DOHC kipinä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Pe Huhtikuu 24. 18:28:32 2009

Joo eli en vastaavaa löytäny haulla. Kipinä hukassa totaalisesti. Vaihdettu 2.0 DOHC kaasarista ruisku dokkiin. Mistähän alottas....osia vaihdettu:

Sytkäboksi(useita),kampiakselin asento homma,puola(useita koitettu), kolmea eri ruiskun boksia koitettu.

Ruiskun rele napsuu kun virrat laittaa päälle ja pois,samaten ruiskun suuttimet toimii. Ja puolalle tulee virrat päällä oikea jännite,samoin sytkäboksille. Koitin suoraan puolan johtoon tulppaa mutta ei mitään. Ja suoraan koitin virrat vetää akulta puolalle. Että jos jollain on tietoa vastaavasta tapauksesta niin saa kertoa :D Itellä on keinot loppuneet jo...varmaan muutakin oon koittanu mitä tos nyt oli,jos vaan muistas.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Huhtikuu 24. 21:29:25 2009

Pyöriikö bensapumppu kun starttailee konetta?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 25. 3:47:14 2009

onko boksin maadotukset varmaan kiinni kaikki? alun perin lähellä tulipeltiä konehuoneen puolella pitäs olla johtonipussa haara joka on tarkoitus maadoittaa, joka aika usein tekniikan vaihdoissa jää maadoittamatta eikä toimi.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » La Huhtikuu 25. 10:45:45 2009

Juu,noi on katottu....vikakoodit pysty lukemaan,eli boksin virrat ja maat on ok. Samoin näyttäs olevan kaikki muukin,mutta se kipinä on vaan jossain

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 25. 11:02:41 2009

Olisko sitten _sytkä_ boksin maadotus irti jostain, ruskee johto. mittaa koria vasten.
kaikki maadotukset vaan tulee ekana mieleen kun ne on helppo jättää vahingossa irti, eikä sytytyssignaalin mittaaminen oikein meinaa helposti onnistua yleismittarilla, kun harvalla on mitään skooppia käytettävissä...
Jäsen #606

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Huhtikuu 26. 12:17:02 2009

Sen puolan ensiöpuolen miinuksenhan pitäisi katkoa. Varmaan jollain lamppuvirityksellä pystyy vähän kattomaan, että se ainakin katkoo eikä ole kokoajan maissa tai kokoajan poikki.
Eli 12V lamppu vaikka akun plussan ja puolan miinuksen väliin ja sen pitäisi startatessa vilkkua.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Su Huhtikuu 26. 12:29:02 2009

Juu,pitää noi vielä testata.

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Su Huhtikuu 26. 22:44:23 2009

Elikkäs,mittausten mukaan ruiskun boksi ei tunnistais sytkäboksia :O Pitääpä vielä tarkistella kampiakselin tunnistimen liitännät.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Huhtikuu 26. 23:18:43 2009

infinity kirjoitti:Elikkäs,mittausten mukaan ruiskun boksi ei tunnistais sytkäboksia :O Pitääpä vielä tarkistella kampiakselin tunnistimen liitännät.
Juuri tuon takia kysyin pyöriikö pumppu startatessa. Jos boksi ei saa moottorin pyörintätietoa vr-anturilta, niin vehje on ihan mykkä startatessa. Jos pumppu pyörii ja sammuu hetken päästä kun ei lähdekään käyntiin, niin vika on muualla kuin anturissa tai boksissa.

Sille sytkäboksille menee ruiskuboksilta yksi sinipunainen triggerijohdin, lisäksi musta +12v, ruskea maa ja vihreä menee puolan miinuksen lisäksi auton johtosarjaan.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 27. 0:02:04 2009

Kyllä sen on pakko saada pyörintätieto jos kerran suuttimet aukee... Tietysti tässä on voitu hämääntyä kun ne suuttimet rapsahtaa aina kun virran pistää päälle.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Ma Huhtikuu 27. 23:56:15 2009

