Dokki sierran turbo kone.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Kesäkuu 17. 9:07:18 2009

Morjesta, piti vähä täs kysellä et mimmosia juttuja pitäs huomioida kun englannista tuntus saavan ( http://www.zvh-zetecturbo.co.uk/id18.htm ) tuolta tommosia puolvalmiita koneita, et mimmosia muutoksia esim öljypohjaan joutuu tekemään ja saako mt-75 loodaa tohon lohkoon kiinni, kiinnostas huvikseen tollanen ku ei tunnu olevan pahanhintasia koneita.. ja muuteni noi osaset tuntuu olevan aika edullisia..lähinnä punta ku on aika alhaalla.. ehkä on jo joku palstan lyöny ja laitellu tietoo tästä hommasta. mut ois näin kiva kuulla muidenkin mielipiteitä :)
Viimeksi muokannut Jonttu88, Ma Heinäkuu 13. 22:28:56 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Kesäkuu 17. 11:24:38 2009

Kyllä se on teknisesti täysin mahdollista, eli sopii laatikkoon ja muutenkin, mutta katsastus tuottaa tuottaa ongelmia jos autosi on vähäpäästöinen.
Jäsen #606

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Kesäkuu 17. 11:26:54 2009

Jontullahan ei tainu olla vähäpäästöinen.

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Kesäkuu 17. 11:57:42 2009

ei oo ei :) siks uskaltaa haaveilla.. tosin ku ei raaskis hävittää hyvä toimivia dokkeleita, mut halvempi ja helpompi se zetecci ois tehä kuitenni, tai ainaki osavalikoima ois melko parempi..

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Kesäkuu 17. 11:59:05 2009

yleiset kokoonpanot ollu type-9 loodalla mut mietin et mimmosta sitte joutuu värkkäilee jos haluis mt-75 askia käyttää

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » Ke Kesäkuu 17. 13:32:23 2009

eikös mt-75 aikas samanlainen kun mtx siis onhan zetec:kkiäkin mtx:sällä.varppihan en ooo :lol:
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Kesäkuu 17. 14:10:13 2009

rs 2000 kirjoitti:onhan zetec:kkiäkin mtx:sällä.varppihan en ooo :lol:
No eikös tuossa sunkin autossa ole mtx? :roll:

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Kesäkuu 17. 18:02:06 2009

ilmeisesti jos käyttää sitten mt75 askia nii ei tarttis vauhtipyörämuutoksia tai kytkin? ei tarttis ku ehtiä se öljypohja ja sumppu ja korvakkeet 1.8 cvh:sta joita ei kuitenkaan saa mistään :?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Kesäkuu 17. 18:25:04 2009

Etihhän jonttu siihen semmonen 2.3 dokki ja sitä ahtamaan, ei kovin kalliita kumminkaan oo.

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Kesäkuu 17. 20:37:34 2009

Ei ollu kaukana ettiä! :D

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=138449

Mutta seuraakos se vähäpäästöisyys vain koria vai myös moottoria vai molempia? Kun eikös noi 2,3 oo järjestään vähäpäästösistä laitoksista..?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Kesäkuu 17. 20:43:08 2009

matsu kirjoitti:Ei ollu kaukana ettiä! :D

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=138449

Mutta seuraakos se vähäpäästöisyys vain koria vai myös moottoria vai molempia? Kun eikös noi 2,3 oo järjestään vähäpäästösistä laitoksista..?
Just laitoin jontulle viestiä et äkkiä hakemaan :lol:

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Kesäkuu 17. 22:47:53 2009

ee poijat semmosia :) painin tän dokkelin kaa tai sitte täytyy repiä jonku hanurista rahat zeteccii tai cossuun :D

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Kesäkuu 17. 22:50:18 2009

tos "naapuris" ois toi voortikolarikorjaaja viel et vois huviksee jokupäivä kysyä et jos sil ois mustakoppanen 2.0 zetecci irrallaa halvalla.. tosin innostuin kyl tänään pätkimään yhen dokin imusarjan ja tein jo pahvista mallin uudelle painekotelo aihiolle.. näyttää kohtuu hyvälle ja helpolle viel tehä, kuhan saa vaa laipan hitsattua jotenni tohon imusarjan valualumiini mössöön.. megaruiskistaki pitäs jaksaa pähkäillä, motivoi kaikki muu paitsi se :D

