CVH:n starttimoottori
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
CVH:n starttimoottori
1.6 CVH:n starttimoottori on hieman tahmea pyörittämään kuumaa konetta (startti tulee melko kuumaksi, autossa lisäksi muovinen pohjalevy). Kylmänä pärähtää hyvin käyntiin. Eilen kun kävin moottoritieajon jälkeen ABC:lla heittämässä vettä ja palasin autolle niin startti jumitti täysin kahdella ekalla starttauksella, kolmannella sitten lähti käymään.
Onkos se vaihtolaitteen paikka vai voiko startille tehdä jotain. Onhan sillä jo ikää auto -91 ja kilsoja noin 142000.
Onkos se vaihtolaitteen paikka vai voiko startille tehdä jotain. Onhan sillä jo ikää auto -91 ja kilsoja noin 142000.
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: CVH:n starttimoottori
Vähän samallain käyttäytyi kun oli herätäpiuhan liitin vetelemässä viimisiään... Eka pyörähdys välillä todella vaivalloista(usein viel lämpimänä) ja sit rupes temppuilee enemmän. Pari kertaa tarvi ottaa käteen ennenkun tajusin rykästä piuhasta kunnol.
Vaihtolaite on kuitenkin aina hyvä sijotus. Voi sen itse purkaa ja putsata, jos jotain löytäis.
Kesäsin en kyl sitä muovilevyä pidä paikalla(tulee niin paljon siel alla pyörittyä). Onkos se muuten ihan perusvaruste? tarvis niitä kiinniketappei hommata jostain lisää.
Vaihtolaite on kuitenkin aina hyvä sijotus. Voi sen itse purkaa ja putsata, jos jotain löytäis.
Kesäsin en kyl sitä muovilevyä pidä paikalla(tulee niin paljon siel alla pyörittyä). Onkos se muuten ihan perusvaruste? tarvis niitä kiinniketappei hommata jostain lisää.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH:n starttimoottori
Pohjalevy on XR2i:ssä perusvaruste, kiinnitystappeja saa ihan fordilta eivätkä maksa paljon. Soitin juuri autoaditaan ja vaihtostartti maksaa 90 euroa, ei paha. Luulisin että ei sähköistä ole kiinni kun tekee häröjään vain kuumana, kylmänä lähtee aina ekalla käymään hienosti. Toiminut tosiaan kuumana jonkin aikaa heikosti ja nyt tilanne pahentunut.
-
- Viestit: 575
- Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
- Paikkakunta: yloejaervi
Re: CVH:n starttimoottori
varaosamaailmassa oli vaihtotartti 75€
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH:n starttimoottori
KELMUPAA kirjoitti:varaosamaailmassa oli vaihtotartti 75€
Kiitos vinkistä, sain tutulta hiukan vielä tingittyä ja säästin 24 euroa

Viimeksi muokannut Ari, Ma Toukokuu 25. 21:36:34 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: CVH:n starttimoottori
Itse en henkilökohtaisesti vaihtaisi alkuperäistä boschia noihin alle satasen "tehdaskorjattuihin", koska niiden kanssa on ollut ongelmia. Noita on eri näköisiä ja kokoisia tullut töissä hyvällä menestyksellä korjattua useita kymmeniä, ellei jopa satoja. Viimeaikoina ne hommat on kieltämättä jääny vähemmälle, kun on noita halpoja vaihtolaitteita.
Sama koskee noita halpoja latureita, niihin tulee välillä aivan käsittämättömiä vikoja, esim. roottorin käämit katkeilee yms. harvinaista, paremman saa kun korjaa vanhan...
EDIT1:
Lähestulkoon kaikkiin startteihin (ja myös latureihin) saa melkein mitä vaan varaosia. Hiilet, helat ja bendixpyörä, jossain tapauksissa solenoidi. Muuta noille ei tarvi tehdä, hiilien vaihdon yhteydessä pitää kollektori hioa puhtaaksi, tai sorvata jos sitä ei muuten saa sileäksi. Harvinaisempia on sitten sellaset missä on ankkurin käämin päät murtunu kollektorista irti, niitäkin on tullut juoteltua takaisin _toistaiseksi_ hyvällä menestyksellä omiin ja tuttujen startteihin
Tietysti noissa uusissa on aina takuu, eli kuitit kannattaa säilyttää näissä erityisen tarkasti
EDIT2: Semmonen vielä että jos aikoo korjata itse, niin kannattaa tehdä se heti kun ongelmia ilmaantuu, koska kollektori palaa aika äkkiä pilalle jos vika johtuu loppuun kuluneista hiilistä (kolauttamalla herätettävät).
Sama koskee noita halpoja latureita, niihin tulee välillä aivan käsittämättömiä vikoja, esim. roottorin käämit katkeilee yms. harvinaista, paremman saa kun korjaa vanhan...
EDIT1:
Lähestulkoon kaikkiin startteihin (ja myös latureihin) saa melkein mitä vaan varaosia. Hiilet, helat ja bendixpyörä, jossain tapauksissa solenoidi. Muuta noille ei tarvi tehdä, hiilien vaihdon yhteydessä pitää kollektori hioa puhtaaksi, tai sorvata jos sitä ei muuten saa sileäksi. Harvinaisempia on sitten sellaset missä on ankkurin käämin päät murtunu kollektorista irti, niitäkin on tullut juoteltua takaisin _toistaiseksi_ hyvällä menestyksellä omiin ja tuttujen startteihin