On se mystistä,bensa ei haise mut kyl se pumppu normaalisti surahtaa kun virrat laittaa päälle. Eipä tässä auta kun vetää uusia piuhoja...Ja voiko muuten laittaa sen kampiakselin tunnistimen johtoja väärinpäin ? Kun eikös se ole induktiivinen,eli sama kumminpäin ne olis.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Huhtikuu 28. 8:49:25 2009

infinity kirjoitti:On se mystistä,bensa ei haise mut kyl se pumppu normaalisti surahtaa kun virrat laittaa päälle. Eipä tässä auta kun vetää uusia piuhoja...Ja voiko muuten laittaa sen kampiakselin tunnistimen johtoja väärinpäin ? Kun eikös se ole induktiivinen,eli sama kumminpäin ne olis.
Niin tietysti pumppu surahtaa kun virrat laittaa päälle, muttei ilmeisesti surise startilla konetta pyörittäessä? Eli toisin sanoen se triggeröinti puuttuu... Ja ei ole sama kummin päin ne anturin johdot ovat, sillä sen signaalin vaihe kääntyy nurinpäin ja puuttuvan hampaan kohdalla tunnistus menee aivan metsään. Tosin jos käytät orkkis modaamatonta johtosarjaa, niin ei sitä saa kytkettyä anturiin kuin oikein päin.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Huhtikuu 28. 10:29:33 2009

infinity kirjoitti:Ja voiko muuten laittaa sen kampiakselin tunnistimen johtoja väärinpäin ? Kun eikös se ole induktiivinen,eli sama kumminpäin ne olis.
Megasquirt piireissä ainakin väittävät, että napaisuudella on väliä näillä Fordin EDISen kanssa käyttämillä VR-antureilla.
Escort Mk4 "RS2300i"

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Ti Huhtikuu 28. 15:21:50 2009

Kipinä löytyi,juurikin noitten johtojen järjestyksellä oli väliä. Mutta nyt bensapumppu ei pumppaa kokoajan,lähtee käyntiin kun virrat pistää päälle mutta sammuu sitten.

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Huhtikuu 28. 18:24:53 2009

Bensapumpun kuuluu sammua n.1-2sek päästä kun laittanut virrat.
Eli "surisee" n.2sek kun laittaa virrat ja sammuu sitten. Näin kun tekee niin silloin se toimii...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Ti Huhtikuu 28. 20:17:43 2009

Toimi,juu. Mutta katkasee bensansyötön jostain syystä,vedin virtalukon pohjasta virrat pumpun johtoon,niin toimii. Mietin vaan että onko releillä eroja,kaasari dokissa ja ruiskussa...?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 29. 13:53:12 2009

Kyllä niillä on ainakin semmonen ero, että kaasarikoneen rele ottaa herätteen puolalta ja ruiskun pumpun relettä ohjaa moottorinohjainlaite. Kaasarikoneen pumppurele vaatii jatkuvan pulssin, että se pitää pumpun käynnissä, mutta ruiskun relettä ohjataan jatkuvalla maa-ohjauksella suoraan moottorinohjainlaitteelta. Hassua jos toimii kaasarin releellä noinkin paljon, jos sulla siellä sellanen on ruiskun releen paikalla :)
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Ke Huhtikuu 29. 21:12:21 2009

Juu,sen pari sekuntia toimi sil kaasarin releellä :D Pitää hakee se alkuperäinen rele ja vääntää se toimintaan. Nyt auto toimii muuten,mutta saa ilmaa liikaa jotenkin...ja kaasua kun painaa niin pätkäsee ja räkii,pitää tutkia viel suuttimet yms liitokset.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 29. 22:39:38 2009

Onhan siellä ruiskun bensapumppu myös?
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » To Huhtikuu 30. 22:04:32 2009

Kyl,v6 sierrasta on pumppu. Imusarjasta kun tukkii sen letkunpaikan mikä menee tyhjäkäyntimoottorille,niin pysyy jotenkin käynnissä. Ja alkuperäisellä letkulla tyhjäkäynti jossain 3k :d

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja olafu » La Toukokuu 2. 21:51:03 2009

Ja letkut on oikein päin jakotukissa? eli bensapumpulta tuleva menee vaihdelaatikon puoleiseen päähän ja paineensäätimestä lähtee paluu.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Ma Toukokuu 4. 18:11:07 2009

viat löytyneet ja kaikki ok,joku täältä myi mulle rikkinäisen tyhjäkäyntimoottorin....

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ma Toukokuu 4. 22:53:09 2009

infinity kirjoitti:Kyl,v6 sierrasta on pumppu. Imusarjasta kun tukkii sen letkunpaikan mikä menee tyhjäkäyntimoottorille,niin pysyy jotenkin käynnissä. Ja alkuperäisellä letkulla tyhjäkäynti jossain 3k :d
itselläni oli kanssa muistaakseni tukittu edellisen omistajan toimesta?
ja siitä vierestä lähti muistaakeni paineensäätimelle letku..
noh jokosse pellaa?
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: DOHC kipinä

Viesti Kirjoittaja infinity » Ti Toukokuu 5. 11:35:57 2009

Kyl :)

Vastaa Viestiin