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 18. 3:20:18 2009

matsu kirjoitti:Ei ollu kaukana ettiä! :D

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=138449

Mutta seuraakos se vähäpäästöisyys vain koria vai myös moottoria vai molempia? Kun eikös noi 2,3 oo järjestään vähäpäästösistä laitoksista..?
Auton kori johon se tulee määrää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Kesäkuu 20. 11:27:07 2009

auton korin mukaan määräytyy päästötasot.. kerran vielä pojat:

1) vähäpäästöiseen koriin vain vähäpäästöinen moottori
2) 7/1987-> eivähäpäästöinen: pitää moottorin täyttää E15/04 päästönormi josta dokumentti, jos muuteltu moottori tai ei täytä normia -> asenna katalysaattori putkeen, tämän katsotaan täyttävän ko. normi eikä autosta tule silti vähäpäästöistä
3) -78-7/87: kunhan katsastuksenaikainen päästömittaus täyttyy niin ok
4) <-77: ei päästömittauksia eikä vaatimuksia..

huomionarvoisaa on myös se, että vanhan mallin rekisteriotteessa luki "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" samaa asiaa tarkoittaen, uuden mallisessa otteessa tätä ei enää lue vaikka auto olisi vähäpäästöinen. kaikki -93-> ovat automaattisesti vähäpäästöisiä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Sine » La Kesäkuu 20. 23:38:49 2009

Tosiaan uudessa otteessa ei lue vähäpäästöisyydestä mitään. Kun käytin viime kesänä -91 BOA Scorpiota leimalla, niin inssi kysyi uutta otetta tutkien ”onko tässä katteja?” Vastasin takaisin, että ”on siellä ja vähän liian monta, kele...”

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Kesäkuu 21. 9:20:41 2009

Uusimmassa hankinnassa lukee kolmitoimikatalysaattori, happitunnistin jne... Tuli hankittua 4wd doch sedan talveksi :D Jos tuo ei olisi ollut vähäpäästö, niin tuohonkin olis ollu jo suunnitema B...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 21. 9:28:05 2009

Vesku kirjoitti:Uusimmassa hankinnassa lukee kolmitoimikatalysaattori, happitunnistin jne... Tuli hankittua 4wd doch sedan talveksi :D Jos tuo ei olisi ollut vähäpäästö, niin tuohonkin olis ollu jo suunnitema B...
4x4 dohc on tullut Suomessa myyntiin 1/1990 ja siinä oli jo "uudempi ilme" kun perusmalleissa, 8/1990 tuli vasta perusmalleihin lyhyt konepelti ja tummat takavalot yms; näistä "lyhytpeltisistä" ei katittomia ole kai kun kaasarikoneiset.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Kesäkuu 21. 10:43:10 2009

Mites tää Jontun auto? Onkos tää ruisku? Onko konepelti orginal mallia tuossa? Noista dohc malleista ei juuri tietoa, vaikka kaksi on päätynyt pihaankin... :oops:

Senhän jo huomaa tuosta aikaisemmasta viestistäkin, jossa tuon doch:ksi kirjoitin... :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Kesäkuu 21. 12:34:38 2009

samiharju kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Uusimmassa hankinnassa lukee kolmitoimikatalysaattori, happitunnistin jne... Tuli hankittua 4wd doch sedan talveksi :D Jos tuo ei olisi ollut vähäpäästö, niin tuohonkin olis ollu jo suunnitema B...
4x4 dohc on tullut Suomessa myyntiin 1/1990 ja siinä oli jo "uudempi ilme" kun perusmalleissa, 8/1990 tuli vasta perusmalleihin lyhyt konepelti ja tummat takavalot yms; näistä "lyhytpeltisistä" ei katittomia ole kai kun kaasarikoneiset.
Mulla oli lyhytpeltinen katiton 3-d. en tiedä sitten oliko sen joku jo vaihtanu.
Jäsen #606

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Kesäkuu 21. 12:40:34 2009

Samoin mulla oli lyhkäpeltinen, kirkkaat vilkut ja tummat takavalot omaava katiton ruisku dokki, en muista enää koska oli tehty, mutta 1990 käyttöönotettu kuitenkin.
Pedal tu tö metal!

