Bensatankin irroitus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
- Paikkakunta: helsinki
Bensatankin irroitus
Sarjassamme "kun epätoivo ja maitohapot yllättävät":
Projektiautosta pitäis tankki vaihtaa. No eihän se tartte ku räikän ja 13mm avaimen?! How hard can it be?
noh.. 2h myöhemmin lukemattomien kirosanojen ja eri "tekniikkataktiikoiden" jälkeen tulos oli hylsy hyllyyn ja tallinovet kiinni.
Siispä kysyisin, kun nyt jo toista kertaa vuoden sisään törmään ongelmaan, onko sierran tankin irroitukseen jotain omaa konstia? Kaikki pultit ja mutterit aukeavat ja pyörivät, mutta ilmeisesti eivät kierteellä, koska eivät poiskaan tule. Eivät lähte vääntämällä/vetämällä tms... Olisikohan kellään tähän mitään tuskantuomaa ratkaisua?
-Joonas
Projektiautosta pitäis tankki vaihtaa. No eihän se tartte ku räikän ja 13mm avaimen?! How hard can it be?
noh.. 2h myöhemmin lukemattomien kirosanojen ja eri "tekniikkataktiikoiden" jälkeen tulos oli hylsy hyllyyn ja tallinovet kiinni.
Siispä kysyisin, kun nyt jo toista kertaa vuoden sisään törmään ongelmaan, onko sierran tankin irroitukseen jotain omaa konstia? Kaikki pultit ja mutterit aukeavat ja pyörivät, mutta ilmeisesti eivät kierteellä, koska eivät poiskaan tule. Eivät lähte vääntämällä/vetämällä tms... Olisikohan kellään tähän mitään tuskantuomaa ratkaisua?
-Joonas
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: Bensatankin irroitus
ei oo ku laikka... on kyllä perin vittumaista jos hitsattava mutteri(neliö) lähtee irti ja pultti jää pyörimään siihen. en tiedä oliko siitä kyse mutta kummiski.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Re: Bensatankin irroitus
Joo ne taustamutterit lahtee kiepomaan mukana, laikkaa vaan mut elä polta autoos.
En enää muista miten sinne sai sitte uusia muttereita taakse, jonkuu sai ihan irtomutterilla ja avaimella piettyä kiinni, hitsasinko sitte johonkin mutterin kiinni. Enempi pelanneet voipi tarkentaa ku oma muisti ei riitä.
En enää muista miten sinne sai sitte uusia muttereita taakse, jonkuu sai ihan irtomutterilla ja avaimella piettyä kiinni, hitsasinko sitte johonkin mutterin kiinni. Enempi pelanneet voipi tarkentaa ku oma muisti ei riitä.
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Bensatankin irroitus
Muistelen et joskus omassa sierrassa oli sama homma ja sain olevinaan avaimen vastapuolelle ujutettua jotenkii, eli just siitä neliömutterista sai sopivlla lenkillä kiinni ja sitärataa.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Bensatankin irroitus
sierran sydeemiä en tunne mutta.
jos ja kun sitten on leikattu kannat irti ja tankki on pois.
helpottaisko kasausta jos sopivan lattaraudan päähän hitsaisi mutterin kiinni. latassa tietysti reikä tai iso prikka myös mitä aina hyllystä löytyy.
oisko tosta patentista apua.
lattaan vois laittaa vaik lukkopihet kiinni yms.
ota olut ja sit uudestan.
jos ja kun sitten on leikattu kannat irti ja tankki on pois.
helpottaisko kasausta jos sopivan lattaraudan päähän hitsaisi mutterin kiinni. latassa tietysti reikä tai iso prikka myös mitä aina hyllystä löytyy.
oisko tosta patentista apua.
lattaan vois laittaa vaik lukkopihet kiinni yms.
ota olut ja sit uudestan.

