Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 16. 15:32:08 2009
Kellään hyviä vinkkejä millä sais edullisimmin/helpoiten 4:stä sylinteristä mitattua pakolämpöjä, kun toi Haltekki ei taida niitä lukea? Antureita näyttäs kyllä saavan ainakin vpvmotorracingilta ja Nokevalta. Mittarit ei tarvis välttämättä jäädä koko ajaks näkyville, mutta penkkireissuja ja muita säätöhommia aatellen vois aina ottaa esiin.
Innovatelta löytyy ainakin TC-4 (
http://www.veku.net/product_info.php?cP ... 10230aafp4) joka vaikuttas aika "helpolta" ratkaisulta kun kerran läppärikin löytyy. Tietty jos tossa on vaan tiedonkeruu joka luulis olevan?
Sit oli tämä
http://www.windcraft.fi/mgla/docs/infinity/tc1.pdf ,mutta ainakin aika karskin näköinen jos kojelautaan upottaa
Muita hyviä idiksiä?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 16. 17:03:42 2009
Itellä toi jälkimmäinen.
KUVA
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Viesti
Kirjoittaja magelius » Ke Joulukuu 16. 17:06:41 2009
pablo kirjoitti:Kellään hyviä vinkkejä millä sais edullisimmin/helpoiten 4:stä sylinteristä mitattua pakolämpöjä, kun toi Haltekki ei taida niitä lukea? Antureita näyttäs kyllä saavan ainakin vpvmotorracingilta ja Nokevalta. Mittarit ei tarvis välttämättä jäädä koko ajaks näkyville, mutta penkkireissuja ja muita säätöhommia aatellen vois aina ottaa esiin.
Innovatelta löytyy ainakin TC-4 (
http://www.veku.net/product_info.php?cP ... 10230aafp4) joka vaikuttas aika "helpolta" ratkaisulta kun kerran läppärikin löytyy. Tietty jos tossa on vaan tiedonkeruu joka luulis olevan?
Sit oli tämä
http://www.windcraft.fi/mgla/docs/infinity/tc1.pdf ,mutta ainakin aika karskin näköinen jos kojelautaan upottaa
Muita hyviä idiksiä?
Mulla on just toi TC1(eli jälkimmäinen, tai sit se oli TC-2, eli se isompi versio tosta mittarista), tosin sitä vanhempaa mallia. Toi uudempi on parempi, muistaakseni jää huippuarvot muistiin.. Se hyvä tos mittarissa on että saa hälytykselle kytkettyy erillisen valon. Esim 900 astetta ja valo syttyy. Ei tartte kyttää erikseen joka pytyn lukemia.. eikä niitä edes pysty kunnolla kattomaan, kun niin pienellä tekstillä.
Anturit tilasin jenkeistä, ja oli n ~30e kpl? Ei oo mitään pahaa sanottavaa kyl mittarista.. oli halpa ja hyvä
Mittarin sain vielä nätisti laitettua orkkis kiekkamittarin paikalle.. niin oli jopa siisti asennuskin

-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ke Joulukuu 16. 17:52:44 2009
Mulla on tuo Innovaten TC-4. Toimivaksi todettu paketti. Tiedonkeruu toimii kuten innovatella yleensäkin, eli vain läppäriin liitettynä LogWorks-ohjelmalla.
Anturit tuli briteistä ->
http://www.tcdirect.co.uk
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 16. 17:58:28 2009
Ainiin, ite ostin anturit englannin ebaystä, kuten myös liittimet ja 20m kaapelia. Anturit oli n. 11£ kipale + muutama punta messinkiliittimestä.
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 16. 18:13:44 2009
No jopas yllätti et porukalla on noita molempia käytössä ja molempia vielä kehutaan

Taidan sit itsekki kallistua jommankumman suuntaan?
Anturit aattelin hakea samalta kylältä kun ei mielestäni kauheen kalliita ole vai?
http://www.nokeval.com/products.php?sub ... ge=finnish
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ke Joulukuu 16. 19:46:03 2009
pablo kirjoitti:No jopas yllätti et porukalla on noita molempia käytössä ja molempia vielä kehutaan

Taidan sit itsekki kallistua jommankumman suuntaan?
Anturit aattelin hakea samalta kylältä kun ei mielestäni kauheen kalliita ole vai?
http://www.nokeval.com/products.php?sub ... ge=finnish
N. 50€ kappale näytti olevan tuolla... Siihen kiinnikkeet, liittimet ja mahdolliset jatkojohdot, niin hinta luiskahtaa 250-300€ väliin. Ei tuo vielä tuhottoman kallis ole.
Mulla jäi neljä anturia liittimineen ja kiikkeineen sekä 25metriä termoparikaapelia maksamaan n.180€.
Sultzi kirjoitti:Ainiin, ite ostin anturit englannin ebaystä, kuten myös liittimet ja 20m kaapelia. Anturit oli n. 11£ kipale + muutama punta messinkiliittimestä.
Otitko mistä paikasta nuo?
Viime talvena selailin ite britti ebaysta noita antureita, niin silloin en ainakaan löytäny sellasia, joita olisin itelle kelpuuttanu.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 16. 21:04:17 2009
tony the tiger kirjoitti:pablo kirjoitti:No jopas yllätti et porukalla on noita molempia käytössä ja molempia vielä kehutaan