Tietysti noissa uusissa on aina takuu, eli kuitit kannattaa säilyttää näissä erityisen tarkasti

EDIT2: Semmonen vielä että jos aikoo korjata itse, niin kannattaa tehdä se heti kun ongelmia ilmaantuu, koska kollektori palaa aika äkkiä pilalle jos vika johtuu loppuun kuluneista hiilistä (kolauttamalla herätettävät).
Viimeksi muokannut olafu, Ma Toukokuu 25. 19:27:01 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 575
- Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
- Paikkakunta: yloejaervi
Re: CVH:n starttimoottori
pitää kyl paikkansa et on huonoja joukossa, yhdestä laturista joutu juottaan kaikki juotokset uusiks ni alko pelaan normaalisti.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH:n starttimoottori
Olafu kun olet noiden kanssa pelannut niin osaatko yhtään sanoa mikä tota mun starttia vaivaisi noin ihan sitä avaamatta.
Kävin juuri autoa testaamassa kun ei ole sillä talven jälkeen juuri ajeltu. Lähti autohallista hyvin käyntiin, ajoin mooottoritielle kaasu pohjassa ajelua ja himaan parkkiin, sitten sammutin ja starttaus tosi nihkeetä ikääänkuin olisi akku tyhjä, sitten kolmannella pyörityksellä taas hienosti käyntiin. Sitten normi kaupunkiajelua ja kaupassa käyntiä ja lähti aina hyvin käyntiin.
Pitäiskö tohon vain kyhätä lämpösuoja ja katsoa miten pelaa...onhan se pakosarja aika liki starttia ei kuitenkaan peltisarja.
Eiköhän tollasen korjaus onnistu jos osiakin kerran saa mutta nyt on aika vähän kortilla. Tuli kyllä tosta olafun esimerkistä mieleen että ei mulla kestänyt motonetin vaihtolaturi toisessa fiestassa kuin vajaan pari vuotta.
Kävin juuri autoa testaamassa kun ei ole sillä talven jälkeen juuri ajeltu. Lähti autohallista hyvin käyntiin, ajoin mooottoritielle kaasu pohjassa ajelua ja himaan parkkiin, sitten sammutin ja starttaus tosi nihkeetä ikääänkuin olisi akku tyhjä, sitten kolmannella pyörityksellä taas hienosti käyntiin. Sitten normi kaupunkiajelua ja kaupassa käyntiä ja lähti aina hyvin käyntiin.
Pitäiskö tohon vain kyhätä lämpösuoja ja katsoa miten pelaa...onhan se pakosarja aika liki starttia ei kuitenkaan peltisarja.
Eiköhän tollasen korjaus onnistu jos osiakin kerran saa mutta nyt on aika vähän kortilla. Tuli kyllä tosta olafun esimerkistä mieleen että ei mulla kestänyt motonetin vaihtolaturi toisessa fiestassa kuin vajaan pari vuotta.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: CVH:n starttimoottori
Ari
Kuullostaa niiiiin tutulle. Mulla oli sama vaiva RST S1:ssä (lämpösuoja ratkaisi sen), ja mk5 CVH Escossa. Molemmat kylmänä käyntiin, kovan ajon jälkeen ei. Normi nurkka-ajelun jälkeen joko-tai.
Jälkimmäiseen vaihdoin 2-3 kertaa startin, sama laulu. Vaihdoin muutaman akunkin kai kiukuspäissäni, taas sama laulu. Vika oli akun ja startin välisessä piuhassa.
Lämpösuoja löytyy vakiona mk5 EFIstä. Ei maksane montaa euroa uutenakaan, ja lohkossa on sille luonnollisesti kierteet.
( vaihtolaitteista yksi sana: #%/&&¤%&#¤&%//%¤¤!"¤#¤%!!! )
Kuullostaa niiiiin tutulle. Mulla oli sama vaiva RST S1:ssä (lämpösuoja ratkaisi sen), ja mk5 CVH Escossa. Molemmat kylmänä käyntiin, kovan ajon jälkeen ei. Normi nurkka-ajelun jälkeen joko-tai.
Jälkimmäiseen vaihdoin 2-3 kertaa startin, sama laulu. Vaihdoin muutaman akunkin kai kiukuspäissäni, taas sama laulu. Vika oli akun ja startin välisessä piuhassa.
Lämpösuoja löytyy vakiona mk5 EFIstä. Ei maksane montaa euroa uutenakaan, ja lohkossa on sille luonnollisesti kierteet.
( vaihtolaitteista yksi sana: #%/&&¤%&#¤&%//%¤¤!"¤#¤%!!! )
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: CVH:n starttimoottori
Jep, omakohtaista kokemusta myös noista vaihtolaitteista, ovat ties missä umbakuangassa rakennettuja, ja ongelmia tulossa, varmasti! Eli orkkisvaraosilla kuntoon..
Mussessa muuten sama vika, kuumana nihkeä startattava, kylmänä pyörittää hienosti.
Mussessa muuten sama vika, kuumana nihkeä startattava, kylmänä pyörittää hienosti.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: CVH:n starttimoottori
Minkäs kokonen tää viritelmä on? mahdollista kuvaa?jjs kirjoitti: Lämpösuoja löytyy vakiona mk5 EFIstä. Ei maksane montaa euroa uutenakaan, ja lohkossa on sille luonnollisesti kierteet.
( vaihtolaitteista yksi sana: #%/&&¤%&#¤&%//%¤¤!"¤#¤%!!! )
burton tarjoaa THERMOTEC HEAT SHIELD STARTER MOTOR 7" x 22" maksaa jonkun 45e pintaan.
sama jenkki ebayssa joku 20e postit tietenkin noiden päälle
On varmasti tuo orkkismaailma ihan laadukasta, mutta kallista.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH:n starttimoottori
Ostakaa oikeesti vaikka käytetty Bosch tjsp. Taistelin jonkun kingkong laatutuotteen kanssa hintaa duunialennuksineen jotain 35e. (Pitipähän testata)
Kestihän se pari päivää...
EDIT: Ai nii, RST ainaki menee startteja ton kuumuuden takia...
Kestihän se pari päivää...

