
Dokkeliin parempaa kytkintä..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Dokkeliin parempaa kytkintä..
Joo piti tällästä vähä kysellä, vissii jostaki vähä sellasta ollu et rs2000 vauhtipyörään sais cossun asetelman ja kytkimen laitettua? ehdotuksia jollaki et mimmosia virityksiä on jotku tehny jos ovat tehny? 

-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Lainataas vähän Jontun topickia ja kysytään, että miten dokin kytkin poikkeaa OHC:n kytkimestä?
Nopeasti joskus vertasin ilman mittaa ja aika samanlaisilta noi näytti. Motonetin sivujen tutkiminenkaan ei auttanut kuin sen, että eri numeroilla noi on.
Nopeasti joskus vertasin ilman mittaa ja aika samanlaisilta noi näytti. Motonetin sivujen tutkiminenkaan ei auttanut kuin sen, että eri numeroilla noi on.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
varmaan eri boorit kytkinakselissa, tokkopa paljon muuta eroa on.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Eipä ole boorituksissakaan mitään eroa, mulla oli Taunukseen konetta kasaillessa molemmat vaihtoehdot tallissa levällään. Paineasetelma ainakin oli ihan sama molemmissa, kytkinlevyssäkään en mitään eroa huomannut ainakaan halkaisijassa, paksuudessa tai jousiosassa. En muista enää tarkemmin, liekö boorituksen offsetti erilainen...? Painelaakeri on tietty ihan omansa molemmissa.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Tuon boorituksen samanlaisuuden tiesin jo itsekkin ja on myös tullut verrattua, että samanlaiset hammaskehät on molempien v-pyörissä eli äkkiä arvioituna dokkiin vois myös soveltaa esim. noita bemun 228mm kytkimiä tai sitten ohc:n 215mm levyjä, jolloin taas paineasetelmaksi voi laittaa fordin omia tai esim. volvoon tarkoitettuja. Ihan vaan siis, jos ei halua olla ekana vaihtamassa tota vp:tä isommaksi.
Itseäni tämä kiinnostaa sen vuoksi, että oman ymmärryksen mukaan nelikkodokin laatikko menee OHC:n perään bolt on, jos vaan kytkimestä ei tule ongelmia.
Edit: Luin tota toista topickia eli kunnon kytkin OHC:hen ja siinä oli puhetta, että toi 228mm bemun asetelma ei sovi normi 215mm levyn vauhtipyörään. Mulla on vaan jotenkin sellainen muistikuva, että joku ois saanut tuon 228mm asetelmankin sovellettua ihan tavan vp:hen, mutta voin olla väärässäkin.
Itseäni tämä kiinnostaa sen vuoksi, että oman ymmärryksen mukaan nelikkodokin laatikko menee OHC:n perään bolt on, jos vaan kytkimestä ei tule ongelmia.
Edit: Luin tota toista topickia eli kunnon kytkin OHC:hen ja siinä oli puhetta, että toi 228mm bemun asetelma ei sovi normi 215mm levyn vauhtipyörään. Mulla on vaan jotenkin sellainen muistikuva, että joku ois saanut tuon 228mm asetelmankin sovellettua ihan tavan vp:hen, mutta voin olla väärässäkin.
Viimeksi muokannut MikkoT, Ma Kesäkuu 22. 2:43:37 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Ainakin normi MT75 lootassa kytkinakseli on puolisen senttiä pidempi, tiedä aiheuttaako ongelmia, vaikka äkkiähän moinen on korjattu. Lootan pulttijako käy kyllä ohc:hen.MikkoT kirjoitti:Itseäni tämä kiinnostaa sen vuoksi, että oman ymmärryksen mukaan nelikkodokin laatikko menee OHC:n perään bolt on, jos vaan kytkimestä ei tule ongelmia.
Motonetti ainakin tarjoaa 240mm kytkinlevyä RS2k Escorttiin, sen luulisi olevan vähän parempi kuin tuo originaalimalli. Vaan mites sen pyörän ja hammaskehän sopivuus MT75:n?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Mulla on nelikkocossun laatikko varaston nurkassa jemmassa ja se ainakin muistaakseni "seisoo" ihan kopan varassa eli ei pitäis olla normaalia pitempi kytkinakseli ja sama laatikkohan se pitäis löytyä myös tosta nelikkodokistakin.jeddah kirjoitti:Ainakin normi MT75 lootassa kytkinakseli on puolisen senttiä pidempi, tiedä aiheuttaako ongelmia, vaikka äkkiähän moinen on korjattu. Lootan pulttijako käy kyllä ohc:hen.
Nimim. Artery tais olla viimeisin, joka laittoi "täällä foorumilla" 2wd dokin laatikon OHC:n perään ja ei siinäkään tullut ongelmia, joten vaikka toi kytkinakseli ois sen 5mm pitempi niin ei pitäis haitata.
Kutosessa se on jo sitten sen verta pitempi, että rupeaa haittaamaan ja tämäkin on jo tiedossa