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ma Kesäkuu 22. 11:55:27 2009

Vesku kirjoitti:Mites tää Jontun auto? Onkos tää ruisku? Onko konepelti orginal mallia tuossa? Noista dohc malleista ei juuri tietoa, vaikka kaksi on päätynyt pihaankin... :oops:

Senhän jo huomaa tuosta aikaisemmasta viestistäkin, jossa tuon doch:ksi kirjoitin... :lol:
Juu, katitonruiskupeli on ja originelli pelti ja maskista vaa verkko pätkitty joskus poikke, kirkkaat vilkut myös alkuperäiset :)

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Kesäkuu 22. 12:37:11 2009

Ootteko kyselly mitä tuolta zvh-zetecturbo.co.uk maksaa rahti Suomeen? Tollanen 1.8 zvh alakerta vois kiinnostaaki

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ma Kesäkuu 22. 17:43:06 2009

en oo nytte, meni sit illassa taas oti zetec buumi ohite toistaseks :D rupesin väsää uutta imusarjaa dokkelii ja tilailen jenkistä osasia alakertaan :P

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 8. 11:31:29 2009

Toyota 3SGTE wiseco männät on 86,5mm ja 35mm puristuskorkeudella, monttu päässä. Olis aika lähellä, mutta ei noista kolmee milliä voi silti ottaa pois, pitäs olla lyhemmät veivit.
Jäsen #606

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ma Heinäkuu 13. 22:33:05 2009

muutetaa nyt topicci vastaamaan kyseistä asiaa sitte.. joo elikkä täytys miettiä ois eaglen 6" veivit ku hommais ne ja pontiac turbon männät 86,5mm halkasialla 29,9mm puristuskorkeudella, voisi olla aika passeli tähän tarkotukseen :) kunhan vaan tälläkertaa tärppäis et saisin vielä niitä mäntiä niin kaikki hyvin :) sillon ei tarttis ku kampiakselin kaulasta hioa halkasiasta noin 0,5mm poikke ja veivit kävis sitte siihe ja helottaa yläpää 0,75mm seinämällä olevalla helalla.. koklataan miten tää onnistus jos vaikka väki innostus dokkelista :)

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Heinäkuu 21. 17:17:02 2009

mites ne opelin männät..
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Pe Heinäkuu 24. 16:13:39 2009

sama mäntä, opelin mäntää ei vaan saa sieltä enää. pontiacin mäntä on puristuskorkeudeltaan millin korkeampi muuten täysin sama mäntä.. tosin saa niitä suomesta mutta kun on mahdollista saada osia edullisesti..

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Pe Syyskuu 18. 10:31:39 2009

osta letin männät... ooppeli miehet antaavaat melkein hyväntekeväisyytenä niitä.. :D tai sit xe:n..
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Pe Syyskuu 18. 11:14:35 2009

no en jaksa rueta kinailee ku ei noi uudetkaan maksa ku 16e kappale :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dokki sierran turbo kone.

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Syyskuu 18. 16:22:54 2009

Turbo punton männät on kans aika lähellä ja sama juttu noitten zetekkien kanssa.
Jäsen #606

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Dokki sierraan zetecin turbo kone?!

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Syyskuu 20. 22:09:51 2009

samiharju kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Uusimmassa hankinnassa lukee kolmitoimikatalysaattori, happitunnistin jne... Tuli hankittua 4wd doch sedan talveksi :D Jos tuo ei olisi ollut vähäpäästö, niin tuohonkin olis ollu jo suunnitema B...
4x4 dohc on tullut Suomessa myyntiin 1/1990 ja siinä oli jo "uudempi ilme" kun perusmalleissa, 8/1990 tuli vasta perusmalleihin lyhyt konepelti ja tummat takavalot yms; näistä "lyhytpeltisistä" ei katittomia ole kai kun kaasarikoneiset.
4x4 dogeja ei tietääkseni ole katittomana mutta RWD ruiskudogeja on tullut muutama vastaan..
#350

Vastaa Viestiin