Taidan sit itsekki kallistua jommankumman suuntaan?
Anturit aattelin hakea samalta kylältä kun ei mielestäni kauheen kalliita ole vai?
http://www.nokeval.com/products.php?sub ... ge=finnish
N. 50€ kappale näytti olevan tuolla... Siihen kiinnikkeet, liittimet ja mahdolliset jatkojohdot, niin hinta luiskahtaa 250-300€ väliin. Ei tuo vielä tuhottoman kallis ole.
Mulla jäi neljä anturia liittimineen ja kiikkeineen sekä 25metriä termoparikaapelia maksamaan n.180€.
Sultzi kirjoitti:Ainiin, ite ostin anturit englannin ebaystä, kuten myös liittimet ja 20m kaapelia. Anturit oli n. 11£ kipale + muutama punta messinkiliittimestä.
Otitko mistä paikasta nuo?
Viime talvena selailin ite britti ebaysta noita antureita, niin silloin en ainakaan löytäny sellasia, joita olisin itelle kelpuuttanu.
Tota noin.. Mitä noissa antureissa kannattaa ottaa huomioon kun noi mitä minä katselin niin maksoi 23e kappale. Sellanen 3/150mm tikku missä latta miniliitin päässä?
Vpv:llä kans samanmoinen 17e missä tulis kiinnitysnippa mukana
http://www.vpv-motorracing.com/
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ke Joulukuu 16. 22:15:53 2009
pablo kirjoitti:Tota noin.. Mitä noissa antureissa kannattaa ottaa huomioon kun noi mitä minä katselin niin maksoi 23e kappale. Sellanen 3/150mm tikku missä latta miniliitin päässä?
Vpv:llä kans samanmoinen 17e missä tulis kiinnitysnippa mukana
http://www.vpv-motorracing.com/
Hyvin on vpv:llä tippunu hinnat. Viime talvena halvin (just tuo tikku jossa liitin) maksoi 35€/kpl ja nyt sama 17€

.
Mut ite valitsin mieluummin sellaset joista lähtee kaapeli suoraan anturista, ihan vaan lämmön keston takia. Tuo kaapeli siis kestää enemmän lämpöä kuin liittimet...
Ja silloin ei britti ebaysta löytynyt kuin lyhkäsiä (jotain 40mm pitkiä) joissa oli kiinteä kierre.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Joulukuu 16. 22:32:31 2009
Talvella pitäisi omaankin suunnitella kattavampi tiedonkeruu pakolämmöille sekä bensan- että pakopaineelle. Ensi kesänä tarkoitus olisi kokeilla sequentiaalisuutta ja jos korjaus tarvetta löytyy, niin saisi sylinterikohtaiset erot tasattua.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Pe Joulukuu 18. 16:14:24 2009
Roippeet haettu Vpv:ltä. Aika hyvän könttäsumman tarjos ni ostopäätös tuli. Eli se Innovate TC-4, 3/150mm puikkoanturit, liittimet ja 6m piuhaa.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Taralabs
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Taralabs » La Joulukuu 19. 19:08:59 2009
Mites tuon MGL Avionicsin mittarin mittausnopeus?
Tuolla Sporttiauton sivuilta löytyvästä manuaalista löytyy sellainen kohta kuin mittaustaajuus ja siinä lukee että 2 sekuntia per kanava. Mitä se sitten meinaa? Eihän se niin hidas voi olla vai onko?
Tässä linkki siihen manuaaliin:
http://www.sporttiauto.fi/tuotteet/muut ... tc1_fi.pdf
Siinä englanninkielisessä käyttöohjeessa ei minun mielestä lukenut mitään mittaustaajuudesta. Olisi mukava tietää että kuinka nopea tuo on niin saisi selvyyden onko tuosta mitään hyötyä sitten todellisuudessa.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » La Joulukuu 19. 19:11:20 2009
En tiedä sen enempää asiasta kuin mitä testasin sytkärillä yhtä anturia siinä kiinni ollessa. Numerot ainakin nousi nopeesti (asteita ei erottanut, vasta kymmenet asteet erotti vaihtuvan kun lämpötila nousi).
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Joulukuu 27. 22:08:19 2009
pablo kirjoitti:Roippeet haettu Vpv:ltä. Aika hyvän könttäsumman tarjos ni ostopäätös tuli. Eli se Innovate TC-4, 3/150mm puikkoanturit, liittimet ja 6m piuhaa.
Saako kysyä mikä oli hinta..?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Su Joulukuu 27. 23:23:54 2009
Laitoin privalla..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ke Joulukuu 30. 20:48:23 2009
Hommasin ensi kesäksi MGL Avionics TC-2 pakolämpö mittarin..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » To Joulukuu 31. 10:00:38 2009
KIP kirjoitti:Hommasin ensi kesäksi MGL Avionics TC-2 pakolämpö mittarin..
Onko tuossa tiedonkeruu läppärille?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 31. 10:24:16 2009
Mitenkäs tuo tc-2 eroaa tc-1? Kattelin niin pikaisella en huomannut eroa??
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » To Joulukuu 31. 10:36:41 2009
Sultzi kirjoitti:Mitenkäs tuo tc-2 eroaa tc-1? Kattelin niin pikaisella en huomannut eroa??
TC-2 on isompi..
Toyota Supra TT
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » To Joulukuu 31. 15:42:24 2009
Vesku kirjoitti:KIP kirjoitti:Hommasin ensi kesäksi MGL Avionics TC-2 pakolämpö mittarin..
Onko tuossa tiedonkeruu läppärille?
Ei ole.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro