watt-linkistä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ke Elokuu 12. 18:49:09 2009

kertokaas että tuleeko ton linkin korikorvakkeissa olla molemmissa säätöreijät? ja monenko millin välein niitä reikiä ois hyvä olla? kiirekkin ois tietoo saada! niin ja toimiiko bf 63 nokka 2.0 vapari ohc:ssä jossa on sierran vakio kakslitrasen efi ruisku ja cossun keltaset suuttimet?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Elokuu 12. 21:31:31 2009

Tod näk ei toimi toi nokka, ainakaan pienillä kierroksilla oikeen ollenkaan, alipaineet lepattaa miten sattuu ja imamäärämittari sekoilee sen johdosta melko voimakkaasti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja janne_n » Pe Elokuu 14. 13:50:05 2009

no voi piru. mikähän nokka ton ruiskun kanssa ois sitten hyvä? vai joutuuko hommaan tuplakaasarit ton bf 63:n kanssa?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Elokuu 14. 16:02:07 2009

Broidin auto kyllä kävi aika nättiä tyhjäkäyntiä tuolla bf63:lla ja 45 tuplilla säädön jälkeen. Noin 800 rpm ja tosi tasaisesti niin en ihan ymmärrä, että mihin toi alipaineitten hyppely sitten perustuu.
Toisekseen joskus aikoinaan näin myynnissä IS sierran tolla nokalla, mutta en sitten tiedä toimivuudesta.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Elokuu 14. 16:51:38 2009

Ite ainakin kokeilisin tuon 63:sen toimivuutta enne uuden ostoa jos semmonen sattuu olemaan valmiina. On aika rauhallinen keppi pikku kierroksilla vaikka asteita onkin. Saattaa jopa toimiakkin.

Kaverin IS pelas ainakin aika nätisti Kentcamsin FR33:lla vaikkei tosiaankaan mikää ruiskun keppi ole.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ma Elokuu 17. 16:53:57 2009

juupa, juu. semmonen homma ois nyt menossa että ei oo vielä kumpaakaan nokka-akselia eikä tuplia, että pelkkä ruisku löytyy. toimivuudesta ei kylläkään oo vielä takeita. sitä vaan rupesin ynnäileen että minkähän laisella kokoonpanolla sitä moottorin nyt rakentais? oisko bf134 ja ruisku? (tolla pysys toi ruutta vielä hyvin mukanakin) vai bf63 40mm tuplilla, taikka sitten jompikumpi pelkillä tuplilla? mikä ois paras yhdistelmä tollaseen katuraaseriin? (välikoppa) ehdotuksia ja suositteluja otetaan vastaan!
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja janne_n » To Elokuu 20. 17:27:25 2009

huhuu hyvät jäsenet! :D varmasti nyt jollain on jotain tietoo antaa. ei oo paljoo pyydetty. :D
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: watt-linkistä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Elokuu 28. 12:25:00 2009

Tästä aiheestahan on väitelty iät ajat.
Huhuja oon kuullu monestakin viritelmästä ja siis nimen omaan OHC ruiskulla.
Toisilla toimii ja toisilla ei, mutta fakta on että enemmän viritetyt OHC ruisku koneet joissa nokka esim. +300 astetta tjs. vaativat jo sitten kaikenlaista ylimäärästä ropaamista mm. bensaa lisää ja se kaikkein pahin ongelma onkin sitten se OHC ruiskun sytkän ajotus, boksi kun tahtoo säätää ajoituksen aina takas vakioksi vaikka sitä ajottais kuinka, jonka johdosta porukka on sulatellu mäntiä aika paljon, vaikka teholukematkin on vaan pyöriny jossain max 160-170hv paikkeilla.

Ite ehdottaisin 45mm tuplat tai Megasquirt ruisku vermeet, en suosittele vakio IS ruiskua.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin