Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Tammikuu 16. 20:08:36 2010

Laitoin tuonne moottoripyörä sivuille jo saman kysymyksen, mutta ajattelin kysäistä mielipidettä myös täällä.

Eli itse itseäni lainaten
Yritin tuossa hakutoiminnolla etsiskellä, mutta en sattunut löytämään juttua synkronointimittareista moottoripyöräkäyttöön.

Eli minkälaisia mittareita teillä on käytössä ja onko kaikissa läppärungoissa ja kaasuttimissa samanlaiset kierteet mittareille kuin noissa Keihin CVK-kaasuttimissa?

Mittareita on kait nestepatsastyyppisiä, manometrityyppisiä ja ihan viisarinäyttöisiä olemassa. Mieluusti saisi olla vielä sellaiset jotka olisi soveltuvat sekä moottoripyörä- ja autokäyttöön jos noissa nyt mitään käytännön radikaalia eroa ylipäätään löytyy. Aika lähellä samaa nuo kurkkukoot kuitenkin on, eli varmaan aika universaalikäyttöistä kamaa?

Mielipiteitä?
Lähinnä tulee moottoripyöräkäyttöön, mutta olisi kiva olla optio myös autokäyttöön tulevaisuuden varalle. Tuossa mopon kaasareissahan on aika pienen näköinen, arviolta m4 kierteinen paikka mittareille. Onko autonkaasuttimissa/läppärungoissa vastaavat?

Kaveri tuumasi silmämääräisesti, että olisi ihan samanlaiset ollut hänen Dellortoissa.

*muoks*
Triviaalitietona tarkkuudesta on paine-erojen sallittu heitto kyseisille Keihineille tehtaan mukaan
2,7kPa (=2 cm Hg)

Kaasarinmalli siis tarkemmin CVKD40

*muoks2*
Taidan hommata tuon Carbtune Pro mittaripaketin briteistä.
http://www.carbtune.com/
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja RD » Su Tammikuu 17. 14:38:14 2010

Joitain erilaisia mittareita käyttäneenä kierteitä tais olla tasan kahta erilaista, isompaa ja pienempää, ja mittarien mukana pitäis tulla molempia neljä. Joissain kaasareissa tai ruiskurungoissa voi myös olla ihan tulpatut tapit joihin letku menee päälle. En tie joutuuko niitä ilmaletkuja osteleen erikseen, haaroja varmaan ainakin. Käytännön eroo en viisarimittarin ja paasimittarin suhteen osaa sanoo, mutta kompakti paasimittari on aika helppo käyttää.
Toi Carbtune näyttää ainakin kätevältä eikä hintakaan ole ihan älytön.

Ja sitten muistetaan ensin säätää venttiilit, sitten vasta synkkaus, toisinpäin sei toimi :-#
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Tammikuu 17. 19:17:24 2010

Venat on juuri säädetty ja kiululle ei tarvisi enää paljoa muuta tehdäkään kun tarkistaa synkat.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja RD » Su Tammikuu 17. 21:07:20 2010

Kawasakeista semmoisia kauhutarinoita, että jos säädettäessä sattuu huomaamaan että joku vena oli ehtinyt kantaan, niin pääset maksimissaan 2000km, todennäkösesti vähemmän ennenkö ko. vena katkee :green:
Kawasaakelit on ihaneita <3
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 18. 12:46:54 2010

fsohc kirjoitti:Laitoin tuonne moottoripyörä sivuille jo saman kysymyksen, mutta ajattelin kysäistä mielipidettä myös täällä.

Eli itse itseäni lainaten
Yritin tuossa hakutoiminnolla etsiskellä, mutta en sattunut löytämään juttua synkronointimittareista moottoripyöräkäyttöön.

Eli minkälaisia mittareita teillä on käytössä ja onko kaikissa läppärungoissa ja kaasuttimissa samanlaiset kierteet mittareille kuin noissa Keihin CVK-kaasuttimissa?

