205 OHC:n männän kestävyys?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: 205 OHC:n männän kestävyys?

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Elokuu 25. 15:16:23 2009

MikkoT kirjoitti:
adh kirjoitti:atoylta saa niitä renkaita. on vaan tehdastilaus. toimitusaika noin kuukausi. hinta 22e+alv per mäntä. privaa kehiin jos joku tarvii.
Kiitos adh!!! Mukava tietää, että näitä oikeasti saa vielä jostain. Palailen privalla asiaan, jos ja kun tarvetta ilmenee :)
ensviikolla lähtee tilaus noista. et privaa kehiin jos on tarvetta noille. saa myös ylikokoja. tällä hetkellä tilauksessa 2 settiä
ford escort´79 tic

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: 205 OHC:n männän kestävyys?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Elokuu 26. 15:16:15 2009

adh kirjoitti:tällä hetkellä tilauksessa 2 settiä
Jos mä tosiaan oon ainoa tilaaja, ei niillä mikään hätä ole. Eli mun puolesta voidaan odotella pidempäänkin...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: 205 OHC:n männän kestävyys?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Syyskuu 3. 0:08:13 2009

Mites onko kukaan mitannut koskaan normipaksuisen IS kannen palotilan kokoa?
Jos en väärin muista niin tossakin puristussuhde vakiona 9,2 ja haulla löysin useammasta topickista 2,0:n palotilaksi 50cm3.

Ongelma on, että kun tällä http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm puristussuhdelaskurilla laskee niin tulee vakiosuhteeksi n. 9,5. Laskennassa käytetyt arvot ovat: männän halk. 90,82, isku 76,95, kannen tiivisteen halk. 92,5, edellisen paksuus 1,25, palotila 50cm3 ja mäntä samassa tasossa lohkon kanssa. Heittääkö mulla nyt jokin vai missähän lie vikaa?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 205 OHC:n männän kestävyys?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 6. 19:59:56 2009

Eikös noissa jää mäntä dekkitason alle jotain millin kymmenyksiä.
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 205 OHC:n männän kestävyys?

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Syyskuu 6. 20:01:46 2009

olafu kirjoitti:Eikös noissa jää mäntä dekkitason alle jotain millin kymmenyksiä.

Muistelisin juurikin päinvastaista eli, pari kymppiä yli. Täytyy käydä tarkastamassa etten puhu ihan höpöjä..

Edit: Hupsista 0,4mm jää alle :oops: Ainakin siis tuossa pukissa olevassa 220 Tkm ajetussa farkun koneessa
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: 205 OHC:n männän kestävyys?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Syyskuu 7. 16:53:22 2009

KIP kirjoitti:
olafu kirjoitti:Eikös noissa jää mäntä dekkitason alle jotain millin kymmenyksiä.

Muistelisin juurikin päinvastaista eli, pari kymppiä yli. Täytyy käydä tarkastamassa etten puhu ihan höpöjä..

Edit: Hupsista 0,4mm jää alle :oops: Ainakin siis tuossa pukissa olevassa 220 Tkm ajetussa farkun koneessa
Tämähän selittäis jo hyvin noi minun laskuheitot. Toisaalta turbokoneessa ei ole oikein hyötyä/järkevää jättää mäntää dekin alle, mutta ei kyllä kehtais enää ruveta lohkoakaan koneistuttamaan. Itse vaan aina silmällä mitannut ja kuvitellut, että mäntä ois ollut tasassa dekin kanssa näissä vapari ohareissa.

Kiitokset äijille tarkennuksesta/mittatuloksesta! Pitää tutkia noita omia aihioita, että missä kohdin mäntä lepää yläkuolossa :)

Vastaa Viestiin