Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Eli siis, auto on 2.0 ohc Taunus, ei alkuperäinen ja joku Opelin efi ruisku sinne on sovitettu.
Auto on ollut kyseisellä kokoonpanolla liikenteessä ja toiminut ilmeisesti ihan hyvin (jonkun rallimiehen viritelmä).
Oireet siis ovat:
- Startti pyörittää heikosti ja järeillä kaapeleillakin "reilua" apuvirtaa antaessa pyörittää heikosti ja kaapelit lämpenee hyvin (normi tilanteessa ei juurikaan lämpene).
- Käynnistäessä startilla saa bensaa ja ilmeisesti kipinääkin, kun suhahtelee välillä ja jopa hiukan meinaa käynnistyäkkin, eli ns. lupailee hiukan.
- Hinaamalla ei lupaa oikeestaan ollenkaan.
Proidi ja yks kerhokaveri veikkaili että startti vetäis kenttään, toisin sanoen olis viallinen ja täten syypää???
Tätä ei oo vielä varmistettu ja haluankin kuulla vielä muita mielipiteitä ennenkuin starttia alan vaihtaan?
Auto on ollut kyseisellä kokoonpanolla liikenteessä ja toiminut ilmeisesti ihan hyvin (jonkun rallimiehen viritelmä).
Oireet siis ovat:
- Startti pyörittää heikosti ja järeillä kaapeleillakin "reilua" apuvirtaa antaessa pyörittää heikosti ja kaapelit lämpenee hyvin (normi tilanteessa ei juurikaan lämpene).
- Käynnistäessä startilla saa bensaa ja ilmeisesti kipinääkin, kun suhahtelee välillä ja jopa hiukan meinaa käynnistyäkkin, eli ns. lupailee hiukan.
- Hinaamalla ei lupaa oikeestaan ollenkaan.
Proidi ja yks kerhokaveri veikkaili että startti vetäis kenttään, toisin sanoen olis viallinen ja täten syypää???
Tätä ei oo vielä varmistettu ja haluankin kuulla vielä muita mielipiteitä ennenkuin starttia alan vaihtaan?
Viimeksi muokannut tumppe, Ke Syyskuu 30. 18:30:22 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Onko maadotukset kunnossa ?
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
vetää kenttään ja ei oo tarpeeks virtaa vetämällä jote ruuta ei toimi kunnollatumppe kirjoitti:Eli siis, auto on 2.0 ohc Taunus, ei alkuperäinen ja joku Opelin efi ruisku sinne on sovitettu.
Auto on ollut kyseisellä kokoonpanolla liikenteessä ja toiminut ilmeisesti ihan hyvin (jonkun rallimiehen viritelmä).
Oireet siis ovat:
- Startti pyörittää heikosti ja järeillä kaapeleillakin "reilua" apuvirtaa antaessa pyörittää heikosti ja kaapelit lämpenee hyvin (normi tilanteessa ei juurikaan lämpene).
- Käynnistäessä startilla saa bensaa ja ilmeisesti kipinääkin, kun suhahtelee välillä ja jopa hiukan meinaa käynnistyäkkin, eli ns. lupailee hiukan.
- Hinaamalla ei lupaa oikeestaan ollenkaan.
Proidi ja yks kerhokaveri veikkaili että startti vetäis kenttään, toisin sanoen olis viallinen ja täten syypää???
Tätä ei oo vielä varmistettu ja haluankin kuulla vielä muita mielipiteitä ennenkuin starttia alan vaihtaan?

volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Maadoitukset kuin uudet, sekä koneeseen että runkoon.henu kirjoitti:Onko maadotukset kunnossa ?
Nyt on jo 3 arviota startin viallisuudesta, pitää varmaan se sit ekana kumminki vaihtaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Akkukin voi olla niin lopussa että ei riitä jännite ruiskulle ja käynnistyskaapelit lämpenee.
Kannattaa mitata akun jännite.
Kannattaa mitata akun jännite.
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Meinaatko että kaapeleilla apuvirtaa antaessa toinen auto käynnissä ja kierroksia antamallakaan ei tuu virtaa ruiskulle riittävästi...MK82 kirjoitti:Akkukin voi olla niin lopussa että ei riitä jännite ruiskulle ja käynnistyskaapelit lämpenee.
Kannattaa mitata akun jännite.

Enpä oo moista väitettä vielä kuullu, ehkä syystäkin...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
No startti on nyt vaihdettu pykälää parempaan ja hiukan isompaan, starttaa ihan mukavasti jo, mutta ei vaan perkele halu lähtee käyntiin, vaan pitää samaa pientä suhahtelua ja ihan vähäsen lupailee välilä (eli vähä innostuu välillä, mut ei oo kertaakaan kunnolla "hörähtäny").
Puolakin tuli vaihdettua ja kipinää en oo pystyny yksikseni tarkistaan, hytistä kun heikosti näkee sinne pellin alle asti pientä kipinää startatessa...
Bensan saanti on varmaan kunnos, kun tulppien (uudet ed. omistaja laittanu) kuntoa ja kärkiväliä tarkastaessa huomasin että ne on ihan märät bensasta.
Eli kipinä puolen ongelmia epäilisin, mutta mistäs sitä vikaa lähtis nyt ettimään?
Voisko olla vaan yksinkertaisesti väärän lämpöarvon tulpat?
Puolakin tuli vaihdettua ja kipinää en oo pystyny yksikseni tarkistaan, hytistä kun heikosti näkee sinne pellin alle asti pientä kipinää startatessa...

Bensan saanti on varmaan kunnos, kun tulppien (uudet ed. omistaja laittanu) kuntoa ja kärkiväliä tarkastaessa huomasin että ne on ihan märät bensasta.
Eli kipinä puolen ongelmia epäilisin, mutta mistäs sitä vikaa lähtis nyt ettimään?
Voisko olla vaan yksinkertaisesti väärän lämpöarvon tulpat?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Onhan sulla varmasti jakohihna paikallaan ja sytkä oikein, tulpanjohdot oikein? Itselle käynyt pariinkin otteeseen vanhanaikaiset
Tai sit joku liitin irti/johto poikki yms joku ihan älytön pikkuvika.
Sulakkeet kannattaa kanssa tarkistaa aina ensimmäisten joukossa.

Tai sit joku liitin irti/johto poikki yms joku ihan älytön pikkuvika.
Sulakkeet kannattaa kanssa tarkistaa aina ensimmäisten joukossa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Jos on saman tyylinen toteutus ruiskussa kun e-mallin gsi kadetissa niin katso lämpötila anturin liitos ettei hapettunut,anturi ehjä.
Itsellä kadetti hukkui bensaan eikä lähtenyt käymään muuten kun kierroksia olemalla +4000rmp
Itsellä kadetti hukkui bensaan eikä lähtenyt käymään muuten kun kierroksia olemalla +4000rmp
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Paas koittaen piruuttaan laittaa 1 ja 4 tulpanjohto keskenään ristiin ja 2 ja 3 johto keskenään ristiin...
Jäsen #606
-
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Omakohtaisena kokemuksena neuvoisin vilkasemaan akun taakse / alle, ettei sittenkin olis joku piuha jäänyt irti?
Tossa pari vuotta sitten kaverin kanssa vedettiin meikäläisen Sierraa traktorilla muutama kilometri kylää ympäri ja ihmeteltiin kun ei prkl lähe käyntiin, yks pikkunen johto oli jäänyt akkua vaihtaessa akun alle
Tossa pari vuotta sitten kaverin kanssa vedettiin meikäläisen Sierraa traktorilla muutama kilometri kylää ympäri ja ihmeteltiin kun ei prkl lähe käyntiin, yks pikkunen johto oli jäänyt akkua vaihtaessa akun alle

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
- Jako on just kohdallaan, ei heitä edes sitä puolta hammasta mitä yleensä.vauhtipete kirjoitti:Onhan sulla varmasti jakohihna paikallaan ja sytkä oikein, tulpanjohdot oikein? Itselle käynyt pariinkin otteeseen vanhanaikaiset![]()
Tai sit joku liitin irti/johto poikki yms joku ihan älytön pikkuvika.
Sulakkeet kannattaa kanssa tarkistaa aina ensimmäisten joukossa.
- Sytkä järjestys on tarkistettu, on oikein.
- Tulpanjohdot oikein ja mitattu.
- Kaikki sulakkeet ja liittimet on tarkistettu, tarvittaessa putsattu ja kontaktisrayllä rasvattu (kaikki mitä oon löytäny...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Eli ilmeisesti tämä joka tässä on ilmeisesti asennettu imusarjan keskelle (2 ja 3 imuaukon välissä) jäähd.nestekanavaan.Aksu kirjoitti:Jos on saman tyylinen toteutus ruiskussa kun e-mallin gsi kadetissa niin katso lämpötila anturin liitos ettei hapettunut,anturi ehjä.
Itsellä kadetti hukkui bensaan eikä lähtenyt käymään muuten kun kierroksia olemalla +4000rmp
Huomasin että liittimen "lukitus" on rikki, eikä välttämättä oo toiminu, pitäs vaihtaa liitin...

Mites toi anturi mitataan, vastus arvotko? Mitäs pitäs arvot olla?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Tätä virhettä koitin minimoida jo autoa hakiessa, kun akku nostettiin paikalleen, ei ole tämä vaivana kyllä...cruiseri kirjoitti:Omakohtaisena kokemuksena neuvoisin vilkasemaan akun taakse / alle, ettei sittenkin olis joku piuha jäänyt irti?
Tossa pari vuotta sitten kaverin kanssa vedettiin meikäläisen Sierraa traktorilla muutama kilometri kylää ympäri ja ihmeteltiin kun ei prkl lähe käyntiin, yks pikkunen johto oli jäänyt akkua vaihtaessa akun alle
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Näyttäis tosiaan siltä että kone "hukkuu bensaan" ja/tai kipinä on liian heikko, ite olisin kyl hukkumisen kannalla, koska tulpat ovat olleet aina tarkistaessa (muutaman starttauksen jälkeen) ihan uitettuja bensasta.
Proidi (Vaasan Opelilla asentaja) tarkisti boksin numeroiden perusteella että kyseessä ois joko L tai LE Jetronic, koska boksia on käytetty molemmissa ja veikkaili vanhan Mantan tai B Asconan ruiskuksi, jos joku sais tarkempaa tietoo jostain niin vois olla avuks?
Tietoja voin kyllä antaa mikä vois helpottaa selvitystä?
Proidi (Vaasan Opelilla asentaja) tarkisti boksin numeroiden perusteella että kyseessä ois joko L tai LE Jetronic, koska boksia on käytetty molemmissa ja veikkaili vanhan Mantan tai B Asconan ruiskuksi, jos joku sais tarkempaa tietoo jostain niin vois olla avuks?
Tietoja voin kyllä antaa mikä vois helpottaa selvitystä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Jos on paskat kaapelit niin todellakin on mahdollista!tumppe kirjoitti:Meinaatko että kaapeleilla apuvirtaa antaessa toinen auto käynnissä ja kierroksia antamallakaan ei tuu virtaa ruiskulle riittävästi...MK82 kirjoitti:Akkukin voi olla niin lopussa että ei riitä jännite ruiskulle ja käynnistyskaapelit lämpenee.
Kannattaa mitata akun jännite.![]()
Enpä oo moista väitettä vielä kuullu, ehkä syystäkin...
Omistan tällaiset kaapelit vaikkakin on paksua kaapelia niin käyttäytyy is sierra juuri näin

Laita ehjä ladattu akku siihen ja laita vaikka katkaisia siihen bensapumpun piuhan väliin/sulake pois ja alat starttailemaan ilman et pumppu pyörii. sit kun kone kuiva niin annat vaan hetken virtaa sille pumpulle

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Kaapelit on erittäin hyvät, parhaat mitä on vastaan tullut/omistanut, lukuun ottamatta ex työpaikan JÄRKYTTÄVÄN ISOJA n.3-5m pitkiä rekka kaapeleita, jotka piti kuskata omalla kärryllä...Mikitic kirjoitti:Jos on paskat kaapelit niin todellakin on mahdollista!tumppe kirjoitti:Meinaatko että kaapeleilla apuvirtaa antaessa toinen auto käynnissä ja kierroksia antamallakaan ei tuu virtaa ruiskulle riittävästi...MK82 kirjoitti:Akkukin voi olla niin lopussa että ei riitä jännite ruiskulle ja käynnistyskaapelit lämpenee.
Kannattaa mitata akun jännite.![]()
Enpä oo moista väitettä vielä kuullu, ehkä syystäkin...
Omistan tällaiset kaapelit vaikkakin on paksua kaapelia niin käyttäytyy is sierra juuri näin
Laita ehjä ladattu akku siihen ja laita vaikka katkaisia siihen bensapumpun piuhan väliin/sulake pois ja alat starttailemaan ilman et pumppu pyörii. sit kun kone kuiva niin annat vaan hetken virtaa sille pumpullenäin itse ainakin selvitelly asioita vai mitä ne oli.

Nyt kun startti on vaihdettu, niin ei oo enää starttaus ongelmia, nyt on pahin vika vaan tulppien kastuminen...
Polttoaineen syöttö tarttis ehkä tosiaan katkasta tai katkoa jostain, esim. kytkimellä, mutta pumpun virta on kyl aika suuri, että ihan pikku katkaisinta ei kannata laittaa, kun se saattaa sit sulaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Ilmeisesti on sen verta vanhaa mallia oleva ruisku, että siinä on myös ilmamäärämittari, joten kannattaa tarkistaa, ettei siitä ole läppä jumahtanut aukiasentoon. Toi nimittäin aiheuttaa bensatulvan koneessa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
On saman näkönen ilmamäärämittari ku ohc.n omassa ruiskussa ja läppä liikkuu.MikkoT kirjoitti:Ilmeisesti on sen verta vanhaa mallia oleva ruisku, että siinä on myös ilmamäärämittari, joten kannattaa tarkistaa, ettei siitä ole läppä jumahtanut aukiasentoon. Toi nimittäin aiheuttaa bensatulvan koneessa.
Helpottais sekin kun sais jotain tarkempaa tietoa, mistä vehkeestä toi ruisku on?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Bensanpaineensäätimen kalvo?
NGK tulpat? (herkin tulppa pimenemään ylimääräisestä bensasta mitä tiedän, monta kertaa onnistunut uittamaan koko sarjan kerralla pimeäksi)
Ja katto nyt vielä sekin että mitä sieltä suuttimista tulee, onko se edes bensaa, ettei ole vettä.
Onko se kipinä katottu oikein koittamalla vai vaan arvattu että tulee se sinne?
NGK tulpat? (herkin tulppa pimenemään ylimääräisestä bensasta mitä tiedän, monta kertaa onnistunut uittamaan koko sarjan kerralla pimeäksi)
Ja katto nyt vielä sekin että mitä sieltä suuttimista tulee, onko se edes bensaa, ettei ole vettä.
Onko se kipinä katottu oikein koittamalla vai vaan arvattu että tulee se sinne?
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Bensan paineista ei oo tietoo, ei oo mitään mittaria.olafu kirjoitti:Bensanpaineensäätimen kalvo?
NGK tulpat? (herkin tulppa pimenemään ylimääräisestä bensasta mitä tiedän, monta kertaa onnistunut uittamaan koko sarjan kerralla pimeäksi)
Ja katto nyt vielä sekin että mitä sieltä suuttimista tulee, onko se edes bensaa, ettei ole vettä.
Onko se kipinä katottu oikein koittamalla vai vaan arvattu että tulee se sinne?
Toiset tulpat paikallaan, tekee ihan samaa ku aiemminki.
Tulpat oli tuhdisti tuorealta tuoksuvassa bensassa kun otin irti.
Kipinää katteltiin, laittamalla 1-tulpanjohtoon irto tulppa, sit se lauturin kylkeen jne...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
onko siinä minkäänlaisia antureita kampuralla/jakajassa?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Meinasin että jos se paineensäädin kusee bensat imusarjaan hajonneen kalvon läpi.
Mutta jos kipinä, bensaa ja ilmaa saa niin jo on perkele jos ei bensa pala.
Mutta jos kipinä, bensaa ja ilmaa saa niin jo on perkele jos ei bensa pala.

Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Mut jos yhtälössä on bensaa saman verran kuin ilmaa niin alkaa olemaan kipinän teho heikko sytytin.olafu kirjoitti:Mutta jos kipinä, bensaa ja ilmaa saa niin jo on perkele jos ei bensa pala.
Itsellä silloin tuli pytyistä ilman tulppia pyörittäessä 40cm korkea tulipatsaat kun tulpat oli pakosarjan päällä kokeiltavana lyökö kipinää.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Kampuralla ei oo, mut jakajas on.fomoco3 kirjoitti:onko siinä minkäänlaisia antureita kampuralla/jakajassa?
Jollain ihme "teho" sytkällä tää on, mut en tiä mikä, joku jeesuksen vanha...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
beavis budweiserin vanha taunus.
onko sytkäennakkoo katottu lampulla startatessa?
onko sytkäennakkoo katottu lampulla startatessa?
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käynnisty startilla, eikä vetämällä
Pari tuntia sitten oli Taunus käynnissä ja kävi muuten saatanan hienosti!
Kunnes... Uutta vikaa putkeen, eli lähtee nätisti nyt käyntiin, mutta sammuu heti tai hetken päästä huonosti käyden.
Veikkaisin vian olevan tukkeutunut b.suodatin, pitää ihmetellä huomenna, nyt viinaa...
Vika oli jossain jakajan paikkeilla, voi olla jopa et johdot oli hiukan päin vituraa, mutta alko pelaan ku nypin jakajan kannen, pyörijän ja tulpanjohdot irti ja laitoin kaikki sit uusiks paikalleen niinku pitää.

Kunnes... Uutta vikaa putkeen, eli lähtee nätisti nyt käyntiin, mutta sammuu heti tai hetken päästä huonosti käyden.
Veikkaisin vian olevan tukkeutunut b.suodatin, pitää ihmetellä huomenna, nyt viinaa...

Vika oli jossain jakajan paikkeilla, voi olla jopa et johdot oli hiukan päin vituraa, mutta alko pelaan ku nypin jakajan kannen, pyörijän ja tulpanjohdot irti ja laitoin kaikki sit uusiks paikalleen niinku pitää.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Ei ollu vika bensan suodattimessa, mut tulipahan uusittua...
Vika tulee siis n.15min käytön jälkeen, eli kun moottori on normilämpönen.
Alkaa kuuluun nakutus ääniä, paukkuu ja suhisee, yms. sekameteli römpsötystä ja auto sammuu.
Nyt vikaa on ihmetelty sen verran että oon jo 99% varma että vika on lämpö-anturissa (Bosch 0 280 130 026 vihreä liitin), joka antaa moottorin lämpötiedon boksille.
Nyt siis tarttisin vastus arvoja ko. anturille, joku vois autodatasta tms. kattella?
Lisätietona vielä että ruisku on melko varmasti vanha L-Jetronic Opel Mantasta tai Recordista.
Vika tulee siis n.15min käytön jälkeen, eli kun moottori on normilämpönen.
Alkaa kuuluun nakutus ääniä, paukkuu ja suhisee, yms. sekameteli römpsötystä ja auto sammuu.
Nyt vikaa on ihmetelty sen verran että oon jo 99% varma että vika on lämpö-anturissa (Bosch 0 280 130 026 vihreä liitin), joka antaa moottorin lämpötiedon boksille.
Nyt siis tarttisin vastus arvoja ko. anturille, joku vois autodatasta tms. kattella?
Lisätietona vielä että ruisku on melko varmasti vanha L-Jetronic Opel Mantasta tai Recordista.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
BOSCH 0 280 130 026 veden lämpöanturi
Bosch
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
Mittausjännite: < 5V
Mittausvirta: <5mA
Sallittu tärinä: < 600ms2
Bosch
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
Mittausjännite: < 5V
Mittausvirta: <5mA
Sallittu tärinä: < 600ms2
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Tilasin uuden lämpö-anturin ja kun se on vaan 10€, niin empä jaksa alkaa vanhaa mittaileen joka lämpö alueella, kun töissä ei ehdi ja kotona huonosti välineitä oikeiden arvojen saamiseks.
Anturin saan huomenna, eli huomenna tietää oliko vika tässäkään...
Anturin saan huomenna, eli huomenna tietää oliko vika tässäkään...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Oho, tainnu tulla nolla liikaa tohon maksimilämpötilaan. Tommonenhan olis pakolämpöanturinakin hyvävauhtipete kirjoitti:BOSCH 0 280 130 026 veden lämpöanturi
Bosch
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
Mittausjännite: < 5V
Mittausvirta: <5mA
Sallittu tärinä: < 600ms2

Minkälaisia nakutus ääniä, paukkumisia ja suhinoita sieltä alkaa kuulua? Kuormittaessa vai tyhjäkäynnillä vai missä tilanteessa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Mietin kanssa noita materiaalien sulamispisteitä mut en viittinyt käydä korjailemaan kun kaikkitietävä google tollasen antoiolafu kirjoitti:Oho, tainnu tulla nolla liikaa tohon maksimilämpötilaan. Tommonenhan olis pakolämpöanturinakin hyvävauhtipete kirjoitti:BOSCH 0 280 130 026 veden lämpöanturi
Bosch
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
Mittausjännite: < 5V
Mittausvirta: <5mA
Sallittu tärinä: < 600ms2
Minkälaisia nakutus ääniä, paukkumisia ja suhinoita sieltä alkaa kuulua? Kuormittaessa vai tyhjäkäynnillä vai missä tilanteessa?

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Oireet on tyhjäkynniltä about rajottajalle asti.olafu kirjoitti:Oho, tainnu tulla nolla liikaa tohon maksimilämpötilaan. Tommonenhan olis pakolämpöanturinakin hyvävauhtipete kirjoitti:BOSCH 0 280 130 026 veden lämpöanturi
Bosch
TEKINISET TIEDOT
Mittausalue: -30-+1300C
Resistanssi +20oC: 2.28-2.72kohm+-5%
Resistanssi -10oC: 8.26-10.56kohm
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohm
Mittausjännite: < 5V
Mittausvirta: <5mA
Sallittu tärinä: < 600ms2
Minkälaisia nakutus ääniä, paukkumisia ja suhinoita sieltä alkaa kuulua? Kuormittaessa vai tyhjäkäynnillä vai missä tilanteessa?
Uusi lämpö-anturi asennettu -> Ei vaikutusta vikaan.
Välillä meinaa hetken (muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin) käydä kunnolla ja sit taas alkaa show.
2 eri puolaa koitettu ja molemmat lämpenee aivan vitusti, oisko molemmissa puolissa vaan vikaa vai voisko olla sytkän ohjainyksikkö?
Vittu ku alkaa oleen jo ideat ihan loppu, eikä jaksais pelleillä...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Kyl se jossain kohtaa löytyy kun tarpeeks vaihtaa osia 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Ootko toisella ilmamäärämittarilla koittanut?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Se vika voi olla ihan missä vaan, ei voi olettaa että systeemit olis edes oikein kytketty kun on sovitettu mitä sattuu osia keskenään...
Katoppas seuraavat asiat:
- Boksin numero
- Sytytyspääteasteen numero
- Virranjakajan tyyppi (onko keskipakosäätimet, alipainesäädin, mikä triggeri (hall vai induktiivinen, vai peräti kärjet?) ja vaikka numerokin jos löytyy
- Mihin virranjakaja on kytketty, mihin puola ja sytytyspääteaste on kytketty?
noilla tiedoilla pärjääkin taas hetken.
Katoppas seuraavat asiat:
- Boksin numero
- Sytytyspääteasteen numero
- Virranjakajan tyyppi (onko keskipakosäätimet, alipainesäädin, mikä triggeri (hall vai induktiivinen, vai peräti kärjet?) ja vaikka numerokin jos löytyy
- Mihin virranjakaja on kytketty, mihin puola ja sytytyspääteaste on kytketty?
noilla tiedoilla pärjääkin taas hetken.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Boksin numero ja Lämpöanturin tiedot ja muutama muu seikka on jo todistanut että kyseessä on 2.0 Opel Mantan ruisku ja lämpöanturi on Matasta vm.79-81 (toki nyt tarvike anturi paikallaan).olafu kirjoitti:Se vika voi olla ihan missä vaan, ei voi olettaa että systeemit olis edes oikein kytketty kun on sovitettu mitä sattuu osia keskenään...
Katoppas seuraavat asiat:
- Boksin numero
- Sytytyspääteasteen numero
- Virranjakajan tyyppi (onko keskipakosäätimet, alipainesäädin, mikä triggeri (hall vai induktiivinen, vai peräti kärjet?) ja vaikka numerokin jos löytyy
- Mihin virranjakaja on kytketty, mihin puola ja sytytyspääteaste on kytketty?
noilla tiedoilla pärjääkin taas hetken.
Kaikilla muillakin ilmeisesti alkaa loppuun tiedot ja taidot tän asian kanssa, kun ei osata kysymykseenkään vastata.
En oo väittäny etteikö auto kylmänä ja lämpösenä kävis vaan oon jo selostanu et auto alkaa sekoileen 10-15min käyttämisen jälkeen, eli siis kun kone on normi lämmössä ja tollasen vian ilmaantues en kyllä ala mitään turhia osien sopivuuksia tarkistaan, koska auto on kummiki ollu ongelmitta ajossa ko. osilla.
Aletaan sit vähä miettiin noita vastauksia, mua ei naurata, eikä huvita nyt lukee mitään pikkukalle juttuja tästä topikista.
Jään odottelemaan niitä oikeita vastauksia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Voisikohan se sun bensapumppu alkaa rötäämään? se bensanpaine edelleen kiinnostaisi.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Mistäs lähtien bensapumppuun on vaikuttanu moottorin lämpeneminen, eikä tää "rötää", vaikea selittää tota käyntiä, ku siin menee sytkä vituilleen tai kipinät kateis, bensa haisee, ym. ym. ym., mut ei perus rötäystä...Mikitic kirjoitti:Voisikohan se sun bensapumppu alkaa rötäämään? se bensanpaine edelleen kiinnostaisi.
Käy siis moitteetta kylmänä, koska vaan ja miten vaan, mut ei kuumana.
Vika on joko kuumenevassa puolassa tai sytkän ohjainyksikössä, jos se aiheuttaa puolan lämpenemistä, puolan kuumeneminen on siis jotain ihan muuta ku normaalia ja koitettu nyt 2 eri puolalla, näiden puolienkin toimivuus on 50/50% mahdollisuus, koitan tänään 3 puolaa jonka epäilen myös lämpenevän ja vikakaan tuskin poistuu...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
En mä vittuillakseni näitä kysele, vaan se auttas mua sun auttamisessas. Se ei ole iso vaiva kai katsoa niitä numeroita niistä osista. Ei kukaan nyt ulkoo tiedä kuinka noi vehkeet on kytketty mihinkin, mutta mulle aukeis suoraan kytkentäkaaviot ja korjausohjeet naaman eteen kun sais sen boksin numeron. Mua ei kiinnosta vaikka se ruisku olis junasta, koska en tee ainakaan itse sillä tiedolla juuri mitään.tumppe kirjoitti:Kaikilla muillakin ilmeisesti alkaa loppuun tiedot ja taidot tän asian kanssa, kun ei osata kysymykseenkään vastata.
En oo väittäny etteikö auto kylmänä ja lämpösenä kävis vaan oon jo selostanu et auto alkaa sekoileen 10-15min käyttämisen jälkeen, eli siis kun kone on normi lämmössä ja tollasen vian ilmaantues en kyllä ala mitään turhia osien sopivuuksia tarkistaan, koska auto on kummiki ollu ongelmitta ajossa ko. osilla.
Aletaan sit vähä miettiin noita vastauksia, mua ei naurata, eikä huvita nyt lukee mitään pikkukalle juttuja tästä topikista.
Jään odottelemaan niitä oikeita vastauksia...
Noi mitä pistin tänne aikasemmin tuli vaan ekana mieleen. En o koskaan kaksilitraista ruiskumantaa nähnytkään, enkä viitsi alkaa arpomaan että mikä vaikkapa viidestä systeemistä sattus oleen oikee. Huomaahan sen kaikki että tässä ei arvailu tuota tulosta, joten tarvitaan järeämpiä konsteja. Tiedot on mulla töissä, eikä mulla ole töiden lomassa päivisin kovin paljoa aikaa niitä sieltä katsella, enkä halua jäädä päivän jälkeen niitä sinne mylläämään.
Sytytyspääteasteita on varmasti tohonkin värkkiin käytännössä kahdenlaisia, on sellasia missä on ensiövirranrajoitus ja sellasia missä sitä ei ole. Motronic-käytössä on yleensä ilman ensiövirranrajoitusta, koska boksi hoitaa ennakon ja latausajan säädöt, sitten yleensä Jetronic on vaan kytketty puolaan kierroslukutiedon takia, niissä on ennakonsäätö tehty jakajassa keskipakosäätimellä ja alipainesäätimellä, sytytyspääteasteessa toteutettu latausajan säätö. Siksi tämä tieto olisi tärkeä.
Niillä sytkäpäätteillä todella on eroa, en mä huvikseni niitten numeroita kysele, vaan sen takia että voisin omista dokumenteista katsoa että voiko niitä yleensä käyttää tässä, ja että miten niistä haetaan vika. Tuli mieleen vaan siitä puolan kuumentumisesta. Jos siellä on sellainen sytytyspääteaste missä ei ole latausajan säätöä, eikä sitä boksikaan hoida, niin latausaikaa ei silloin säädä mikään. Osia voi vaihdella samanlaisiin, mutta ei toimi sen paremmin ja puolat ja päätteet kuumenee.
Kuten epäilitkin, niin vika saattaa johtua kuumenevasta puolasta, tai jos sytytyspääte kuumenee niin se saattaa alkaa kadottamaan kipinöitä ennen kun hajoaa kokonaan.
Eli, jos puolan ja sytkäpäätteen vaihto ei auta, niin:
- Minkä mallinen virranjakaja ja mitä sen sisällä on
- Boksin numero
- Sytkäpäätteen numero, (oli se sitten bosch tai joku muu)
ja tieto siitä että meneekö triggeritieto ecun kautta vai suoraan sytytyspäätteelle, jos jaksat katsoa.
Ja vielä kerran, en kysy näitä pelkästään sen takia, että osaisin sanoa sopiiko ne yhteen vai ei, vaan sen takia, että saisin edes jonkunnäkösen kokonaiskuvan siitä sun taunuksestas.
Viimeksi muokannut olafu, La Lokakuu 3. 11:56:38 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Ruiskun boksin numero sanoo eetä sitä on käytetty vanhoissa Mantoissa ja Recordeissa sekä L-, että LE-jetroniceissa ja LE-jetronicissa ei kuulemma oo tätä "ryyppy"/kylmäkäynnistys suutinta, joka mun ruiskusta löytyy, jolloin pääsemme tulokseen että ruisku on L-jetronic Mantasta tai Recordista, nämä tiedot Vaasasta Opelin asentajilta, joista toisella on ruiskulla varustettu Manta harraste autona, jolloin voimme päätellä ruiskun olevan sama kuin Mantassa.olafu kirjoitti:Ei kukaan nyt ulkoo tiedä kuinka noi vehkeet on kytketty mihinkin, mutta mulle aukeis suoraan kytkentäkaaviot ja korjausohjeet naaman eteen kun sais vaikka sen boksin numeron. Mua ei kiinnosta vaikka se ruisku olis junasta, koska en tee ainakaan itse sillä tiedolla juuri mitään.
Jos saisit sen boksin numeron tänne, niin saattasit saada ainakin multa apuja, noi mitä pistin tänne aikasemmin tuli vaan ekana mieleen. En o koskaan kaksilitraista ruiskumantaa nähnytkään, enkä viitsi alkaa arpomaan että mikä vaikkapa viidestä systeemistä sattus oleen oikee. Huomaahan sen kaikki että tässä ei arvailu tuota tulosta, joten tarvitaan järeämpiä konsteja. Tiedot on mulla töissä, eikä mulla ole töiden lomassa päivisin kovin paljoa aikaa niitä sieltä katsella, enkä halua jäädä päivän jälkeen niitä sinne mylläämään.
Sytytyspääteasteita on varmasti tohonkin värkkiin käytännössä kahdenlaisia, on sellasia missä on ensiövirranrajoitus ja sellasia missä sitä ei ole. Motronic-käytössä on ilman ensiövirranrajoitusta, koska boksi hoitaa ennakon ja latausajan säädöt ja sitten yleensä Jetronic on vaan kytketty puolaan kierroslukutiedon takia, niissä on ennakonsäätö tehty jakajassa keskipakosäätimellä ja alipainesäätimellä, sytytyspääteasteessa toteutettu latausajan säätö. Siksi tämä tieto olisi tärkeä.
Niillä sytkäpäätteillä todella on eroa, en mä huvikseni niitten numeroita kysele, vaan sen takia että voisin omista dokumenteista katsoa että voiko niitä yleensä käyttää tässä, ja että miten niistä haetaan vika. Tuli mieleen vaan siitä puolan kuumentumisesta.
Jos siellä on sellainen sytytyspääteaste missä ei ole latausajan säätöä, eikä sitä boksikaan hoida, niin latausaikaa ei silloin säädä mikään. Osia voi vaihdella samanlaisiin, mutta ei toimi sen paremmin ja puolat ja päätteet kuumenee.
Eli, jos puolan ja sytkäpäätteen vaihto ei auta, niin:
Minkä mallinen virranjakaja ja mitä sen sisällä on
Boksin numero
Sytkäpäätteen numero, (oli se sitten bosch tai joku muu)
ja tieto siitä että meneekö triggeritieto ecun kautta vai suoraan sytytyspäätteelle.
Alkup. lämpö-anturi on Bosch 0 280 130 026 (harmaa liitin), tällä numerolla oleva anturi on vm.79-81 ruiskuun (sanoo tarvike liikkeen tiedot).
Jakaja on kärjetön Bosch (normi kärjellisen näkönen päällepäin), alipainesäädinkin löytyy ja pyörijä on 4kpl metalli helmalla, josta anturi lukee, tai vois sanoa et metalli kiekko, jossa 4 koloa leikattu...
Sytkän "boksi" on jostain kivikaudelta, eikä siin lue yhtään mitään, ehkä joku aatamin aikanen tehosytkä (myin hetki sitten pois lähes vastaavan Lucas merkkisen vanhan tehosetin) ja siin on n.12cm x 12cm alumiininen jäähdytysrivallinen runko, jossa se on kiinteesti, eikä oo purettavissa mitenkään. Tälle tuskin löytyy kaveria, eli jos tää sytkän ohj.yksikkö on kaput, niin sit voi olla et joudun ettiin kokonaan toisen sytkä setin.
Ruiskun ohj.yksikölle menee puolasta signaali (josta oli rpm. mittarin johtokin haarotettu), muusta yhteydestä en tiedä onko.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Eli sytytystä ohjaa pelkästään virranjakajan keskipakosäädin ja alipainesäädin. Sytytyspääteaste on todennäköisesti tämän näköinen ja uuden toimivan saat tilalle purkamalla esim. jostain 80-90 luvun taitteen jetasta tai golffista. Tarviketollaset ei tahdo kaikissa toimia kunnolla, syytä en tiedä. Kai ne on vaan paskoja.
Oireen kuvaus viittaa todellakin sytytysvikaan. Osia ei selvästikkään ole liikaa tarjolla kokeiltavaksi ja oskilloskooppia tuskin löytyy, eli sytytyspuolelta ei pääse näkemään mitä siellä tapahtuu. Koita ensin ottaa kiekkamittarin johto irti, ennenkun vaihdat osia. Viallinen kierroslukumittarikin on joskus tehnyt kiusaa...
Hall jakaja
induktiivisesta jakajasta en heti löytäny kuvaa, mutta kuvauksen perusteella se on tuo HALL-tyyppinen. Induktiivisessa on pyörijän alla tähden muotonen triggerilevy ja sakarat pystyssä ulkokehällä, joiden ohi tähden sakarat kulkee.
Jos jakaja on induktiivisella anturilla niin sytytysvehkeet on mahdollisesti peräisin 1.6 sierrasta. Ihan vaan osien etsinnän helpottamiseksi.
Oireen kuvaus viittaa todellakin sytytysvikaan. Osia ei selvästikkään ole liikaa tarjolla kokeiltavaksi ja oskilloskooppia tuskin löytyy, eli sytytyspuolelta ei pääse näkemään mitä siellä tapahtuu. Koita ensin ottaa kiekkamittarin johto irti, ennenkun vaihdat osia. Viallinen kierroslukumittarikin on joskus tehnyt kiusaa...
Hall jakaja
induktiivisesta jakajasta en heti löytäny kuvaa, mutta kuvauksen perusteella se on tuo HALL-tyyppinen. Induktiivisessa on pyörijän alla tähden muotonen triggerilevy ja sakarat pystyssä ulkokehällä, joiden ohi tähden sakarat kulkee.
Jos jakaja on induktiivisella anturilla niin sytytysvehkeet on mahdollisesti peräisin 1.6 sierrasta. Ihan vaan osien etsinnän helpottamiseksi.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Sytkän ohjain ei näytä lähellekkään noin uudelta,, ei esim. oo minkäänlaista liitintä, vaan piuhat tulee kiinteestä kumilöntistä, puhutaan mahdollisesti jostain 60-70 luvun aikaisesta virisytkästä.olafu kirjoitti:Eli sytytystä ohjaa pelkästään virranjakajan keskipakosäädin ja alipainesäädin. Sytytyspääteaste on todennäköisesti tämän näköinen ja uuden toimivan saat tilalle purkamalla esim. jostain 80-90 luvun taitteen jetasta tai golffista. Tarviketollaset ei tahdo kaikissa toimia kunnolla, syytä en tiedä. Kai ne on vaan paskoja.
Oireen kuvaus viittaa todellakin sytytysvikaan. Osia ei selvästikkään ole liikaa tarjolla kokeiltavaksi ja oskilloskooppia tuskin löytyy, eli sytytyspuolelta ei pääse näkemään mitä siellä tapahtuu. Koita ensin ottaa kiekkamittarin johto irti, ennenkun vaihdat osia. Viallinen kierroslukumittarikin on joskus tehnyt kiusaa...
Hall jakaja
induktiivisesta jakajasta en heti löytäny kuvaa, mutta kuvauksen perusteella se on tuo HALL-tyyppinen. Induktiivisessa on pyörijän alla tähden muotonen triggerilevy ja sakarat pystyssä ulkokehällä, joiden ohi tähden sakarat kulkee.
Jos jakaja on induktiivisella anturilla niin sytytysvehkeet on mahdollisesti peräisin 1.6 sierrasta. Ihan vaan osien etsinnän helpottamiseksi.
Oskilloskooppia ei tosiaan löydy eikä muutakaan, et vois seurata mitä sytkä vermeis tapahtuu.
Kiekkamittarin ym. lisämittarien, jotka on jo purettu pois kauan ennen mun omistusta, piuhat purkasin ite pois turhina ja tulevien vahinkojen välttämiseksi.
Kaverin kans juteltiinkin noista jakajista ja kyllä se on Hall jakaja, eli lukee tiedon "pelli triggerin" väleistä, kun taas induktiivi anturi taitaa olla "optisella silmällä", joka lukee ne hampaat, eikä niiden välejä.
Tässä jakajassa tuo triggeripyörä on samassa pyörijän kanssa, eikä erillinen, niinku tossa esim. kuvassa.
Laittaisin mieluusti kuvia näytille, mutta kun meidän foorumin säännöt ei sitä salli, mun tietokone on suht. jumissa (kun pitää jotain latailla) ja fotobukettin kautta en ala laitteleen, kun parin kuvan veistäminen tänne topikkiin asti kestäis ihan vitun kauan, hermot ei nyt jaksa semmosta rääkkiä anteeksi vain. Tämän laitan poikkeuksetta foorumin heikkoudeks, ihan vaan siksi ku muualla (foorumeilla) kuvia saa laittaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
1.6 kaasari ohc:n kärjetön sytkä vois olla kova sana sinne.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Joo, koitan kysellä tutuilta asentajilta vielä ja ihmetellä, josko se vika on sytkän ohj.yksikös, niin voisin vaihtaa koko sytkän.
Yks Sierran kärjetön setti sillä "pienellä" ohj.yksiköllä löytyis hyllystä, kun ei vaan taho muistaa mistä autosta on purettu, että onko sekään täisin tikissä kuosissa...
Yks Sierran kärjetön setti sillä "pienellä" ohj.yksiköllä löytyis hyllystä, kun ei vaan taho muistaa mistä autosta on purettu, että onko sekään täisin tikissä kuosissa...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Oot varmaan tarkastanut jo ajat sitten virranjakajan pyörijän ja kannen hiilitapin.
Oli joku aika sitten vanhassa ruisku Audissa samantapainen vika: lähti hyvin kylmänä käyntiin, mutta kun vähän lämpeni, ei ottanut enää kunnolla kierroksia, ampui putkessa ja lopulta sammui. Jäähdyttyään toimi taas hetken hyvin.
Vika oli liian yksinkertainen: pyörijässä halkeama ja kannen hiili lähes loppu.
Oli joku aika sitten vanhassa ruisku Audissa samantapainen vika: lähti hyvin kylmänä käyntiin, mutta kun vähän lämpeni, ei ottanut enää kunnolla kierroksia, ampui putkessa ja lopulta sammui. Jäähdyttyään toimi taas hetken hyvin.
Vika oli liian yksinkertainen: pyörijässä halkeama ja kannen hiili lähes loppu.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Virran jakajan kantta vois kahua lähes uudeks, ainakin kunto on tosi hyvä ja pyrijässä on hiili paikoillaan hyvin, noitakaan vikoja ei nää yleismittarilla, jos tulevat vaan kuumana.Seppo kirjoitti:Oot varmaan tarkastanut jo ajat sitten virranjakajan pyörijän ja kannen hiilitapin.
Oli joku aika sitten vanhassa ruisku Audissa samantapainen vika: lähti hyvin kylmänä käyntiin, mutta kun vähän lämpeni, ei ottanut enää kunnolla kierroksia, ampui putkessa ja lopulta sammui. Jäähdyttyään toimi taas hetken hyvin.
Vika oli liian yksinkertainen: pyörijässä halkeama ja kannen hiili lähes loppu.
Kun auto alkaa ns. vittuileen ja hetkeks n.5-10min ajaks sammuttaa, sit taas käyntiin niin pelaa hetken ihan helvetin hienosti.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Kuulostaa just siltä ettei se puolan latausajan säätö toimi, tai sitten puolan miinus koittaa päästä maihin jostain väärästä välistä. Se tosin aiheuttaisi muitakin ongelmia... Veikkaan, että kun kone alkaa rötäämään ja kokeilet välittömästi toisella puolalla niin toimii taas ihan moitteetta? Kuumeneeko se sytkäyksikkö samaa tahtia puolan kanssa? Sen 1.6 Sierran induktiojakajallisen sytkän kanssa voi tulla ongelmia, jos tuo ruiskun ohjausboksi tarvitsee sitä HALL-anturin signaalia. Kannattaa tarkastaa, meneekö sinne eculle pelkkä puolan miinus vai kaikki hallin piuhat jolloin ecu ohjaa sytkäyksikköä ja tuo induktiojakaja ei toimi.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä
Sytkäyksikkö oli ihan kylmä kun kokeilin käydessä sekä sen jälkeen.jeddah kirjoitti:Kuulostaa just siltä ettei se puolan latausajan säätö toimi, tai sitten puolan miinus koittaa päästä maihin jostain väärästä välistä. Se tosin aiheuttaisi muitakin ongelmia... Veikkaan, että kun kone alkaa rötäämään ja kokeilet välittömästi toisella puolalla niin toimii taas ihan moitteetta? Kuumeneeko se sytkäyksikkö samaa tahtia puolan kanssa? Sen 1.6 Sierran induktiojakajallisen sytkän kanssa voi tulla ongelmia, jos tuo ruiskun ohjausboksi tarvitsee sitä HALL-anturin signaalia. Kannattaa tarkastaa, meneekö sinne eculle pelkkä puolan miinus vai kaikki hallin piuhat jolloin ecu ohjaa sytkäyksikköä ja tuo induktiojakaja ei toimi.
Noi puolat saattaa olla kyllä jotain paskojakin kun niin kuumenevat, pitää vielä koittaa vaihtaa puolaa, jo sekin tekee samaa, niin ei oo kyl puolat sit hajalla.
Pitääpä alkaa tutkiin noita kytkentöjäkin, niitäkään en oo täysin tarkastanu läpi...

Tänään satoi vettä oikeestaan koko päivän -> siivosin tallia ja Taunus makaa...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)