Mittareita on kait nestepatsastyyppisiä, manometrityyppisiä ja ihan viisarinäyttöisiä olemassa. Mieluusti saisi olla vielä sellaiset jotka olisi soveltuvat sekä moottoripyörä- ja autokäyttöön jos noissa nyt mitään käytännön radikaalia eroa ylipäätään löytyy. Aika lähellä samaa nuo kurkkukoot kuitenkin on, eli varmaan aika universaalikäyttöistä kamaa?

Mielipiteitä?
Lähinnä tulee moottoripyöräkäyttöön, mutta olisi kiva olla optio myös autokäyttöön tulevaisuuden varalle. Tuossa mopon kaasareissahan on aika pienen näköinen, arviolta m4 kierteinen paikka mittareille. Onko autonkaasuttimissa/läppärungoissa vastaavat?

Kaveri tuumasi silmämääräisesti, että olisi ihan samanlaiset ollut hänen Dellortoissa.

*muoks*
Triviaalitietona tarkkuudesta on paine-erojen sallittu heitto kyseisille Keihineille tehtaan mukaan
2,7kPa (=2 cm Hg)

Kaasarinmalli siis tarkemmin CVKD40

*muoks2*
Taidan hommata tuon Carbtune Pro mittaripaketin briteistä.
http://www.carbtune.com/
Tää on siis se vekotin millä saa tuplat säätöihin?
Joko oot selvittäny mitä ko. laite tulee maksaan rahteineen, voisin olla kiinnostunu tilaamaan samaan kuormaan itelle moisen, jos onniistuu?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Tammikuu 18. 13:57:20 2010

tumppe kirjoitti:Tää on siis se vekotin millä saa tuplat säätöihin?
Joko oot selvittäny mitä ko. laite tulee maksaan rahteineen, voisin olla kiinnostunu tilaamaan samaan kuormaan itelle moisen, jos onniistuu?
Tuolle edellä mainitulle sivulle http://www.carbtune.com/ oli piilotettu seuraavaa dataa "(delivered airmail to Europe £56 (about 63 euro)". :wink:
Escort Mk4 "RS2300i"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 18. 14:24:03 2010

koskar kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Tää on siis se vekotin millä saa tuplat säätöihin?
Joko oot selvittäny mitä ko. laite tulee maksaan rahteineen, voisin olla kiinnostunu tilaamaan samaan kuormaan itelle moisen, jos onniistuu?
Tuolle edellä mainitulle sivulle http://www.carbtune.com/ oli piilotettu seuraavaa dataa "(delivered airmail to Europe £56 (about 63 euro)". :wink:
Joo, huomasin, pitäs vaan kysästä että tuleeko 2kpl.lle sama rahti x2 vai paljonko?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 18. 14:28:41 2010

Tarkoituksena on kysäistä tuolta sähköpostilla tarkemmin maksu- ja kuljetustavoista, niin kysäisen siinä samalla miten homma toimii jos tilaan useampia?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 18. 14:56:50 2010

fsohc kirjoitti:Tarkoituksena on kysäistä tuolta sähköpostilla tarkemmin maksu- ja kuljetustavoista, niin kysäisen siinä samalla miten homma toimii jos tilaan useampia?
Joo ja kannattaa kysyä samalla onko mitään kimppatilaus alennusta ja jos on niin montako laitetta pitäs ostaa?
Tollasille kun vois olla useammallakin täällä ja kaveripiirissä tarvetta ja ei tuo hintakaan nyt paha oo...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 18. 17:56:39 2010

Pistin juuri alustavan kyselyn mahdollisista alennuksista, kuljetushinnoista ja maksutavoista tuonne. Raportoin tänne mitä vastaavat.

*edit*
Pistin tuonne moottoripyora.orgiin kyselyä muitten kokemuksista tuosta putiikista.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 18. 23:45:02 2010

Nopeasti noin 5h sähköpostin lähettämisestä tuli vastaus
Hi Pekka

Thanks for your email.

