Cossun jarrut..?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ford-86
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Heinäkuu 12. 18:55:39 2006

Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja ford-86 » To Elokuu 20. 19:52:41 2009

Käykö tavan sierran etu iskariin 2w/4w cossun napa, taaksehan pitäisi käydä, mut onko vetari samankokoinen.
Mitä eroa on noissa vetareissa, jotka tulee pulttaamalla kiinni perään. Cossussa taitaa olla ainenkin paksummat pultit kun muissa.

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja matsu » To Elokuu 20. 20:48:22 2009

ford-86 kirjoitti:Käykö tavan sierran etu iskariin 2w/4w cossun napa, taaksehan pitäisi käydä, mut onko vetari samankokoinen.
Mitä eroa on noissa vetareissa, jotka tulee pulttaamalla kiinni perään. Cossussa taitaa olla ainenkin paksummat pultit kun muissa.
Jos välimerkkeihin saa sekaantua niin napa ei tule kiinni iskariin, mutta jos näillä mennään niin kyllä kai se 2 wd:n napa käy mutta huomioi se että alatukivarteen se ei käy. 4 wd:ssa on sitte erilainen.

2wd cossun takavetari on eri pulttijaolla kuin muut, 4wd:n muistaakseni sama kuin ns.tavan sierroissa. Muistinko oikein? :D

ford-86
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Heinäkuu 12. 18:55:39 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja ford-86 » Pe Elokuu 21. 6:54:47 2009

Eli jos haluan tavan sierraan saada cossun jarrut, niin menee alatukivarret ja navat vaihtoon?
Mitä eroa cossun tukivarressa on..?

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Elokuu 21. 8:13:54 2009

Miten sen selittäs... alapallon kiinitys on erilainen, samoin sisäpää tulee alapalkkiin kiinni M12 pultilla kun "tavan" sierrassa M10. Mut sen reiän saa toki suurennettua.

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Elokuu 21. 8:25:02 2009

ford-86 kirjoitti:Eli jos haluan tavan sierraan saada cossun jarrut, niin menee alatukivarret ja navat vaihtoon?
Mitä eroa cossun tukivarressa on..?
Ei välttämättä mene, jos laitat 4wd:n jarrusatulat ja 2wd:n levyt.Menee ihan suoraan vakkarisierran etunapoihin kii.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Elokuu 21. 22:18:45 2009

CosworthPower kirjoitti:
ford-86 kirjoitti:Eli jos haluan tavan sierraan saada cossun jarrut, niin menee alatukivarret ja navat vaihtoon?
Mitä eroa cossun tukivarressa on..?
Ei välttämättä mene, jos laitat 4wd:n jarrusatulat ja 2wd:n levyt.Menee ihan suoraan vakkarisierran etunapoihin kii.
Kun laittaa vielä yhden prikan navan ja satulan väliin niin se on keskelläkin. Melkein kannattaa sorvata vielä levystä vielä pari milliä halkaisijasta pois niin tulee hyvä. Mulla ainakin näkyy satulassa että lähellä on käyny..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Elokuu 21. 22:25:44 2009

Tai sitten ottaa 2wd:n satulan kiinnityspisteestä 2-3mm pois ja napaan tekee kierteet m12 pulteille niin ne 2wd:n jarrut saa laitettua tavis napoihin (ollut mk4 escossa ja sierrassa noin tehtynä).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Elokuu 21. 22:30:01 2009

KIP kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:
ford-86 kirjoitti:Eli jos haluan tavan sierraan saada cossun jarrut, niin menee alatukivarret ja navat vaihtoon?
Mitä eroa cossun tukivarressa on..?
Ei välttämättä mene, jos laitat 4wd:n jarrusatulat ja 2wd:n levyt.Menee ihan suoraan vakkarisierran etunapoihin kii.
Kun laittaa vielä yhden prikan navan ja satulan väliin niin se on keskelläkin. Melkein kannattaa sorvata vielä levystä vielä pari milliä halkaisijasta pois niin tulee hyvä. Mulla ainakin näkyy satulassa että lähellä on käyny..
Mulla istuu taas ihan nappiin, kun vaan laitto paikalleen...Kuulin tuosta prikkajutusta ja koitin niin meni hullummaksi :?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja JyriN » La Elokuu 22. 0:15:25 2009

