Zetecin runkopukit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Ma Lokakuu 12. 16:10:32 2009

Onko jollain jotain faktaa hopeakantisen ja mustakantisen runkopukkien eroista?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Lokakuu 12. 17:26:52 2009

Ei mutta mustakantisen ja mustakantisen ja hopeakantisen ja hopeakantisen eroista on. Ei sovi mikään ristiin keskenään, vaan vaatii vähintään linjahoonauksen, ellei ole alunperin ko. lohkosta peräisin. Ilmeisesti runkopukit on hukassa ja tarjolla olis jostain toisesta alakerrasta, tuskin noita mistään muusta syystä täytyy vaihtaa... :roll:
Jäsen #606

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Lokakuu 12. 17:55:26 2009

Pikatestissä hopeakoppasen pukit kävi mustakoppasen lohkoon,toki vaatii sen runkolinjan kairauksen jos meinaa kyseisen muutoksen tehdä. Sitä ei tullut testattua et mahtuuko öljypohja paikoilleen ilman pientä työstöä. Jenkkilästä saa Jay racing nimisestä puljusta billet pukit jotka menee paikoileen mustakoppasen ARP:n pulttien kanssa ja on muutenkin bolt on, ja se runkolinjan kairaus tietenkin.

Hopeakoppasen lohkon pukki on huomattavasti paksumpi verraten uudempaan ja tuskin billet osien tarjonta olisi näin hyvä jos vakio pukit olis huomattu luodin kestäväksi??
#295

Rstf
Xr2i

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Ma Lokakuu 12. 18:09:17 2009

fiffe kirjoitti:Pikatestissä hopeakoppasen pukit kävi mustakoppasen lohkoon,toki vaatii sen runkolinjan kairauksen jos meinaa kyseisen muutoksen tehdä. Sitä ei tullut testattua et mahtuuko öljypohja paikoilleen ilman pientä työstöä. Jenkkilästä saa Jay racing nimisestä puljusta billet pukit jotka menee paikoileen mustakoppasen ARP:n pulttien kanssa ja on muutenkin bolt on, ja se runkolinjan kairaus tietenkin.

Hopeakoppasen lohkon pukki on huomattavasti paksumpi verraten uudempaan ja tuskin billet osien tarjonta olisi näin hyvä jos vakio pukit olis huomattu luodin kestäväksi??

Runkolinjan kairaushan on selviö. Nää billet pukit just kiinnostais, tarkoitus ei ollu käyttää kummankaan vakiopukkeja ja noi Jay racingin pukithan on mustakantiseen tarkoitettu.

Saatavuudesta ei oo tietoo vaan tällä hetkellä

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Lokakuu 12. 18:30:29 2009

Ai se rojahtaa sieltä. No aina oppii uutta :)
Jäsen #606

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Lokakuu 12. 19:00:25 2009

Saa myös täältä + muuta herkkua.
#295

Rstf
Xr2i

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Lokakuu 19. 19:16:26 2009

Kävin tänään viemässä tressilevyn koneistamolle, samalla taas ihmettelin uudempien pukkien naurettavaa ainevahvuutta sekä runkolinjan koneistuksen hintaa (500e) :shock:

Ite jätän suosiolla vakiopukit ei tule perse kestämään tollaisia hintoja etenkin kun hyöty vanhassa lohkossa on varmasti +-0
#295

Rstf
Xr2i

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Lokakuu 20. 8:17:39 2009

fiffe kirjoitti:Kävin tänään viemässä tressilevyn koneistamolle, samalla taas ihmettelin uudempien pukkien naurettavaa ainevahvuutta sekä runkolinjan koneistuksen hintaa (500e) :shock:

Ite jätän suosiolla vakiopukit ei tule perse kestämään tollaisia hintoja etenkin kun hyöty vanhassa lohkossa on varmasti +-0
Ohhoh olipas toi runkolinjan koneistus kallis. Onko muilla nykyaikaista hinta tietoa?

Onneks hopeakantisessa ei o aivan olemattomat runkopunkit. Harmi kun mustakantinen pitää 'pilata' pienellä.

fiffe mites ne öljypohjien erot?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Zetecin runkopukit

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Lokakuu 20. 8:43:30 2009

fiffe mites ne öljypohjien erot?[/quote]

Kokeilin myös sitä öljypohjan sopivuutta, mutta kovasti sitä joutuu työstämään jos meinaa sen istuttaa tuohon vanhaan lohkoon, korkeampien pukkien takia.
Öljypumpun päätä en pystynyt kattomaan kun ei ollut aikaa eikä pumppua mukana. pumpuissakin on jokinverran eroa.

Se koneistuksen hinta on ihan suht tuore n.kk:n sisään tehty ja niille Jayn pukeille,olikohan työstö paikka vielä R-koneistus.
#295

Rstf
Xr2i

Vastaa Viestiin