We send Carbtunes to Finland virtually every day. They go by airmail. They take about 6 working days but can be fast or a bit slower.

If you want a group buy (at least 3) then there is a £5 pound discount. You can pay with Paypal and we need 1 payment for a group buy, not a lot of individual payments.
We can send the Carbtunes to 1 address in Finland or directly to the final addresses. That is no problem. We charge £1 P+P airmail to Finland.
If you want them sent directly to all the individual addresses you will have to email them to me in the correct format
Example:
your name
address
postal code and location
Finland

You will have to order all the group at the same time with the payment and all the addresses.

It will work with virtually any motorcycle including your Kawasaki.

If you have about 10 from your group interested we can increase the discount to £8

Plese contact me if you need more information.
Tuonne moottoripyora.orgin ketjuun on tullut ihan positiivista palautetta firmasta
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... try1669821

Jos jotakuta kiinnostaa osallistua, niin ilmoitelkaa. Ajattelin että tekisin tilauksen loppuviikosta tai ensi viikon alusta.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 9:42:14 2010

fsohc kirjoitti:Nopeasti noin 5h sähköpostin lähettämisestä tuli vastaus
Hi Pekka

Thanks for your email.

We send Carbtunes to Finland virtually every day. They go by airmail. They take about 6 working days but can be fast or a bit slower.

If you want a group buy (at least 3) then there is a £5 pound discount. You can pay with Paypal and we need 1 payment for a group buy, not a lot of individual payments.
We can send the Carbtunes to 1 address in Finland or directly to the final addresses. That is no problem. We charge £1 P+P airmail to Finland.
If you want them sent directly to all the individual addresses you will have to email them to me in the correct format
Example:
your name
address
postal code and location
Finland

You will have to order all the group at the same time with the payment and all the addresses.

It will work with virtually any motorcycle including your Kawasaki.

If you have about 10 from your group interested we can increase the discount to £8

Plese contact me if you need more information.
Tuonne moottoripyora.orgin ketjuun on tullut ihan positiivista palautetta firmasta
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... try1669821

Jos jotakuta kiinnostaa osallistua, niin ilmoitelkaa. Ajattelin että tekisin tilauksen loppuviikosta tai ensi viikon alusta.
Mulla ei vaan oo mitään hajua näistä tän sortin mittareista?
Lyhyesti: Onko tollanen nyt sit oikeesti hyvä, onks jollain käyttökokemuksia vastaavasta, jos hommaan lähinnä auton 2xtuplien säätöä varten, pitäs sit sada Dellortot ja Weberit säätöihin?
Mitenkä tuo nyt sit käytönnössä toimii, jos joku vois lyhyen esitelmän pitää?
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Tammikuu 19. 10:20:22 2010

tumppe kirjoitti: Mulla ei vaan oo mitään hajua näistä tän sortin mittareista?
Lyhyesti: Onko tollanen nyt sit oikeesti hyvä, onks jollain käyttökokemuksia vastaavasta, jos hommaan lähinnä auton 2xtuplien säätöä varten, pitäs sit sada Dellortot ja Weberit säätöihin?
Mitenkä tuo nyt sit käytönnössä toimii, jos joku vois lyhyen esitelmän pitää?
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.
Tuo vimpain näyttää kurkkukohtaisen alipaineen. Eli pienet erot venttiileissä, kanavissa, kurkuissa, kaasuläpissä ja läppien asennossa vaikuttavat ilman kulkuun siten että heittämällä ei varmasti kahta pyttyä saa synkronoitua samalle virtaukselle. Tämmöisen mittarin avulla katsotaan tyhjäkäynnillä vaikuttava alipaine sylinterikohtaisesti, ja palkkeja seuraten säädetään ruuvilla kaasuttimista/ruiskurungoista joko läppien asentoa tai ilmakanavaa kunnes jokainen palkki on samalla tasolla, eli imukurkussa vaikuttava alipaine on sama joka pytylle. Vaikuttaa käyntiin todella merkittävästi, tyhjäkäynti tasoittuu, kulutus pienenee ja vaste kaasuun herkistyy, eli kone toimii taas niinkun pitääkin. Tietysti koneen pitää olla muuten ehjä... :D
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 10:38:07 2010

RD kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mulla ei vaan oo mitään hajua näistä tän sortin mittareista?
Lyhyesti: Onko tollanen nyt sit oikeesti hyvä, onks jollain käyttökokemuksia vastaavasta, jos hommaan lähinnä auton 2xtuplien säätöä varten, pitäs sit sada Dellortot ja Weberit säätöihin?
Mitenkä tuo nyt sit käytönnössä toimii, jos joku vois lyhyen esitelmän pitää?
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.
Tuo vimpain näyttää kurkkukohtaisen alipaineen. Eli pienet erot venttiileissä, kanavissa, kurkuissa, kaasuläpissä ja läppien asennossa vaikuttavat ilman kulkuun siten että heittämällä ei varmasti kahta pyttyä saa synkronoitua samalle virtaukselle. Tämmöisen mittarin avulla katsotaan tyhjäkäynnillä vaikuttava alipaine sylinterikohtaisesti, ja palkkeja seuraten säädetään ruuvilla kaasuttimista/ruiskurungoista joko läppien asentoa tai ilmakanavaa kunnes jokainen palkki on samalla tasolla, eli imukurkussa vaikuttava alipaine on sama joka pytylle. Vaikuttaa käyntiin todella merkittävästi, tyhjäkäynti tasoittuu, kulutus pienenee ja vaste kaasuun herkistyy, eli kone toimii taas niinkun pitääkin. Tietysti koneen pitää olla muuten ehjä... :D
No, kyl mä jotain tollasta aattelin sen tekevänkin, kun on tullu kyl vierestä seurattua kun parit kaverit on ruuvannu.
Kyllähän tolla saa paljon tarkemmin säädettyä, kun jotain paperin palaa kaasareiden takana heilutellen... :lol:

Eli siis, toi mittari ja seosmittari molemmat kytkee paikalleen -> säätää seokset kohalle ja samalla saa kurkkujen imuerot säädettyä ilmaruuveistako vai?
Kun tuplissakaan ei tietääkseni hirveesti voi läppiä ruuvata raolleen, ettei tyhjäkäynti karkaa kovin ylös?
Vai oonks mä ny jotenki unessa vieläkin... :green:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Tammikuu 19. 10:46:20 2010

Carb Synchronizer mulle ainakin kerrottiin tollasseen riittävän läppisten säätämiseen mainiosta. Vaihtoehtona on ostaa suoraan 4 samallaista mittaria ja purkkaviritellä omapaketti. Itse ymmärtänyt näin = ekaks säädetään noi virtaukset tyhjäkäynnillä kuntoon ja sen jälkeen vasta kaivaa laajakaistaa esille.

parempi kuva
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Tammikuu 19. 11:00:22 2010

tumppe kirjoitti:
RD kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mulla ei vaan oo mitään hajua näistä tän sortin mittareista?
Lyhyesti: Onko tollanen nyt sit oikeesti hyvä, onks jollain käyttökokemuksia vastaavasta, jos hommaan lähinnä auton 2xtuplien säätöä varten, pitäs sit sada Dellortot ja Weberit säätöihin?
Mitenkä tuo nyt sit käytönnössä toimii, jos joku vois lyhyen esitelmän pitää?
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.
Tuo vimpain näyttää kurkkukohtaisen alipaineen. Eli pienet erot venttiileissä, kanavissa, kurkuissa, kaasuläpissä ja läppien asennossa vaikuttavat ilman kulkuun siten että heittämällä ei varmasti kahta pyttyä saa synkronoitua samalle virtaukselle. Tämmöisen mittarin avulla katsotaan tyhjäkäynnillä vaikuttava alipaine sylinterikohtaisesti, ja palkkeja seuraten säädetään ruuvilla kaasuttimista/ruiskurungoista joko läppien asentoa tai ilmakanavaa kunnes jokainen palkki on samalla tasolla, eli imukurkussa vaikuttava alipaine on sama joka pytylle. Vaikuttaa käyntiin todella merkittävästi, tyhjäkäynti tasoittuu, kulutus pienenee ja vaste kaasuun herkistyy, eli kone toimii taas niinkun pitääkin. Tietysti koneen pitää olla muuten ehjä... :D
No, kyl mä jotain tollasta aattelin sen tekevänkin, kun on tullu kyl vierestä seurattua kun parit kaverit on ruuvannu.
Kyllähän tolla saa paljon tarkemmin säädettyä, kun jotain paperin palaa kaasareiden takana heilutellen... :lol:

Eli siis, toi mittari ja seosmittari molemmat kytkee paikalleen -> säätää seokset kohalle ja samalla saa kurkkujen imuerot säädettyä ilmaruuveistako vai?
Kun tuplissakaan ei tietääkseni hirveesti voi läppiä ruuvata raolleen, ettei tyhjäkäynti karkaa kovin ylös?
Vai oonks mä ny jotenki unessa vieläkin... :green:
Mun eo tarvinnu seoksiin koskee samalla mutta kuvittelisin tezun olevan oikeessa, ensin ilma, sitten bensa. Ja ne säädöt mitä tehdään on huomattavasti pienempiä kuin tyhjäkäynnin säädössä tarvittavat, ei vaikuta paljoa. Ja ainahan voi avaamisen sijaan ruuvata muita kiinnemmäs :wink:

*edit* niin ite tykkään enempi paasimittareista kuin viisarimittareista, jotenkin helpompi nähdä ne erot kun palkit on vieri vieressä.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 12:47:38 2010

RD & tumppe kirjoitti: Mulla ei vaan oo mitään hajua näistä tän sortin mittareista?
Lyhyesti: Onko tollanen nyt sit oikeesti hyvä, onks jollain käyttökokemuksia vastaavasta, jos hommaan lähinnä auton 2xtuplien säätöä varten, pitäs sit sada Dellortot ja Weberit säätöihin?
Mitenkä tuo nyt sit käytönnössä toimii, jos joku vois lyhyen esitelmän pitää?
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.

Tuo vimpain näyttää kurkkukohtaisen alipaineen. Eli pienet erot venttiileissä, kanavissa, kurkuissa, kaasuläpissä ja läppien asennossa vaikuttavat ilman kulkuun siten että heittämällä ei varmasti kahta pyttyä saa synkronoitua samalle virtaukselle. Tämmöisen mittarin avulla katsotaan tyhjäkäynnillä vaikuttava alipaine sylinterikohtaisesti, ja palkkeja seuraten säädetään ruuvilla kaasuttimista/ruiskurungoista joko läppien asentoa tai ilmakanavaa kunnes jokainen palkki on samalla tasolla, eli imukurkussa vaikuttava alipaine on sama joka pytylle. Vaikuttaa käyntiin todella merkittävästi, tyhjäkäynti tasoittuu, kulutus pienenee ja vaste kaasuun herkistyy, eli kone toimii taas niinkun pitääkin. Tietysti koneen pitää olla muuten ehjä... :D

No, kyl mä jotain tollasta aattelin sen tekevänkin, kun on tullu kyl vierestä seurattua kun parit kaverit on ruuvannu.
Kyllähän tolla saa paljon tarkemmin säädettyä, kun jotain paperin palaa kaasareiden takana heilutellen... :lol:

Eli siis, toi mittari ja seosmittari molemmat kytkee paikalleen -> säätää seokset kohalle ja samalla saa kurkkujen imuerot säädettyä ilmaruuveistako vai?
Kun tuplissakaan ei tietääkseni hirveesti voi läppiä ruuvata raolleen, ettei tyhjäkäynti karkaa kovin ylös?
Vai oonks mä ny jotenki unessa vieläkin... :green:

Mun eo tarvinnu seoksiin koskee samalla mutta kuvittelisin tezun olevan oikeessa, ensin ilma, sitten bensa. Ja ne säädöt mitä tehdään on huomattavasti pienempiä kuin tyhjäkäynnin säädössä tarvittavat, ei vaikuta paljoa. Ja ainahan voi avaamisen sijaan ruuvata muita kiinnemmäs :wink:

*edit* niin ite tykkään enempi paasimittareista kuin viisarimittareista, jotenkin helpompi nähdä ne erot kun palkit on vieri vieressä.
Joo, kyl tuo paasimittareilla oleva laite on munkin mielestä selkeempi ja hikan kompaktimpi kooltaankin. Kun vielä huomioi että tuolta jenkeistäkin tulee jotain rahtikuluja ja vieläpä verotkin päälle, niin eipä se juurikaan kyl halvemmaksikaan tulis.

Voisko joku laittaa/väsätä jotain kuvaa, mistä näkisin missä ne "letkujen" paikat ovat Weberin tai Dellorton vaakatuplissa, mitä alipaineet mitataan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Tammikuu 19. 14:34:11 2010

tumppe kirjoitti:vieläpä verotkin päälle, niin eipä se juurikaan kyl halvemmaksikaan tulis.
Mä en o viel kertaakaan saanu mun tilauksia jäämään tulliin ja tosta summasta ei ihan hirveesti jäis tullattavaa. Muistaakseni alle 49e tms vasta suostuu velottamaan jotakin. Toi menee niin pieneks summaks et parmepi kyl ol tilaamatta ja tekee sitten täysin itse kulho+vettä+väriainetta ja 4 letkua ja sit virittelee niitä sinne sopivasti ylös ja siitä autoon :lol:

Onko noi nykyset carbtunet sellaisia ettei mehuja voi imasta vahingossakaan ulos mittarista?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 15:12:14 2010

tezu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:vieläpä verotkin päälle, niin eipä se juurikaan kyl halvemmaksikaan tulis.
Mä en o viel kertaakaan saanu mun tilauksia jäämään tulliin ja tosta summasta ei ihan hirveesti jäis tullattavaa. Muistaakseni alle 49e tms vasta suostuu velottamaan jotakin. Toi menee niin pieneks summaks et parmepi kyl ol tilaamatta ja tekee sitten täysin itse kulho+vettä+väriainetta ja 4 letkua ja sit virittelee niitä sinne sopivasti ylös ja siitä autoon :lol:

Onko noi nykyset carbtunet sellaisia ettei mehuja voi imasta vahingossakaan ulos mittarista?
Tullin niin sanottu hintaraja (mulla olevat viimeisimmät tiedot n.1 vuoden takaa) tälläsille romuille on 60€, joka siis koostuu tuotteen hinnasta +sen rahtikuluista.
Kun mennään yli 60€ hinta +rahti yhteensä, niin lisukkeena tulee 25% vero, josta 3% on tulliveroa.
Ei tokikaan kaikki tavarat jää tulliin, mut se riippuu täysin ko. tulli virkailijoista ja minkä tullin kautta ne sit ottaa...
JOS sattuu "vahinko" ja käskevät kuitin kanssa hakea tullista, nin siinä ei enää vikinät, eikä neuvottelut sit auta millään lailla, vaan verot on kitisemättä maksettava... :wink:

En ite lähtis tollasen halvan kikkareen takia edes koittan huijata verois, jos muualta saa halvemmalla tai saman hintaan jotain vastavaa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Tammikuu 19. 15:20:34 2010

tumppe kirjoitti: Tullin niin sanottu hintaraja (mulla olevat viimeisimmät tiedot n.1 vuoden takaa) tälläsille romuille on 60€, joka siis koostuu tuotteen hinnasta +sen rahtikuluista.
Kun mennään yli 60€ hinta +rahti yhteensä, niin lisukkeena tulee 25% vero, josta 3% on tulliveroa.
Ei tokikaan kaikki tavarat jää tulliin, mut se riippuu täysin ko. tulli virkailijoista ja minkä tullin kautta ne sit ottaa...
JOS sattuu "vahinko" ja käskevät kuitin kanssa hakea tullista, nin siinä ei enää vikinät, eikä neuvottelut sit auta millään lailla, vaan verot on kitisemättä maksettava... :wink:

En ite lähtis tollasen halvan kikkareen takia edes koittan huijata verois, jos muualta saa halvemmalla tai saman hintaan jotain vastavaa... :roll:

Ensinnäkin, kaikkihan muistaa, ettei eu-alueelta mee mitään tulleja. Jenkeistä tms. eu:n ulkopuolelta tullittomuusraja on nykyään 150e, mutta alvittomuusraja vain 22€, alle kymmenen euron maksuja ei peritä, jolloin alvin ollessa 22% tuo verovapauden raja on 45,45€. Kirjoista alvin osuus on vain 8%.
Ja osat tms. tullataan sen mukaan mitä paketissa on, esim. moottorin osien tullausprosentti 2,7 prossaa. Tullia maksetaan osien hinnasta+rahdista, alvia osienhinnasta, rahdista+tullista. Osien kuitti tosiaan kannattaa säilyttää, kuitiksi kelpaa vaikka sähköpostista tulostettu paypalin kuitti, ilman kuittia ei saa mitään tavaraa tullista pihalle.

Esim. tuolta saa tietoa..
Pedal tu tö metal!

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Tammikuu 19. 16:49:03 2010

Youtubessa on joitain videoita tuosta värkistä ja käsittääkseni tuosta ei pitäisi pystyä imaiseen aineita pihalle
http://www.youtube.com/watch?v=CYgN2-96Ik0
http://www.youtube.com/watch?v=NpZO1uih-yM
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.
Mistä tuon hinnan muuten huomasit? Sivulla kun on "Carbtune Pro is £55 British pounds UK, (delivered airmail to Europe £56 (about 63 euro)"
Tullia ei tarvitse maksaa kun eu maasta tilaa kuten jo Ville mainitsi.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Tammikuu 19. 17:08:30 2010

Sanoisin et fasun synkkaus oli vähän yksinkertasempaa kun mitä toi anto kuvan. Ja hähää, ykköspytyn kaasuttimen kalvo vuotaa :D
Tai sit imuvena on palanu. Tai sit se on ihmefakiiri ja saanut venojen välykset umpeen. Ton koneen pitäs olla kyllä pomminvarma mutta mistä sitä ikinä tietää...
Niin ja sitten "set-up mode"...kun se viisari heiluu tollai, pyörä tahtoo sanoa että tps-virhe. Ja koska kyseessä on ihan kaasaripeli, niin sen tepsin saa antaa olla ihan paikallaan, ei ainakaan ikinä haitannut mun ruuvailuja. On vaan vielä herkempi kun sierran vastaava mötikkä, omasta sekos aina kun veti rajottajalle koneen. Hienoja vehkeitä, liikaa sähköä.

Piti tarttua kun osu lähelle sydäntä...ja oiskohan mulla pitkästä aikaa pyöräkuume :roll:
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 18:00:23 2010

fsohc kirjoitti:Youtubessa on joitain videoita tuosta värkistä ja käsittääkseni tuosta ei pitäisi pystyä imaiseen aineita pihalle
http://www.youtube.com/watch?v=CYgN2-96Ik0
http://www.youtube.com/watch?v=NpZO1uih-yM
Nordean val.laskurin mukaan just katoin, et hinta tulis siis luokkaa= 125,41 EUR/laite.
Mistä tuon hinnan muuten huomasit? Sivulla kun on "Carbtune Pro is £55 British pounds UK, (delivered airmail to Europe £56 (about 63 euro)"
Tullia ei tarvitse maksaa kun eu maasta tilaa kuten jo Ville mainitsi.
Tulli maksuista koitin kertoo vaan tezun "jenkki" mittarin hehkutuksen takia, kiitoksia Villelle tietojen korjauksesta ym. tiedosta.

