun bensapumppu myös?
Jäsen #606
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » To Huhtikuu 30. 22:04:32 2009
Kyl,v6 sierrasta on pumppu. Imusarjasta kun tukkii sen letkunpaikan mikä menee tyhjäkäyntimoottorille,niin pysyy jotenkin käynnissä. Ja alkuperäisellä letkulla tyhjäkäynti jossain 3k :d
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Toukokuu 2. 21:51:03 2009
Ja letkut on oikein päin jakotukissa? eli bensapumpulta tuleva menee vaihdelaatikon puoleiseen päähän ja paineensäätimestä lähtee paluu.
Jäsen #606
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Ma Toukokuu 4. 18:11:07 2009
viat löytyneet ja kaikki ok,joku täältä myi mulle rikkinäisen tyhjäkäyntimoottorin....
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja tikkuri » Ma Toukokuu 4. 22:53:09 2009
infinity kirjoitti:Kyl,v6 sierrasta on pumppu. Imusarjasta kun tukkii sen letkunpaikan mikä menee tyhjäkäyntimoottorille,niin pysyy jotenkin käynnissä. Ja alkuperäisellä letkulla tyhjäkäynti jossain 3k :d
itselläni oli kanssa muistaakseni tukittu edellisen omistajan toimesta?
ja siitä vierestä lähti muistaakeni paineensäätimelle letku..
noh jokosse pellaa?
-
infinity
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Viesti
Kirjoittaja infinity » Ti Toukokuu 5. 11:35:57 2009
Kyl
