Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 30. 17:11:39 2009

Tuossa nyt vihdoinkin tein pieniä mittailuja kun kyseessä t5 ja 2.8l cologne. Niin kytkinlevyssä on 25mm matkalla booria joista jää 10mm käyttämättä, eli vain 15mm on kytkinakselissa booreilla kun laatikko on koneessa kiinni. Nyt herääkin kysymys, riittääkö vai hajooko paikat?? Ja mitä ideoita tulis korjaamaan tuo tilanne?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Heinäkuu 30. 21:11:13 2009

Mun mielestä selkeä heikko kohta. Eikö ton voisi korjata billet vp:llä? Luhtis vois tehdä vai tekeekö vielä? Ainakin joskus ilmoitteli että kaikki onnistuu mallin mukaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja olafu » To Heinäkuu 30. 21:54:30 2009

MouTine kirjoitti:Mun mielestä selkeä heikko kohta. Eikö ton voisi korjata billet vp:llä? Luhtis vois tehdä vai tekeekö vielä? Ainakin joskus ilmoitteli että kaikki onnistuu mallin mukaan.
Luhtiksesta ei o kuulunu aikoihin mitään, joku vois kertoo joka tietää mitä mies puuhailee, vieläkö pyöriä saa...
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 30. 23:36:14 2009

Tuo mun pyörä on luhtikselta joskus ostettukin. :) Mutta sillon kun en tuollasesta mitään tajunnut, niin sillähän se korjaantuis kun vähintään 15mm tekis ulommaks kitkapinnan. Mutta toisaalta sitten taas herää kysymys kuinka kestää nuo 6vauhtiksen pulttia kampiakselin päässä, ovat niin pirun pienellä kehällä toisistaan. :?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Heinäkuu 31. 11:20:22 2009

Kai sen luulisi samalla tavalla kestävän, siis niiden pulttien vaikka offsetti oliskin eri, sivuttaista voimaahan siihen ei kauhesti kohdistu, vai meinasitko yleensäkkin kestoa

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Heinäkuu 31. 11:53:25 2009

Ihan noin yleisesti, kun ovat niin saatanan pienellä kehällä, verrattuna vaikka ohariin tai cossuun jossa on jo 9 pulttia. :roll: Perin ikävää jos lautanen tulee morjesteleen kesken kisuttamisen :lol: Mutta ilmeisesti paras vaihtoehto on teettää uus vauhtipyörä vaan, hienoa, taas menee rahaa vitusti :roll: No kun sen vauhtiksen teettää, niin samalla voi siihen keskelle teetättää sellasen pesän johon laittaa neulalaakerin, kun on niin lyhyt tuo akseli muutenkin.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Heinäkuu 31. 12:08:13 2009

kytkinlevystä siirtää keskiöö 10mm taaksepäin,ja tekee semmosen holkin jonka toinen pää menee kampuran pesään ja toisessa päässä on sitte uusi laakeripesä neulalaakerille
Timppa 24V

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Heinäkuu 31. 12:25:21 2009

Ei timppa huono idea :roll: Olis ainakin sellanen että sais kokeiltua ilman uutta vauhtipyörää. Kestäisköhän tossa keskiössä esim 10.9 tai 12.9 pultit jos sellasilla kasais, vai onko niittaus ainoa vaihtoehto? Niittejä tossa on kuitenkin 10kpl. Vai taitaako olla väliä onko 10.9 vai 12.9, kun muttereita ei saa kuitenkaan kuin 8.8 noin pienissä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Heinäkuu 31. 18:12:54 2009

olafu kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Mun mielestä selkeä heikko kohta. Eikö ton voisi korjata billet vp:llä? Luhtis vois tehdä vai tekeekö vielä? Ainakin joskus ilmoitteli että kaikki onnistuu mallin mukaan.
Luhtiksesta ei o kuulunu aikoihin mitään, joku vois kertoo joka tietää mitä mies puuhailee, vieläkö pyöriä saa...
Ainiin tähän sanoakseni, kyselin luhtikselta maililla, niin on tosiaan vaihtanut firmaa ja nykyisessä ei ole sopivaa sorvia jolla tehdä.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kytkinlevyn boorin riittävyys?

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Elokuu 3. 20:31:26 2009

parit kommentit;

käytössä kuluessaan kytkinakseli voi syödä levyn uriin kynnykset, jotka haitaavat levyn liikkumista, tosin liike on aika pientä...

koulussa opetettiin, että niittausliitoksen lujuus on aina menetetty, jos pinnat liikkuvat toisiinsa nähden, eli periatteessa niitin/pultin leikkauslujuudella ei ole merkitystä, kunhan saadaan riittävä puristus aikaan (kitkaliitos)

Vastaa Viestiin