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Jep, dokkilaisen laatikon jätin autoon kiinni, ja dokkikoneen vaihdoin ohc:n. Kytkinakseli oli muistaakseni (noin) 5mm pidempi, mutta mitattiin, että sielä oli tilaa kyllä ihan reilusti.
Sen sijaan ohc:n painelaakeri ei istunut tuohon mt-75:n kytkinhaarukkaan (tai miksi sitä sanotaan), joten ohc:n haarukasta tehtiin ja hitsattiin "adapteri" väliin ja katottiin etäisyys sopivaksi.
Joku taisi mainita tuossa "kunnon kytkin ohc:n" -topicissa, että sen haarukan saa vetämällä irti sieltä päästä, mutten itse ainakaan saanut, en sitten millään.
Bemarin 228mm asetelmakin siinä lojui sillon kun kytkintä mietin. Sen piti passata heittämällä ohc:n vauhtipyörään. Kiinnityspisteet olivat kyllä muuten kohillaan, mutta reilu puoli senttiä ulompana ja asetelma ylti muutenkin hammaskehälle asti. Kiinnitys uusiksi ja tavaraa asetelman kehältä pois niin miksei istuisi..?
Sen sijaan ohc:n painelaakeri ei istunut tuohon mt-75:n kytkinhaarukkaan (tai miksi sitä sanotaan), joten ohc:n haarukasta tehtiin ja hitsattiin "adapteri" väliin ja katottiin etäisyys sopivaksi.
Joku taisi mainita tuossa "kunnon kytkin ohc:n" -topicissa, että sen haarukan saa vetämällä irti sieltä päästä, mutten itse ainakaan saanut, en sitten millään.

Bemarin 228mm asetelmakin siinä lojui sillon kun kytkintä mietin. Sen piti passata heittämällä ohc:n vauhtipyörään. Kiinnityspisteet olivat kyllä muuten kohillaan, mutta reilu puoli senttiä ulompana ja asetelma ylti muutenkin hammaskehälle asti. Kiinnitys uusiksi ja tavaraa asetelman kehältä pois niin miksei istuisi..?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
kaverille lahjoitin vanhan dokin paine-asetelman jokkis autoon, noh siihen piti kaivaa myös dokin painelaakeri kun oharin oli liian lyhkänen, vai pitkä en muista.. pulttijako ainakii sama
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
ei passaa kyllä ohc vakio startilla tuo BMW 228 "SRE". Mulla on nyt semmonen kompinaatio tulossa että dokin startti, billet teräsvauhtipyörä, bemarin 228 asetelma, sintteri levy ape importista fordin pooriholkilla... Jostain tars löytää semmonen pitkän mallinen painelaakeri, dokin oma on ainakin liian lyhyt.Artery kirjoitti:Jep, dokkilaisen laatikon jätin autoon kiinni, ja dokkikoneen vaihdoin ohc:n. Kytkinakseli oli muistaakseni (noin) 5mm pidempi, mutta mitattiin, että sielä oli tilaa kyllä ihan reilusti.
Sen sijaan ohc:n painelaakeri ei istunut tuohon mt-75:n kytkinhaarukkaan (tai miksi sitä sanotaan), joten ohc:n haarukasta tehtiin ja hitsattiin "adapteri" väliin ja katottiin etäisyys sopivaksi.
Joku taisi mainita tuossa "kunnon kytkin ohc:n" -topicissa, että sen haarukan saa vetämällä irti sieltä päästä, mutten itse ainakaan saanut, en sitten millään.![]()
Bemarin 228mm asetelmakin siinä lojui sillon kun kytkintä mietin. Sen piti passata heittämällä ohc:n vauhtipyörään. Kiinnityspisteet olivat kyllä muuten kohillaan, mutta reilu puoli senttiä ulompana ja asetelma ylti muutenkin hammaskehälle asti. Kiinnitys uusiksi ja tavaraa asetelman kehältä pois niin miksei istuisi..?
Toi starttihomma siis siitä syystä, että pultit menee starttikehään jos ohc vakio vauhtipyörään yrittää tota sre 228 asetelmaa. Dokin startti sallii sen kehän siirtymisen jonkun matkaa koneeseen päin, tietysti ohc startti välilaipalla ajaa saman asian.
Lootaksi MT-75.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Tarkoitatko, että sulle tulee tuon bemun asetelman kiinnitys starttikehän kans samalle etäisyydelle mutta vain enemmän laatikkoon päin (hyvin selitettyolafu kirjoitti: Toi starttihomma siis siitä syystä, että pultit menee starttikehään jos ohc vakio vauhtipyörään yrittää tota sre 228 asetelmaa. Dokin startti sallii sen kehän siirtymisen jonkun matkaa koneeseen päin, tietysti ohc startti välilaipalla ajaa saman asian.
Lootaksi MT-75.