EDIT: Ai nii, RST ainaki menee startteja ton kuumuuden takia...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: CVH:n starttimoottori
Kyseessä oli ilmeisesti hienon näköinen, lasikuula/hiekkapuhallettu bosch-runkoon kiina-osilla rakennettu "vaihtolaite". Sinänsä kyllä kesti pirun pitkäänAri kirjoitti:...Tuli kyllä tosta olafun esimerkistä mieleen että ei mulla kestänyt motonetin vaihtolaturi toisessa fiestassa kuin vajaan pari vuotta.

Niinkun jjs jo kertoikin, niin aika useesti on ihan niinkin yksinkertanen vika, että se johto on rikki tai irti siitä solenoidin päästä. Toinen yleinen on se, että se liitos on hapettunut millä johto on liitetty siihen lenkkiliittimeen joka tulee siihen solenoidin päähän. Akun puolella olevat liitokset syyniin myös, ja mikä tärkeintä, meinasi jo unohtua, MOOTTORIN MAAJOHTO! Hapettunut herätejohtokin on ainakin kahdessa tapauksessa aiheuttanut vähän saman tyylistä vaivaa.
Jos se itse startti on oikeesti viallinen, niin vika voi löytyä melkein mistä vaan. Avata pitää, jos moottori on itsessään ehjä niin sitten uusi solenoidi. Jos taas startti tuntuu pyörivän mutta moottori ei, niin bendix-pyörä sutii tyhjää.
Jäsen #606
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH:n starttimoottori
kiitoksia kovasti neuvoista. Yhteenvetona näyttäisi siltä että startti ok, kytkentöjen tsekkaus ja lämpösuojan rakentelua. Saas nähdä ehdinkö ratapäiville fiksaamaan jos ei niin jäähdytellään
Tuumannut vain että ei tollaisenaan auta sammuttaa rautietasoristeykseen eikä poikittain apparallekaan.
Ps. tilasin Riihikallion autosta tuon jjs:n mainitseman pellin ja kyhäilen väliaikaisesti sammutuspeitteen siivusta suojan.

Ps. tilasin Riihikallion autosta tuon jjs:n mainitseman pellin ja kyhäilen väliaikaisesti sammutuspeitteen siivusta suojan.