Mä ymmärsin että laitteen hinta ois £55 ja rahti Suomeen £56, josta sain tuon summan 125,41 EUR/laite.
Eli oisko tuo muka vaan £56 rahteineen?
Ilman muuta jos on noin etuunen, niin mulle 1kpl samaan tilaukseen, toki mun osotteella mieluusti oma laite heti tilausta tehdessä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Tammikuu 19. 18:27:30 2010

Kyllä minä ainakin sellaisen käsityksen sain. Vähän jos jatkaa tuota lainaus, niin perustelukin löytyy
£55 British pounds UK (Europe £56 about 67 euro), Rest of World £58 - about US$97. The $ and Euro are strong against the £ pound so take advantage. It was about $115 US only a few weeks ago). That's the total price delivered to your postal address.
Ja punta ei varmaan ole koskaan ollut suomalaisille näin "edullinen"? Tai itse ainakin säpsähdin kun kirjoitin googleen pound to euro ja kurssiksi tuli "1 British pound = 1.14378765 Euros"
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Tammikuu 19. 19:51:25 2010

Kaikki askarruttavat kysymykset ja vastaukset tuntuu löytyvän tuolta ekan viestin sivulta.
Q. What sort of liquid does it use?
A. It doesn't use any liquids. It has columns of stainless steel that float through guides to indicate the vacuum.
Eli "litkuja" tai "aineita" ei kovin pienillä alipaineilla saa ulos? :wink:
Escort Mk4 "RS2300i"

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Tammikuu 19. 20:07:04 2010

Nää on ihan mahtaveita, semmosia kaasareita ei ookkaan missä ruuvit ois suoralla mensselillä suoraan säädettävissä;
http://www.carbtune.co.uk/bevel.html
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 20:30:17 2010

fsohc kirjoitti:Kyllä minä ainakin sellaisen käsityksen sain. Vähän jos jatkaa tuota lainaus, niin perustelukin löytyy
£55 British pounds UK (Europe £56 about 67 euro), Rest of World £58 - about US$97. The $ and Euro are strong against the £ pound so take advantage. It was about $115 US only a few weeks ago). That's the total price delivered to your postal address.
Ja punta ei varmaan ole koskaan ollut suomalaisille näin "edullinen"? Tai itse ainakin säpsähdin kun kirjoitin googleen pound to euro ja kurssiksi tuli "1 British pound = 1.14378765 Euros"
Joo, kyllä pitää olla puusilmä, en vissiin keskittyny kunnolla lukeen tms. :oops:
Kyllä tollanen pitää sit vissiin tilata... :)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Tammikuu 20. 8:56:27 2010

fsohc kirjoitti:Ja punta ei varmaan ole koskaan ollut suomalaisille näin "edullinen"? Tai itse ainakin säpsähdin kun kirjoitin googleen pound to euro ja kurssiksi tuli "1 British pound = 1.14378765 Euros"
OT:
Kauppalehden sivuilta voi seurailla kursseja ilman googlettamistakin
Punta euroissa vuodesta -92. Viimisestä piikistä huomataan, että on se ollut vieläkin edullisempaa.
Toisaalta visa käyttää omaa kurssiaan ja samoin paypal jne. Heikommalla muuntokurssilla ne firman voittonsa tekee.
UK:ssahan VAT on noussut takaisin 17,5%:iin kun se oli vuoden verran 15%.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 22. 20:09:55 2010

Teen tilauksen tuonne heti alkuviikosta, eli jos joku on kiinnostunut tilaamaan samalla, niin pistäkööt privaa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Minkälaisia synkkamittareita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Helmikuu 17. 0:09:57 2010

Jos joku tarvitsee tuollaisia synkkamittareita, niin tuolta carbtunesta kyllä uskaltaa näemmä sitten tilailla. Todella nopea toimitus hyvin pakattuna ja mittarikin vaikuttaa pikaisesti tarkasteltuna ihan ok tuotteelta.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin