205 OHC:n männän kestävyys?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
205 OHC:n männän kestävyys?
Eli 205 lohkoisissa OHC koneissahan vakiona ns. takomännät mallia "köyhänmiehen" ja noistakin on varmasti useampi turbotettu kone kasattu, mutta nyt kysymys kuuluu, että uskaltaako tuosta laesta sorvata minkä verran tavaraa pois puristussuhteen laskemiseksi.
Ois tollaisen koneen rakentaminen mahdollisesti suunnitteilla ihan vaan jääratakäyttöön ja kävin laskemassa puristussuhdelaskurilla, että 1,5 mm pois laesta koko matkalta pudottaisi puristukset n. 8,1:een, joten vois vielä kestääkkin.
Haulla koitin etsiä jo viitteitä asiaan, mutta tosta männän laskemisesta en oikein löytänyt aikaisempia kirjoituksia ja kun jo valmiiksi tiedän, että ne parhaat näitä OHC turboja koskevat topickit hävis bittiavaruuteen foorumin uudistuksen myötä niin nyt ois mukava kuulla mielipiteitä/kokemuksia ennen kuin rupeaa oikeasti konetta kasaamaan.
Ois tollaisen koneen rakentaminen mahdollisesti suunnitteilla ihan vaan jääratakäyttöön ja kävin laskemassa puristussuhdelaskurilla, että 1,5 mm pois laesta koko matkalta pudottaisi puristukset n. 8,1:een, joten vois vielä kestääkkin.
Haulla koitin etsiä jo viitteitä asiaan, mutta tosta männän laskemisesta en oikein löytänyt aikaisempia kirjoituksia ja kun jo valmiiksi tiedän, että ne parhaat näitä OHC turboja koskevat topickit hävis bittiavaruuteen foorumin uudistuksen myötä niin nyt ois mukava kuulla mielipiteitä/kokemuksia ennen kuin rupeaa oikeasti konetta kasaamaan.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Tasaisesti pois sorvaaminen ei ole järkevää jos käyttää ohc:n kantta paketissa. Paljealue tulee todella nakuttamaan. Ota mieluummin männän keskeltä kuppimaisesti ainetta pois (tyyliin cossu). Vaikka puristussuhde ei putoa ihan yhtä paljon, nakutusherkkyys pienenee.
1,5 mm voi ottaa pois, mutta ei juurikaan enempää.
Riippumatta onko kyseessä "205" -mäntä tai vanhempi versio, ahtopaineiden sieto seuraavaa luokkaa (jos saa ruokaa riittävästi) :
0,5b kestää, 0,7-0,8b kestänee, 1,0-> hajoaa. Männärenkaiden välit romahtavat.
Tulet tämän 99% varmuudella kokeilemaan ja havaitsemaan.
Vakio ohc-kannentiiviste (orig. Ford) kestää tuon leikin, varsinkin jos käytät vanhanmallisia kovia kannenpultteja ("tähtipää", ei Torx).
1,5 mm voi ottaa pois, mutta ei juurikaan enempää.
Riippumatta onko kyseessä "205" -mäntä tai vanhempi versio, ahtopaineiden sieto seuraavaa luokkaa (jos saa ruokaa riittävästi) :
0,5b kestää, 0,7-0,8b kestänee, 1,0-> hajoaa. Männärenkaiden välit romahtavat.
Tulet tämän 99% varmuudella kokeilemaan ja havaitsemaan.
Vakio ohc-kannentiiviste (orig. Ford) kestää tuon leikin, varsinkin jos käytät vanhanmallisia kovia kannenpultteja ("tähtipää", ei Torx).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
jjs kirjoitti:Tasaisesti pois sorvaaminen ei ole järkevää jos käyttää ohc:n kantta paketissa. Paljealue tulee todella nakuttamaan. Ota mieluummin männän keskeltä kuppimaisesti ainetta pois (tyyliin cossu). Vaikka puristussuhde ei putoa ihan yhtä paljon, nakutusherkkyys pienenee.
1,5 mm voi ottaa pois, mutta ei juurikaan enempää.
Riippumatta onko kyseessä "205" -mäntä tai vanhempi versio, ahtopaineiden sieto seuraavaa luokkaa (jos saa ruokaa riittävästi) :
0,5b kestää, 0,7-0,8b kestänee, 1,0-> hajoaa. Männärenkaiden välit romahtavat.
Tulet tämän 99% varmuudella kokeilemaan ja havaitsemaan.
Vakio ohc-kannentiiviste (orig. Ford) kestää tuon leikin, varsinkin jos käytät vanhanmallisia kovia kannenpultteja ("tähtipää", ei Torx).
Ilmeisesti nuo antamat paineet on sellaisia joilla on haettu maksimaalista tehoa(ennakot/seokset)
Itse tuota vakio konetta pyöritellyt 1,2 paineilla mutta kone pyörii max 13ast ennakoilla ja seokset olleet AFR 10,5 tuntumassa max 6500 asti. Enempää ennakkoa kannattanut kokeilla kun kytkin ei pidä 4/5 vaihteilla enään juurikaan. 3:lla viel kesti kunnon vedon loppuun asti,alkuun. Nyt ei enään sitäkään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Kestää oikein käytettynä 1.5 bar, kun sorvaa 2mm syvän montun niin, että jättää reunoille n. 10mm leveälti koskematta.
Mulla oli, mega näytti 6 astetta ennakkoa @ 1.5bar. Voimaa tuli lisää joka kerta kun painetta nosti, ennakkoa ei kärsiny yhtään lisää, asteen verran laitoin enemmän niin meni heti nelosen mäntä, kansipahvi 3-4 pyttyjen väliltä ja kolmospytyn kohdalta pahvi puhki vesitilaan.
Sorvaamatta mitenkään kestänee vielä noin kilon paineilla, Rahnun pannusta muistaakseni oli penkitetty 220hevosvoimaa kilon paineilla... Omaa ei penkitetty mutta oli siinäkin kilo painetta, vakio IS-sierra, kytkin luisti lopulta solkenaan. G-tech näytti jotain 200 hevosvoimaa, se näyttää vissiin pyörätehoa. Painoksi laitoin sen mitä rekisteriotteessa luki omapainon kohdalla +80kg. Isohko lisäsuutin oli käytössä.
Mulla oli, mega näytti 6 astetta ennakkoa @ 1.5bar. Voimaa tuli lisää joka kerta kun painetta nosti, ennakkoa ei kärsiny yhtään lisää, asteen verran laitoin enemmän niin meni heti nelosen mäntä, kansipahvi 3-4 pyttyjen väliltä ja kolmospytyn kohdalta pahvi puhki vesitilaan.

Sorvaamatta mitenkään kestänee vielä noin kilon paineilla, Rahnun pannusta muistaakseni oli penkitetty 220hevosvoimaa kilon paineilla... Omaa ei penkitetty mutta oli siinäkin kilo painetta, vakio IS-sierra, kytkin luisti lopulta solkenaan. G-tech näytti jotain 200 hevosvoimaa, se näyttää vissiin pyörätehoa. Painoksi laitoin sen mitä rekisteriotteessa luki omapainon kohdalla +80kg. Isohko lisäsuutin oli käytössä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Hyvä että muilla kestää. Itse hoen tätä kaavaa
"0,5b kestää, 0,7-0,8b kestänee, 1,0-> hajoaa. Männärenkaiden välit romahtavat.
Tulet tämän 99% varmuudella kokeilemaan ja havaitsemaan"
perustuen 2-numeroiseen määrään omia ja muiden testejä
En tingi vieläkään...
"0,5b kestää, 0,7-0,8b kestänee, 1,0-> hajoaa. Männärenkaiden välit romahtavat.
Tulet tämän 99% varmuudella kokeilemaan ja havaitsemaan"
perustuen 2-numeroiseen määrään omia ja muiden testejä

En tingi vieläkään...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Tämmöttis
0,6bar. Tosin jonkun urpon liian isolla puristus-suhteella
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... C03925.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... C03926.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... C03925.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... C03926.jpg
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Tässä nyt ei vielä ole edes ihan varmaa, että tehdäänkö kone 8- vai 16-tappisena, mutta tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto on IS:n kansi eli silloin pitää vähän miettiä myös tota nakutusherkkyyttä.
Toi 1,5 mm koko matkalta oli mielessä ihan sen vuoksi, että silloin 2wd cossun kannella ois puristukset tulleet n. 8,5 eli kestäs ehkä just 0,7-0,8 bar ahtaa, jos uskaltaa kokeilla.
Kävin laskemassa lisää vaihtoehtoja: 1,5 mm keskeltä ja 10 mm reunus niin puristus IS:n kannella n. 8,5. Kuoppa 2 mm syvänä puristus n. 8,3, joten toi tuntuis nyt ehkä parhaalta vaihtoehdolta kokeilla. Kuulostaako toi 8,3 vielä liian isolta mäntien keston kannalta?
Ruiskuksi ois suunnitteilla cossun ruisku, joten eikös siinä ole noi ennakot pelattu aika varman päälle ja sopan saa varmasti riittämään tonne 150-200 hepan paikkeille. Hyrräksi varmaan joku To3:n ja ehkä joku pikku cuuleri.
Toi 1,5 mm koko matkalta oli mielessä ihan sen vuoksi, että silloin 2wd cossun kannella ois puristukset tulleet n. 8,5 eli kestäs ehkä just 0,7-0,8 bar ahtaa, jos uskaltaa kokeilla.
Kävin laskemassa lisää vaihtoehtoja: 1,5 mm keskeltä ja 10 mm reunus niin puristus IS:n kannella n. 8,5. Kuoppa 2 mm syvänä puristus n. 8,3, joten toi tuntuis nyt ehkä parhaalta vaihtoehdolta kokeilla. Kuulostaako toi 8,3 vielä liian isolta mäntien keston kannalta?
Ruiskuksi ois suunnitteilla cossun ruisku, joten eikös siinä ole noi ennakot pelattu aika varman päälle ja sopan saa varmasti riittämään tonne 150-200 hepan paikkeille. Hyrräksi varmaan joku To3:n ja ehkä joku pikku cuuleri.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Ja paljealue kun on kunnossa niin kestää 9:1 ahtaa sen kilon, ilman paljealuetta voi tosiaan tehdä tiukkaa se 0.8bar 8,5:1.
Tee miten ite parhaaks näät, siihen nakutuskestävyyteen vaikuttaa muutkin asiat kun vain pelkästään puristussuhde ja palotilan muoto.
Tee miten ite parhaaks näät, siihen nakutuskestävyyteen vaikuttaa muutkin asiat kun vain pelkästään puristussuhde ja palotilan muoto.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
8.8 suhteella, 0.95 paineilla 254hv/406 Nm, max ennakko vakio -6ast.
Painetta lisää ja muuta pientä, tuho tuli loppujen lopuksi kankien taipuessa, männät kesti. Ei ehditty penkittää tätä versiota.
Painetta lisää ja muuta pientä, tuho tuli loppujen lopuksi kankien taipuessa, männät kesti. Ei ehditty penkittää tätä versiota.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Otanpa osaa keskusteluun. Joskus 90 luvun puolenvälin paikkeilla harrastelin 2L välikopalla turbottelua sangen minimaalisella budjetilla, joten se pisti kokeilemaan vakio-osien kestävyyden.
Eka alakerran korkkasin vitutuspäissäni alle 15min> auto seisoi luonnollisesti telakalla jonkin aikaa
Männät oli silloin Hepolitet ( 2,8L v6 valupaakut).
Seuraavan koneen tein sitten " vähän " ajetun Granadan koneesta, nyt viisastuneena edellisestä hermojen mennessä otin aikalisän ( kait sitten kasvukipuja)
. Noh, silläpä tuli sitten kurvattua varttia kohtuullisella 12,5 s/ 185km/h suorituksia.
Männät tosiaan vakio Mahlet, joiden laesta otettu muistini mukaan 2mm pois ja vakioveivit. Kaasarina Dat 32 ja nokkana is kepakko/ vakio 2L venat portatulla hatulla. Ts halpa ja onnistunut viritys..
Sitten sekin korkkasi, muistaakseni yhdestä männästä renkaan väli petti. Mutta talvi olikin jo tuloillaan, joten ei paljon harmittanut.
Seuraavaksi ostin Kolbenit, jotka olivat is kamaa( matalemmat puristusrenkaat). Niille sama laen pudotus ja seuraavaksi kehiin lisäpiiri, jolla annosteltiin soossia kaasariin ohi neulaventtiilin. Muuten edelleen veivit, joissa F kirjain ja kansinahkana Cossun vakio.
Ja kivastihan se Escortti laukkasi 1150 kg kokonaispainolla. 197,3 km/h /12,1s. Ahtoja muuten käytin suurimmillaan tie testeissä 2,3bar. Koneella tulikin sitten kurvailtua siviiliajoa jotain 50tkm. Nämä suoritukset on ajettu vakiolla 4 v lodjulla ja normirenkailla. Ja vielä ehjänä möin eteenpäin v 98.
Yhteenvetona oisin sitä mieltä, että vakiokamat kestää paljon, kunhan pitää nakutukset ja laihuudet poissa.
Ajoin viimeisellä koneversiolla varovasti arvioituna + 200 lähtöä stripillä ja ainut heikko lenkki oli tosiaan normi loota ( joita tuhosin parhaimmillaan 3 kk 9 kpl).
Tehoa koneessa oli jotain 360 hp, väännön ollessa n.500nm.
Ps: Ehkäpä tulee vielä jonain päivänä rakennettua samanlainen ja koitettua saisko menemään matalan 11s ja yli 200km/h loppunopeuksia.
Eka alakerran korkkasin vitutuspäissäni alle 15min> auto seisoi luonnollisesti telakalla jonkin aikaa

