Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
mcb88
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 21. 13:32:29 2006
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja mcb88 » To Heinäkuu 16. 12:22:02 2009
Eli tarkoitus tehdä kaverin autoon zippi dohcista ohariksi.. kansien halkeilujen vuoksi. Tietoa tarvitsisin lähinnä johtosarjojen eroista. Kun tutkin ohc issän johtosarjaa mikä siis katkeaa hansikaslokeron päältä konehuoneeseen selvisi ettei doch versiossa asia ole ihan niin yksinkertainen kun en edes löytänyt eritteleviä liittimiä johtosarjoista vaan näyttäisi olevan ohjausboksi, sisä-ja konehuoneenjohtosarja kaikki yhdessä... jos joltain löytyy käytännön kokomusta asiasta niin olisin kiitollinen tiedosta! voihan olla toki etten vain löytänyt liittimiä
Ps. muutkin vinkit tähän zippiin on toki tervetulleita!

-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » To Heinäkuu 16. 12:27:43 2009
Akun takana on kolme isoa liitintä, mistä irtoaa moottorin johtosarja auton johtosarjasta..
Pedal tu tö metal!
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » To Heinäkuu 16. 12:36:15 2009
Ite just yhestä dohcista eilen nostelin koneen ja laatikon pois. Huomasin ite saman homman että eipä lähekään moottorin johtosarja erikseen irti vaan on auton omassa johtosarjassa kiinni. Kone on menossa ruisku ohc:n tilalle ja siks tarviis saada moottorin piuhasarja boksille asti ehjänä mukaan. Vaihtoehdot siis lähteä purkamaan autossa olevaa johtosarjaa sinne boksille asti ja yrittää erotella yksittäisiä piuhoja sieltä tai sitten laittaa megasquirt..
Toyota Supra TT
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » To Heinäkuu 16. 12:55:16 2009
En oo kyllä yhdessäkään nähnyt että moottorin johtosarja olis kiinteesti auton johtosarjassa, akun takana on tosiaan ne liittimet..
Pedal tu tö metal!
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » To Heinäkuu 16. 16:50:37 2009
Kyllä ne kaikki moottorin johtosarjat lähtee irti ihan liittimistä... Seuraatte vaan niitä piuhoja tarpeeksi. Siinä se on akun korkeudella ja kohdilla Sierrassa, joko sisä- tai ulkopuolella tulipeltiä, Scorpiossa sitten jonkin verran syvemmällä.
...Huonoa huoltoa jos kannet eivät kestä
Ja muista ettet voi tehdä ihan läpihuutojuttuna tuollaista swappia jos aihio on vähäpäästöinen.
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » To Heinäkuu 16. 22:50:26 2009
Ville K kirjoitti:En oo kyllä yhdessäkään nähnyt että moottorin johtosarja olis kiinteesti auton johtosarjassa, akun takana on tosiaan ne liittimet..
Joo ne liittimet siellä näinkin. Voipi olla että oon kiireessä ajatellu jotenkin hassusti että ne olis muka samassa ne piuhasarjat vaikka ne liittimet ois irrottanukin. Kaiken järjen mukaan se loppuosa mikä menee auton sisälle niin menee eculle nyt kun ihan miettii.. En usko että tossa kuitenkaan ois tehty eri lailla kun muissa vastaavissa

Noh, huomenna tutkimaan tarkemmin..
Toyota Supra TT
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja tikkuri » To Heinäkuu 16. 23:01:03 2009
tulipellinläpi menee ainoastaan boksin johdot ymmärtääkseni, cvh sierraan on ihan plug&play homma vaihtaa dokki, mutta ohariin taas toinen juttu.. muuten miksi vaihtaa "huonompaan" moottoriin.. parempaa käyttömoottoria ei taida sillä rahalla saada kuin dokin.. pitää vaan flektit kunnossa samoin termarin. niin sehän pelittää

-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » La Heinäkuu 18. 15:04:03 2009
OHC :n ja Dochin sulakkeet on kanssa erilaisia. eli kaikki vaihtoon myös sulakerasiasta. tai vaihtaa kokopohja.
todettiin vaan viimekesänä ku oli muistaakseni bensaa ohjaava rele rikki(suuttimia)tms en muista,mutta kuitenkin otettiin ohc-rele ja työnnettiin se sinne ni ei mitään tapahtunut. sitten saatiin hommattua Doch samanlainen rele ,ni pärähti käyntiin.
-
Jonttu88
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Jonttu88 » Ma Heinäkuu 20. 20:18:15 2009
pitäkee vaa dokkeli paikallaa, vaihatte vaikka civicistä peräisin olevan termarin ja flektin anturin vähä matalempi lämpöarvosen, kyl ei sen jälkee pitäs kansien halkeilla, ja jos on tarvetta yhelle dokki kannelle niin kysykee..