Tähän voisi jatkaa vielä, kun olette noita rannelleet: onko v6 mallin 60mm satula sama kuin 4x4 kossun (myös 60mm mäntä)? Jos on sama satula, niin tuo 2wd levy + 4x4 satula vastaa jarruteholtaan vain 260mm v6 levyä, kun ison levyn ulkokehä ei osu paloihin lainkaan. Vai onko ero sitten näissä jarrupaloissa?

Omaani meinasin päivitellä jarruja, kun nuo nykyiset lämpenevät vähän liikaa ratapäivillä. Ensin meni palat, mutta kun ne on päivitetty paremmiksi, niin nyt menee nesteet :shock: Lisää levyä siis tarttee :lol:
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Elokuu 22. 12:46:26 2009

CosworthPower kirjoitti:
KIP kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti: Ei välttämättä mene, jos laitat 4wd:n jarrusatulat ja 2wd:n levyt.Menee ihan suoraan vakkarisierran etunapoihin kii.
Kun laittaa vielä yhden prikan navan ja satulan väliin niin se on keskelläkin. Melkein kannattaa sorvata vielä levystä vielä pari milliä halkaisijasta pois niin tulee hyvä. Mulla ainakin näkyy satulassa että lähellä on käyny..
Mulla istuu taas ihan nappiin, kun vaan laitto paikalleen...Kuulin tuosta prikkajutusta ja koitin niin meni hullummaksi :?

Mulla taas piti tuoda levyä 3-5mm ulospäin, otin kuitenkin satulan korvista sen verran pois niin istu. Dokki nelikkoon tuli näin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja cossu44 » La Elokuu 22. 13:15:52 2009

JyriN kirjoitti:Tähän voisi jatkaa vielä, kun olette noita rannelleet: onko v6 mallin 60mm satula sama kuin 4x4 kossun (myös 60mm mäntä)? Jos on sama satula, niin tuo 2wd levy + 4x4 satula vastaa jarruteholtaan vain 260mm v6 levyä, kun ison levyn ulkokehä ei osu paloihin lainkaan. Vai onko ero sitten näissä jarrupaloissa?

Omaani meinasin päivitellä jarruja, kun nuo nykyiset lämpenevät vähän liikaa ratapäivillä. Ensin meni palat, mutta kun ne on päivitetty paremmiksi, niin nyt menee nesteet :shock: Lisää levyä siis tarttee :lol:
Nesteet menee, tarkoitatko kiehuu ja jarrut häviää? NelikkoCossuun vaihdettiin dot 5-nesteet, niillä pärjää jopa radalla, ei ole jarrut enää häipyneet. Ja kerran vuodessa vaihto niillekin. Ahvenistolla paras saavutus venttiilihattujen sulaminen etupyörissä, tosin aika umpinaisella vanteella, jarruteho ei kumminkaan häipynyt vaikka lämmintä oli siellä osastolla.
Normisierralla on pärjätty 260-jarruilla hyvin,Ahvenisto mukaanlukien, paloina Tarox (Rally Race), nyttemmin Ferodo.Dot 5 siinäkin. Ja koville jätkille löytyy racing-nesteet, kalliilla...

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja JyriN » La Elokuu 22. 14:15:14 2009

cossu44 kirjoitti: Nesteet menee, tarkoitatko kiehuu ja jarrut häviää? NelikkoCossuun vaihdettiin dot 5-nesteet, niillä pärjää jopa radalla, ei ole jarrut enää häipyneet. Ja kerran vuodessa vaihto niillekin. Ahvenistolla paras saavutus venttiilihattujen sulaminen etupyörissä, tosin aika umpinaisella vanteella, jarruteho ei kumminkaan häipynyt vaikka lämmintä oli siellä osastolla.
Normisierralla on pärjätty 260-jarruilla hyvin,Ahvenisto mukaanlukien, paloina Tarox (Rally Race), nyttemmin Ferodo.Dot 5 siinäkin. Ja koville jätkille löytyy racing-nesteet, kalliilla...
Mikäli tulkitsin oireet oikein, niin nesteet pääsivät vähän kiehahtamaan, kun poljin meni löysäksi pienen jäähdyttelytauon aikana. Varsinaisen ajon aikana jarrujen pito oli hyvä, se jopa parani parin kierroksen jälkeen kun palat lämpenivät kunnolla (taroxit taitaa mullakin olla alla, ostopaikka sama). Jarrunesteet on vajaan vuoden vanhat dot5:set.

Ajatus on päivittää eteen st170:n levy pienellä adapterilla ja noilla vakiosatuloilla, niin lämpiäminen vähenisi.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja matsu » La Elokuu 22. 18:01:45 2009

Minkäslaisia eroja noilla dot 4 ja 5 nesteillä sitten oikeasti on? Ei ole tullu aiheeseen tutustuttua ollenkaan...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Elokuu 22. 18:33:46 2009

JyriN kirjoitti:Ajatus on päivittää eteen st170:n levy pienellä adapterilla ja noilla vakiosatuloilla, niin lämpiäminen vähenisi.
Voi olla et ei onnistu 260 mm satulalla ellei jyrsi satulaa.
Itsellä on scorpion cossun satula(sama 4x4 cos) ja st170:sen levy ja on tarkka tuollakin kun pala on just reunalla niin satula lähes ottaa kiinni levyyn.
Dot 4:set alastarossa alkuun lämpenivat (liki keitti) mut kun hieman vähenteli turhaa jarruttelua niin toimivat sen jälkeen. Jossain vaiheessa jopa jarrun kanssa pidin ahdot yllä kurvien läpi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Elokuu 22. 19:42:07 2009

Aksu kirjoitti: Itsellä on scorpion cossun satula(sama 4x4 cos) ja st170:sen levy ja on tarkka tuollakin kun pala on just reunalla niin satula lähes ottaa kiinni levyyn.
Tämä tavis 2wd olka-akselissa kiinni? Ei kai ST170 levy mahdu ilman adapteria 4wd cossun satulallakaan?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja henu » La Elokuu 22. 20:02:10 2009

matsu kirjoitti:Minkäslaisia eroja noilla dot 4 ja 5 nesteillä sitten oikeasti on? Ei ole tullu aiheeseen tutustuttua ollenkaan...
Guugleta nuub :lol:
No tossa jotain http://www.rtf.fi/wiki/index.php?title=Jarruneste

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja matsu » La Elokuu 22. 21:45:40 2009

henu kirjoitti:
matsu kirjoitti:Minkäslaisia eroja noilla dot 4 ja 5 nesteillä sitten oikeasti on? Ei ole tullu aiheeseen tutustuttua ollenkaan...
Guugleta nuub :lol:
No tossa jotain http://www.rtf.fi/wiki/index.php?title=Jarruneste
:lol:
En minä kerkiä kun piti käydä irrottamassa sierrasta moottori (ostin ku halavalla sain... :roll: ), melkein koko päivä meni siinäkin vaikka ite motin irroitukseen saatiin menemään noin 15 min. Ja aattelin että vetelehtii täällä kuitenki joku jolla ei oo muutakaan tekemistä... :lol:

"- ÄLÄ KÄYTÄ SILIKONINESTEITÄ (DOT 5)! ", näin siellä sanottiin.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Elokuu 22. 23:06:34 2009

ylimark kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Itsellä on scorpion cossun satula(sama 4x4 cos) ja st170:sen levy ja on tarkka tuollakin kun pala on just reunalla niin satula lähes ottaa kiinni levyyn.
Tämä tavis 2wd olka-akselissa kiinni? Ei kai ST170 levy mahdu ilman adapteria 4wd cossun satulallakaan?
Juu, tavis 2L olka-akselissa,väli palalla siirretty satulaa ulommas. Tehty niin et pala on just ulkoreunan kanssa samalla tasolla. Eipä siinnä olisi ollut kun muutaman milli pelivara et alkas ottamaan satulaan kiinni levy.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 23. 12:55:58 2009

Ei tota dot5:ttä saakkaan oikein mistään, kaikki on dot 5.1 melkein mitä tavallisista hyllyistä löytyy. eikä parane tosiaan sekotella dot5:ttä mihinkään muuhun.
Jäsen #606

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja JyriN » Su Elokuu 23. 22:42:34 2009

Aksu kirjoitti:
ylimark kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Itsellä on scorpion cossun satula(sama 4x4 cos) ja st170:sen levy ja on tarkka tuollakin kun pala on just reunalla niin satula lähes ottaa kiinni levyyn.
Tämä tavis 2wd olka-akselissa kiinni? Ei kai ST170 levy mahdu ilman adapteria 4wd cossun satulallakaan?
Juu, tavis 2L olka-akselissa,väli palalla siirretty satulaa ulommas. Tehty niin et pala on just ulkoreunan kanssa samalla tasolla. Eipä siinnä olisi ollut kun muutaman milli pelivara et alkas ottamaan satulaan kiinni levy.
Ei sulla Aksu ole välipalasta kuvaa tallella? - ei tarvitsisi keksiä pyörää uudelleen :lol: Jos tuo v6:n satula ei sovi (pieni viilaus on kuitenkin ok), niin pitää sitten päivittää uudet satulat. Saa samalla tekosyyn ostaa jotkut kevyet nelimäntäsatulat. O:)
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Elokuu 24. 9:21:00 2009

olafu kirjoitti:Ei tota dot5:ttä saakkaan oikein mistään, kaikki on dot 5.1 melkein mitä tavallisista hyllyistä löytyy. eikä parane tosiaan sekotella dot5:ttä mihinkään muuhun.
Tarkennus paikallaan, kiitos! Toki tarkoitin dot 5.1. Pelkkä viitonen silikonipohjaista, eikös niin? Antiikkiautossa olen käyttänyt silikonipohjaista nestettä, syynä se, ettei ime kosteutta, näin sanovat, pitäneekö paikkansa? Merkinnät aiheuttavat varmasti sekaannusta, myyvät 5.1-nestettä mm. abs-jarrunesteenä..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Elokuu 24. 18:01:27 2009

JyriN kirjoitti:Ei sulla Aksu ole välipalasta kuvaa tallella? - ei tarvitsisi keksiä pyörää uudelleen :lol: Jos tuo v6:n satula ei sovi (pieni viilaus on kuitenkin ok), niin pitää sitten päivittää uudet satulat. Saa samalla tekosyyn ostaa jotkut kevyet nelimäntäsatulat. O:)
Välipala paikoillaan asennettuna.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ma Elokuu 24. 23:07:41 2009

Aksu kirjoitti: Välipala paikoillaan asennettuna.
Kiits, kiits :D
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Elokuu 28. 12:02:17 2009

matsu kirjoitti:Miten sen selittäs... alapallon kiinitys on erilainen, samoin sisäpää tulee alapalkkiin kiinni M12 pultilla kun "tavan" sierrassa M10. Mut sen reiän saa toki suurennettua.
Muistuttaisin kaikkia että ihan näin helposti ei onnistu kun ovat nuo 2wd Cossun ja normi Sierran iskaritkin ihan eri mittaset ja Cossun omat siis lyhemmät +jousikupin paikka hiukan eri, toisin sanoen normi Sierran iskareilla ja 30-40mm madallusjousilla voi saada jonkun vakio korkuisen alustan... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Fortux
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Fortux » Ti Tammikuu 12. 20:09:37 2010

Mites saako 4x4 cossun etunavan käymään kokonaisuutena(4x4cossun iskarin kanssa) perus 2wd dohc sierran tukivarteen, vai pittääkö tukivarretkin vaihtaa?