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Pyörä makso satasen sillon kun "luhtis" teki sen kolmisen vuotta sitten. Toimitin "lätyn" sille omasta takaa, eli materiaalin hinta olis tullu tohon lisäks.
En tiedä mitä kaveri duunailee nykyään, mutta sen verran tiedän että on ainakin eri paikassa töissä mitä silloin. Pultit on starttikehän kanssa samalla säteellä, joten starttikehää on siirretty jonkun verran koneeseen päin, eli pultit ei ylety enää starttikehään asti. Asetelman kiinnityspinta on samalla offsetilla mitä vakionakin.
Olisin ottanu kuvia mutta se prkln kamera ei tullut tänäänkään, huomenna sitten.
En tiedä mitä kaveri duunailee nykyään, mutta sen verran tiedän että on ainakin eri paikassa töissä mitä silloin. Pultit on starttikehän kanssa samalla säteellä, joten starttikehää on siirretty jonkun verran koneeseen päin, eli pultit ei ylety enää starttikehään asti. Asetelman kiinnityspinta on samalla offsetilla mitä vakionakin.
Olisin ottanu kuvia mutta se prkln kamera ei tullut tänäänkään, huomenna sitten.

Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
No ei mielestäni paha hinta. Eikös m3:n asetelmaakin pystyisi käyttämään tuollaisella vauhtipyörällä? Voisi löytyä pitäviä kokoonpanoja.olafu kirjoitti:Pyörä makso satasen sillon kun "luhtis" teki sen kolmisen vuotta sitten. Toimitin "lätyn" sille omasta takaa, eli materiaalin hinta olis tullu tohon lisäks.
En tiedä mitä kaveri duunailee nykyään, mutta sen verran tiedän että on ainakin eri paikassa töissä mitä silloin. Pultit on starttikehän kanssa samalla säteellä, joten starttikehää on siirretty jonkun verran koneeseen päin, eli pultit ei ylety enää starttikehään asti. Asetelman kiinnityspinta on samalla offsetilla mitä vakionakin.
Olisin ottanu kuvia mutta se prkln kamera ei tullut tänäänkään, huomenna sitten.

Otappas tosiaan kuva tuosta.!
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dokkeliin parempaa kytkintä..
Onhan se M3:een tarkotettu... Virtalalta ostin.Artery kirjoitti:No ei mielestäni paha hinta. Eikös m3:n asetelmaakin pystyisi käyttämään tuollaisella vauhtipyörällä? Voisi löytyä pitäviä kokoonpanoja.olafu kirjoitti:Pyörä makso satasen sillon kun "luhtis" teki sen kolmisen vuotta sitten. Toimitin "lätyn" sille omasta takaa, eli materiaalin hinta olis tullu tohon lisäks.
En tiedä mitä kaveri duunailee nykyään, mutta sen verran tiedän että on ainakin eri paikassa töissä mitä silloin. Pultit on starttikehän kanssa samalla säteellä, joten starttikehää on siirretty jonkun verran koneeseen päin, eli pultit ei ylety enää starttikehään asti. Asetelman kiinnityspinta on samalla offsetilla mitä vakionakin.
Olisin ottanu kuvia mutta se prkln kamera ei tullut tänäänkään, huomenna sitten.![]()
Otappas tosiaan kuva tuosta.!
Jäsen #606