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Bensatankin irroitus
Itse hitsasin yhteen korkanneeseen kohtaan pultin väärinpäin ja mutterilla sitten tankin kiristys.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Bensatankin irroitus
Ja jos ei halua riskeerata niin taitaa juuri ja juuri saada rautasahallakin noi pultit nirhattua poikka. Itse ainakin muistelen sahaamalla niitä irrotelleeni.
Kasauspuolesta sen verran, että ne pari virallista kiinnityspulttia pitäis kyllä pystys laittamaan ihan irtomuttereilla, vaikka ahdasta kyllä on. Toinen hyvä vaihtoehto ois varmaan toi Sulzin kikka. Joskus oli myös se pannan kiinnityspultin kierreinsertti irti niin siihen oli kierretangon pätkä hitsillä koriin kiinni todella hyvä ratkaisu ja kasauskin helpottui kaupan päälle.
Kasauspuolesta sen verran, että ne pari virallista kiinnityspulttia pitäis kyllä pystys laittamaan ihan irtomuttereilla, vaikka ahdasta kyllä on. Toinen hyvä vaihtoehto ois varmaan toi Sulzin kikka. Joskus oli myös se pannan kiinnityspultin kierreinsertti irti niin siihen oli kierretangon pätkä hitsillä koriin kiinni todella hyvä ratkaisu ja kasauskin helpottui kaupan päälle.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Bensatankin irroitus
Vm.88 perus Sierrassa oli itellä samoja "ominaisuuksia", sain irrottaessa kumminkin pideltyä alkuperäisiä irronneita muttereita kiinni ja väkisin ruuvasin niin että pultit luovutti leikin ja katkes lopuks.
Sit vaan nää vanhat "mutterien" jämät pois, rosteri nylokkimutterit tilalle reilujen prikkojen kera paikalleen.
Ominaisuudeks tänkin vois mainita, koska kyseisen auton pohja ja tankki olivat alkuperäisessä kunnossa ja täysin ehjiä, tankin irrotuksen syy oli toinen "ominaisuus", eli loppuun kulunu bensamittarin anturi.
Sit vaan nää vanhat "mutterien" jämät pois, rosteri nylokkimutterit tilalle reilujen prikkojen kera paikalleen.
Ominaisuudeks tänkin vois mainita, koska kyseisen auton pohja ja tankki olivat alkuperäisessä kunnossa ja täysin ehjiä, tankin irrotuksen syy oli toinen "ominaisuus", eli loppuun kulunu bensamittarin anturi.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
- Paikkakunta: helsinki
Re: Bensatankin irroitus
Eli siis siellä kuitenkin on vastamutterit? olin illalla niin poikki etten enää jaksanut... viime kesänä dohciini vaihdoin niin pultit vedin poikki ja sinne vastamutterit sitten vaan toiselle puolelle, muistaakseni siellä oli vaan semmoset hahlolevyt (niinku esim kaiuttimien kiinnityksessä oviin) mutta joo täytyypi ihmetellä että josko sieltä jotain vastakappaletta löytyis ja jos viel onnistuis siitä kiinni saamaan
Kiitoksia vinkeistä kaikille.

-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Bensatankin irroitus
niin,siellä on semmoset neliskulmaiset vastamutterit hitsattuna kiinni ja kun kiinnityspultit ruostuvat niihin kiinni ja pultteja alkaa avaamaan niin vastamutterit irtoavat hitsauksistaan.
en muista millä revin itse niitä irti mutta olen korjannut asian niin että laitan rosteripultin+rosterikoriprikan+tähtialuslevyn sieltä missä on alunperin vastamutteri ja sitten tankki kiinni muttereilla noihin pultteihin.
on vähän tarkka nostaa tankki paikalleen niin ettei noi pultit karkaa mutta eipä sitä tankkia jatkuvasti tarvii irrotella
en muista millä revin itse niitä irti mutta olen korjannut asian niin että laitan rosteripultin+rosterikoriprikan+tähtialuslevyn sieltä missä on alunperin vastamutteri ja sitten tankki kiinni muttereilla noihin pultteihin.
on vähän tarkka nostaa tankki paikalleen niin ettei noi pultit karkaa mutta eipä sitä tankkia jatkuvasti tarvii irrotella

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Bensatankin irroitus
Itte olen porannu joskus pois, oikein semmonen kunnon iso reikä että mahtuu 13 kannalla oleva mutteri siitä läpi, sitten hitsaa lattarautaan mutterin ja se siihen reijän päälle hitsillä kii. Tankki tulee 3mm alemmas vakiosta mutta samapa tuo.
Jäsen #606
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009
Re: Bensatankin irroitus
mulla oli sama homma sierrassa kaikki pultit aluslevyineen pyörivät läpi eikä tankki tahtonut irrota, sitten katkaisin tankin kiinnityspannan ja vääntelin tankkia rautakangella niin kauvan että se irtosi, sen jälkeen laikkakoneella pultin jämät poijes ja hain koo raudasta neliön mallisia aluslevyjä ja sitten m8 muttereita hitsasin mutterit aluslevyihin ja hitsasin aluslevyt autonpohjaan paikalleen, ja sitten tein uuden kiinnityspannan 2 millisestä ruostumattomastateräksestä, ja ei muuta kuin uusi tankki nostettiin paikalleen ja pultit ruuvattiin kiinni
tankin sain hommattua paikallisen varaosaliikkeenkautta 90€
sitten anturin motonetistä 50€
tankin vein maalarille joka maalasi siihen tuhdin kerroksen polyuretaani pohjamaalia, ruostumisen estämiseksi.
tankki on pysynyt paikallaan ja toiminut mainiosti
tankin sain hommattua paikallisen varaosaliikkeenkautta 90€
sitten anturin motonetistä 50€
tankin vein maalarille joka maalasi siihen tuhdin kerroksen polyuretaani pohjamaalia, ruostumisen estämiseksi.
tankki on pysynyt paikallaan ja toiminut mainiosti

-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
- Paikkakunta: helsinki
Re: Bensatankin irroitus
Noniin, nyt on tankki peltisaksilla otettu irti (tankit reunat vittuun, tankissa petrolia ni ei viittiny huutaa rälläkkää
)
Seuraava kyssäri olisi tämä, jatketaan tähä samaan threadiin:
IS:n ruiskutankki löytyy, johon pitäis vaihtaa normipumpun sijasta walbron tehopumppu. (en halua uhrata rahaa surgeen ...)
Miten se kansi lähtee siitä (eli siis ilmeisesti siinä on urat ja kantta pyöritetään?) mutta onko tähän mitään ns. vippaskonstia jolla saisi sen ehjänä irti ?

Seuraava kyssäri olisi tämä, jatketaan tähä samaan threadiin:
IS:n ruiskutankki löytyy, johon pitäis vaihtaa normipumpun sijasta walbron tehopumppu. (en halua uhrata rahaa surgeen ...)
Miten se kansi lähtee siitä (eli siis ilmeisesti siinä on urat ja kantta pyöritetään?) mutta onko tähän mitään ns. vippaskonstia jolla saisi sen ehjänä irti ?
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Bensatankin irroitus
3 jalkasella ö suodatin avaimella se tais irrota ihan kivasti, jos ne käpälät mahtuu ottamaan siitä lätkän reunoista kiinni.
Muistaakseni joskus hitsasin myös semmosen palikan mihin hitsasin pari pulttia niiten hahlojen kohalle ja semmosella käänsin.
Muistaakseni joskus hitsasin myös semmosen palikan mihin hitsasin pari pulttia niiten hahlojen kohalle ja semmosella käänsin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Bensatankin irroitus
Kopauttaa ruuvarilla tms. hahlon reunaan vastapäivään, niin yleensä lähtee jo sillä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
- Paikkakunta: helsinki
Re: Bensatankin irroitus
hyvin lähti auki. Hain motonetistä oharin tankin, 72.50e, ja otin vanhasta tankista kohon.
Mutta ette jumalauta usko miten paljon nyt sapettaa nuo bensatankin pultit
Ei ykskään niistä kolmesta tee muuta kuin pyöri tyhjää. Tankki lähti peltisaksilla (patenttia, patenttia...) mutta nyt ne pultitkin pitäis saada. 3 tuntia rimpuilin (onpahan tilaa kun ei ole tankkia tiellä. ..
) mutta v*ttu mihinkään eivät lähde. Laikkaleikkauksen aika on siis tullut ...
Mutta ette jumalauta usko miten paljon nyt sapettaa nuo bensatankin pultit