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Tammikuu 12. 20:58:30 2010

Fortux kirjoitti:Mites saako 4x4 cossun etunavan käymään kokonaisuutena(4x4cossun iskarin kanssa) perus 2wd dohc sierran tukivarteen, vai pittääkö tukivarretkin vaihtaa?
Joudut hommaamaan tukivarretkin...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 13. 11:11:46 2010

matsu kirjoitti:
Fortux kirjoitti:Mites saako 4x4 cossun etunavan käymään kokonaisuutena(4x4cossun iskarin kanssa) perus 2wd dohc sierran tukivarteen, vai pittääkö tukivarretkin vaihtaa?
Joudut hommaamaan tukivarretkin...
Olikos 4wd Cossuissakin ollu se alaktukiverren palkki kiinnitys 10mm pultilla, kun normit on 8mm pultilla, eli sit pitää vaihtaa etupalkkikin tai porata kylmästi vaan isommaks ne tukivarren reijät ja toivoa että tulevät keskelle... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Tammikuu 13. 13:01:02 2010

tumppe kirjoitti:
matsu kirjoitti:
Fortux kirjoitti:Mites saako 4x4 cossun etunavan käymään kokonaisuutena(4x4cossun iskarin kanssa) perus 2wd dohc sierran tukivarteen, vai pittääkö tukivarretkin vaihtaa?
Joudut hommaamaan tukivarretkin...
Olikos 4wd Cossuissakin ollu se alaktukiverren palkki kiinnitys 10mm pultilla, kun normit on 8mm pultilla, eli sit pitää vaihtaa etupalkkikin tai porata kylmästi vaan isommaks ne tukivarren reijät ja toivoa että tulevät keskelle... :wink:
4 wd on M12, olipa cossu tai ei, perus sierrat on M10. Eli joutuu reikää isontamaan, mutta kai se keskelle osuu kun vanhaan reikään poraa... tai jos tulee soikea niin tekee siihen camberin säädön... :D

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 13. 16:12:26 2010

matsu & tumppe & Fortux kirjoitti:Mites saako 4x4 cossun etunavan käymään kokonaisuutena(4x4cossun iskarin kanssa) perus 2wd dohc sierran tukivarteen, vai pittääkö tukivarretkin vaihtaa?

Joudut hommaamaan tukivarretkin...

Olikos 4wd Cossuissakin ollu se alaktukiverren palkki kiinnitys 10mm pultilla, kun normit on 8mm pultilla, eli sit pitää vaihtaa etupalkkikin tai porata kylmästi vaan isommaks ne tukivarren reijät ja toivoa että tulevät keskelle... :wink:

4 wd on M12, olipa cossu tai ei, perus sierrat on M10. Eli joutuu reikää isontamaan, mutta kai se keskelle osuu kun vanhaan reikään poraa... tai jos tulee soikea niin tekee siihen camberin säädön... :D
Joo m10 ja m12.han ne olikin... :oops:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Tekno
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesäkuu 11. 0:08:42 2008

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Tekno » Ke Tammikuu 27. 5:18:31 2010

lainaan topiccia,

meneehän Scorpio Cosworth 92-94 takajarrut heittämällä mulkkariin ? Etusatulat/levyt/palat ainakin meni.
1995 Ford Escort RS2000
Tenho Ruohoranta

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Tammikuu 27. 6:06:17 2010

Tekno kirjoitti:lainaan topiccia,

meneehän Scorpio Cosworth 92-94 takajarrut heittämällä mulkkariin ? Etusatulat/levyt/palat ainakin meni.
Kyllä maar jos levyssä vaan jako täsmää? Eikös ykköskoppases oo 5:llä pultilla kun taas mulkkarissa 4:llä. Sit tietty jos navat vaihettu niin ei mitään...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Tekno
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesäkuu 11. 0:08:42 2008

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja Tekno » Ke Tammikuu 27. 8:50:25 2010

joo no näemmä tota 273 jäähdytettyä levyä on nelireikäisenäkin, mulkkari cossussa. Eli satulat+palat -paketin voi ottaa vanhasta scorpiosta ja levyt sitte mulkkarin rei'ityksellä...
1995 Ford Escort RS2000
Tenho Ruohoranta

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun jarrut..?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 27. 12:03:49 2010

vm.95 mulkkari Cossussa on 4x108 jako ja satulat +levyt on samoilla mitoilla ku 4wd Cossu Sierran takajarrut...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin