Cossun ohjaustehostin OHC:hen +laturiasiaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

eksu

Cossun ohjaustehostin OHC:hen +laturiasiaa

Viesti Kirjoittaja eksu » Su Kesäkuu 28. 22:56:41 2009

Morjes,

Tuossa hankin cossun ohjaustehostimen ja sen jalan, koska ei oharin oma mahtunut föönin takia paikoilleen. Tänään sitten mallailin kiinni ja huomasin, että se cossun (yksihihnainen) pyörä tulee vesipumpun (kaksihihnainen) pyörästä ohi noin 3-4 senttiä. http://www.24.fi/eksu/OT.jpg... Mites ihmiset on tätä ratkoneet? Purin ja kasailin kiinnitysjalkaa, mutta jos ottaa sen ns. "liukuraudan" (säätö) pois siitä, niin sittenhän itse pumppua ei saa millään kiinni....?!?!?!! :D

toinen kyssäri on oharin laturista: pengoin laatikosta kiinnikkeet (ainakin jotka luulen olevan?) ja löysin vain semmoisia metallitankoja, jotka on toisesta päästä väännetty niin että toinen reikä (lohkoon) tulee vasen-oikea -suunnassa ja toinen taas etu-taka -suunnassa, joka menisi laturiin kiinni. Ovatko oharin laturin kiinnikkeet tämmöisiä, vai olenko vain hävittänyt sitten sen oikean "jalan"?

samiharju
Viesti:

Re: Cossun ohjaustehostin OHC:hen +laturiasiaa

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Kesäkuu 29. 20:15:58 2009

hmm onko tossa toisetkin mahdolliset kiinnikkeet lohkossa, taaempana?

KIP

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Kesäkuu 29. 21:54:01 2009

eksu kirjoitti:Morjes,

Tuossa hankin cossun ohjaustehostimen ja sen jalan, koska ei oharin oma mahtunut föönin takia paikoilleen. Tänään sitten mallailin kiinni ja huomasin, että se cossun (yksihihnainen) pyörä tulee vesipumpun (kaksihihnainen) pyörästä ohi noin 3-4 senttiä. http://www.24.fi/eksu/OT.jpg... Mites ihmiset on tätä ratkoneet? Purin ja kasailin kiinnitysjalkaa, mutta jos ottaa sen ns. "liukuraudan" (säätö) pois siitä, niin sittenhän itse pumppua ei saa millään kiinni....?!?!?!! :D

toinen kyssäri on oharin laturista: pengoin laatikosta kiinnikkeet (ainakin jotka luulen olevan?) ja löysin vain semmoisia metallitankoja, jotka on toisesta päästä väännetty niin että toinen reikä (lohkoon) tulee vasen-oikea -suunnassa ja toinen taas etu-taka -suunnassa, joka menisi laturiin kiinni. Ovatko oharin laturin kiinnikkeet tämmöisiä, vai olenko vain hävittänyt sitten sen oikean "jalan"?
Cossun ohjaustehostin ottaa voimansa kampiakselilta.. Tarviit sitä varten hihnapyörän myös cossusta..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

eksu

Viesti Kirjoittaja eksu » Ma Kesäkuu 29. 22:01:45 2009

samiharju kirjoitti:hmm onko tossa toisetkin mahdolliset kiinnikkeet lohkossa, taaempana?
Ei ainakaan mielestäni ollut... täytyy varmaan jotkut lattarauta kiinnikkeet tehdä.. mitään perhanan kampuran pyöriä en kyllä ala enää hommailemaan :D Onko muute sami ihan laillista tehdä apulaitteiden kiinnitykset itse?

kiitoksia myös KIP:lle vastauksesta!

RStuning
CRSC jäsen 2016

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Kesäkuu 29. 23:14:17 2009

Ala ostaa nopeaohjaus :wink:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

eksu

Viesti Kirjoittaja eksu » Ma Kesäkuu 29. 23:19:51 2009

myyt sen nyt vaan jolleki muulle, kyllä mä tahdon tehostetun :D

RStuning
CRSC jäsen 2016

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Kesäkuu 30. 23:21:34 2009

eksu kirjoitti:myyt sen nyt vaan jolleki muulle, kyllä mä tahdon tehostetun :D
Höpöhöpö,kato nopeaohjaus hitaille käsille :lol:

Ja turhaan toi tehostettu vie kampuralta voimaa,sehä tekee jo monta hevosvoimaa...
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

eksu

Viesti Kirjoittaja eksu » Ke Heinäkuu 1. 1:11:11 2009

Olisiko mahdollista, että joku ottaisi kuvan mulle miten ohc:n laturi ja OT tulee kiinni ? Kaivelin kaikki paikat ja kyllä mielestäni löysin noita kiinnikkeitä vaikka millä mitalla mutta jotenkin ei nyt legoaivot toimi. Pari päivää menty jo turhilla sauhuilla, nyt tarttis jo pikkuhiljaa taas pari onnistumisen kokemusta :D

samiharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Heinäkuu 2. 10:55:27 2009

johtuu helteestä tuo ettei saa aikaseks mitään. sama vika..

saa toki tehdä kiinnikkeet noille itse!

MikkoT

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Heinäkuu 2. 11:32:02 2009

Käy kattomassa tommi.r nimimerkin projektitopickia niin löydät kuvia vähän joka mallin kiinnikkeistä niin laturille kuin tehostimelle ja jopa molemmille samassa paketissa. Toi cossun tehostimen patentoiminen niin, että se tulee omalla kiinnikkeellään kiinni oikeaa paikkaansa taaemmaksi on vaan aika helvetillinen homma, koska kiinnike ei sovi liikkumaan taaksepäin.
Tätä tuli itse tutkittua joskus tarkemminkin, kun oli tarkoitus, että ois vaihtanut tuon kampiakselin pyörän 3-uraisesta 2-uraiseen tilanahtauden vuoksi.

eksu

Viesti Kirjoittaja eksu » Pe Heinäkuu 3. 2:36:56 2009

kiitos vinkistä, kuten arvelin: osa puuttuu kokonaa... nyt vaan sitten etsiskelemään :/

Vastaa Viestiin