Hihnapyöristä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Toukokuu 28. 10:51:16 2009

Ei oo laturiin.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 28. 11:55:28 2009

Sitten mahtuis tuo kolmaskin ura tonne kampiakselille, jos poistais toisen flekteistä. Mutta ei taida riittää teho yhdessä 23cm imevässä viilentää riittävästi?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 28. 17:07:19 2009

Sultzi kirjoitti:Sitten mahtuis tuo kolmaskin ura tonne kampiakselille, jos poistais toisen flekteistä. Mutta ei taida riittää teho yhdessä 23cm imevässä viilentää riittävästi?
Laita puhaltava etupuolelle syyläriä toisen imevän tilalle tai sit vaihdat molemmat suoraa puhaltaviin?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Toukokuu 28. 17:38:41 2009

Kokoahtaan näköinen paikka välijäähyn ja öljyjäähyn kanssa :roll: :D
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009001.jpg

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 28. 17:55:00 2009

VesQ kirjoitti:Kokoahtaan näköinen paikka välijäähyn ja öljyjäähyn kanssa :roll: :D
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009001.jpg
Ensinnäkin todella huono paikka valinta öljynlauhduttimelle, kun on vielä noin reippaan kokonen ja miksikö, no tuohan lämmittää välijäähdytintä ja syyläria aivan helvetisti.
Ratkaisu on helppo -> Öljynlauhdutin muualle, esim paaaljon alemmas tai toiseen paikaan, siinähän sitä flekti tilaa ois sit ihan perkeleesti ja jäähdytyskin toimis paaljon paremmin... :wink:

Kyllähän välijäähdyttimen ja syylärin jäähdytys pitäs olla ensisijaisia ja öljynlauhdutin heitetään sinne missä se saa ilmaa, mutta ei välärin eikä syylärin eteen kumminkaan.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 28. 18:35:22 2009

Herra on hyvä ja tulee tekemään auton loppuun ja paremmin kun ei kelpaa :lol: Ja voit samalla tulla näyttäämään tilan mihin öljyjäähyn laitan muualle konehuoneessa että saisi vielä ilmaakin :green:

Asiaan, tutkin noita hihnapyöriä lisää. Mulla on laturiin 13mm hihnalle pyörä, tuollahan se laturi varmasti jo pitäisikin? Kun vaan sorvaa alasiivapyörästä sisemmän 10mm hihnauran 13mm hihnalle niin homma hoituu. Sitten jättää sen toisen samankokoisen 10mm hihnauran sellaiseksi ja vetää siitä pelkästään tehostimelle, luulis pitävän. Tällä lähdetään etenemään.

Edit: Ratkaisu on helppo tuolle lauhduttimelle, laitetaan vaan vesiruiskutus vaikka pissapojan pumpulla välärin pintaan :roll:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 28. 19:28:05 2009

Ei ny neuvoista itteensä saa ottaa, niitä voi joko noudattaa tai ei, sehän on sun oma valinta. :wink:
Noita ongelmiahan yleensä tulee juurikin tällai ilmi, kun yritetään rakentaa liian pilkun tarkasti sliipperiä, esim. tossa sun autossa vois myös puhkoa tohon etuhelmaan keskelle jotain ilmanvaihto aukkoja/aukon ja öljylauhu reippaasti alemmas helman taa, niin ois helposti fiksattu, mutta veikkaisin että halut säilyttää helman ehjänä, eli ei onnistu...
Toinen vaihtoehto ois korvata öljylauhu matalalla ja pitkällä versiolla, mutta uutta lauhdutintahan tuskin alat vaihteleen.
Öljynlauhdutinta vois kyllä sovittaa syylärin taaksekkin, kun nypit ne flektit sieltä pois... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 28. 22:51:30 2009

Näinhän se on, huomasit varmaan hymiöt munkin viestin perässä :lol: Mutta ei tuo sen huonompi ole kuin esim. s40 t4 volvo, jossa välijäähdytin on ihan takimmaisin, edessä ilmastoinnin lauhari ja syyläri :shock: En tosiaan halua rueta tekemään mitään ilmareikiä hiekkapeltiin, varsinkin kun se on juuri vaihdettu alkuperäiseen uuteen! Sen takanahan olisi kyllä hyvä tila juuri tuolle lauharille, sopiva kotelorakenne. Senhän näkee sitten tulevaisuudessa miten laite muokkautuu. Hiekkapeltiinhän voisi tehdä esim. mahdollisimman alkuperäistyyliset aukot, mitä esim. escorteissa näkee hiekkapelleissä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 28. 23:15:37 2009

Sultzi kirjoitti:Näinhän se on, huomasit varmaan hymiöt munkin viestin perässä :lol: Mutta ei tuo sen huonompi ole kuin esim. s40 t4 volvo, jossa välijäähdytin on ihan takimmaisin, edessä ilmastoinnin lauhari ja syyläri :shock: En tosiaan halua rueta tekemään mitään ilmareikiä hiekkapeltiin, varsinkin kun se on juuri vaihdettu alkuperäiseen uuteen! Sen takanahan olisi kyllä hyvä tila juuri tuolle lauharille, sopiva kotelorakenne. Senhän näkee sitten tulevaisuudessa miten laite muokkautuu. Hiekkapeltiinhän voisi tehdä esim. mahdollisimman alkuperäistyyliset aukot, mitä esim. escorteissa näkee hiekkapelleissä.
Sellanen levee (30-50cm) aukkokin vois sopii, joka ois korkeudeltaan vaan matala tai esim. sellaset tupla aukot jotka on mk1 Escortin helmas alkuperäsenä ja taitaa viimesen korimallin taunuksissakin olla?
Sellasetkin riittäis öljynlauhduttimelle ja sieltä alhaalta riittäis ilmaa kyl syylärillekkin jos se menee niin alas.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Toukokuu 28. 23:59:02 2009

Nuo vaan vaikea saada siisteiksi, tarvis melkein saada escorista tai vastaavasta ko. palanen hiekkapellistä ja hitsata se tohon. Tai ehkä tohon sais jollain työkalulla tehtyä ne "upotuskantit". Ilman niitä ne aukot näyttää kyllä vääriltä. Nyt on kyllä taas lähteny lapasesta aihe :lol:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 29. 18:38:55 2009

No siinähän sulle on tulevaisuuden mietteitä, jos tuntuu myöhemmin et tarttee jäähdytystä jotenki muokata... :wink:

Eikö tää aiheen sivuaminen ala oleen jo normaalia tääl foorumilla... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » To Kesäkuu 4. 23:07:50 2009

Sanokaas viisaat mistä vehkeestä kävisin hakemassa 6 urasen rullan ?
Tarviis hinalle yhen urilla olevan väli rullan ja sais olla mielellään metallia ja halkasialtaan about 5cm.
Onhan niitä lähes joka autossa näkyny mut en nyt nopeesti keksi mistä sellanen löytys :lol:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Kesäkuu 5. 15:32:02 2009

Jos Henu tiedät jonkun auton/merkin, jossa on tollainen kuusi urainen hihna niin sellaisen vehkeen laturin hihnapyörä vois olla sopiva käyttötarkoitukseesi. Mulla saattais olla yksi tollainen kuusi urainen laturin hpyörä jossain jemmassa, mutta en osaa sanoa, että mistä se on alunperin peräisin.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Kesäkuu 5. 16:47:44 2009

MikkoT kirjoitti:Jos Henu tiedät jonkun auton/merkin, jossa on tollainen kuusi urainen hihna niin sellaisen vehkeen laturin hihnapyörä vois olla sopiva käyttötarkoitukseesi. Mulla saattais olla yksi tollainen kuusi urainen laturin hpyörä jossain jemmassa, mutta en osaa sanoa, että mistä se on alunperin peräisin.
No noita 6 urasia laturin pyöriähän on melkein joka fordissa, mut pitäs olla sellanen jossa on laakeri siinä sisällä et sais pultattua suoraan kiinni.
Tänään selvittelin ja ainakin 1.6 focuksen apulaitehihnan kiristimessä on 6 uranen rulla ja siinä myös laakeri, ainut miinus et pitäs ostaa koko kiristin ja hintaa noin 100€.
Mut yheltä tutulta pitäs mahdollisesti löytyä, selviää ens viikolla.

Nii ja ilmeisesti wolkkarin ja audin 2.8 hihnahelvetistä saatas myös löytyä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Hihnapyöristä

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Kesäkuu 9. 10:38:49 2009

Kävin varaosaliikeessä penkomassa noita rullia ja mukaan tarttu joku mersun 6 uranen rulla, mallia ei tullu katottua mut 124 tai sprinteristä se oli.

Vastaa Viestiin