Seuraavan koneen tein sitten " vähän " ajetun Granadan koneesta, nyt viisastuneena edellisestä hermojen mennessä otin aikalisän ( kait sitten kasvukipuja)

Männät tosiaan vakio Mahlet, joiden laesta otettu muistini mukaan 2mm pois ja vakioveivit. Kaasarina Dat 32 ja nokkana is kepakko/ vakio 2L venat portatulla hatulla. Ts halpa ja onnistunut viritys..
Sitten sekin korkkasi, muistaakseni yhdestä männästä renkaan väli petti. Mutta talvi olikin jo tuloillaan, joten ei paljon harmittanut.
Seuraavaksi ostin Kolbenit, jotka olivat is kamaa( matalemmat puristusrenkaat). Niille sama laen pudotus ja seuraavaksi kehiin lisäpiiri, jolla annosteltiin soossia kaasariin ohi neulaventtiilin. Muuten edelleen veivit, joissa F kirjain ja kansinahkana Cossun vakio.
Ja kivastihan se Escortti laukkasi 1150 kg kokonaispainolla. 197,3 km/h /12,1s. Ahtoja muuten käytin suurimmillaan tie testeissä 2,3bar. Koneella tulikin sitten kurvailtua siviiliajoa jotain 50tkm. Nämä suoritukset on ajettu vakiolla 4 v lodjulla ja normirenkailla. Ja vielä ehjänä möin eteenpäin v 98.
Yhteenvetona oisin sitä mieltä, että vakiokamat kestää paljon, kunhan pitää nakutukset ja laihuudet poissa.

