
2. Nyt kun torstaina vaihdoin polttimoa, huomasin että jäähdytysnesteen pinta on laskenut max- viivalta (missä se yleensä on ollu, ei oo tarvinnu lisäillä) min- viivan alle. Öljytikusta moneen kertaan katsomalla, öljyn pinta on jonkun verran yli max-viivan. Öljyt on vaihdettu Ford-huollossa 7 tkm sitten, joten luulis että ovat laittaneet sillon ihan oikeen määrän.
Onko kohtaan 1 jotain arvauksia, mistä olis voinu johtua?
Kohtaan 2: Miten voi testata onko öljyn seassa jäähdytysnestettä? Vai kannattaako tarkkailla jotain muuta? Aiheuttaako dieselissä jotain tietyn väristä savutusta? Voiko jäähdytysnesteen säiliöstä nähdä jonkun vian kun auto on kylmä/kuuma, käynnissä/seis?
Lämmöt on mittarin mukaan juuri alueen keskellä ja käynti kuulostaa aivan normaalilta.
Niin, ja mikäli öljyn seassa on litra jäähdytysnestettä, uskaltaako tolla ajaa ollenkaan? (työmatka 160km/päivä)[*][*]