Tehoa koneessa oli jotain 360 hp, väännön ollessa n.500nm.
Ps: Ehkäpä tulee vielä jonain päivänä rakennettua samanlainen ja koitettua saisko menemään matalan 11s ja yli 200km/h loppunopeuksia.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Lainataampa topikkia..
Eli kuinka paljon heikommat on tavan kanget verrattuna F-kankiin.
Purin tossa just yhen 205 alakerran ja sieltä löyty tavalliset kanget.
Aikomus olis talven aikana kasata uus kone tohon sigun Sierraan ja ahistaa se nyt sillä remillä.
Eli kuinka paljon heikommat on tavan kanget verrattuna F-kankiin.
Purin tossa just yhen 205 alakerran ja sieltä löyty tavalliset kanget.
Aikomus olis talven aikana kasata uus kone tohon sigun Sierraan ja ahistaa se nyt sillä remillä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
tuu hakeen niin voin lahjottaa sulle parillakympillä f-kanget missä männät kiinni. 

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Ai jaa, lahjotuksen hinta on 20€VooDoo kirjoitti:tuu hakeen niin voin lahjottaa sulle parillakympillä f-kanget missä männät kiinni.

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Romuraudan hinnalla!
Tosin jos tekee budjettikonetta, niin eikös noi saabin kanget ja kuplan kuramahlet ole aika hyvä vaihtoehto? Aika halpoja osia ovat nekin kuitenki lopunviimein.

Tosin jos tekee budjettikonetta, niin eikös noi saabin kanget ja kuplan kuramahlet ole aika hyvä vaihtoehto? Aika halpoja osia ovat nekin kuitenki lopunviimein.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Varmaan juu, en oo hintoja katellu..VooDoo kirjoitti:Romuraudan hinnalla!![]()
Tosin jos tekee budjettikonetta, niin eikös noi saabin kanget ja kuplan kuramahlet ole aika hyvä vaihtoehto? Aika halpoja osia ovat nekin kuitenki lopunviimein.
Meininkin oli ihan orkkis kamoilla kokeilla, vielä halvemmalla pääsee P100:n männillä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
On ne tavan kanget jonkun verran niitä F-kankia heikommat! En laittaisi turbokoneeseen, en ees vapariin. Koristeeksi kirjahyllyn ehkä?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Painavat on kanget, kun kerta Kuusankoski maksaa romuraudasta 48€/tonni...VooDoo kirjoitti:Romuraudan hinnalla!![]()

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Ok, näin vähän itsekkin tuumasin kun kankia keskenään vertailin.paperman kirjoitti:On ne tavan kanget jonkun verran niitä F-kankia heikommat! En laittaisi turbokoneeseen, en ees vapariin. Koristeeksi kirjahyllyn ehkä?
Käyn vielä loppu viikosta hakemassa uhden kokonaisen 205 alakerran Scorpparista ja toivon että siinä olis F-kanget.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:15:59 2005
- Paikkakunta: jkl.mlk
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Mulla ois tossa joutilaana uudet kuplan männät ja f-kanget joista on yks kiillottamatta.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Paljonko pyydät setistä?jkm kirjoitti:Mulla ois tossa joutilaana uudet kuplan männät ja f-kanget joista on yks kiillottamatta.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:15:59 2005
- Paikkakunta: jkl.mlk
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Pistin yv:tä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Ei ole tarkoitus yrittää torpedoida jkm:n kauppoja, mutta täällä on joidenkin mielipiteiden mukaan pidetty noita kuplan mahleja huonompina kuin näitä 205 lohkon vakio mäntiä (jotka mahleja myös). Ja toisekseen eikös noi f-kanget joudu helottamaan uusiksi kuplan männille (tappi 22mm vai muistanko väärin).jkm kirjoitti:Mulla ois tossa joutilaana uudet kuplan männät ja f-kanget joista on yks kiillottamatta.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:15:59 2005
- Paikkakunta: jkl.mlk
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Joo se tappi on 22:nen.Ja nuo minun veivit on heloitettu.
Minä purin joskus yhden koneen jossa oli kuplan männät joita oli vielä sorvattu laesta.Ahtoja oli kuulema ollut 0,7bar.Liekkirenkailla ja kannentiiviste oli siitä menny.
Minä purin joskus yhden koneen jossa oli kuplan männät joita oli vielä sorvattu laesta.Ahtoja oli kuulema ollut 0,7bar.Liekkirenkailla ja kannentiiviste oli siitä menny.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Mitenkäs muuten se paljealue hommeli jos laittaa P100:n männät?
Eli onko parempi jos laittaa ihan tavan männät ja sorvaa niihin kupit??
Eli onko parempi jos laittaa ihan tavan männät ja sorvaa niihin kupit??
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
On.
Ja näemmä juttujen perustella suorastaan parempi vaihtoehto kuin cossun omat mahlet
Ei me olla silloin joskus osattu mitään tehdä oikein...
Psst:
Ja näemmä juttujen perustella suorastaan parempi vaihtoehto kuin cossun omat mahlet

Ei me olla silloin joskus osattu mitään tehdä oikein...
Psst:

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
NO NO jjsjjs kirjoitti:On.
Ja näemmä juttujen perustella suorastaan parempi vaihtoehto kuin cossun omat mahlet
Ei me olla silloin joskus osattu mitään tehdä oikein...
Psst:


-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
No voi perse, antaahan olla sit..
Tässä ei puhuta jostan +300 hp oharista..
Ai niin, enpähän runkku osannut käyttää hakua.
Tässä ei puhuta jostan +300 hp oharista..
Ai niin, enpähän runkku osannut käyttää hakua.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Noh, ihan kokonaan huumorilla tuo meniMikkoT kirjoitti:NO NO jjsjjs kirjoitti:On.
Ja näemmä juttujen perustella suorastaan parempi vaihtoehto kuin cossun omat mahlet
Ei me olla silloin joskus osattu mitään tehdä oikein...
Psst:Kyllä myö ainakiin kuunnellaan tässä asiassa sinun neuvoja ja sorvataan keskelle vaan vähän kuoppaa eli sen pari milliä ja eikun kokeilemaan

Näitä juttuja joissa poksahdusriski on suuri kannattaa ilmaista huonot kokemukset "näin todella tapahtui" -tyylillä eikä foorumeille yleensä kuuluvalla "ehkäpä / kukaties / mahdollisesti" -linjauksella.... Mieluimmin varoitellaan hieman, varsinkin kun huonon tuurin määrä on loputon.
Kokemuksia näemmä laidasta laitaan.
Mutta valitettavan paljon niitä jysähteli; toimivat kuin junan vessa siihen reiluun puoleen kiloon. Ja kilometrejä tosiaan tuli.
Voinee kyllä olla eroa alkuperäismäntien laaduissakin, teki niitä muutkin kuin mahle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
itellä on nyt 0,5bar ja täysin vakio kone, hyvin on vielä pyöriny..ja ihan kaasaripeli vieläpä, toimii ihan mallikkaasti.
ootteko kokeillu niitä rallyracen 336e takomäntä sarjaa, et ovatko millaisia, ja käyvätkö vakio kankeen?...
ootteko kokeillu niitä rallyracen 336e takomäntä sarjaa, et ovatko millaisia, ja käyvätkö vakio kankeen?...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
On ollut ja edellisen omistajan tekemänä/ajamana alle kilon paineilla(muistikuva 25tkm) itsellä ko. kone ahdettu 1,2 (oli 8 puristeinen) ilman ongelmia.pontsei kirjoitti:itellä on nyt 0,5bar ja täysin vakio kone, hyvin on vielä pyöriny..ja ihan kaasaripeli vieläpä, toimii ihan mallikkaasti.
ootteko kokeillu niitä rallyracen 336e takomäntä sarjaa, et ovatko millaisia, ja käyvätkö vakio kankeen?...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
onkos ne sellaiset männät mistä ite voi sorvailla laen sopivaks? ja se sopivuus vakio kiertokankee?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Ovat muistaakseen valmiiksi sorvattu n.8 ruttuisiksi vakio kannella.
Käyvät vakio veiveihin,mut muistikuva hämärä oliko suoraan vai helan kanssa (suoraan kuitenkin muistelisin olleen)
Käyvät vakio veiveihin,mut muistikuva hämärä oliko suoraan vai helan kanssa (suoraan kuitenkin muistelisin olleen)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
jaa, nehän kuulostaa mulle sit oikein hyviltä vaihtoehdoilta, vaikka pitäiski helottaa tai sorvailla, ku se ei oo ongelma... yritin soittaa sinne mut ei vastattu, varmaan lomalla...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Soittelin itekkin eilen, ei vastattu. Tietääks kukaan kauan lomalla?pontsei kirjoitti:jaa, nehän kuulostaa mulle sit oikein hyviltä vaihtoehdoilta, vaikka pitäiski helottaa tai sorvailla, ku se ei oo ongelma... yritin soittaa sinne mut ei vastattu, varmaan lomalla...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
jatketaan tähän, kumpikohan olis järkevämpi vaihtoehto, eli 205 alakertaan cossun käytetyt veivit ja männät, vai vakio kankiin tuo rallyracen 336e mäntäsarja? ...kyseessä siis jälleen kerran budjetti viritelmä...
nuo 336e männät pitäis kestää 1,5bar paineita jos muut osa alueet on kunnossa, näi sanottii ku soitin ja kyselin niistä...

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Kestäähän ne cossun vakiomännätkii tuon 1.5, tai ainakii täällä ajeltiin melkein vuos tommosilla paineillapontsei kirjoitti:jatketaan tähän, kumpikohan olis järkevämpi vaihtoehto, eli 205 alakertaan cossun käytetyt veivit ja männät, vai vakio kankiin tuo rallyracen 336e mäntäsarja? ...kyseessä siis jälleen kerran budjetti viritelmä...nuo 336e männät pitäis kestää 1,5bar paineita jos muut osa alueet on kunnossa, näi sanottii ku soitin ja kyselin niistä...

-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
joo kestää varmasti, mut lähinnä et kummin kannattas tehä, hintaeroa ei paljon olis... meinaa jos ostas käytetyt cossun männät ja kanget tai sit vaan uudet rallyracen männät... 

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Cossun männät/kanget kestää yleensä tuon 1,5 bar jatkuvaa käyttöä ihan heittämällä, kun taas oharin veivit eivät kestä ainakaan paljon yli baarin ahtoja. Jo baarissa ollaan varmaan aika rajoilla. Eli, jos haluaa käyttää noita 1,5 bar ahtoja päivittäin niin noi rallyracen männät ei ole edes vaihtoehto.pontsei kirjoitti:joo kestää varmasti, mut lähinnä et kummin kannattas tehä, hintaeroa ei paljon olis... meinaa jos ostas käytetyt cossun männät ja kanget tai sit vaan uudet rallyracen männät...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Paitsi toisilla kangilla.. Mutta sitten päästään jo yhtälöön että kossun veivit ja männät on halvempi ratkasu. Vielä jos kossun männistä sorvaa rengasurat että sopii perus oharin männänrenkaat, niin aika halpoja osia..
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Cossun männät ja veivit, niin ei mene yöunet. Kummiskin cossun männät ovat käsittääkseni vielä 500+ hp tehoja kestäneet. Ja veivit vielä enemmän. Sitten noihin cossun mäntiin on olemassa SM -merkkisiä männänrenkaita, ovat edullisemmat enkä ainakaan minä ole niistä moitteen sanaa täältä foorumilta tai mistään muualtakaan kuullut.
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Jos joku löytää vielä SM-renkaita jostain niin mulle voi ilmotella.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
www.sm-germany.com valmistajan sivut. maahantuoja atoy oy. tuotenumero 0-2138-00 escort cosworth
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Kävin keväälä kiertelemäs varaosaputkia mm Osaset ja Ad varaosamaailma Treella mut ei löytyny renkaita,tai sit myyjä ei osannu ettiä? Atoy toimittaa osia ainakin tohon Osasetile näemmä? Jossain muussakin topic:issa oli joskus juttua näistä "kultaisista männänrenkaista"
http://www.atoyautomotive.fi/

http://www.atoyautomotive.fi/
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
pablo kirjoitti:Kävin keväälä kiertelemäs varaosaputkia mm Osaset ja Ad varaosamaailma Treella mut ei löytyny renkaita,tai sit myyjä ei osannu ettiä? Atoy toimittaa osia ainakin tohon Osasetile näemmä? Jossain muussakin topic:issa oli joskus juttua näistä "kultaisista männänrenkaista"![]()
http://www.atoyautomotive.fi/
voipi olla et ei osannut etsiä/kysyä niitä mistään. tosin on siitä jo aikaa kun itse niitä hommmasin. täytyy kysyä kaverilta saatavuus ens viikolla. ja kun kysyy tolla varaosa numerolla niitä niin pitäis löytyä.
tosin melkein samaan rahaan saa mahlen orkkis renkaita englannista.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Noita SM-renkaita tuntuu olevan kyllä tosi vaikea (tai tässä tapauksessa mahdoton) saada.
Keväällä kävin niitä ensin Motonetistä kyselemässä ja tuttu myyjä totes, että heidän kauttaan noita ei saa.
Tuotenumero oli myös sellaisessa muodossa, että kone ei sitä suoraan tuntenut, mutta pienen muokkailun avulla se saatiin ymmärrettävään muotoon. Tämän jälkeen AD-varaosamaailmaan etsimään muilta toimittajilta, mutta turhaan. Hekään eivät saaneet kaivettua noita mistään.
Jos nyt joku tietää varmasti paikan mistä noita saa tai onnistuu jopa tollaiset ostamaan niin itseänikin kiinnostas tietää paikka ja päivän hinta.
Keväällä kävin niitä ensin Motonetistä kyselemässä ja tuttu myyjä totes, että heidän kauttaan noita ei saa.
Tuotenumero oli myös sellaisessa muodossa, että kone ei sitä suoraan tuntenut, mutta pienen muokkailun avulla se saatiin ymmärrettävään muotoon. Tämän jälkeen AD-varaosamaailmaan etsimään muilta toimittajilta, mutta turhaan. Hekään eivät saaneet kaivettua noita mistään.
Jos nyt joku tietää varmasti paikan mistä noita saa tai onnistuu jopa tollaiset ostamaan niin itseänikin kiinnostas tietää paikka ja päivän hinta.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
soittelen huomenna kaverille, kun se palaa lomalta töihin. niin katotaan saako sekään enään niitä mistään. joka kerta kun olen niitä ottanut niin on mennyt tehdas tilaukseen. et olisko toi se juttu mikä muilla tökkiii?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Voin kans kattoo jos kerkeen/muistan kun meen töihin huomena
Jäsen #606
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
niin, melkein se vois olla ku joltai ostais männät ja kanget, paljonkos ne cossun m-renkaat on eripaksuiset ku ohc:n?



sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
atoylta saa niitä renkaita. on vaan tehdastilaus. toimitusaika noin kuukausi. hinta 22e+alv per mäntä. privaa kehiin jos joku tarvii.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 205 OHC:n männän kestävyys?
Kiitos adh!!! Mukava tietää, että näitä oikeasti saa vielä jostain. Palailen privalla asiaan, jos ja kun tarvetta ilmeneeadh kirjoitti:atoylta saa niitä renkaita. on vaan tehdastilaus. toimitusaika noin kuukausi. hinta 22e+alv per mäntä. privaa kehiin jos joku tarvii.
